Geboortekaartjes

11-02-2019 23:07 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden bij een drukker een leuk kaartje uitgezocht Kreeg ik vandaag de offerte binnen, komt het op rond de 500 euro voor 90 kaarten Meer dan 5 euro per kaart dus exclusief postzegel
We hadden kennelijk een kaart van speciaal papier en met een soort reliëfdruk
Nou dat gaat me echt te ver
Wat hebben jullie ongeveer betaald ?
Is het te doen om het online te bestellen ?
Zelf vind ik het fijn om de kaart eerst te zien
Alle reacties Link kopieren
Er zijn tal van goede online kaartenbedrijven. Je maakt zelf de kaarten online en kunt een proefdruk gratis bestellen.

Dit is echt veel te duur. Tenzij je exclusief wilt zijn.
Ik ken bijna alleen maar mensen die afgelopen 5-10 jaar online kaartjes hebben besteld.

Ik heb 12 jaar en 6 jaar geleden ook gedaan en was zeer tevreden.


Dutchmix ( en bij nog 200 sites) kan je ook zelf ontwerpen of bestaande ontwerpen aan laten passen toen.
En proefkaartjes nemen.
Zelf ontworpen, afgedrukt 100 stuks voor ongeveer 150 euro. Was geschept papier incl bijpassende enveloppen.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
11-02-2019 23:17
Zelf ontworpen, afgedrukt 100 stuks voor ongeveer 150 euro. Was geschept papier incl bijpassende enveloppen.
Ja bij mij bleek het handgeschept papier te zijn Ik weet niet eens wat het is
Kaartje was verder niet eens heel bijzonder
Weet je nog waar jij het besteld had?
Honing14 schreef:
11-02-2019 23:20
Ja bij mij bleek het handgeschept papier te zijn Ik weet niet eens wat het is
Kaartje was verder niet eens heel bijzonder
Weet je nog waar jij het besteld had?
1x geboortepost en 1x drukwerkdeal.
Alle reacties Link kopieren
Lokale drukker, ik meen iets van 50-75 kaarten maar dat weet ik niet meer zo precies. Net geen € 200 betaald voor een door de drukker aangepaste kaart (combi van 3 kaarten) dus extra werk voor hem voor het ontwerp. Incl enveloppen.

500 euro voor 90 stuks klinkt me redelijk prijzig. Maar goed als het je waard is...
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Eigen ontwerp laten drukken door lokale drukker. Full color en dik papier: 200,- euro voor 75 kaarten + enveloppen.

Ik heb het idee dat je bij een real life drukker zeker niet duurder uit bent dan online!
Bedjeindezon schreef:
11-02-2019 23:38
Eigen ontwerp laten drukken door lokale drukker. Full color en dik papier: 200,- euro voor 75 kaarten + enveloppen.

Ik heb het idee dat je bij een real life drukker zeker niet duurder uit bent dan online!
Nou ik had 60 kaarten en enveloppen voor net geen 100 euro. Semi zelfontworpen. Ook in kleur en echt mooi papier/karton.
Vind verschil nog best groot.
Wij hebben ook online iets ontworpen en een proefdruk besteld, van verschillende zelfs omdat van de eerste het papier ons niet helemaal beviel. Maar we zijn straks iets van 200€ kwijt voor 100 kaarten. Vind 500 wel erg veel :-o
Alle reacties Link kopieren
Zou dat niet (deels) komen door het reliëf? Dat is een extra bewerking, dus extra kosten... Maar dan nog vind ik het stervensduur.

Onze bestelling bij een drukker was 265€ voor 100 kaarten + gekleurde enveloppen. Was geen simpel kaartje, bestond uit twee verschillende soorten papier. De kaartjes zelf waren 143 euro, de overige kosten waren voor het drukken van de binnenzijde en een extra bedrukking op de voorzijde.

Was van een kaartenmerk wat ook online te bestellen is (geboortekaartjes.nl), en dan waren we maar iets goedkoper uit geweest (238€), maar nu hadden we wel de service van de drukker erbij (hulp bij het maken van de lay-out).

Oh ja, we waren in eerste instantie ook naar die drukker gegaan omdat die nog 'ouderwets' van die mappen met modelkaarten beschikbaar had. Konden we alle kaartjes dus ook echt even zien en aanvoelen. Dat vond ik nog het allergrootste pluspunt!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Dat is wel duur inderdaad! Maar je hebt (onbewust?) ook wel een paar dure opties uitgezocht. Papiersoorten kunnen aardig in prijs verschillen. En ook de reliëfdruk maakt een kaart een stuk duurder, dat is een hele extra ronde voor de drukker. Zaten de enveloppen wel bij de prijs in? Dat scheelt natuurlijk ook nog wat (hoeveel hangt er ook weer vanaf van welk materiaal de envelop is).

Verder is een lokale drukker vaak wel ietsje duurder dan online. Voordeel is dat ze vaak wat makkelijker zijn in overleg, proefdrukjes, je kan makkelijk langs om alle materialen te zien etc.

Dus als ik jou was zou ik gewoon even de drukker bellen of weer langs gaan, aangeven dat je dit te duur vindt en de mogelijkheden bespreken. Het beste laat je bij de volgende offerte meteen een paar verschillende opties doorrekenen (bv 2 verschillende papiersoorten en met of zonder reliëfdruk etc). En ondertussen kan je evt bij een online drukker een paar voorbeeldkaarten/proefdrukjes bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Reliëfdruk is kostbaar. Bij diverse shops zoals hipdesign.nl, hippe-geboortekaartjes.nl, poobies.nl en zojoann.nl bijvoorbeeld kun je voor €1,- een echte proefdruk bestellen van het door jullie gekozen kaartje, heb je keuze uit meerdere papiersoorten, tig kleuren enveloppen en ben je minder kwijt dan €200,- en heb je de kaarten meestal de volgende werkdag in huis.

Tip: Een enkele kaart is goedkoper dan een dubbele kaart.

Wil je een luxe kaart met bijvoorbeeld goudfolie, een echt strikje, labeltje, touwtje, reliëf, luxe papier, sluitzegels etc dan lopen de kosten al snel op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in December online besteld. Basis van het ontwerp van de site, maar aangepast zoals ik hem wilde (tekst in andere kleur, paar versierinkjes er af en iets toegevoegd wat voor mij belangrijke symbolische waarde heeft). Proefdruk was binnen een dag in huis, mét voorbeelden van allerlei soorten papier en enveloppen voor als je toch iets anders wilde.
Uiteindelijk 168 euro voor 80 dubbele kaarten, met envelop op redelijk zwaar papier. Ik ben er nog steeds heel blij mee, en al helemaal dat ik er geen 500 euro aan uitgeven heb.
Was overigens via hippe-geboortekaartjes.nl (vreselijke naam, maar die hadden een kaartje waarvan de basis me aansprak en ik was heel tevreden met de service en snelheid).
Alle reacties Link kopieren
€500 voor 50 kaartjes. Eigen ontwerp met preeg (voor het reliëf) , dubbele kaart bij lokale drukker.

Was niet echt duurder dan online bij bv. Letterpers.
Alle reacties Link kopieren
Je noemt inderdaad een meer exclusieve kaart. Reliëfdruk is een volledig andere druktechniek dan een 'platte' druk. Er zijn speciale drukplaten voor nodig, die uniek zijn voor jouw kaartje. Plus dat er meer drukgangen zijn. Meer dan logisch dat het een flink stuk duurder is dan een doorsnee kaart die uit een printer komt rollen. Het is net waar je waarde aan hecht.

Ik stond voor dezelfde keuze, wilde erg graag reliëfdruk, maar heb uiteindelijk toch gekozen voor een goedkope print.
Wel zelf ontworpen, dus daardoor uniek.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
60 kaartjes, online besteld, 130 euro incl envelop. 500€ zou mij teveel zijn
Alle reacties Link kopieren
Als je de kaarten laat printen is het veel goedkoper.

Drukken is duur omdat er mallen ingehangen moeten worden met de gewenste kleuren. Die kosten snel aan manuren 150 euro per stuk. Heb je full colour is dat dus al 4 x 150 (drie kleuren en zwart) = 600 euro opstartkosten. Wil je er nog een reliëf in, dan komt er een extra mal bij. Net als trouwens metallic of glanskleuren.

Dus voor gedrukte kaartjes is 500 euro helemaal niet duur. Ik verwacht zelfs dat je alsnog geprinte kaartjes krijgt maar dat het door de reliëfdruk en handgemaakt papier tot die prijs komt. Bij dat soort papier moeten er meer proefdrukken gemaakt worden om de kleuren goed te krijgen omdat die meer door het papier worden opgenomen.

Het maakt waarschijnlijk ook nauwelijks uit of je 90 of 300 kaartjes bestelt, de totaalprijs gaat nooit veel omhoog.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 04:29
24.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedjeindezon schreef:
11-02-2019 23:38
Eigen ontwerp laten drukken door lokale drukker. Full color en dik papier: 200,- euro voor 75 kaarten + enveloppen.

Ik heb het idee dat je bij een real life drukker zeker niet duurder uit bent dan online!
Er is een groot verschil of je laat drukken of laat printen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bij een drukker geweest en kregen van die dikke mappen mee met geboorte kaartjes waaruit je kon kiezen.
Gelukkig zat daar iets bij naar onze smaak. Kostte 300,- incl. postzegels.
Wij bestellen voor 2e keer online. Geloof dat kaartjes 1,65 per stuk zijn en enveloppen 25 cent. Basis is standaard ontwerp maar zo aangepast dat je hem niet terug zou herleiden naar die kaart.
Alle reacties Link kopieren
Online kan je leuke kaartjes vinden. Bij Kaartje2go heb je bijvoorbeeld 75 kaartjes op speciale papiersoort met gekleurde envelopjes en bijpassen sluitzegeltjes voor iets van 170 euro.
ippy schreef:
12-02-2019 03:09
€500 voor 50 kaartjes. Eigen ontwerp met preeg (voor het reliëf) , dubbele kaart bij lokale drukker.

Was niet echt duurder dan online bij bv. Letterpers.
10 euro per kaartje?? :woa: Serieus, why? Is dit iets onder ouders om uniekheid en status te bewijzen? Gekkigheid..
Ik was er van overtuigd dat ik overtijd zou lopen, dus had het uitzoeken uitgesteld want ik had nog tijd zat. Toen met 38 weken bevallen en in mn kraambed de adressenlijst compleet gemaakt en bij vistaprint met een foto van na de geboorte voor 55 euro 75 kaartjes besteld.
Relief is heel mooi inderdaad, maar erg duur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven