Geen menstruatie na het stoppen met de pil

11-08-2015 12:37 2244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rowiee_17

Leeftijd: 21

Laatste AC: Eind mei

Menstruatie: Eerste menstruatie op 11-09, tweede menstruatie 14-10, derde 17-11

Zwanger: Ja

Bijzonderheden: Cyclus 1: 107 dagen, cyclus 2: 33 dagen, cyclus 3: 35 dagen.



Snowy89

Leeftijd: 26

Laatste AC: 15 april

Menstruatie:

Zwanger: -

Bijzonderheden:



Melli

Leeftijd: ?

Laatste AC: april

Menstruatie: 10-1 derde menstruatie (cyclus 23 dagen)

Zwanger: -

Bijzonderheden:



ipke

Leeftijd: 27

Laatste AC: 17 juni

Menstruatie: Eerste menstruatie 27-09, tweede menstruatie 12-11.

Zwanger: Ja

Bijzonderheden: eerste cyclus 97 dagen, tweede cyclus 46 dagen.



Michelle 444

Leeftijd: 25

Laatste AC: 29 mei

Menstruatie: Eerste menstruatie 08-07, tweede 09-11

Zwanger: -

Bijzonderheden: Cyclus 1: 39 dagen, cyclus 2: 124 dagen



Spinnekop

Leeftijd: ?

Laatste AC: ?

Menstruatie: -

Zwanger: -

Bijzonderheden: -
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde verhaal. Eind april gestopt met de pil en tot nu toe alleen een beetje bruine afscheiding gehad.

Genoeg klachten en elke keer denk ik nu komt, maar helaas niets.



Hoe graag ik zwanger wil worden zit ik met smart te wachten op mijn eerste ms.



Succes meis met het wachten. Ik weet hoe frustrerend het kan zijn
Alle reacties Link kopieren
12 maanden Bibi ? Dan mag ik nog niet klagen met mijn 3.5 maand
Alle reacties Link kopieren
Ik zit inmiddels ook op dag 63 met wachten op mijn eerste ms vanwege onze kinderwens.

Ik kijk het nog even aan tot 3 maanden en wil dan contact opnemen met de HA. Maar hopelijk heb ik snel mijn eerste menstruatie. Had 2 weken na het stoppen met de pil wel wat slijmerige afscheiding maar verder geen kwaaltjes meer gehad, behalve de vreetbuien na het stoppen met de pil, dat is inmiddels gelukkig een heel eind over nu!



@rowiee, ben je inmiddels al ongesteld?
Alle reacties Link kopieren
@ipke, volgens mij is rowiee zwanger?! Althans dat begreep ik uit een andere topic!
@snowy: huisartss zei dat tot een jaar nog binnen normaal viel
quote:Melli schreef op 23 augustus 2015 @ 21:19:

Hier hetzelfde verhaal. Eind april gestopt met de pil en tot nu toe alleen een beetje bruine afscheiding gehad.

Genoeg klachten en elke keer denk ik nu komt, maar helaas niets.



Hoe graag ik zwanger wil worden zit ik met smart te wachten op mijn eerste ms.



Succes meis met het wachten. Ik weet hoe frustrerend het kan zijn Dan lopen wij ongeveer gelijk sinds het stoppen met de pil! Ik ben half april gestopt en ook nog steeds niets. En idd ook regelmatig klachten zoals buikkrampen enz dat je denkt ik krijg eindelijk een menstruatie. Ik moet nog tm begin oktober wachten dan moet ik terug naar de huisarts voor een doorverwijzing naar de gynaecoloog.
Alle reacties Link kopieren
Frusterend he Snowy ..



Ben je tussen door al naar de dokter geweest? Of telefonisch overleg?

Ik heb vrijdag een afspraak, maar ben bang dat hij gaat zeggen dat ik geduld moet hebben.



Heb je wel eens ovulatie testen gebruikt?
Hey Melli,

Ik ben 2 weken terug bij de huisarts geweest omdat ik het zolang vind duren. Ze vertelde dat het normaal is als het 6 maanden op zich laat wachten. Ze wilde wel meteen een inwendig onderzoek doen zodat we alvast konden uitsluiten dat er niets met de baarmoedermond en eierstokken was. Deze voelde en zagen er normaal uit gelukkig. Omdat wij een kinderwens hebben moest ik wachten tot begin oktober dus nog even een maand afwachten ben bang dat er toch heen menstruatie meer komt in de tussentijd. :(

Ik heb ook gehoord dat sommige huisartsen primolut voorschrijven maar daar heeft ze het bij mij niet over gehad.

Ik heb geen ovulatie testen gebruikt. Heeft denk ik weinig zin als je niet weet wanneer de eisprong komt. Ik test iedere maand op zwangerschap afgelopen zondag weer negatief helaas.
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat een gedoe allemaal joh! Maar wel een rustig gevoel dat er niets mis is met je eierstokken en baarmoedermond.



Ik heb het wel geprobeerd met ovulatie testen, maar verder dan een licht streepje kom ik niet. Dus waarschijnlijk heb ik gewoon geen eisprong.



Testen op zwangerschap doe ik ook af en toe, maar ook die blijven wit!



Dus zit niets anders op dan wachten, wachten en nog eens wachten
Alle reacties Link kopieren
Had niet verwacht dat er nog reactie zou komen op dit topic, heb het niet in de gaten gehouden! vandaar nu pas reactie. Helaas nog niet zwanger haha, maar ook niet ongesteld! Ondertussen dag 90. Wel denk ik dat ik een paar dagen geleden een eisprong heb gehad. Een paar dagen lang veel (maar echt veel, sorry!) slijm, baarmoedermond stond open en was erg zacht, en tegen het einde kreeg ik enorme last van mijn tepels en lage rugpijn sinds vandaag. Die pijnlijke tepels heb ik nu nog steeds en dat is zo vervelend! Maar van de andere kant geeft het me wel hoop dat er iets lijkt te gebeuren! Alhoewel het ook kan zijn dat mijn lichaam me alweer voor de gek houdt.. Als ik op dag 100 zit en niet ongesteld ben geworden, ga ik er weer een testje tegenaan gooien, en als er dan nog niets uit komt, stap ik opnieuw naar de dokter! Ik vind dat ik lang genoeg geduld heb gehad en als je een kinderwens hebt, lijkt het nog 10x langer te duren dan het eigenlijk is..
quote:Melli schreef op 25 augustus 2015 @ 11:10:

Pfff wat een gedoe allemaal joh! Maar wel een rustig gevoel dat er niets mis is met je eierstokken en baarmoedermond.



Ik heb het wel geprobeerd met ovulatie testen, maar verder dan een licht streepje kom ik niet. Dus waarschijnlijk heb ik gewoon geen eisprong.



Testen op zwangerschap doe ik ook af en toe, maar ook die blijven wit!



Dus zit niets anders op dan wachten, wachten en nog eens wachten



Het is echt heel frustrerend af en toe! En dan duurt dat wachten ook zoooolang..

Ovulatietesten is in onze situatie denk ik ook zonde van het geld. Het is nu maar wachten op een eisprong en daarop volgend een zwangerschap of eindelijk een menstruatie waar we al zolang naar uitkijken ;)

Ben benieuwd wat ze vrijdag bij jou zeggen bij de huisarts! De ene doet eerder iets als de ander. Ben blij dat mijn huisarts het in ieder geval serieus neemt en mij door wilt sturen voor verder onderzoek als het tot oktober uitblijft.
quote:Rowiee_17 schreef op 25 augustus 2015 @ 13:13:

Had niet verwacht dat er nog reactie zou komen op dit topic, heb het niet in de gaten gehouden! vandaar nu pas reactie. Helaas nog niet zwanger haha, maar ook niet ongesteld! Ondertussen dag 90. Wel denk ik dat ik een paar dagen geleden een eisprong heb gehad. Een paar dagen lang veel (maar echt veel, sorry!) slijm, baarmoedermond stond open en was erg zacht, en tegen het einde kreeg ik enorme last van mijn tepels en lage rugpijn sinds vandaag. Die pijnlijke tepels heb ik nu nog steeds en dat is zo vervelend! Maar van de andere kant geeft het me wel hoop dat er iets lijkt te gebeuren! Alhoewel het ook kan zijn dat mijn lichaam me alweer voor de gek houdt.. Als ik op dag 100 zit en niet ongesteld ben geworden, ga ik er weer een testje tegenaan gooien, en als er dan nog niets uit komt, stap ik opnieuw naar de dokter! Ik vind dat ik lang genoeg geduld heb gehad en als je een kinderwens hebt, lijkt het nog 10x langer te duren dan het eigenlijk is..

Hopen dat jij je eisprong hebt gehad en je lichaam je niet weer voor de gek houd!

Ik heb helaas ook regelmatig last van dat slijm zodat je denkt zou ik nu een eisprong hebben, ook nu al een aantal weken last van wat gevoeligere borsten maar blijft negatief helaas.

Ben ook bij jou benieuwd wat de huisarts nu zegt!
Alle reacties Link kopieren
En dat is nou zo vervelend. Wel de klachten, maar geen actie.

Ik loop nu al dagen met lage rugpijn en buikkramp (komt en gaat). Ik ga van een cup D naar cup theezakje in een dag. En dit is nu al weken zo... welke test dan ook is negatief. Ben ook gestopt met ovulatie testen, want het inderdaad zonde van het geld.



Ik ga vrijdag ook vragen naar Provera. Wil daar graag wat meer informatie over hebben.



Rowie, dus je was niet zwanger? Ik dacht dat ik dat gelezen had in een andere topic.

ik ben ook erg benieuwd wat de HA gaat zeggen!
Ik heb ook sinds het stoppen met de pil veel klachten. Regelmatig misselijk, buikpijn, buikkrampen. Nu dan sinds kort wat gevoeligere borsten.

Ook heb ik al een hele tijd weinig honger, weet niet of het er ook mee te maken kan hebben.

Melli; van cup D naar cup theezakje?

Provera net zoiets als primolut wat een bloeding opwekt?

Ik test 1x in de maand anders blijf ik testen als ik steeds weer symptomen denk te hebben. ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Snowy89 schreef op 25 augustus 2015 @ 21:25:

Melli; van cup D naar cup theezakje?





Oke misschien is dat een beetje overdreven , maar zo voelt het! Ha ha ha



https://www.mediq-apothee ... n/787/Provera.aspx?type=2



Ik weet niet het verschil. Maar hoop vrijdag meer te weten.



Ja dat honger gevoel heb ik ook. En sinds dat ik gestopt ben met de pil vind ik de geur van gebakken vlees echt stinken. Vooral varkens vlees!
Oh haha dat gevoel heb ik gelukkig niet met mijn cup E, lijkt soms eerder af en toe voller aan te voelen haha.

Het lijkt idd wel op de primolut, helaas wekt dat alleen een ontrekkingsbloeding op en geen eisprong, blijft dan ook weer afwachten of je lichaam daarna zelf de cyclus oppakt.

Ik ga dan liever zoals mijn HA heeft voorgesteld na de gynaecoloog die kunnen ook met een echo zien of er eitjes en eventueel cyste op de eierstokken zitten. Ik heb het tijdens mijn bezoek ook niet over zo'n kuur gehad om een bloeding op te wekken.
Alle reacties Link kopieren
Daarom wil ik het ook navragen. Want als het inderdaad een eenmalige actie is, dan wacht ik liever totdat mijn lichaam het weer oppakt.



Ik lees op internet ook dat bij veel meiden die in onze situatie zitten PCOS geconstateerd wordt.



Ik ben nu gestopt met dokter spelen, want je maakt jezelf alleen maar gek
Alle reacties Link kopieren
Nee niet zwanger helaas. Er was wel degelijk een lijntje op de test maar was niet zwanger en ook geen menstruatie. Helemaal niks! Maar goed we wachten weer af.. bij jullie dus hetzelfde verschrikkelijke verhaal. Bah bah, hopen dat we niks mankeren en dat het ontpillen de reden voor alles is!
Alle reacties Link kopieren
Nou dat hoop ik ook!
Dat hoop ik ook dat het aan het ontpillen ligt. We wachten maar weer verder.

Hebben jullie eigenlijk aan iemand verteld dat jullie proberen om een kindje te krijgen? Hier weet alleen mijn vriendin het, zij is bevallen van een kindje begin dit jaar. En ik kon het op een gegeven moment niet meer voor me houden, ze vroeg regelmatig of ik al gestopt was met de pil. Mijn vriend zei al sinds zij zwanger was dat ik ook maar moest stoppen. Ik maar denken met mijn stomme kop dat je zo zwanger bent na het stoppen van de pil.
Alle reacties Link kopieren
Er niet obsessief mee bezig zijn.. Laat los, maar echt los. Houd je bezig met iets anders, iets wat je leuk vind.. Een hobby? Stort je daar 100 procent op.
Alle reacties Link kopieren
Ha ha ha, ja dat dacht ik ook! Stoppen met de pil en huppa! Beetje naïef



Hier weet niemand het. Soms best wel vervelend omdat je er toch over wilt praten. In mijn omgeving zijn er recent twee baby's geboren, dus ik wil van alles vragen aan de moeders. Maar dat valt op

Maar wel fijn dat je het met je vriendin kan delen. En zeker omdat ze nu bet zelf moeder is geworden.



Dat is makkelijker gezegd dan gedaan Tam27. Het houdt me zo zeer bezig dat ik wel wil weten of alles goed zit. En zo niet, wat er dan eventueel aan de hand is.

Mocht het toch een kwestie van geduld zijn, dan heb ik er persoonlijk iets meer vrede mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het er wel met mijn beste vriendin en mijn moeder over gehad. Wilde het eerst 'geheim' houden voor ze omdat ik niet constant de vraag 'of het al gelukt was' wilde horen, maar aan het eind van de dag deel ik alles met ze. Ik kon het steuntje in de rug goed gebruiken toen mijn geduld op begon te raken.
Succes morgen bij de HA Melli!
Alle reacties Link kopieren
Dank je Snowy. Hoop dat er wat meer duidelijkheid komt.



Ik hou jullie op de hoogte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven