Gewenst zwanger / man wilt na positieve test toch niet ??

16-06-2020 00:10 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ladies, ik maak momenteel echt ff wat heftigs mee. Ik moet het van mij afschrijven. Komt ie :

-ik 34, 2 kindjes van 5 en 8 en heb een nieuwe relatie sinds 3 jaar.
-mijn partner is 44 en heeft 2 grote kinderen van 21 en 14 en is al opa :-o .

Wij wonen samen in 1 huis met mijn kinderen. Mijn kinderen gaan om het weekend naar hun vader. Hij ziet zijn kinderen geregeld. We werken beide fulltime.

Afgelopen corona periode heeft mijn vriend aangegeven dat hij nog wel een kindje wilde. ( met mij haha) Ik wilde eigenlijk geen kinderen meer en hij ook niet maar hij begon te fantaseren en hij sleepte mij mee in zijn enthousiasme. Ik zou stoppen met de pil en wachten op mijn eerste natuurlijke menstruatie. Maart/april niet ongesteld maar 7 mei was het daar. Vanaf 11 mei zijn we voor ronde 1 gegaan.
We hebben niet echt veel besproken over hoe het straks moest Financieel en kwa kinderopvang maar ( misschien wel naïef) ik dacht dat als hij zegt :" ik wil nog wel een kind" dat het allemaal wel op zijn pootjes terecht komt.

Afgelopen vrijdag testte ik positief. Hij was verrast en blij maar ik merkte gelijk twijfel.
Ik helemaal in de 7de hemel.
Nu hebben we best een rotweekend achter de rug omdat ik heb gevraagd naar de twijfel. Ookheb ik tegen hem gezegd dat als hij er toch niet voor de volle 100% achter staat dat hij dat moest laten weten.

Vandaag heeft hij het laten weten. Hij heeft paniekaanvallen en wilt toch geen kind. Hij is te oud, hij is al opa, en wilt niet meer op het schoolplein rondlopen. Hij had niet verwacht dat ik nu al zwanger zou zijn? Kortom hij heeft Angst.

Ik ben kapot, voel me in de maling genomen. En ik heb de abortus kliniek gebeld ipv de verloskundige. Ik walg van hem dat hij bewust heeft gekozen om mij zwanger te maken en nu ineens zegt : ik kan het niet. Hij had mij kunnen behoeden voor dit verdriet. Ik voel me dom dat ik me heb laten meeslepen.

Ik wil het nu ook niet meer houden als hij terug draait...want dat zou ook niet eerlijk zijn.
Ik waardeer zijn eerlijkheid maar dit kan toch niet?

Hoeveel vrouwen zijn er ongewenst kindloos, ik schaam mij dood!

En wat gaat dit doen met mijn relatie? Ik vertrouw hem niet echt meer. @(
Vertrouw je jezelf nog wel dan? Zo’n enorme beslissing zonder nadenken genomen uitsluitend omdat het hem wel leuk leek. Jullie zouden hier beiden van kunnen leren ipv elkaar verwijten maken
Ik zou helaas een overtijdbehandeling nemen en deze fijne vent dumpen. En volgende keer nadenken voor zulke inpulsieve acties.
Zou het weg laten halen.
Vind het voor beiden niet verstandig een tweede leg en hij is al oud.
Gemengde gezinnen lopen vaak fout af en dan zit je met 2 verschillende regelingen met de vaders.
Snap uberhaupt niet dat hij zich niet heeft laten helpen met 2 oude kinderen en zelf 40+
Alle reacties Link kopieren
Wat een zak hooi zeg..

Dumpen.
Hij is een sukkel en jij bent naïef en onverantwoordelijk bezig.
Alle reacties Link kopieren
Je bent nu zwanger.
Het was een bewuste keuze.
Weghalen vind ik dan wel enorm laf.
Je bent zwanger, het normale gevolg is dat er een baby komt.

Wat wil jij?
Je wilde een baby.
Nu krijg je een baby.
Verman jezelf en alles komt heus wel op z'n pootjes terecht.
Realsk schreef:
16-06-2020 07:44
Je bent nu zwanger.
Het was een bewuste keuze.
Weghalen vind ik dan wel enorm laf.
Je bent zwanger, het normale gevolg is dat er een baby komt.

Wat wil jij?
Je wilde een baby.
Nu krijg je een baby.
Verman jezelf en alles komt heus wel op z'n pootjes terecht.
Waarom zou zij en haar gezin moeten boeten voor deze domme fout die ze maakte omdat ze verblind was door de liehiefde?
Deze fout kan ze terugdraaien en er van leren. Wellicht ook 'n sterilisatie voor een zorgelozer liefdesleven in de toekomst?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me dat de relatie dit sowieso niet gaat overleven.
Dus voor hem moet je het niet weg laten halen.

Dus wil je zelf nog een kindje er bij?
Sterkte met je keuze!
Voor mij zou de keuze 'wil ik deze vent nog wel' voorop staan.
Alle reacties Link kopieren
Realsk schreef:
16-06-2020 07:44
Je bent nu zwanger.
Het was een bewuste keuze.
Weghalen vind ik dan wel enorm laf.
Je bent zwanger, het normale gevolg is dat er een baby komt.

Wat wil jij?
Je wilde een baby.
Nu krijg je een baby.
Verman jezelf en alles komt heus wel op z'n pootjes terecht.
Wat? Die man wil uiteindelijk toch niet, straks is TO een alleenstaande moeder van 3.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg.
Alle reacties Link kopieren
Realsk schreef:
16-06-2020 07:44
Je bent nu zwanger.
Het was een bewuste keuze.
Weghalen vind ik dan wel enorm laf.
Je bent zwanger, het normale gevolg is dat er een baby komt.

Wat wil jij?
Je wilde een baby.
Nu krijg je een baby.
Verman jezelf en alles komt heus wel op z'n pootjes terecht.

:fortune: die van jou werkt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
tja, je relatie is dus nu stuk, dit komt niet meer goed
Dam kun je ook de VK bellen en het kind wel laten komen
Alle reacties Link kopieren
Wat een eikel.. Maar van jouw kant klinkt het ook wel vrij impulsief.
De situatie is wat hij is, ik zou ook geen kind willen met iemand die dat niet net zo graag wil. Ik zou hem wel mee slepen naar de abortus kliniek.
Veel sterkte met deze rotsituatie..
lilalinda schreef:
16-06-2020 07:52
tja, je relatie is dus nu stuk, dit komt niet meer goed
Dam kun je ook de VK bellen en het kind wel laten komen
Zit ze met 3 kinderen in d'r maag en dat zal een volgende relatie bemoeilijken. Voor 2 kan ze wellicht nog wel 'ns oppas regelen bij de vader, maar deze nieuwe vent wil niet dus dan blijft ze er met eentje zitten.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-06-2020 07:54
Zit ze met 3 kinderen in d'r maag en dat zal een volgende relatie bemoeilijken. Voor 2 kan ze wellicht nog wel 'ns oppas regelen bij de vader, maar deze nieuwe vent wil niet dus dan blijft ze er met eentje zitten.
zij wilde graag een derde kind
en dat kan
want die relatie is toch wel naar zijn grootje
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-06-2020 07:54
Zit ze met 3 kinderen in d'r maag en dat zal een volgende relatie bemoeilijken. Voor 2 kan ze wellicht nog wel 'ns oppas regelen bij de vader, maar deze nieuwe vent wil niet dus dan blijft ze er met eentje zitten.
Ik zou mij ook zorgen maken over de rol van de vader in het leven van het nieuwe kind, alimentatie kun je afdwingen, omgang niet.
Alle reacties Link kopieren
Jouw zwangerschap en eventuele abortus hebben geen enkel verband met de ongewenste kinderloosheid van andere vrouwen. Of jij dit kind laat komen of niet, ongewenst kinderloze vrouwen worden niet opeens zwanger als jij het kind laat komen. Dus zet dat uit je hoofd. Het gaat om jullue, om jou, om je huidige kinderen. Je geeft aan dat je het niet wil laten komen en dat je een afspraak metde abortuskliniek hebt gemaakt, dus dat zijn dan logische stappen, hoewel ze natuurlijk echt niet leuk zijn.
En je geeft aan dat je je partner niet meer vertrouwt, dat kan ik me goed voorstellen. Wil je nog met hem samenwonen nu? Heeft hij begripvoor joyw emoties hierin of is hij vooral met zichzelf bezig?
Alle reacties Link kopieren
Buiten deze vervelende situatie zou ik in het vervolg beter nadenken over wat je zelf wil to, en niet zo meewaaien.
Jij wil geen kind maar hij is enthousiast en dus (zonder goed overleg) gaan jullie ervoor. Vervolgens wil hij niet en dus neem je een abortus.

Ik vind zijn actie niet chique maar ik zou eens een goed gesprek hebben of het niet een paniek aanval is en waar zijn angst vandaan komt. Je wilt niet dat na de abortus hij zoveel spijt krijgt en toch nog wil ofzo. Je moet eens goed bedenken wat jij wilt. zou sowieso eens goed nadenken over een relatie met dit wispelturig pareltje maar dat terzijde.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-06-2020 07:56
zij wilde graag een derde kind
en dat kan
want die relatie is toch wel naar zijn grootje
Ja maar dat wilde ze niet alleen doen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
fantaseren is altijd leuk. Het is alleen niet zo verstandig om zo'n belangrijke en levens veranderende beslissing zo snel te nemen. Naief om te denken dat alles wel op z'n pootjes terecht zou komen. Jullie zijn een samengesteld gezin, een baby van jullie samen heeft hele grote invloed op alle gezinsleden.

Je geeft aan dat jij geen kind meer wilde, maar je laat je wel heel makkelijk over te halen wanneer je partner zegt "ik wil met jou samen een kind". Je bent een volwassen vrouw met 2 kinderen. Je hebt een keuze.

Begrijpelijk dat wanneer je zo snel zwanger wordt dat je begint te twijfelen. Je partner is niet de eerste. Veel mannen én vrouwen twijfelen toch echt en raken in "paniek" bij een positieve zwangerschapstest. De realisatie wat een zwangerschap inhoud komt dan pas binnen.

Tijd voor een goed gesprek met je partner! Ga nu wel eens echt praten. En leer ook om je eigen beslissingen te nemen en je niet zo veel te laten te beinvloeden door je partner.

Je hoeft je verder nergens voor te schamen. Je zal de eerste vrouw niet zijn die om een overtijds- of abortusbehandeling vraagt omdat een kindje samen met een nieuwe partner erg romantisch / leuk lijkt, maar de twijfel toeslaat bij een positieve test.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
AnAppleADay schreef:
16-06-2020 07:46
Het lijkt me dat de relatie dit sowieso niet gaat overleven.
Dus voor hem moet je het niet weg laten halen.

Dus wil je zelf nog een kindje er bij?
Dit.
Ik snap hel goed dat je van iemand van die leeftijd en met deze levenservaring iets anders verwacht en er vanuit gaat dat het een leuke ervaring gaat worden.
Ik zou het idee van deze relatie loskoppelen van je moederschap.
Als jij dit kindje wil is het jouw beslissing.
Ik zou dan niet meer rekenen op wat dan ook vanuit hem en ervanuit gaan dat je een single moeder wordt met een regeling die jou uitkomt waarbij hij zo weinig mogelijk, liefst niet, betrokken is.
Ik snap dat je enorm teleurgesteld bent. Dit wekt geen vertrouwen op voor de toekomst, ook niet wat betreft je nog jonge kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Sheepy78 schreef:
16-06-2020 07:58
Ja maar dat wilde ze niet alleen doen denk ik.
maar ze moet goed bedenken wat ze wil
ze neemt hem nu kwalijk (terecht hoor), dat hij het niet wil
Maar wat wil ze zelf?
En ze zal voor haar zelf de keus moeten maken. De relatie is onherstelbaar stuk

Dus Hoe nu verder?
In haar eentje, haar leven, haar buik, haar baby

Persoonlijk vond ik een 5e kind in dit samengestelde gedoetje al geen goed idee, maar TO blijkbaar wel, nou ja en dat kan
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-06-2020 08:00
maar ze moet goed bedenken wat ze wil
ze neemt hem nu kwalijk (terecht hoor), dat hij het niet wil
Maar wat wil ze zelf?
En ze zal voor haar zelf de keus moeten maken. De relatie is onherstelbaar stuk

Dus Hoe nu verder?
In haar eentje, haar leven, haar buik, haar baby

Persoonlijk vond ik een 5e kind in dit samengestelde gedoetje al geen goed idee, maar TO blijkbaar wel, nou ja en dat kan
Maar ze wilde in de eerste instantie zelf ook geen kinderen meer maar heeft zich laten meeslepen, verder is niet echt bekend van wie de woning is en of TO wel ergens naar toe kan met twee redelijk jonge kinders en een baby in haar buik. En je moet uiteraard ook aan de toekomst van de toekomstige baby denken, ik weet dat het voor een kind niet leuk is om te weten dat je eigen vader je niet wilde en spijt heeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven