Grote kinderwens en toch abortus
donderdag 13 augustus 2020 om 17:26
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat dit is gebeurd. Ik ben op vakantie wat onzorgvuldig met de pil omgegaan ben ik bang, en nu dus zwanger. Alles behalve gepland en ideaal.
Ik heb een kindje van 4 uit een eerdere relatie. Sinds een tijdje ook een nieuwe vriend. Iets waar mijn kind nog niets vanaf weet, en zij en vriend hebben elkaar ook nog niet ontmoet, en dat wil ik voorlopig zo houden. En nu ben ik dus ongepland zwanger. Ondanks dat ik echt een hele sterke kinderwens heb, kan ik dit 1. Mijn kind niet aandoen. Een nieuwe man introduceren en een zwangerschap erbij gooien, dat is teveel voor een kind. En 2. Als ik ooit nog een kindje op de wereld zet, dan wil ik dat in 'de ideale situatie' doen. Er is dus geen twijfel over mogelijk dat ik deze zwangerschap moet afbreken, maar oh wat ben ik er verdrietig om en wat ben ik kwaad op mezelf. Wat ik met dit topic wil? Geen idee, van me afschrijven ofzo.
Ik heb een kindje van 4 uit een eerdere relatie. Sinds een tijdje ook een nieuwe vriend. Iets waar mijn kind nog niets vanaf weet, en zij en vriend hebben elkaar ook nog niet ontmoet, en dat wil ik voorlopig zo houden. En nu ben ik dus ongepland zwanger. Ondanks dat ik echt een hele sterke kinderwens heb, kan ik dit 1. Mijn kind niet aandoen. Een nieuwe man introduceren en een zwangerschap erbij gooien, dat is teveel voor een kind. En 2. Als ik ooit nog een kindje op de wereld zet, dan wil ik dat in 'de ideale situatie' doen. Er is dus geen twijfel over mogelijk dat ik deze zwangerschap moet afbreken, maar oh wat ben ik er verdrietig om en wat ben ik kwaad op mezelf. Wat ik met dit topic wil? Geen idee, van me afschrijven ofzo.
anoniem_64288d425058a wijzigde dit bericht op 13-08-2020 17:34
0.11% gewijzigd
donderdag 13 augustus 2020 om 17:35
donderdag 13 augustus 2020 om 17:36
Voor het kind dat er al is, is dit een hele slechte situatie. Waarom respecteer je niet dat TO zegt?
TO, verdrietig voor jullie. Probeer je zelf niets te verwijten, je hebt niet ook nog 'straf verdiend', dit is allemaal al ellendig zat. Veel sterkte.
donderdag 13 augustus 2020 om 17:43
Fijn om te weten dat het nog erger kan, maar dat is niet het geval. Ik ben op mijn vakantie met kind niet heel netjes met de pil omgegaan. Bij thuiskomst zwanger geraakt van vriend.SweetFirefly schreef: ↑13-08-2020 17:39Dus je bent niet in verwachting van je nieuwe vriend maar van een vakantiescharrel of begrijp ik het verkeerd?
donderdag 13 augustus 2020 om 17:44
Maar TO, is je kindje van 4 jaar dan wel geboren in een ideale situatie? Misschien was dat toen zo, maar je bent later toch uit elkaar gegaan met je toenmalige partner.
Je weet nooit hoe je leven loopt en kinderen van die leeftijd kunnen heel flexibel zijn.
Wees niet zo hard voor jezelf.
Sterkte met welke beslissing je ook neemt!
Je weet nooit hoe je leven loopt en kinderen van die leeftijd kunnen heel flexibel zijn.
donderdag 13 augustus 2020 om 17:46
Dankje!
Jullie allemaal bedankt voor de lieve reacties..
donderdag 13 augustus 2020 om 17:46
Kunnen of moeten ?
En zijn ze dat dan ook echt of lijkt dat maar zo ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 13 augustus 2020 om 17:47
donderdag 13 augustus 2020 om 17:48
TO heel veel sterkte, dit lijkt me een heel moeilijke keus om te moeten maken.
Jammer dat sommige mensen hier je beslissing niet respecteren en proberen je te overtuigen het te houden. Ik hoop dat dat het voor je niet nog moeilijker maakt.
Jammer dat sommige mensen hier je beslissing niet respecteren en proberen je te overtuigen het te houden. Ik hoop dat dat het voor je niet nog moeilijker maakt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
donderdag 13 augustus 2020 om 17:50
Lekkere dooddoener wel! Mijn kind is verwekt en geboren uit liefde, dat die liefde geen stand heeft gehouden is wat het is. Dat is al een keuze waar zij de rest van haar leven de gevolgen van draagt. Dat kinderen van die leeftijd flexibel kunnen zijn, betekend niet dat ze dit onnodig moeten zijn!Armbandkraaltje schreef: ↑13-08-2020 17:44Maar TO, is je kindje van 4 jaar dan wel geboren in een ideale situatie? Misschien was dat toen zo, maar je bent later toch uit elkaar gegaan met je toenmalige partner.
donderdag 13 augustus 2020 om 17:51
Omdat de ‘relatie sinds een tijdje’ nog niet voldoende basis is voor zo’n beslissing voor de rest van hun leven?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 13 augustus 2020 om 17:52
donderdag 13 augustus 2020 om 17:55