Hartkloppingen en angst!

02-04-2024 17:14 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,


Ik ben 31 weken zwanger, bekend met een angststoornis waar ik ook medicijnen voor slik.
Nu heb ik hartkloppingen en daar raak ik van in de stress.
OP het moment heb ik het idee dat mijn medicijnen amper wat doen.
Alle 3 de andere zwangerschappen heb ik dat niet gehad.
Volgens de verloskundige is het heel normaal dat je hartslag ineens ff op hol kan gaan. Of in ieder geval sneller klopt vanwege de baby..
Wie is hier ook bang voor geweest en wil zn ervaringen en tips met mij delen?

Dank je wel..

Lieve Groetjes
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je behalve medicijnen, andere hulp voor je angststoornis?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou het je geruststellen als de huisarts daar eens naar kijkt/ luistert? Dan zou ik het doen! Misschien word je er rustiger van.
Even bloeddruk meten, luisteren naar hart enzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij twijfel bel je even met de verloskundige. Zij is, als het goed is, op de hoogte van alles wat bij jou speelt en kan een goede afweging maken van wat nu te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb 8 weken geleden een hartfilmpje gehad. Was helemaal prima. Vandaag heeft de dokter naar m'n hart geluisterd. Ook niks aan de hand.
Ik heb me aangemeld voor therapie..
Alle reacties Link kopieren Quote
De verloskundige zegt dat het echt bij de zwangerschap hoort. Ik maak mezelf te druk. Zodra ik eraan denk dat hij harder gaat dan gaat hij ook harder. Ik heb veel stress gehad de afgelopen tijd en heb daardoor afgelopen vrijdag een paniekaanval gehad.. en nu heb ik angst..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook zwanger en hartkloppingen. Bij de eerste zwangerschap niet gehad dus ik schrok mij ook dood. Snap dat je daar angstig van wordt. Mijn verloskundige vertelde dat je hart bijna de helft meer bloed door je lichaam moet pompen dus het niet gek is dat je hart er wat van overstuur raakt. Hebben veel zwangere vrouwen schijnt. Kan geen kwaad. Dat was genoeg geruststelling voor mij. Als het gebeurt ga ik even rustig zitten, concentreer op mijn ademhaling en wacht tot het weg gaat. Dat is werkbaar voor mij. Hopelijk vind jij er ook een weg in. Nog maar een paar weekjes :-) Succes!
roos92782 wijzigde dit bericht op 02-04-2024 18:32
Reden: Schrijffout
0.60% gewijzigd
Wat ontzettend vervelend dat je zoveel last hebt van angst en ook een paniekaanval hebt gehad.
Ik vind het wel heel fijn om te lezen dat je hulp hebt gezocht in de vorm van therapie, maar ook je hart hebt laten onderzoeken door een hartfilmpje en vandaag door de huisarts.

Wat de verloskundige zei is zeker zo, het is passend bij de zwangerschap. En zelf merk je ook dat het erger wordt als je je druk maakt/eraan denkt.

Heb je toevallig de tip gehad om op je hand te blazen? (15 sec)? Goed je lippen op je hand zodat er geen lucht ontsnapt als je blaast.
Hoesten kan soms ook helpen om je hart weer rustig te krijgen.

Ik heb met deze trucjes geen ervaring in combinatie met angst/paniek, maar wie weet is dit trucje toch ook helpend voor jou?
Ik weet niet hoelang je de medicatie al gebruikt, maar anders is het ook goed om dit nogmaals te bespreken dat je (nog) geen effect merkt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelfde verhaal hier. Had er ook last van toen ik zwanger was. Even op je rug gaan liggen en rustig ademen helpt. Het kan geen kwaad. Maar is natuurlijk wel vervelend!
Do you want to be right? Or happy?
Je hebt pb terug Eva!
Alle reacties Link kopieren Quote
Eva1975 schreef:
02-04-2024 17:51
De verloskundige zegt dat het echt bij de zwangerschap hoort. Ik maak mezelf te druk. Zodra ik eraan denk dat hij harder gaat dan gaat hij ook harder. Ik heb veel stress gehad de afgelopen tijd en heb daardoor afgelopen vrijdag een paniekaanval gehad.. en nu heb ik angst..
De angst en stress is gevaarlijker voor je kindje dan een hoge hartslag. Dat hoort er inderdaad gewoon bij.
Heb je op dit moment hulp voor je angsten? Lijkt me niet heel fijn, ook niet voor je baby op dit moment en na de geboorte.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven