Help, advies, ervaringen, [....] over mijn wens Geen OP

12-01-2026 12:32 61 berichten
X
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2026 16:27
Reden: OP gewist, maatregelen zijn genomen
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Is er een kortere versie?
Kikkertje schreef:
12-01-2026 18:10
Is er een kortere versie?
Ja hoor, komt ie:

Drama, nog een beeb?
smorre schreef:
12-01-2026 18:14
Ja hoor, komt ie:

Drama, nog een beeb?
Top, dank je wel.

Mijn reactie: nee, niet doen.
Alinea`s maken zou ook prettig zijn.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Ik begrijp je dilemma. Ik zou zelf heel graag nog een derde willen maar mijn man wil dat absoluut niet. Dat betekent dat er geen derde komt. Je moet het allebei willen en ik wil het niet alleen doe.
Ik ken in mijn omgeving mensen die ‘afspraken’ gemaakt hebben. Zo van “we nemen een derde maar dan moet jij alles doen”. Dat loopt vervolgens helemaal mis want zo werkt het natuurlijk niet.
Ik zou daarom zeggen: alleen als je partner het ook ziet zitten.
Je man heeft er geen trek in, dan ga je toch niet nog een kind op de wereld zetten? Zo stabiel is je relatie ook niet zo te lezen, en dat gaat verergeren als jij je zin doordrukt.

En dan heb je een 3e? Die wordt binnen de kortste keren ook weer een peuter. Dan maar weer een 4e?
Vergeet niet de impact van een kind dat voor 1 ouder ongewenst is. Ook al laat die ouder het niet blijken, een kind heeft dat door.
Ik heb je hele verhaal gelezen en ik kan goed begrijpen hoe diep je kinderwens is, maar ik denk ook dat jullie het niet moeten doen.

- je redt het niet alleen
- je man kan niet zo goed helpen
- jullie relatie redt het op het nippertje
- je man wil het niet
- je hebt nu twee gezonde kinderen en het klinkt alsof zorg-werk nu in balans is

Je zou hulp kunnen zoeken bij het verwerken van het verdriet dat deze wens niet vervuld gaat worden.
Wat eten we vanavond?
jorchugh_jor wijzigde dit bericht op 13-01-2026 07:22
Reden: Dovemansoren
0.00% gewijzigd
Er is geen dilemma als je partner het niet wil. Dat is heel simpel.
Hebben jullie hierover gesproken? Wéét je dat hij niet wil of dénk je dat hij niet wil? In dat laatste geval kun je er in ieder geval over praten.
Maar als hij uiteindelijk niet wil, houdt het gewoon helemaal op. Je mag daar best verdrietig over zijn, maar laat het je geluk en het welzijn van je gezin niet in de weg staan.
itsnojoke wijzigde dit bericht op 12-01-2026 18:55
0.25% gewijzigd
Carola_456 schreef:
12-01-2026 18:20
Zo stabiel is je relatie ook niet zo te lezen,
Beetje onder de gordel dit. Ze zijn al 17 jaar samen, hebben twee kinderen, en zijn zich bewust van waar het goed gaat en waar niet. Ze werken daar heel bewust aan. Hebben een jaar therapie gevolgd om het te verbeteren, en ze zegt dat het ook daadwerkelijk verbeterd is. Ze lijken er alles aan te doen.
Flauw om dit zo te zeggen.
Je man wil niet. Dat alleen al zou voldoende moeten zijn om op nee uit te komen.

Daarnaast heeft het 2e kind jullie al bijna je relatie gekost kennelijk, wat nou als kind 3 blijvend niet-gezond en zorgintensief is? Gaat je relatie dat overleven denk je? En ga jij het zonder netwerk en met 2 dagen pw werken redden als jullie relatie het niet redt?

Ik snap dan ook niet zo goed dat je het hebt over "nogal een beslissing" die je moet nemen. Je man wil het niet. Wil. Niet. Er valt niks te beslissen, je kan hooguit beslissen hoe jij dit gaat verwerken.
Wat een nare reacties zoals, is er een kortere versie. Respectloos. Scrol dan lekker door. Ander onderwerpt, je hóeft niet te reageren en te lezen ;)
Als een van de twee niet wil, dan houdt het op.
Je wilt geen half ongewenst kind.
Hoe graag jij ook wél wil, je mag je man niet forceren als hij niet wil.

Ik had ook graag een groter gezin gehad. Elke zwangere, elke baby raakt me.
Maar mijn man wil niet, en ik ga hem niet ongewenst vader maken. Dat heeft met respect voor hem en zijn grenzen te maken.

Andersom verwacht ik ook dat hij mijn grenzen respecteert.
Een nee is gewoon een nee.
Zeker in dit geval.
Zo lang is het verhaal nou ook weer niet, mensen. Ik sluit me aan bij makreel, ook bij de argumenten die makreel noemt. Daarnaast: je man kon al niet zo goed helpen met kinderen die hij echt wilde. Ik denk niet dat het beter wordt met een derde die hij eigenlijk niet echt wil. Plus wat kikkertje zegt: een kind op de wereld zetten dat je eigenlijk niet echt wilt, is mogelijk wel schadelijk voor dat kind.

Tegelijkertijd snap ik je gemis en verdriet. Het verlangen is helemaal niet gek.
Puck en Hans, ben zo benieuwd wat voor type er achter jou schuilt. Je benoemt zelf nog: je hoeft niet overal iets van te vinden, maar dat vindt jij blijkbaar wel. Lees lekker niet als de manier van je niet aan staat.
Itsnojoke schreef:
12-01-2026 18:53
Beetje onder de gordel dit. Ze zijn al 17 jaar samen, hebben twee kinderen, en zijn zich bewust van waar het goed gaat en waar niet. Ze werken daar heel bewust aan. Hebben een jaar therapie gevolgd om het te verbeteren, en ze zegt dat het ook daadwerkelijk verbeterd is. Ze lijken er alles aan te doen.
Flauw om dit zo te zeggen.
En hier sluit ik me bij aan. Twee ouders die er alles aan doen om samen goede geliefden en ouders te zijn omdat ze van elkaar en hun kinderen houden, dat kan lang niet iedereen zeggen.
LolplusLolisHiHi schreef:
12-01-2026 18:54
Je man wil niet. Dat alleen al zou voldoende moeten zijn om op nee uit te komen.

Daarnaast heeft het 2e kind jullie al bijna je relatie gekost kennelijk, wat nou als kind 3 blijvend niet-gezond en zorgintensief is? Gaat je relatie dat overleven denk je? En ga jij het zonder netwerk en met 2 dagen pw werken redden als jullie relatie het niet redt?

Ik snap dan ook niet zo goed dat je het hebt over "nogal een beslissing" die je moet nemen. Je man wil het niet. Wil. Niet. Er valt niks te beslissen, je kan hooguit beslissen hoe jij dit gaat verwerken.
Als er twee mensen in een relatie zijn en er wilt één iets niet, dan is dat niet gedaan met ‘de kous is af’. Er zijn twee mensen en twee keuzes. Samen moet je tot een keuze komen in respect en harmonie voor elkander. Maar zwart wit als: Wil. niet. Is geen onderbouwing.
Jullie hebben met veel inzet en therapie een kwetsbare balans hervonden voor jullie gezin. En jij wil die balans verstoren met een derde kind?
puck-en-hans schreef:
12-01-2026 18:16
Alinea`s maken zou ook prettig zijn.
Je benoemt zelf nog: je hoeft niet overal iets van te vinden, maar dat vind jij blijkbaar wel. Lees niet als de manier van je niet aan staat. Je hoeft niet overal iets van te vinden ;-)
anoniem_6967d177b71f4 wijzigde dit bericht op 12-01-2026 19:11
10.15% gewijzigd
Eni schreef:
12-01-2026 19:02
Als er twee mensen in een relatie zijn en er wilt één iets niet, dan is dat niet gedaan met ‘de kous is af’. Er zijn twee mensen en twee keuzes. Samen moet je tot een keuze komen in respect en harmonie voor elkander. Maar zwart wit als: Wil. niet. Is geen onderbouwing.

Dat werkt voor heel veel zaken in een relatie inderdaad zo. Maar voor een kind heb je 2x volmondig JA nodig.

Je man hoeft geen zwaarwegende redenen aan te voeren om geen derde kind meer te krijgen. Niet willen is voldoende.
ravintola wijzigde dit bericht op 12-01-2026 19:08
11.28% gewijzigd
Ravintola schreef:
12-01-2026 19:03
Jullie hebben met veel inzet en therapie een kwetsbare balans hervonden voor jullie gezin. En jij wil die balans verstoren met een derde kind?
Ik denk dat de context van mijn bericht mist. Maar het is al lang genoeg dus details zijn niet echt nodig. Maar verstoren? Heel kort door de bocht. Therapie is niet altijd een kwetsbare balans. Het is een teken van lef hebben om te kiezen voor elkaar, ipv voor lief te nemen dat dingen niet gaan zoals je zou willen dat ze gaan. Er is liefde liefde en nog eens liefde, dat is er al 17 jaar. Dit is gewoon een verlangen, waar ik iets mee moet. Of dat nou loslaten, verwerken, of uiteindelijk samen kiezen voor dit besluit is, dat is de vraag.
Fiorah schreef:
12-01-2026 19:02
En hier sluit ik me bij aan. Twee ouders die er alles aan doen om samen goede geliefden en ouders te zijn omdat ze van elkaar en hun kinderen houden, dat kan lang niet iedereen zeggen.
Bedankt. Bijzonder toch hoe mensen een opmerking kunnen maken zonder enig vorm van respect. Wij houden zoveel van elkaar dat we juist besloten te investeren in dat gene wat voor ons belangrijk is. Wij, samen. En dat betekent wij als partners, maar ook ons gezin. En daar horen ook onze wensen bij, als mens, dromen etc.
Ravintola schreef:
12-01-2026 19:05
Dat werkt voor heel veel zaken in een relatie inderdaad zo. Maar voor een kind heb je 2x volmondig JA nodig.

Je man hoeft geen zwaarwegende redenen aan te voeren om geen derde kind meer te krijgen. Niet willen is voldoende.
Dit mag jij vinden, ik denk daar echt anders over. Ik vind dat waar twee mensen samen leven er twee mensen dromen mogen hebben, verlangens en dat daar over gesproken mag worden. Maar dat een nee voldoende is, nee zo werk het niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven