Help! Dan blijk je zwanger van je date

31-05-2017 17:12 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nooit gedacht dat mij dit zou overkomen en nu zit ik met de handen in mijn haar.

Ben begin 30 en nu 2 jaar gescheiden... Heb 2 kinderen uit mijn huwelijk en een goede baan. Een half jaar geleden leerde ik een leuke man kennen.. De eerste keer dat ik weer ging daten sinds de scheiding. We hebben een enorm leuke tijd gehad maar ik merkte dat toen het serieus begon te worden ik niet echt een serieuze toekomst met hem zag. Drie weken geleden heb ik dan ook een punt gezet achter onze "relatie". We hebben af en toe nog wel vriendschappelijk contact en hij is zelfs van het weekend een bakje koffie komen doen...

Maar nu komt het... Misselijk, moe en overtijd... Dacht laat ik eens testen... Knalpositief!!! Ik heb een test gehaald met indicator en die geeft aan 1-2 weken, gelukkig erg pril. Hoewel ik absoluut tegen abortus ben, heb ik morgen direct een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik hoop dat het nog kan met een abortuspil.

Maar nu mijn dilemma... Moet ik hem hiervan op de hoogte stellen? Ik weet dat hij geen kinderen meer wil en ook ik ben absoluut niet in de positie om nu nog een kindje op de wereld te zetten en groot te brengen.. Ook naar mijn andere kinderen toe... Ik heb er meerdere redenen voor. (oh wat klinkt dit egoistisch :() Vreselijk en iets waarvan ik dacht dat ik het nooit zou doen.. Ik kan morgen gewoon gaan en doen alsof er niks is gebeurd... Ik weet het even niet...

Ben zo overvallen hierdoor dat ik het even niet overzie... Ik weet dat ik uiteindelijk die keuze moet maken maar ik zou graag even de mening van anderen willen...

Oh ik ben gewoon netjes aan de pil, nee... Nooit vergeten en ook niet ziek geweest. Ik hoop dat jullie advies voor me hebben hoe hier het beste mee om te gaan.
yourlocalhero schreef:
31-05-2017 17:43
In hoeverre is dit onzin? Er word tegenwoordig meer op gelet bij langdurig pil gebruik in sommige gevallen is het lichaam een bepaalde dosis gewent geraakt...
(Iets wat ik steeds vaker voorbij hoor en zie komen..zal niet zonder redenen zijn..dus voordat je iets onzin vind)
Het klinkt nou niet echt of je veel verstand van dit soort zaken hebt.
Je klinkt meer als een huisvrouw die op Facebook geplaatste onzin als waarheid aanneemt :) 'Jah joh, het is eg woar, want hut stond op Feestboek"...
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelende situatie to, sterkte ermee! Ik zou het hem niet vertellen als je zo zeker bent van je beslissing en het kind er niet gaat komen. Wat heeft hij eraan om het te weten? Ik zou t contact even minderen gedurende deze periode en wellicht later weer oppakken (als je dat nog ziet zitten na dit..).
Loveonthebrain schreef:
31-05-2017 17:25
Bedankt voor jullie reacties.

Het was ook mijn eerste gedachte om het niet te vertellen. Aan de andere kant vraag ik me dan af of hij daar niet gewoon recht op heeft. Kan ik mezelf ooit recht in de ogen kijken als hij het niet weet... Lastig

Recht op? Kom op, wees reeel.
yourlocalhero schreef:
31-05-2017 17:43
In hoeverre is dit onzin? Er word tegenwoordig meer op gelet bij langdurig pil gebruik in sommige gevallen is het lichaam een bepaalde dosis gewent geraakt...
(Iets wat ik steeds vaker voorbij hoor en zie komen..zal niet zonder redenen zijn..dus voordat je iets onzin vind)
Ze kunnen jou ook van alles wijs maken.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
31-05-2017 17:55
Het klinkt nou niet echt of je veel verstand van dit soort zaken hebt.
Je klinkt meer als een huisvrouw die op Facebook geplaatste onzin als waarheid aanneemt :) 'Jah joh, het is eg woar, want hut stond op Feestboek"...
Hahah word moeilijk zonder feestboek...en ik werk naast het moederschap gewoon (bijna fulltime niet verder vertellen heur) ,wellicht is de website waar ik veel op zit wetenschappelijk niet helemaal doorgrond. Maar heb ook ooit een huisarts gehad die die mening sterk had. En daarin ben ik extreem blijven hangen.

(Mocht ik de artikelen kunnen herleiden...zal ik ze even sturen oké)
yourlocalhero schreef:
31-05-2017 18:10


(Mocht ik de artikelen kunnen herleiden...zal ik ze even sturen oké)

Graag, want dan kruip ik al een jaar of wat door het oog van de naald :proud:
Alle reacties Link kopieren
sandra1905 schreef:
31-05-2017 17:53
Waar heb je dit gelezen dan? Oprechte vraag, want ik denk dat heel veel vrouwen de pil jarenlang slikken en ervan uit gaan dat ze dus niet zwanger zullen worden.

TO, ontopic:: niet vertellen. Waarom zou je? En niet meer met hem seksen (2 weken zwanger, 3 weken uit....).
Hoi Sandra

Het zijn voornamelijk gesprekken op sites waar ik kom (zwangerschaps en baby websites..en daarnaast gesprekken met vriendinnen e.d.)

Mocht ik het wetenschappelijk artikel vinden ontvang je het van mij, maar hier komt het voornamelijk voort uit de uitspraak van een oude huisarts plus het bovenstaande.
Alle reacties Link kopieren
Star schreef:
31-05-2017 18:18
Graag, want dan kruip ik al een jaar of wat door het oog van de naald :proud:
En dat zijnnsmalle oogjes.

Ik moet eind van de maand ook langs de gyn vraag ik zijn mening hierin ook even haha.
yourlocalhero schreef:
31-05-2017 17:18
Er is tich iets misgegaan in het pilgebruik..wellicht slik je het al te lang.
Wat je ook besluit het word niet makkelijk . Tip betrek iemand er bij die dicht bij je staat zodat diegene er voor je kan zijn.
En waarom hem inlichten?
Ik wist niet dat je van te lang de pil slikken ook zwanger kan worden....
(lees met sarcasme)
anoniem_346502 wijzigde dit bericht op 31-05-2017 18:30
2.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Of je het hem wel of niet moet vertellen, zou ik af laten hangen van hoe jullie relatie nu zal gaan. Spreek je hem over een aantal weken niet meer, dan zou ik niets zeggen. Wordt dit een langdurige vriendschap dat zou ik het denk ik wel zeggen.
Ik snap alleen niet hoe je over tijd, moe en misselijk nog maar 1-2 weken zwanger kan testen. De eerste 2 weken krijg je kado. Dus vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden, zou hij eigenlijk al 2- 3 weken aan moeten geven. Mocht je nog later getest hebben, dan had het zelfs 3+ moeten zijn. (ik zou erg graag zwanger willen worden, maar dat gaat nog niet zo makkelijk. maar ik lees hier veel verhalen van vrouwen die pas moe en misselijk worden na 6 weken zwangerschap. Dan zou de test dus 3+ aan moeten geven.) Of je moet een uitzondering zijn die erg weinig HCG aan maakt. Alles is tenslotte mogelijk, maar logisch is het niet.
Sterkte! Wel een rot situatie...
yourlocalhero schreef:
31-05-2017 18:25
Hoi Sandra

Het zijn voornamelijk gesprekken op sites waar ik kom (zwangerschaps en baby websites..en daarnaast gesprekken met vriendinnen e.d.)

Mocht ik het wetenschappelijk artikel vinden ontvang je het van mij, maar hier komt het voornamelijk voort uit de uitspraak van een oude huisarts plus het bovenstaande.

Heb je die huisarts wel helemaal goed begrepen?

Naar een wetenschappelijk artikel hierover zou ik niet gaan zoeken, want het bestaat niet.
karin12345 schreef:
31-05-2017 19:05
Heb je die huisarts wel helemaal goed begrepen?

Naar een wetenschappelijk artikel hierover zou ik niet gaan zoeken, want het bestaat niet.
Ze kan wel zoeken, maar vinden zal ze niet. Niet wetenschappelijk in ieder geval.
Animal2307 schreef:
31-05-2017 18:29
Of je het hem wel of niet moet vertellen, zou ik af laten hangen van hoe jullie relatie nu zal gaan. Spreek je hem over een aantal weken niet meer, dan zou ik niets zeggen. Wordt dit een langdurige vriendschap dat zou ik het denk ik wel zeggen.
Ik snap alleen niet hoe je over tijd, moe en misselijk nog maar 1-2 weken zwanger kan testen. De eerste 2 weken krijg je kado. Dus vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden, zou hij eigenlijk al 2- 3 weken aan moeten geven. Mocht je nog later getest hebben, dan had het zelfs 3+ moeten zijn. (ik zou erg graag zwanger willen worden, maar dat gaat nog niet zo makkelijk. maar ik lees hier veel verhalen van vrouwen die pas moe en misselijk worden na 6 weken zwangerschap. Dan zou de test dus 3+ aan moeten geven.) Of je moet een uitzondering zijn die erg weinig HCG aan maakt. Alles is tenslotte mogelijk, maar logisch is het niet.
Sterkte! Wel een rot situatie...
Bij de predictor neemt hij de twee weken cadeau niet mee: dus 1-2 weken zwanger betekent hier 3-4 weken zwanger, to zit dus rond nod. En dan kun je wel degelijk al misselijk zijn en kwaaltjes hebben weet ik uit eigen ervaring van mijn eerste zwangerschap...
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
31-05-2017 18:10
Hahah word moeilijk zonder feestboek...en ik werk naast het moederschap gewoon (bijna fulltime niet verder vertellen heur) ,wellicht is de website waar ik veel op zit wetenschappelijk niet helemaal doorgrond. Maar heb ook ooit een huisarts gehad die die mening sterk had. En daarin ben ik extreem blijven hangen.

'Extreem' en 'blijven hangen' vind ik wel passend bij deze mening.
Alle reacties Link kopieren
Maar nu mijn dilemma... Moet ik hem hiervan op de hoogte stellen? Ik weet dat hij geen kinderen meer wil en ook ik ben absoluut niet in de positie om nu nog een kindje op de wereld te zetten en groot te brengen.. Ook naar mijn andere kinderen toe... Ik heb er meerdere redenen voor. (oh wat klinkt dit egoistisch :() Vreselijk en iets waarvan ik dacht dat ik het nooit zou doen.. Ik kan morgen gewoon gaan en doen alsof er niks is gebeurd... Ik weet het even niet...

Nou, juist níet egoïstisch! Verstandig juist.
To: ik zou me net egoistisch of schuldig voelen. Volgens mij heb je redenen genoeg en maak je een verstandig besluit. Ik zou date ook niet informeren, hooguit achteraf. Je zit er toch helemaal niet op te wachten dat hij zich er ook nog mee gaat bemoeien? Als het kind komt is dat waarschijnlijk toch grotendeels jouw probleem, dus de keuze om het weg te laten halen moet ook bij jou liggen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik ben tegen abortus. Apart dat niemand daar iets over zegt. Geen optie om voor een echo te gaan
en dan te kijken hoe het voelt? Weet wel dat het erg zwaar is emotioneel een abortus en het geestelijk lang kan blijven
knagen. Sterkte ermee! Ik zou die vriend wel inschakelen. Waarom niet eigenlijk? Je wilt vrienden met hem blijven maar dan zal je altijd met dat geheim blijven lopen. Hij kan als man zijnde je toch niet dwingen om het kind te houden. Hij kan je ook steunen bij een eventuele behandeling of het moet nu weer niet zo'n goede vriendschap zijn. Wel apart vind ik dat je zegt ik ben absoluut tegen abortus...
En ik wil daar niet mee zeggen dat ik niet begrijp dat mensen wel degelijk heel goede redenen kunnen hebben om een abortus te plegen.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
31-05-2017 17:20
Ik zou hem niet op de hoogte stellen. De relatie is voorbij, er komt geen kind, je hebt al een beslissing gemaakt. Sterkte!
+1
Het voegt niets toe om het wel te vertellen.
Het hem vertellen is alleen maar lullig. Hij heeft er geen invloed op, hij kan niets met die kennis, hij kan zich er alleen maar ellendig onder voelen. Dus nee, niet vertellen.

En de werking van de pil is constant ongeacht gebruiksduur. Dat hij minder werkt na jaren is kul.
Alle reacties Link kopieren
Heftig voor je.
Het hem vertellen heeft geen nut volgens mij, misschien kan je een vriendin in vertrouwen nemen als je er over wilt praten. Succes morgen bij de huisarts en sterkte de komende periode!
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties.
Ik heb besloten hem niks te vertellen. Stel inderdaad dat het in de toekomst toch serieus gaat worden kan ik er altijd nog voor kiezen het hem te vertellen omdat ik niet wil dat er dan zo'n groot geheim tussen ons in staat. Uiteraard met alle gevolg van dien maar dan ben ik wel eerlijk geweest.

Vanmiddag naar de huisarts.. Zie er vreselijk tegen op maar tegelijk ook heel blij als alles achter de rug is.

Nogmaals bedankt allemaal
Alle reacties Link kopieren
Sterkte. :hug:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vanmiddag!
Alle reacties Link kopieren
Er wordt door nogal wat vrouwen aangeraden om het niet te vertellen, want dat voegt toch niks toe. Misschien niet qua beslissing, want TS is zeker van haar zaak. Maar voor de man kan het toch goed zijn om te weten hoe de vork in de steel zit.
Alle reacties Link kopieren
Vervelende situatie. Mijn eerste gedachte was ook niet vertellen. Maar als jullie echt vrienden willen blijven dan kun je dat toch niet geheim houden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven