Help! Dan blijk je zwanger van je date

31-05-2017 17:12 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nooit gedacht dat mij dit zou overkomen en nu zit ik met de handen in mijn haar.

Ben begin 30 en nu 2 jaar gescheiden... Heb 2 kinderen uit mijn huwelijk en een goede baan. Een half jaar geleden leerde ik een leuke man kennen.. De eerste keer dat ik weer ging daten sinds de scheiding. We hebben een enorm leuke tijd gehad maar ik merkte dat toen het serieus begon te worden ik niet echt een serieuze toekomst met hem zag. Drie weken geleden heb ik dan ook een punt gezet achter onze "relatie". We hebben af en toe nog wel vriendschappelijk contact en hij is zelfs van het weekend een bakje koffie komen doen...

Maar nu komt het... Misselijk, moe en overtijd... Dacht laat ik eens testen... Knalpositief!!! Ik heb een test gehaald met indicator en die geeft aan 1-2 weken, gelukkig erg pril. Hoewel ik absoluut tegen abortus ben, heb ik morgen direct een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik hoop dat het nog kan met een abortuspil.

Maar nu mijn dilemma... Moet ik hem hiervan op de hoogte stellen? Ik weet dat hij geen kinderen meer wil en ook ik ben absoluut niet in de positie om nu nog een kindje op de wereld te zetten en groot te brengen.. Ook naar mijn andere kinderen toe... Ik heb er meerdere redenen voor. (oh wat klinkt dit egoistisch :() Vreselijk en iets waarvan ik dacht dat ik het nooit zou doen.. Ik kan morgen gewoon gaan en doen alsof er niks is gebeurd... Ik weet het even niet...

Ben zo overvallen hierdoor dat ik het even niet overzie... Ik weet dat ik uiteindelijk die keuze moet maken maar ik zou graag even de mening van anderen willen...

Oh ik ben gewoon netjes aan de pil, nee... Nooit vergeten en ook niet ziek geweest. Ik hoop dat jullie advies voor me hebben hoe hier het beste mee om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoe was het bij de huisarts vanmiddag?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat je het hem niet wil vertellen, maar als je elkaar nog wel als vrienden ziet ..
De anticonceptiepil is ook bij juist gebruik niet 100% veilig. Door de pil heen zwanger worden kan dus. Alleen gebruiken mensen die de pil verkeerd slikken ook deze woorden. Zij hebben gewoon onveilige seks gehad. To zegt accuraat te hebben geslikt. Ze heeft pech.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Een onverwachte wending... Alsof hij iets aanvoelde heeft hij vaak contact gezocht de afgelopen dagen.. Gewoon hoe het ging enz.

Gister bij de huisarts geweest en volgende week een afspraak bij een abortuskliniek... Is allemaal best heftig... Iniedergeval ervaar ik het zo.

Gister wilde hij langs komen en dat heb ik toegelaten.. We waren erg fijn aan het praten en ik kon het gewoon niet voor hem verzwijgen. Heb het hem verteld en hij reageerde ontzettend lief. Staat achter mijn keuze en heeft zelf ook de overtuiging dat dit beter is. Hij heeft meteen vrij geregeld zodat hij volgende week donderdag met mij mee kan... Ik had deze reactie niet verwacht maar ben enorm blij met zijn steun.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne reactie van hem. Ik was voor niet vertellen, maar hoe jullie vriendschap zich ontwikkeld nu is het goed dat je het hem hebt kunnen zeggen. Fijn dat je er niet alleen voorstaat, nogmaals sterkte.
yourlocalhero schreef:
31-05-2017 18:10
Hahah word moeilijk zonder feestboek...en ik werk naast het moederschap gewoon (bijna fulltime niet verder vertellen heur) ,wellicht is de website waar ik veel op zit wetenschappelijk niet helemaal doorgrond. Maar heb ook ooit een huisarts gehad die die mening sterk had. En daarin ben ik extreem blijven hangen.

(Mocht ik de artikelen kunnen herleiden...zal ik ze even sturen oké)
Mens klets geen onzin. Je kunt niet immuun worden voor de pil. Wat wél kan is dat je bijvoorbeeld doorbraakbloedingen krijgt. Dat wil nog wel eens gebeuren bij meisjes die op hun 15de microgynon 20 kregen, wat dan later niet meer zwaar genoeg blijkt te zijn. Of mensen die tig kilo aankomen. Doorbraakbloedingen die niet overgaan nadat je een stopweek hebt ingelast zijn dan ook reden om met je huisarts te bespreken of je anticonceptie nog wel voldoende werkt.

Er kunnen ook andere redenen voor een doorbraakbloeding zijn dan een te lichte pil, maar je kunt de diagnostiek verder beter aan je huisarts overlaten denk ik.

Andere redenen om over te stappen zijn bijvoorbeeld leeftijd (na 35 jaar meer tromboserisico, wat niet handig is icm bepaalde 'ouderwetse' pillen), migraine of andere bijwerkingen, andere ziekten waarvan de medicatie een wisselwerking heeft met de pil of bijvoorbeeld na een zwangerschap omdat je borstvoeding geeft (dan mag je wel de minipil).

Je wordt niet, NOOIT immuun voor de hormonen in de pil. Dat is klinklare kletskoek. En als je huisarts dat echt beweerde moet die terug naar school. Zodat ze kan leren over hoe de geslachtshormonen werken. Die werken namelijk niet zoals insuline ofzo.

@To: fijn dat hij goed reageerde!
Oh TO, wat goed dat jullie er zo over hebben kunnen praten. Wat zal dat fijn voor je zijn! Heel veel succes en sterkte de komende dagen. :hug:
Alle reacties Link kopieren
TO, je hebt een man getroffen die jou aanvoelt. Geweldig! Zou ik zuinig op zijn. Is iets heel bijzonders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven