Herfstbaby 2018 *september/oktober begin nov.

19-03-2018 15:10 45 berichten
Jaaaa!
Ik ben begin september uitgerekend van een 2e kindje!
Schreef eerst ergens anders maar daar wordt niet meer gereageerd, dus nu zelf maar een topic geopend.
Graag schrijf ik samen met andere moeders over se zwangerschappen, kwaaltjes en andere leuke ervaringen.

Bij reacties kan ik een tabel gaan maken.

Groetjess
NaamUitgerekendJongen/meisjebijzonderheden
Dien9104-09-2018 -10 april 20 weken echo
Numberonejasmin07-09-2018Meisje
Wished08-09-2018 Jongentje18 april 20 weken echo
Papuaatjeq23-09-20183 mei 20 weken echo
Twigo19813-10-201
XkusX10-10-2018
anoniem_650636f655f0a wijzigde dit bericht op 03-04-2018 11:47
46.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, ik ben 15 september uitgerekend van ons eerste kindje. Ik schrijf nog nergens mee maar ben benieuwd of hier een leuk groepje komt :biggrin:
.
Ha boerinneke!

Leuk dat je wilt mee schrijven/ kijken.
Ik had eerst een september topic geopend,maar we zijn al even op weg, dus hoop dat we door zo'n spreiding wat leuke schrijfsters krijgen!

Voel je je verder goed, en zijn de eerste weken goed gegaan?
Alle reacties Link kopieren
In het september topic heb ik met een half oog meegelezen. Maar aangezien wij vorige week onze eerste echo pas hebben gehad 'durfde' ik nog niet te reageren. Gelukkig ziet alles er tot nu toe goed uit. Ik voel me verder goed, alleen nog moe maar de misselijkheid is gelukkig over. Hoe voel jij je ? Ook merk ik wel dat mijn werk me wat zwaarder valt. We hebben een boerderij met melkvee, dus daar moeten we wel wat aanpassingen doen. Heb jij ook dingen waar je tegen aan loopt die niet meer lekker gaan ? Mag ik vragen hoe oud jij bent en hoe oud je eerste kindje is? Ik ben 25 en mijn vriend is 26 jaar.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel mee schrijven. Wij verwachten ons 2de kindje rond 10-10
Onze zoon is nu 21 maanden

Vandaag de 2de echo gehad en het was echt al een verschil met de eerste echo. Toen was het echt nog een beetje een garnaaltje en nu toch echt wel al een mini baby
Amor Vincit Omnia
Alle reacties Link kopieren
.
boerinneke wijzigde dit bericht op 19-03-2018 16:02
Reden: verkeerd gelezen
97.44% gewijzigd
.
Welkom xkusx! Groot verschil he! Heel gek vond ik dat, da het zó snel gaat.
Leuk dat je al een zoon van 21 maanden hebt, die zal dan dus tegen de 2,5 jaar zijn als de baby geboren is?

@boerinneke,
Ik ben 26, vriend ook en onze dochter is net 1,5.
Zegt al aardig wat woordjes, nu druk bezig met los stappen ipv aan de hand of bij de meubels langs. Een latertje, kruipen gaat veeul sneller :-D

Ik ben niet echt misselijk geweest, maar vandaag sloeg de vermoeidheid toe. Niet dat mn ogen dicht vallen maar gewoon moe en traag ofzo haha. :)

Verder heb ik 1 lange dag opt werk, van eind vd ochtend tot 21.15 ongeveer. Die dag hakt erin, ben de volgende dag vrij en dus thuis met dochter dus dan bijkomen. Heb ik dan dus ook echt even nodig. :zzz: is gelukkig tot eind mei( nog 2 maanden) hoop heg te halen.

Willen jullie ook een 20 weken echo plannen?
Ik heb deze 10 april staan.
Alle reacties Link kopieren
Leuk meiden!
Allemaal van harte,


Kan ik mee schrijven? Ik ben zwanger van mijn eerste en uitgerekend op 8 september.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
@wished, zeker kan je mee schrijven!

Hoe voel je je nu, en ben je dan nu 15 weken ongeveer?

Hoe waren de eerste afspraken bij de verloskundige? Fijne mensen?
En voor een NIPT gekozen of niet?

En hoe is het met de buikjes? Zien mensen het al een beetje, of toch te vroeg?
Hier een bolletje te zien , zoals mn zus t noemde :)
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!
Ik wil ook graag meeschrijven!
Ik ben 7 september uitgerekend van ons eerste kindje.

Leuk om mensen de te hebben die ongeveer even ver zijn.
Alle reacties Link kopieren
Alle echo's tot nu toe zijn goed gelukkig en heb fijne mensen gezien tot nu toe in de verloskundige praktijk.
Ben nu 15+5 wkn. 18 april 20 weken echo en nee nipt hebben wij niet gedaan.jullie wel?

Leuk numberone, spannend allemaal hè.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Hi, uitgerekend 3 oktober van onze 4e! Schrijf/lees graag mee mits de groep niet te groot wordt ;)
Alle reacties Link kopieren
Welkom twingo.


Hier vandaag weer een echo gehad, alles is goed gelukkig. Was zeer beweegelijk. Nu 16+5. Weten jullie wat het word? Wij krijgen een jongentje.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Hoii!
Ik ben 23 september uitgerekend van ons eerste kindje. Zou het leuk vinden mee te schrijven! Ben nu 14+4. En heb 3 mei de 20 weken echo. Super spannend! Met de termijn echo keken ze naar de nub en dachten een jongen te zien. Zien jullie het ook? http://nl.tinypic.com/r/et9mw7/9

Liefs.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Was het een pretecho Wished?
Wij krijgen een meisje.
We hebben een vlokkentest laten doen naar aanleiding van een slechte combinatietest uitslag. Gelukkig bleek alles goed te zijn. Ze kijken dan op DNA niveau dus konden ook zien dat het XX was en dus een meisje!

Wij hebben ook op 18 april de 20 weken echo!
Fijn paasweekend!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje spannende tijd voor jullie na een slechte combinatie test! Maar een goed uitkomst, fijn!

Wij hebben de nipt laten doen, nu 10 dagen geleden, nog geen uitslag. Volgende week met 14 weken geslachtsecho!! Wij gaan t met een gender reveal ballon bekend maken zo spannend! Jullie ook fijn weekend
Hoi Allen,

Sorry ik was even war afwezig door drukte en de oudste met waterpokjes.

Welkom Twingo en Papuaatje, gezellig!
ik heb dus volgende week de 20 weken echo, vanmiddag de controle bij de verloskundige.
Heb de 20 weken echo met 19 weken omdat met 20 weken niet paste, en ze doen liever een week eerder dan een week later..

@twingo, spannend dat je de uitslag van de NIPT nog niet hebt.
Lijkt me een spannende en nerveuse tijd.

Wij hebben besloten om de NIPT niet te doen, maar wel de 20 weken echo. Als er lichamelijk iets is, wil ik toch in het ziekenhuis bevallen, maar mijn voorkeur heeft een thuisbevalling.

Ook willen wij dit x niet weten wat het wordt, alles is welkom. Vind het wel leuk om het pas bij de bevalling te weten, maar ben nu al zooo nieuwsgierig.. Dus of ik dat volhoud..

Verder net zwangerschapskleding besteld! Pff, was mij nog een klus.
WIlde niet te veel geld kwijt zijn, maar wel mooie en fijn zittende kleding..
Jullie al op zoektocht geweest?

Tot horens!
.
Hoi allemaal,

Als het nog kan, lijkt het mij gezellig om met jullie mee te schrijven!

Ik ben op 7 september uitgerekend van de 3e. We hebben twee jongens van 2 en 5 jaar en krijgen er een zoontje bij! Ik heb volgende week vrijdag de 20 weken echo, dus ook met 19 weken al dien91. Hier wordt het standaard zo gepland.

Waar heb jij de zwangerschapskleding besteld dien? Ik vind het ook lastig. En wil niet teveel uitgeven, omdat dit naar alle waarschijnlijkheid m'n laatste zwangerschap is. Mijn kinderen zijn allebei in februari geboren, dus toen had ik in de herfst/winter een enorme buik. Aan die dikke truien en vesten ga ik dit keer (hopelijk) niet veel hebben ;)
Kopen jullie eigenlijk een zomerjas voor de zwangerschap? Er lijkt niet veel aanbod in, dus vraag me af of het nodig is, maar geen jas lijkt me ook niet zo handig.

Zijn jullie al over namen aan het nadenken? Bij ons gaat het heel lastig worden ben ik bang... bij ons tweede zoontje was het namelijk al moeilijk om er samen uit te komen.
@Ladajum gezellig. Denk wel dat je de laatste bent die aansluit.. ;)

Kleding: Ik heb, na lang zoeken en twijfelen tussen C&A en Kiabi, het uiteindelijk bij Kiabi besteld. Ook omdat ik niet superveel hoefde ( ik had juist geen lange broek, vorige keer in ook in september uitgerekend, en alleen maar hartje zomer) dus daar een hemdje (€5,00!) jurk, lange broek en een vest voor de lange zwoele avonden.

Vorige keer ook hier een bestelling gedaan, beviel goed. Toen ook nog een aanvulling met een mooie jurk van de Prenatal ( ooooh dat vond ik jammer dat die niet meer aankon! ) Die kan dus weer aan! :lol: Daarnaast destijds wat simpele, spotgoedkope jurkjes van de action, die maat (S) zit vaak net een beetje ruim normaal, en kan dus mooi aan met de zwangerschap.

Vorige keer had ik ooit eens een keer per ongeluk een hele grote zomerjas gekocht, die heb ik toen aangetrokken, en dan vaak rits open. Maar rits is stuk.. Ik heb een vriendin en die was ook in september uitgerekend, misschien dat ik haar vraag of zij een jas heeft. En anders dus dat lekkere vest oid. Ik ga geen jas aanschaffen voor de zomer, ik heb het (Zeker in de zomermaanden) al snel heel warm. Als je nog tips hebt?

Naam Nog even helemaaaal geen idee van. Vorige x wisten we dat het een meisje werd, dus 1 focus, dit keer weten we niet wat het wordt, dus dubbel nadenken, haha o_o
Zie dat je dinsdag de 20-weken echo hebt, dien. Spannend!!! Ik hoop dat je een prachtig gezond baby'tje te zien krijgt.
Klopt ladaju, gister de 20 weken echo gehad!
Alles is goed,buikje is wel wat aan de grote kant. Wij hebben de 20 weken altijd in het zlh (MCL). Verloskundige moet nu bepalen of het zo ernstig is qua hele beeld van de zwangerschap of er voor alle zekerheid getest
Moet worden op zwangersschapssuiker.
De echopiste vh ziekenhuis dacht dat de groei alleen voorliep en dat het geen zwangersschapssuiker is.
Ze bracht het alsof het zeeeer waarschijnlijk niet zo is, dus daar ga ik vanuit.

Mooie beelden,snel hartje en goede ontwikkeling van alles orgaantjes. Zo blij! 😍

Hoop ook dat bij jullie ook mooie echo's zijn. 😀
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!
Ben even afwezig geweest.
Hier gaat alles goed gelukkig! Ben nu 16+3. Gister de geslachtsbepaling echo gedaan en nu afwachten tot zaterdag dan hebben we de gender reveal. Spannend! De kleine zag dr weer goed uit zover we konden zien. Nu wachten tot 3 mei, dan hebben we de 20 weken echo.

Liefs.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,
Van harte met alle goede echo’s! Hier vanavond gender reveal ballon met onze familie! Manlief is jarig dus leuk om te combineren. Wij zijn morgen 15 weken onderweg. Nog een week werken dan ff een week naar de zon....
Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Ohh wat spannend zeg! Laat je het ons weten? Met hoeveel weken hebben jullie de geslachtsbepaling gedaan? En gefeliciteerd met je man! Maak dr een leuke dag en avond van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven