Herhaalde miskramen, doormaken en verwerken

14-01-2019 20:06 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor iedereen die één of meerdere miskramen heeft meegemaakt en nog niet toe is aan het mee schrijven in een opnieuw zwanger worden topic.

Hier kunnen we verhalen en ervaringen delen, samen onzeker en verdrietig zijn en bovenal elkaar steunen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je hem hebt aangemaakt Frozen!
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me aan! :-) Bedankt Frozen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus afgelopen zondag 2x een dosis cytotec gebruikt. De eerste dosis deed niets, de tweede dosis kwam ook pas na ongeveer 3 a 4 uur op gang.

‘Savonds wel veel bloed en wat stolsels verloren, maar sinds vannacht is het bloeden alweer veel minder.
Stolsels zijn er helemaal niet meer.
Misselijkheid is wel verdwenen maar heb nog wel gevoelige borsten.

Vanavond naar de sportschool geweest om me even uit te kunnen leven. Na het hardlopen op de loopband kwam er wel weer iets op gang, maar dat stelde ook echt niet veel voor.

Ik vrees nu dat dit weer net zo’n ellendig verhaal wordt zoals de eerste keer..
7 februari heb ik weer een controle afspraak en echo in het ziekenhuis.

Verder ben ik deze week nog ziek thuis van werk, als het allemaal niet meer doorzet denk ik dat ik het weekend maar weer gewoon ga werken.

Hoe gaat het met jullie?

Jij hebt morgen een ziekenhuis afspraak toch nijn?

Marge is bij jou alles al schoon? En moet je ook nog voor controle terug?

Weten jullie al of je onderzoeken wilt gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk is het meeste weg Frozen. Hoe ging het de vorige keer? Duurde het lang voor alles weg was?
En welke dosis pijnstillers heb je ingenomen?

Ik vandaag naar ZH ja. Wil eigenlijk snel beginnen met de pillen. Dan kan ik volgende week hopelijk weer werken.

En ja we willen onderzoek laten doen. Dit is nu de derde op rij. Na de tweede dachten we hoeft nog niet, zal wel toeval zijn. Maar nu liever wel. Krijgen we weer een verwijzing voor de gyn geloof ik.
Vriend moet ook steeds wat regelen met werk, heel lastig.

Marge, ben ook benieuwd hoe het met jou gaat.
Alle reacties Link kopieren
De vorige keer kwam het vanzelf op gang en heb ik geen medicatie gebruikt. Mn cyclus was toen compleet in de war en heb toen bijna een hele maand bloedverlies gehad met een korte pauze van 3 dagen. Daarna kwam na 2 weken oid Mn menstruatie.

Hopelijk heb ik dat nu niet..
ik heb zelf alleen weinig vertrouwen dat de medicatie geholpen heeft. Mn borsten zijn nog steeds pijnlijk :wtf:

Uhm qua pijnmedicatie ben ik begonnen met de avond ervoor 2x 500mg paracetamol en dat smorgens bij het opstaan direct weer zodat je al wat in je bloedspiegel hebt. Paracetamol elke 4 uur herhaald, tot ik dus zoveel pijn kreeg.. toen 2x naproxen genomen en dat was beter te doen. Daarna ook geen pijnmedicatie meer genomen.

Succes Nijn, hopelijk kun je snel starten
Alle reacties Link kopieren
Frozen, ik kreeg meteen acht tabletten mee. Moest voor het slapengaan twee opsteken en bij het opstaan nog eens twee. Kwam het dan niet op gang moest ik die avond hetzelfde herhalen. Misschien heb je gewoon een extra dosis nodig?

Bij mij kwam het na de tweede dosis meteen op gang. Ik verlies nog steeds wat bloed. Morgen krijg ik een echo om te checken of alles weg is.
De zwangerschapskwaaltjes zijn nu ook weg. Geen pijnlijke borsten meer en weg is de misselijkheid. Ik voel me wel nog snel vermoeid, maar ik denk dat dat eerder komt door het emotionele aspect.

Het valt me opnieuw zwaar. Een miskraam went niet. Ik kan positief zijn en vrolijk doen, en iets later alweer pessimistisch en verdrietig.
Ik ga volgende week terug aan het werk. Tegen dan zou ik er toch klaar voor moeten zijn. Denk ik.

Knuffel voor jullie. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ja Frozen, dat langdurige bloedverlies had ik de vorige keer ook, 2,5 maand op en af. Heel vervelend.
Kan zijn dat je borsten nog gevoelig zijn door nog resterende hormonen in je lijf? Kan paar weken duren voor het helemaal weg is zei de arts vanmorgen. Maar het daalt wel heel snel. Als de vrucht nog niet weg is blijven de klachten..

Marge, hopelijk is alles weg bij de echo..
en ja loodzwaar weer emotioneel. Kan nog steeds niet bevatten dat we dit nu weer door moeten maken.

Vanmorgen naar het ZH geweest. Pillen mee en net ingebracht.. man wat vind ik het spannend. Kan heftiger zijn dan bij natuurlijk verloop zei ze.

Wat ze verder kog vertelde en ik graag deel met jullie: ik loop bij een academisch ZH en er heeft iemand onderzoek gedaan naar innesteling bij vrouwen die nooit miskramen hebben gehad en vrouwen die herhaalde miskramen hebben gehad. Ze brachten een op voorhand al niet goed embryo in bij de vrouwen en het bleek dar de innesteling bij vrouwen met herhaalde miskramen veel vaker goed ging. En het dus uiteindelijk wel mis gaat. Wat er op lijkt dat het baaemoederslijmvlies bij de Vrouwen met herhaalde miskramen minder selectief is. Het had eigenlijk al niet moeten innestelen. Die kan het geval zijn bij vrouwen die dus heel gemakkelijk zwanger raken maar het steeds niet goed gaat.
Wij zijn dus 3 keer heel snel zwanger geworden dus het zou evt een verklaring kunnen zijn. Alleen valt er dus niks tegen te doen..

Volgende week gesprek met gyn voor verder onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook 8 tabletten meegekregen en ze alle 8 gebruikt. De eerste dosis deed helemaal niets en pas na de tweede dosis kwam het op gang.
Heb denk ik 2 uur flink bloed en stolsels verloren en daarna werd het al snel minder.
Heb nu alleen nog wat bloedverlies bij het plassen.

Ik heb echt het idee dat het vruchtje er nog zit omdat de gevoelige borsten blijven. Gister op de loopband ook echt pijnlijk met hardlopen en bijvoorbeeld ook pijnlijk met traplopen.
Ik hoef pas 7 februari terug voor controle.
Ik denk dat ik volgende week weer testen ga gebruiken om te kijken of ze afnemen.

Nijn ik vond het met de medicatie echt wel heftiger dan met natuurlijk verloop, veel meer bloed.
Wat ik al zei bescherm je bed en eventueel je bank goed!

Dat van de makkelijke innesteling zou wel kunnen, ik ben eind mei gestopt met de pil. Was toen binnen 3 maanden zwanger in augustus, daarna miskraam in september gehad en weer binnen 3 maanden zwanger in december.
Pff toch jammer dat ze daar niets tegen kunnen doen..
Alle reacties Link kopieren
7/2 pas echo Frozen? Ik moet over een week al terugkomen.. Zal wel klote zijn als vruchtje nog niet weg is :(

Ik heb van die bedbeschermers gekocht! Goeie tip.

Voel het wel rommelen in m’n buik. Vooral m’n darmen.

Bizar toch he dat ze dan nog een echo doen en dat je dan toch een mini sprankje hoop hebt dat het toch goed is :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ja, pas over 3 weken een controle afspraak. Maar omdat ik bij dezelfde gyn wilde duurt het nu bijna een maand..

Heb je wel al iets ingenomen tegen de pijn?

Hopelijk heb je morgen een mooie schone echo marge!
Alle reacties Link kopieren
O jeetje Frozen, nog zo lang voor je voor een echo mag. Pijnlijke borsten kan nog hcg zijn dat in je lichaam zit, maar als je niet zoveel bloed bent verloren kan het natuurlijk ook zijn dat het vruchtje er nog zit.

Gaat het met je Nijn? Niet teveel pijn?

Ik heb ook al gehoord dat die herhaalde miskramen voorkomen bij vrouwen waarbij er gemakkelijk een innesteling gebeurt. Ik ben ook altijd snel zwanger geworden. Het kan dus zeker kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Pff wat een ellende. Mega buikkrampen, naproxen erbij en dat begint nu na bijna 2 uur iets te werken. Alleen gebeurt er niks behalve enorme krampen en war bloedverlies...

Mag pas 24 u na de eerste dosis de volgende nemen..
De vorige keer kwam er bij buikkrampen van dit formaat veel naar buiten.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar Nijn dat ze toch overal andere regels gebruiken he..
ik moest na 3 a 4 uur de volgende dosis nemen als er nog niets gebeurde..

Hier de link van de “folder” die ik mee kreeg; https://www.flevoziekenhuis.nl/patiente ... kraam/file
Alle reacties Link kopieren
Wat gek, er staan echt andere dingetje in deze folder dan in die ik heb!
Er staat bij dus na 24 uur dosis 2 en na een week een echo ipv 3 zoals in de van jou.
En bij mij mag de koorts niet boven de 38 graden komen.
Snap je toch niet, dat dit soort folders niet op elkaar afgestemd zijn..

Nou er gebeurt niet veel meer. Beetje buikpijn en wat bloed bij het plassen. Ik denk dat ik maar moet hopen dat dosis 2 morgen gaat werken.
Ik ga maar proberen te slapen!
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk slaap je vannacht goed Nijn en heb je niet al te veel pijn..
Misschien doet dosis 2 wel wat voor je, ik hoop het.

Ja ik vind het echt heel vreemd dat ze niet 1 richtlijn hebben voor de folders en dat alles ongeveer gelijk is.

Hier heb ik nauwelijks bloedverlies meer, ik kan het af met een inlegkruisje per dag. En die pijnlijke borsten blijven maar, het lijkt ook wel alsof het erger wordt i.p.v. afneemt.
Ik had eigenlijk wel gehoopt die pillen te nemen en dan direct van al het gedoe af te zijn i.p.v. dat alle kwaaltjes blijven :@@:
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is wel gek ja Frozen, die kwaaltjes zouden toch wel minder moeten worden.. missxhien toch eerder een echo bij een andere gyn?
Bloedverlies is wel snel gestopt.

Hier alles rustig. Heel onrustig geslpen maar geen buikkrampen meer. Er is niks uitgekomen behalve bloed. Straks de tweede dosis en hopelijk werkt dat beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net het ziekenhuis gebeld en Mn verhaal uitgelegd.
Volgens hun was het heel klein dus zou het kunnen dat ik niets gezien heb en niet mega veel bloed heb verloren.
Moet nu aanstaande maandag weer voor een echo om te kijken of er idd nog iets zit of dat alles al weg is.

Ik voel me vandaag weer alsof ik ben overreden door een vrachtwagen, ben zo ontzettend moe.

Eigenlijk begin ik dit weekend weer met werken, maar nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen :@@:
Weekend gaan werken en dan maandag weer opnieuw ziekmelden als niet alles weg blijkt te zijn of toch nog ziek blijven.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je maandag kan komen! Ik hoop voor je dat dit het was en dat het ‘meeviel’. Missxhien voel je je zo moe door alles wat je lichaam doormaakt en het bloed dat je verloren bent?
Hoever was jij ook alweer in de zwangerschap? Vruchtje was missxhien nog heel klein idd.

Wat je met werk moet doen weet ik ook niet zo goed. Als je je niet goed voelt zou ik niet gaan. En afhankelijk van het werk wat je doet anders afspreken dat je naar huis kan gaan als het moet, als je bijv weer erg begint te bloeden.

Ik heb om 11.00 nieuwe dosis ingebracht. Kleine beetje buikkrampen maar verder gebeurt er niks. Zal je zien dat ik bij die 10% hoor waarbij het niks doet. Maar hopelijk denk ik daar over een uur anders over!
Als het nu niet doorzet weet ik ook niet goed wat ik moet doen, of ik weg kan gaan enzo..

Verder merk ik dat ik nu vooral met het lichamelijke stukje bezig ben, het emotionele stuk laat ik nog niet exht toe.

Marge, heb je de echo al gehad??
Hoe gaat het met jou? Als het lichamelijke voorbij is komt de klap denk ik nog even heel hard aan..
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de zorg, dus lichamelijk een zwaar beroep.
Plus dat ik niet zomaar naar huis kan gaan als het toch niet gaat.

Ga morgen ochtend maar even bellen.
Denk dat ik het er op gooi dat nog niet alles weg is en dat ik maandag weer voor controle naar het ziekenhuis moet en dat t dus allemaal iets anders loopt dan verwacht.

Jeetje Nijn, balen.. is er inmiddels al iets meer op gang gekomen?
Misschien ook even met het ziekenhuis bellen als er nog niets gebeurt is?

Ik las dat er ook vaak gebruikt gemaakt wordt van 2 medicijnen om een miskraam op te wekken.
Alle reacties Link kopieren
Ja Frozen, dan zou ik maandag even afwachten en idd zeggen wat je schrijft. De verloskundige adviseerde mij wel de komende dagen niet te ver van huis te gaan als ik het idee heb dat nog niet alles weg is.

Hier gebeurt er nog steeds niet veel. Wel weer buik- en rugkrampen en beetje bloedverlies maar verder niks. Ben zo bang dat dit zo'n eeuwigheid gaat duren. Wil eigenlijk volgende week toch echt weer gaan werken.. Na 2 weken vakantie al 2 weken ziek thuis..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een test gedaan, ja een knal test dus..
Had toch wel verwacht dat als er iets los was gekomen dat de test ook wel wat minder positief zou moeten zijn :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Shit... Heb je enig idee wat ze gaan doen als maandag blijkt dat er nog van alles zit?

Hier zijn de buikkrampen gestopt, niks gebeurd, pff. Moet ik dan nu maar dagen thuisblijven? Als er vrijdag nog niks gebeurd is bel ik de verloskundige maar weer.
Alle reacties Link kopieren
Frozen, ik werk ook in de zorg. Zowel lichamelijk als mentaal belastend werk. Ik zie het nog niet zitten om weer te beginnen, maar tegelijk wil ik het niet te lang uitstellen. Dan wordt het alleen maar lastiger lijkt me.
Ik ben ontzettend moe. Ik denk dat het komt door de naslag, want die is best heftig.

Ik heb vandaag echo gehad. Alles was weg, dat is goed nieuws. Hcg staat wel nog op 1100. Ik had op minder gehoopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee wat ze gaan doen als er nog wat blijkt te zitten, misschien krijg ik nog een dosis voorgeschreven.

Ik ben niet steeds thuis gebleven hoor Nijn. Ik merk juist dat bewegen bij mij helpt om de boel weer een beetje op gang te krijgen.
Zo heb ik nu ook weer buikpijn na de krachttraining en het hardlopen op de loopband.
Misschien helpt het bij jou ook om te bewegen, en dan inderdaad niet te ver van huis maar even naar de stad ofzo zou moeten kunnen.

Ja Marge, ik merk toch inderdaad dat die medicatie wel een aanslag op je lichaam is. Wat goed dat ze bij jou ook het hcg gehalte nakijken, dat doen ze bij mij niet.
Hoelang ben jij al thuis Marge en wanneer wil je weer gaan beginnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven