Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Marover2801 schreef op 21 februari 2016 @ 15:29:

[...]

Dank je wel

(Gelukkig zitten kinderen hier nog niet in de planning... ;) )
Hallo.

Dit is de eerste keer dat ik wat post op een forum. Misschien kunnen jullie mij helpen.

Mijn vriend en ik zijn vanaf april vorig jaar bezig met zwanger worden. In december was het zover, het was gelukt. Helaas kregen we in januari bij de eerste echo te horen toen 6,5 week zwanger dat het kindje niet meer leefde. Week later curettage ondergaan dit was op 28 januari. Heb 2 weken na de curettage een zwangerschapstest gedaan en gaf nog positief aan, weer een week later weer een gedaan en gaf gelukkig negatief aan. Heb getest met ovulatietesten en die gaven wel aan dat er weer een eisprong aan zat te komen. Nu zou ik volgens mijn berekening afgelopen donderdag 25 ffebruari weer ongesteld moeten worden maar dat ben ik nog niet. Nu weet ik dat de menstruatie na een curettage wat in de war kan zijn. Maar is het mogelijk dat ik zo snel na de curettage weer zwanger zou kunnen zijn?

Help ben in de war.
He wat vervelend wat je meegemaakt hebt...

Natuurlijk kan je weer opnieuw zwanger zijn, maar de enige manier om dit te weten te komen is om te testen... Het kan natuurlijk ook dat je lichaam nog ff op gang moet komen. Sja alles kan... voel je je ook anders?
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Als je nu twee weken ja je eisprong zit kan je natuurlijk gewoon testen.

Spannend zo na een miskraam. Ik

Hoop enorm dat het raak is!
Waarom test je niet gewoon...
Ik snap dat ook nooit zo goed...Ga gewoon een test halen. Dan heb je zekerheid. Of ben je bang voor de teleurstelling?
Misschien een stomme vraag, ik zit nu 11 dagen na mijn eisprong en mijn borsten zijn ontzetten pijnlijk. Dit heb ik normaal nooit buiten mijn zwangerschappen om. Ik geef nog borstvoeding, dus het is super irritant. Zelfs lopen doet pijn.

Nu heb ik met een kruidvat test getest deze reageerde vorige keren al op dag 10 na mijn eisprong. En nu is er dus helemaal niets te zien.

Zijn er hier misschien mensen die kruidvat testen hebben gebruikt die laat positief waren? Of reageren deze altijd vrij vroeg?
Kruidvat is niet vroeg. Pas op nod dag. Action test 4 dagen voor nod.

En misschien ben je gewoon niet zwanger.
Ik test met kruidvat-testen vanaf dag 9 positief. Als ik op dag 10 en 11 nog niets zie ben ik niet zwanger.
Bedankt! Dan ga ik ervanuit dat ik niet zwanger ben.
quote:Pantax schreef op 29 februari 2016 @ 11:57:

Ik test met kruidvat-testen vanaf dag 9 positief. Als ik op dag 10 en 11 nog niets zie ben ik niet zwanger.Verkeerde quote
quote:Lotslove schreef op 29 februari 2016 @ 12:16:

Bedankt! Dan ga ik ervanuit dat ik niet zwanger ben.Dat weet je toch pas zeker na nod?
Heb je niet per ongeluk een beginnende borstontsteking? Ik kon het ergste voorkomen door flink te voeden als mijn borsten pijn begonnen te doen, maar ik ontkwam niet aan een aantal dagen een zwaar beurs gevoel (vooral als mijn dochter er per ongeluk tegenaan was gebotst). Sterkte in ieder geval.
Ik verwacht het niet. Die heb ik meerderen malen gehad, maar heb nu geen 1 harde plek erin zitten. Ik heb sinds een week bijna geen melk meer, misschien dat het daardoor komt?

Ik meet altijd mijn temperatuur en die is ook nog hoog. Sinds twee dagen is hij nog een keer omhoog gegaan. Ik snap op dit moment weinig van mijn lichaam

Na mijn eisprong is mijn temperatuur altijd 37.0 en nu sinds twee dagen ineens 37.2
Dat je de vorige keer al op tien dagen na je eisprong positief testte, zegt natuurlijk niet zo veel. Een eitje nestelt zich niet altijd op hetzelfde moment in en hcg wordt dus ook niet altijd even snel aangemaakt. Ik zou er over een paar dagen eventueel gewoon nog een test tegenaan gooien.
Maar als je je temperatuur meet, wil je dus wel graag weer zwanger worden? Of vind je het gewoon leuk om ieder dag je wekker te zetten en je temperatuur te meten?
quote:Marie89 schreef op 29 februari 2016 @ 19:37:

Maar als je je temperatuur meet, wil je dus wel graag weer zwanger worden? Of vind je het gewoon leuk om ieder dag je wekker te zetten en je temperatuur te meten? Ja ik wil graag zwanger worden. Ik heb Pcos, daarom meet ik mijn temperatuur, dan weet ik een beetje wat er gebeurd. Ik hoef er gelukkig nooit mijn wekker voor te zetten. Mijn temperatuur is altijd makkelijk te meten.
Ik denk dat heel veel vrouwen hun temperatuur meten hoor Lotslove

Als ie hoog blijft zou ik over een paar dagen toch nog eens testen! Ik hoop voor je dat het raak is!
quote:Lotslove schreef op 29 februari 2016 @ 19:44:

[...]

Ja ik wil graag zwanger worden. Ik heb Pcos, daarom meet ik mijn temperatuur, dan weet ik een beetje wat er gebeurd. Ik hoef er gelukkig nooit mijn wekker voor te zetten. Mijn temperatuur is altijd makkelijk te meten.Wat betekent dit??
quote:Marie89 schreef op 29 februari 2016 @ 19:48:

Ik denk dat heel veel vrouwen hun temperatuur meten hoor Lotslove

Als ie hoog blijft zou ik over een paar dagen toch nog eens testen! Ik hoop voor je dat het raak is!Ja ik ook, dan hoef ik geen hormonen te slikken .
quote:bam1984 schreef op 29 februari 2016 @ 19:48:

[...]

Wat betekent dit??

Haha

Ja ik twijfelde al een beetje toen ik het opschreef. Ik bedoel dat mijn temperatuur vrij constant is. Geen eisprong is nooit hoger als 36.8. Na de eisprong is hij altijd 37.0 en dan in een vrij rechte lijn. Ik hoef er in elk geval geen wekker voor te zetten.
quote:bam1984 schreef op 29 februari 2016 @ 19:48:

[...]

Wat betekent dit?? Wil je een lesje temperaturen?
quote:Lotslove schreef op 29 februari 2016 @ 20:00:

[...]

Haha

Ja ik twijfelde al een beetje toen ik het opschreef. Ik bedoel dat mijn temperatuur vrij constant is. Geen eisprong is nooit hoger als 36.8. Na de eisprong is hij altijd 37.0 en dan in een vrij rechte lijn. Ik hoef er in elk geval geen wekker voor te zetten.O zo haha.. Ik wilde het toch ff vragen wat je ermee bedoelde.. Hoezo nieuwsgierig!! Hopelijk is het raak
quote:Marie89 schreef op 29 februari 2016 @ 20:01:

[...]

Wil je een lesje temperaturen?

Nee hoor, ben zelf ook weer begonnen en weet hoe het werkt.

Vroeg me alleen af waarom zij geen wekker hoeft te zetten en ik wel
quote:bam1984 schreef op 29 februari 2016 @ 20:02:

[...]

Nee hoor, ben zelf ook weer begonnen en weet hoe het werkt.

Vroeg me alleen af waarom zij geen wekker hoeft te zetten en ik wel

dat is wel vervelend, hopelijk is het snel raak.

Ik ben wel blij dat temperaturen makkelijk gaat. Dan gaat er tenminste nog iets makkelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven