Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
In het eerste vakje was de de streep heel duidelijk verticaal, het horizontale streepje is heel licht.

controlestreepje in 2e vakje is iets lichter.

Ik zal vanmiddag even hertesten, ben benieuwd!! pff!

Het is heel welkom, al hadden we anders gewacht tot na de vakantie. MAar gelukkig is er niets geboekt dus kunnen we dat even heroverwegen, mocht hij positief zijn.
Foto?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alvast een voorzichtige gefeliciteerd dan!
Clearblue gehaald, 2-3 weken geeft hij aan.. Heb meteen folium zuur gekocht!

En dan nu per direct stoppen met de alcohol, vorige week nog een flink vrijgezellenfeestje gehad.. :S...

Bedankt allemaal!

die over de datum test werkt dus nog prima... ;)
Vraag;

Twee weken geleden (maandag) is mijn spiraal verwijderd. Daarna regelmatig onbeschermde seks gehad. Omdat ik vanavond een feest heb toch maar voor de zekerheid een test gehaald (kruidvattest paarse dop) hierop verscheen een half uur later in het plusvak een potloodstreepje. Het lijkt mij veel te snel na het verwijderen van het spiraal. Ook duurde het bij de eerste een jaar voor ik zwanger was; zegt natuurlijk niets maar toch.

Mijn vraag is dan ook of iemand ervaring heeft met deze testen en de penstreepjes...
Heb je een foto? Want zo begrijp ik het niet? Overigens waren mijn kruidvat testen altijd heel erg duidelijk.
En je hebt de gebruiksaanwijzing gelezen ?

Volgens mij moet je die testen binnen 10 min aflezen en niet na een halfuur.

En 2 weken na het verwijderen van de spiraal lijkt me wel heel erg snel om al positief te testen.
Carpe diem
Als het pas na een half uur kwam zou het dan niet gewoon een indroogstreepje zijn? Wat staat er in de gebruiksaanwijzing? Binnen hoeveel tijd moet je hem aflezen? Wat moet er komen te staan? Een straatje of een plus?
Fijn de ontnuchterende reacties. Ik kan geen foto uploaden maar inderdaad te laat afgelezen en een te vaag streepje. Mijn gevoel zei al dat het sowieso te snel was na de verwijdering dus dan laat ik nu het idee van een zwangerschap weer los
Als jij meteen na het verwijderen een eisprong hebt gehad en bevrucht bent kan je nu best wel positief testen.. Upload een foto via tinypic, dan kijken we even mee
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Hoii, ik ben nieuw hier dus alvast sorry voor als ik iets niet goed doe.

6 weken geleden was de laatste keer dat ik ongesteld was en heb toen ook meerdere malen seks gehad.

Ga morgen voor de zekerheid een test halen, maar zou het kunnen dat ik zwanger ben?

Groetjes x
Ja, dat kan. De kans is wel heel veel kleiner als je goede anticonceptie hebt gebruikt. Doe inderdaad straks een zwangerschapstest, dan weet je het.

Als je niet goed weet hoe zwanger worden gaat of hoe anticonceptie werkt, ga dan bij je huisarts langs. (Huisarts heeft beroepsgeheim, dus je kunt alles veilig met haar/hem bespreken.)
quote:Selfiestick schreef op 01 februari 2017 @ 01:20:

Hoii, ik ben nieuw hier dus alvast sorry voor als ik iets niet goed doe.

6 weken geleden was de laatste keer dat ik ongesteld was en heb toen ook meerdere malen seks gehad.

Ga morgen voor de zekerheid een test halen, maar zou het kunnen dat ik zwanger ben?

Groetjes xHeb je anticonceptie gebruikt? Dat is nogal een belangrijk gegeven bij deze vraag.
Moet vandaag hele dag werken, dus kan morgen pas een testje halen.

Ja we hebben anticonceptie gebruikt, was ik vergeten erbij te melden sorry.

Alvast bedankt voor de reacties!
Oké en wat voor soort anticonceptie? En is dat altijd goed gegaan?

Dus in geval van de pil, heb je die trouw geslikt? Nooit een keer vergeten of overgegeven / diarree?

En in geval van condoom, nooit een keer gescheurd of afgegleden bijvoorbeeld?

Sowieso verstandig om een test te doen trouwens!
Ben even voor een tijdje gestopt met de pil, en volgensmij is er niks met de condoom gebeurd.

Denk zelf dat ik niet zwanger ben want heb nergens last van, maar ga voor de zekerheid vanmiddag gelijk een test halen.
En, heb je nog een test gedaan?
Een aantal dagen geleden twijfelde ik over een 'penstreepje' op de test. Omdat ik last bleef houden van mijn borsten toch vanmorgen nog een test gedaan. En deze is overtuigend positief. Ik ben super blij en erg verrast omdat ik niet had verwacht dat het zo snel kon gaan...
Gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd! Wat fijn
Ik ben 7 januari ongesteld geworden. De cyclus daarvoor duurde 36 dagen en die daarvoor 35. Die daarvoor weet ik niet.

We hebben 31 feb onbeschermd (foutje, maar geen ramp want een tweede is welkom) seks gehad, afgelopen dinsdag 7 feb werd ik al ongesteld (had het later verwacht door de lange cyclus hiervoor).

Ik twijfel of het geen innestelingsbloeding is, normaal ben ik het heel hevig ongesteld en heb ik veel menstruatiepijn. Nu was het dinsdag een beetje licht bloed, gister wat, vannacht niets en vandaag een beetje donker bloed.

Kan dit een innestelingsbloeding zijn, en zo ja, wanneer kan ik testen?
Als je uitgaat van een cyclus van ca 35 dgn zou ik testen 35 dgn na 7 januari.
Zien jullie hier ook een streepje of kijk ik scheel?

https://s27.postimg.org/g8owus7gj/IMG_1182.jpg
quote:Selise schreef op 09 februari 2017 @ 19:37:

Zien jullie hier ook een streepje of kijk ik scheel?

https://s27.postimg.org/g8owus7gj/IMG_1182.jpgIk zie 1 streepje ja...
Ja ik zie een tweede streepje, echt wel heel licht maar ik zie hem wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven