Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Appeltje123 schreef:
05-09-2017 18:17
In de bijsluiter staat, bij 1 of meer pillen vergeten: vraag de arts om advies.
Dat vind ik nu dan nog een tikje overdreven..
Raar, vaak staat er ook binnen hoeveel tijd je het nog kan nemen en hoe 'gevaarlijk' het is in bepaalde week. Al met al zou ik toch even bellen. Hoewel je er nu toch niks meer aan kan doen..
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Leuk nieuws! Hierbij een update op mijn NOD:

https://www.mupload.nl/img/qts38ped8p9p4.jpg

HCG loopt op want de streep is veel duidelijker. Helaas nog geen knaller. CB gaf 1-2 weken aan. Zou ik minder ver zijn dan 4 weken of herkennen jullie dit?
suze210 wijzigde dit bericht op 09-09-2017 10:46
Reden: Foutje
62.73% gewijzigd
Gefeliciteerd. HCG kan in week vier tussen de 5 en 425 zijn. Dus de marges zijn ruim, lijkt me een prima streepje!
Duidelijke streep!
Hoever je bent kunnen we door die streep niet zien want hcg stijgt bij iedereen anders.
Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
O echt? Fijn te lezen. Allemaal dingen die ik eigenlijk best weet en toch word ik onzeker over vanalles. Bedankt meiden!
Suze210 schreef:
09-09-2017 10:44
Hoi allemaal,

Leuk nieuws! Hierbij een update op mijn NOD:

https://www.mupload.nl/img/qts38ped8p9p4.jpg

HCG loopt op want de streep is veel duidelijker. Helaas nog geen knaller. CB gaf 1-2 weken aan. Zou ik minder ver zijn dan 4 weken of herkennen jullie dit?
Dut is heel erg prima :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo iedereen! Ik hoop dat ik mee mag schrijven hier :)

Vorige maand mijn laatste pil geslikt en nu met smart wachten tot mijn cyclus normaal is en we kunnen beginnen!

Even een vraagje, ik heb ongeveer een half jaar aan de pil gezeten. Ivm bijwerkingen ben ik vaak tussendoor even een jaar gestopt ermee, vorige keer dat ik stopte werd ik netjes na 28 dagen ongesteld. Ik weet dat jullie hier geen antwoord op kunnen geven dus ik hoop op soortgelijke situaties die mij wegwijs kunnen maken.

De 22e was mijn laatste menstruatie dag. Nu heb ik al anderhalve week enorm gevoelige tepels. Heel veel misselijk, en mijn afscheiding is heel anders dan normaal (ene dag helemaal niets, dan weer wel en dan weer niets). Is dit omdat ik ben gestopt met de pil? Het is namelijk toch niet mogelijk dat het nual raak kan zijn?

Dankjewel voor het verhaal aanlezen!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-09-2017 19:22
Reden: bericht verwijderd. Forummer is hier wel aan het juiste adres.
98.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal, ik snap het even niet meer! Ik slik altijd netjes de pil, maar paar weken terug had een longontsteking. Ik kreeg antibiotica en ben toen ook maar gestopt met de pil (middenin de strip). Dit was eind augustus (tussen de 20 en 25ste). Nu ben ik nog steeds niet ongesteld geworden en de zwangerschaptesten zijn negatief. Iemand ervaringen?? Ik voel me verder prima, wel paar dagen buikpijn gehad. Voelde net alsof ik ongesteld ging worden, maar ik werd het niet. Inmiddels ook alweer meer dan een week geleden.

Help!!!
Huisarts even bellen? Seks gehad?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe lang gebruikte je de pil al? Na stoppen komt niet altijd gelijk je cyclus op gang en dus wordt je niet ongesteld.. maar je kan wel vruchtbaar zijn nu natuurlijk.
Waarom was je gestopt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lanie2018 schreef:
15-09-2017 09:26
Hoe lang gebruikte je de pil al? Na stoppen komt niet altijd gelijk je cyclus op gang en dus wordt je niet ongesteld.. maar je kan wel vruchtbaar zijn nu natuurlijk.
Waarom was je gestopt?
Ik voelde me heel ziek: kotsen, diaree en antibiotica voor de longontsteking. Dus Ik dacht dan stop ik maar met de pil want na een week lang het bovenstaande is die toch uit mijn systeem. Slikte de pil zelf al vanaf m'n 1ste ongesteldheid, dus vanaf me 14de.

Nu nog steeds niet ongesteld en zwangerschap test vandaag zei weer negatief. Verder geen stress o.i.d. Wel seks gehad ongeveer een week nadat ik beter was. En nu nog steeds niet ongesteld. Ga volgende week maar even de dokter bellen want dan ben ik meer dan een maand overtijd. Of ik ben zwanger en de zwangerschap test geeft het niet aan (al 4 gedaan :0 ) of er is iets anders aan de hand.....
Maar je hebt dan onbeschermde seks gehad of was je weer begonnen met de pil?

Je spreekt over 'over tijd', maar daar is geen sprake van als je net met de pil gestopt bent. Met de anticonceptiepil heb je namelijk geen cyclus en geen eisprong. Je hebt dan ook geen echte menstruatie. (Je lichaam denkt eigenlijk een soort van dat je zwanger bent als je de pil gebruikt, vandaar geen eisprong ed.) Als het klopt dat je niet weer begonnen bent met de pil dan kan je binnen een paar maanden je eerste menstruatie verwachten. Het verschilt erg per vrouw hoe lang dit duurt. Van enkele weken tot een half jaar (of langer).

Je bent hoogstwaarschijnlijk niet zwanger als je al vier negatieve testen hebt gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw suze210 gefeliciteerd! ik zag op de eerste test ookal een licht streepje, alleen dan kun je nog niet zien of het een echt streepje was of een indroogstreepje. Maar die 2e test is echt super duidelijk! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allen, ik sluit me hier even aan omdat ik geen idee heb wat mijn status is. Mijn NOD was 18 september, neem al hele lange tijd geen anticonceptie meer en heb altijd een regelmatige cyclus gehad van 27 dagen. Nog steeds niet ongesteld dus en gisteren een negatieve zwangerschapstest. Aangezien ik mij manifesteer als een voorbarig karakter spelen er zich nu allemaal soorten (ramp) scenarios af in mn hoofd.. Lekker afwachten dus -_-
Alle reacties Link kopieren Quote
.
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 22-09-2017 08:33
99.53% gewijzigd
arwen1 schreef:
20-09-2017 14:51
Lieve mensen,

Ik heb al 6 dagen 37°c graden getemt. Normaal is het 36.5°c. 3 dagen geleden de hele dag zeer heftige buiksteken, ook met oprispingen. Ik heb het al dagen bloedheet, ik loop nu echt in m'n shirt ipv met vest aan. Mijn borsten onwijs zeer en voelt alsof ze in de brand staan. Ik ben zeer misselijk, heb vreetbuien en dan is m'n misselijkheid ook over. Gister getest maar was negatief.

Iemand ervaring mee?
Griep?
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga_Röversdotter schreef:
20-09-2017 14:55
Griep?
Nee
arwen1 schreef:
20-09-2017 14:51
Lieve mensen,

Ik heb al 6 dagen 37°c graden getemt. Normaal is het 36.5°c. 3 dagen geleden de hele dag zeer heftige buiksteken, ook met oprispingen. Ik heb het al dagen bloedheet, ik loop nu echt in m'n shirt ipv met vest aan. Mijn borsten onwijs zeer en voelt alsof ze in de brand staan. Ik ben zeer misselijk, heb vreetbuien en dan is m'n misselijkheid ook over. Gister getest maar was negatief. Morgen m'n nod.

Iemand ervaring mee?
Was je test wit of had je een (licht) streepje? Welke teat gebruikte je? Een vroege test of een gewone?
Mijn temperatuur is ook hoger tussen eisprong en menstruatie. Volgens mij is dat normaal. De overige symptomen kunnen duiden op zwangerschap. Ik heb mezelf inmiddels afgeleerd symptomen zo te labelen want je hebt er niks aan ;-) morgen weet je als het goed is meer.
Hoop je zwanger te zijn?
Sevan schreef:
20-09-2017 09:51
Hoi allen, ik sluit me hier even aan omdat ik geen idee heb wat mijn status is. Mijn NOD was 18 september, neem al hele lange tijd geen anticonceptie meer en heb altijd een regelmatige cyclus gehad van 27 dagen. Nog steeds niet ongesteld dus en gisteren een negatieve zwangerschapstest. Aangezien ik mij manifesteer als een voorbarig karakter spelen er zich nu allemaal soorten (ramp) scenarios af in mn hoofd.. Lekker afwachten dus -_-
Welke rampscenario's spelen zich af in je hoofd?

Wellicht haf je een wat latere eisprong en komt je menstruatie (of positieve test) later? Of weet je precies wanneer je eisprong was?
Alle reacties Link kopieren Quote
.
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 22-09-2017 08:34
99.17% gewijzigd
Dubbel
anoniem_350303 wijzigde dit bericht op 20-09-2017 15:41
96.89% gewijzigd
Wat is een gewone test? Als het de twee voor vijf euro is heb je de meest gevoelige op de Nederlandse markt te pakken. Het heeft eigenlijk niet veel nut je temp van deze cyclus met een vorige cyclus te vergelijken. Op hoeveel dagen na eisprong zit je? Zes dagen? Want op zich zegt een hogere temperatuur direct na eisprong niets hè. Of het eitje wel of niet bevrucht is doet er voor de temperatuur dan nog niet toe. Een tweede verhoging 6-10 dagen na eisprong kan wel op een zwangerschap duiden.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 22-09-2017 08:34
92.00% gewijzigd
Foto kan door te uploaden op mupload of tinypic en linkje hier te plakken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven