Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor het meekijken! Een andere test gaf meer duidelijkheid dus durf voorzichtig blij te zijn. Heeeeeel voorzichtig want heb twee miskramen achter de rug dus erg spannend allemaal!

Afbeelding
Jaaaaa, Stippeltjes behang!!! :-D :cheer2: Ik zie ook een kruis!!
Van harte gefeliciteerd!! :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Willen jullie even meedenken?

Vorige week zondag eisprong. Normaal wordt ik altijd 9 dagen daarna ongesteld.
Maandag; niks
Dinsdag: niks, einde vd dag beetje roze verlies en 1 keer iets met beetje bloed.
Woensdag; hele dag weer niets, einde van de dag weer iets bloed.
Het is alleen met afvegen, hoef er geen maandverband of tampons voor te gebruiken, zo weinig is het.
Omdat ik gek werd van het twijfelen tussen innesteling of menstruatie, net getest met een early test. Echter, kind begon te huilen ondertussen, ik ben weggelopen en die hele test vergeten. Ongeveer een half uur later dacht ik er weer aan. Gekeken; een duidelijke streep maar niet zo duidelijk als de controlestreep.
Zou dit een zwangerschap kunnen betekenen of heb ik de test te lang laten liggen?
Ik zou morgen nog eens testen en binnen de afleestijd aflezen. Misschien als je man/vriend nog thuis is, zodat hij eventueel huilend kind kan opvangen/troosten?
Buiten afleestijd is helaas niet te zeggen of je wel of niet zwanger bent. Het kan een indroogstreep zijn.
Of gebruik een digitale clearblue, de tekst of je zwanger bent blijft namelijk 24 uur staan. Dan heb je 24 uur de tijd om af te lezen ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de zekerheid nog eens testen maar als het echt een duidelijke streep is, is het waarschijnlijk wel echt een positieve test... maar voor de betrouwbaarheid moet je natuurlijk wel binnen de tijd aflezen
Alle reacties Link kopieren Quote
@Stippeltjesbehang: nog getest?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag dames,

Hier ook op het wachtbankje. Ik schreef mee in het 'zwanger worden vanaf de zomer-topic', maar dat ligt nu zo'n beetje stil. Ik verwacht ongesteld te worden op 16 december. Nu had ik 1 december mijn eisprong. Afgelopen donderdag (5 dagen na de eisprong dus) bij het afvegen wat roze slijm, 2 maal. Daarna was het over. Herkent iemand dit?
anoniem_372868 wijzigde dit bericht op 08-12-2018 12:19
Reden: Foutje
1.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
spraakwater schreef:
05-12-2018 23:07
@Stippeltjesbehang: nog getest?
Dit was mijn test van donderdag. Nu geloof ik het wel :cheer2:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
In oktober is mijn spiraaltje eruit gehaald en vriend en ik gebruiken 'voor het zingen de kerk uit' als anticonceptie.

Tijdens mijn spiraaltje werd ik om de 21-24 dagen ongesteld, vlak na het verwijderen en precies 24 dagen later weer.

Inmiddels zit ik op dag 29. Gisteren heb ik een zwangerschapstest gedaan, maar deze was negatief. Daarna had ik gisteren wat lichtroze verlies en vandaag weer één keer. Normaal ben ik de eerste dag direct licht ongesteld en de tweede dag laat.

Ik begin dus weer te twijfelen, nadat ik gisterochtend uitsluitsel dacht te hebben. Ik heb verder geen symptomen, behalve dat ik vreselijk moe ben de hele week al. Ik was vrij en ben misschien acht uur per dag wakker geweest.

Zou het zonde van het geld zijn morgenochtend nog een test te doen?Als de menstruatie vanavond/vannacht niet doorzet natuurlijk.

Aangezien de test bij zwangerschap gisterochtend eigenlijk al positief had moeten zijn, denk ik dat mijn cyclus misschien raar doet na verwijdering van het spiraaltje. Maar dan zou ik niet weten hoe ik ineens zo moe ben en tijdens mijn spiraal (Mirena trouwens) was mijn cyclus vrij regelmatig..
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh en het zou trouwens geen ramp zijn als ik zwanger blijk te zijn, maar we zijn verloofd en we wilden liever wachten tot na de bruiloft. Mocht het nu per ongeluk toch gebeuren, dan zijn we er allebei gewoon blij mee, dat wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hybris schreef:
09-12-2018 18:24
Zou het zonde van het geld zijn morgenochtend nog een test te doen?Als de menstruatie vanavond/vannacht niet doorzet natuurlijk.

Ach bij de Action heb je er 2 voor 2,49 geloof ik. Dat breekt de bank nou ook weer niet. Maar ik zou nog een paar dagen wachten. Je cyclus is idd soms nog wat van de wap na je spiraal.

Maar goed erg betrouwbaar is "voor het zingen de kerk uit" nu ook weer niet. Tijdelijk condooms geen optie?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk, die spannende licht-positieve testen! Ik heb nog nooit een positieve test gehad dus lijkt me zo wonderlijk als er toch streepjes, kruisjes of watdanookjes komen.

Zelf ben ik nu 11 dpo en al een avond of vijf enorm last van restless legs (benen continu verleggen, strekken, omhoog houden, vermoeid kriebelend gevoel). Zag op fora dat dat eerste teken van zwangerschap zou kunnen zijn.
Nu had ik vandaag spierpijn in mijn benen, en nu vanavond niet meer echt rusteloze benen - begin opgetogen gevoel dat ik had dus ook weer wat kwijt te raken. Pfff, wat is dat naar lichaamstekenen 'staren' bij jezelf toch vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey dames,

Wat fijn van alle positieve test foto’s die ik voorbij zag komen op deze pagina!
Hopelijk gast het allemaal goed!

Vraagje: normaal heb ik een cyclus van 30/32 dagen. Bij 32 dagen zou mijn NOD 15 dec zijn. Nou heb ik afgelopen maandag 10dec (dag 26) krampen/rugpijn gehad (voornamelijk de ochtend) al la menstruatie, en een klein beetje vers bloed. En toen niets...... vanmorgen een mini beetje bruin bij afvegen.....

Zou de bloeding een relatief late innesteling kunnen zijn (dan dag 9 innesteling)?

Ik snap dat ik gewoon even moet wachten tot zaterdag maar we zijn bezig voor de tweede en ik wil zo graag ....
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey firsttime,

Dan zitten we in hetzelfde schuitje. Ik had deze cyclus op 5 dagen na de eisprong ook een lichte bloeding (rozig slijm bij het afvegen). Ik verwacht ook ongesteld te worden zaterdag of zondag. Spannend he.

Ik had ergens gelezen dat de innesteling 5 tot 9 dagen na de eisprong kan plaatsvinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey Antigone,

Vreselijk is dat wachten...... maar niets aan te doen. Maar idd ik dacht ook dat het 5-9 dagen was. Dus zou het bij ons beide kunnen dat het een innesteling was.

Het spannende vind ik dat ik dit niet herken van mijn eerste zwangerschap. Vorige keer had ik bijv ook zere borsten en dat heb ik nu niet. Maar misschien is dat ook wat vroeg, aangezien je pas HCG aanmaakt na je innesteling. En als het dat was maandag is dat pas 1 dag geleden.......

Ik zal duimen dat het voor alle wachtenden raak is! Leuk kerst kado
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
dem89 wijzigde dit bericht op 24-12-2018 07:39
66.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd DEM.
Op je foto staat trouwens een naam, ik weet niet of dat jouw naam is? Maar in kader van anoniem willen blijven en zo :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh fuck! Dankjewel!!! 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
DEM89 schreef:
24-12-2018 06:39
Afbeelding

Gefeliciteerd!! :cheer2:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk ook zwanger te zijn. Ovulatie op 8/12 en sinds zaterdag overtijd en normaal altijd heel regelmatige cyclus van 32 dagen (neem geen anticonceptie). Maar testen zijn nog steeds negatief! Dus ik wacht ongeduldig af om opnieuw te testen... Misschien trage hcg opbouw of late innesteling, komt wel vaker voor hoor ik. Zo zenuwslopend.
Heb wel wat verschijnselen:
(deze had ik al van voor ik dacht aan eventuele zwg want dit was ongepland) witverlies, moe zijn, vaker plassen, licht hoofdpijn (en deze verschijnselen zijn erbij gekomen in de laatste dagen dus sinds ik wel aan zwangerschap denk) misselijkheid, harde baarmoederhals, steekjes, nieuw striempje (sinds pubertijd) op benen, opgeblazen gevoel, soms beetje duizelig,...

Ik houd jullie op de hoogte mocht ik binnenkort positief testen! Ik dacht overmorgen bij 1 week overtijd nog eens te testen en dan 2 januari bij normaal 5,5 wkn zwg als je vanaf LM rekent. Kan niet wachten. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag vruchtje afgestoten 😔 helemaal teleurgesteld, maar waarschijnlijk was er al eerder iets mis vermits ik maar niet positief testte. Toch baal ik er enorm van. Bloedverlies is wel minder dan ik zou denken bij miskraam op 5 weken want het is minder dan maandstonden maar misschien komt het bloeden nog op gang. Het vruchtje had ik in mijn handen vandaag nadat er 30 minuten zeurende menstruatie pijn was.. het had niet mogen zijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat naar, Bruidje! 😔 Veel sterkte! :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey allemaal,

Bruidje, veel sterkte 😞🍀

Ik ben nieuw hier, maar lees ook al een tijdje mee. Hier is mijn verhaal.

Ik heb 14 jaar de pil genomen en mijn laatste pil heb ik op 12/11 genomen omdat we hebben besloten om voor kinderen te gaan. Ondertussen zit ik op dag 39 van mijn eerste cyclus. Ik heb veel last gehad van het “ontpillen” in de tweede en derde week van mijn cyclus zoals misselijkheid, krampen in de onderbuik, veranderde smaak,... ondertussen op 19/12 een test gedaan voor de zekerheid, maar deze was negatief. Op dag 37 heb ik ‘s nachts niet kunnen slapen, terwijl ik een heel goede slaper ben en normaal nooit wakker lig. De dag erna had ik een klein bloedvlekje, verder niets. Op dag 39 heb ik af en toe een beetje bruin/roze slijm, maar dit ook enkel bij het afwrijven als ik naar toilet ga. Ik heb af en toe een kleine kramp in de onderbuik, maar dit is echt heel minimaal.

Zijn er nog mensen die dit herkennen na het stoppen met de pil? Ik vermoed dat mijn menstruatie wat tijd nodig heeft om door te komen, maar ik heb ook al wat gelezen over innestelingsbloedingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat verdrietig bruidje. Veel sterkte gewenst :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Bruidje258 schreef:
29-12-2018 18:49
Het vruchtje had ik in mijn handen vandaag
Heel naar voor je dat je niet zwanger bent bruidje. Maar met een week of 5 is het vruchtje 0,4mm oftewel n maanzaadje. Hoe kun je dat onderscheiden? ik vermoed dat t een stolsel was of baarmoederslijmvlies. Succes volgende poging

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven