Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ikdoehetevenzo, ik vraag me af of FF je ovulatie juist heeft. Wat geeft d gewone detector aan? Je temperaturen fluctueren best wel. Ik zou zelf denken dat je ovulatie later is geweest nog. De kans is klein dat sperma vijf dagen leeft, erg klein. Meeste sperma leeft max drie dagen. Hoe temperatuur je? Oraal/ vaginaal/ rectaal? Zelf een idee waarom de temperatuur zo wisselt?

Niveamam, je kunt uploaden op bv mupload.nl en dan linkje hier plakken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga_Röversdotter schreef:
25-09-2017 18:44
Ikdoehetevenzo, ik vraag me af of FF je ovulatie juist heeft. Wat geeft d gewone detector aan? Je temperaturen fluctueren best wel. Ik zou zelf denken dat je ovulatie later is geweest nog. De kans is klein dat sperma vijf dagen leeft, erg klein. Meeste sperma leeft max drie dagen. Hoe temperatuur je? Oraal/ vaginaal/ rectaal? Zelf een idee waarom de temperatuur zo wisselt?

Niveamam, je kunt uploaden op bv mupload.nl en dan linkje hier plakken.
Dankjewel voor je reactie! Ik moet hem op deze detector zetten ivm PCOS, ook de reden van de fluctuerende temperaturen. Andere tekenen van ovulatie zijn bij mij niet betrouwbaar (vruchtbaar slijm kan ik op ieder moment van de cyclus krijgen bijv). Ik ben gaan temperaturen om te kijken of ik uberhaupt ovuleer, dit is bij PCOS niet gegeven namelijk. Vandaar ook dat ik dacht dat het niet meer ging gebeuren, en de slordigheid met condooms toen. Welke dag denk jij dat de ovulatie is geweest dan? Ik temperatuur trouwens rectaal.
Ik denk zelf dat je ovulatie op dag 36 was... Maar zoals ik zei, het is heel lastig te zeggen alleen met temperatuur en met de wisselende temperaturen. Wat goed dat je al temperatuurt trouwens, mochten jullie dan naar de arts stappen vanwege je pcos kun je direct aantonen hoe je cyclus eruit ziet. Wel spannend nu dus, of je misschien toch zwanger bent. Hoe zien je vorige cycli eruit? Benieuwd hoe de komende dagen qua temperatuur eruit zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klopt, vaak krijg je bij de arts nog te horen het een jaar te proberen, en ik dacht als ik nou totaal niet ovuleer heb ik daar natuurlijk geen zin in. Maar het is volgens mij wel vrij duidelijk dat er een ovulatie plaats heeft gevonden, maar wanneer precies is idd een beetje speculeren.

Het is overigens de eerste cyclus waarbij ik temperatuur, dus ik heb geen idee hoe de vorige eruitzagen! Er is overigens ook weinig over te zeggen, de cyclus hiervoor duurde 37 dagen, en daarvoor was ik 3 maanden niet ongesteld.

En zwanger zijn..er is inderdaad een ontzettend kleine kans, en het is niet echt gepland, maar ergens zou het toch wel een heel mooi cadeautje zijn! Maar ik reken erop van niet hoor, ik heb niet echt symptomen, mijn temperatuur doet ook niet echt verdacht, en idd sperma dat 5 dagen leeft moet ook nog wel heel uitzonderlijk zijn. We gaan de komende dagen zien wat de temperatuur doet, en of er een ongesteldheid in aantocht is!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allemaal,

Ik heb speciaal hiervoor een account aangemaakt omdat ik graag zou willen weten of de kans bestaat dat er iets aan de hand is.
Afgelopen zaterdag/zondag begon ik me opeens wat vreemd te voelen. Het voelde als wat lichte menstruatie kramp. Nu is dat echt heel vreemd, omdat ik pas volgende week mijn stopweek van de pil heb, en echt nooit van te voren last heb van kramp! En al zeker niet zo vroeg van te voren. Deze kramp is eigenlijk alleen maar erger geworden, met vanochtend nog wat steken erbij. Ik heb gevoelige darmen en daardoor wel vaker last van buikpijn, maar dit voelt echt anders, zeg maar. Ik heb daarbij ook last van rommelige darmen nu.
Mijn vriend begon wat grappen te maken over dat ik vast zwanger ben, wat in mijn hoofd blijven hangen. Ik had namelijk mijn eerste pil van de maand heel laat geslikt (was de blister kwijt en vond er pas een in de avond, echt heel suf). Toch heb ik geen pil gemist deze maand. Maar ik krijg het toch maar niet uit mijn hoofd gezet.

Maar goed, mijn vraag is dus of er een aardige kans bestaat van dat er toch iets mis is gegaan met de pil. Of zou het kunnen dat ik last heb van iets anders? Alvast bedankt!
De kans is groter dat het iets anders is. Wij kunnen niet in je buik kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wakabla, ik zou gewoon voor de zekerheid een testje kopen. Bij de kruidvat zijn ze niet zo duur 2 voor 5 Euro. Je hebt dan gewoon direct duidelijkheid en het scheelt eventueel stress.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wakabla ik zou volgende week afwachten. Het is nu te vroeg om te testen. Als je test zou ik idd de kruidvat test 2 voor 5 euro pakken (die zijn in mijn ervaring het gevoeligst). Het kan vanalles zijn en deze klachten passen bij veel dingen. Ik had ook menstruatieachtige "klachten" aan het begin van mijn zwangerschap. Ik had deze ook echter toen ik de pil nog slikte. Kwam ineens opzetten en ik ben toen van pil geswitcht. Toen waren die klachten over. Als je je eerste pil na je stopweek niet meer dan 12 uur later dan normaal hebt geslikt dan was deze nog gewoon veilig (mits je niet een meerfase of minipil slikt). Als er meer dan 12 uur tussen zat dan was deze idd niet meer veilig voor 7 dagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een update; Gisteren naar de verloskundige en niks van een vruchtje oid te zien.

Verloskundige zag wel iets raars bij de eileider + de zwangerschapstest erg positief dus ook nog naar het ziekenhuis door vanwege mogelijke bbz.

Gelukkig zag de gynaecoloog daar niet zoveel van en bleek hcg erg laag.

Conclusie; wederom een hele vroege miskraam. Echt zwaar klote dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte simsalabimbam :there:
Ahhh veel sterkte simsalabimbam! je vreesde dit ook al natuurlijk...
Sterkte Simsalabimbam! :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Net als de meeste mensen in dit topic, vraag ook ik me af of ik zwanger ben.

ruim een jaar geleden ben ik gestopt met het slikken van de pil, niet om zwanger te worden maar omdat ik last had van bijwerkingen.
sinds ik gestopt ben heb ik een regelmatige cyclus van 28 dagen.

14-8 t/m 16-8 heb ik mijn menstruatie gehad. vervolgens heb ik met mijn vriend sex gehad waarbij het condoom gescheurd is, hierop heb ik een dag later de morning after pil geslikt. 26 en 27-8 kreeg ik vervolgens last van een bloeding, Hier had ik nog nooit eerder last van gehad maar schijnt normaal te zijn na het slikken van de morning after pil.

in principe zou ik op 10-9 opnieuw ongesteld moeten worden, maar dit is niet gebeurd. Daarom heb ik vanmorgen op (2-10) een zwangerschaptest gedaan. deze was negatief.

Op internet kan ik hier niet veel over vinden dus hoop ik hier in het forum antwoorden te vinden.
Christina, de kans is zeer klein na het slikken van de MAP. Het is heel normaal dat je cyclus in de war is door de grote hoeveelheid hormonen. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je geen eisprong hebt gehad en daarom niet ongesteld wordt. Even heel gemiddeld is je eisprong tussen dag 10 en 18 van je cyclus als je cyclus 28 dagen is. Dat is tussen 24 augustus en 1 september. Wanneer nam je de MAP? Ik denk dat je eisprong nog niet geweest was voor je de MAP nam namelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik haal nog een test zodra ik tijd heb, maar zit er zo mee in mijn hoofd dat jullie me misschien alvast een klein beetje kunnen helpen.
Ik wil dus juist níet zwanger zijn.

Ik werd 28 augustus ongesteld, 10 september heb ik onveilige seks gehad (echt maar heel even) maar hij is niet klaargekomen. Geen MAP geslikt (ja ja ja, mega dom allemaal). 23 september werd ik weer ongesteld. Normaal krijg ik krampen in mijn buik en pijnlijke borsten een paar dagen voor mijn ongesteldheid, en heb ik mega veel kramp de eerste twee dagen van mijn ongesteldheid. Ik ben altijd redelijk hevig ongesteld en ben er na 5/6 dagen vanaf. Deze keer had ik nergens last van, niet van te voren en ook niet tijdens. Daarbij was het echt maar heel weinig en bleef het lichtelijk bloeden (vooral bruin bloed) tot afgelopen maandag. Dit heb ik eigenlijk nooit op deze manier.
Gister had ik wat rozige afscheiding en toen ik dat ging googelen stond er overal 'beginnende zwangerschap', waardoor ik nu ontzettend stress. Verder helemaal geen symptomen.
Toen ik dit aan een vriendin voorlegde zei ze dat de kans dat ik zwanger zou zijn wel heeeel minimaal was, omdat ik wel precies de 23e bloed verloor. Ik weet niet hoe dit precies zit, wat denken jullie?

Ik heb door hoe mega dom en onvolwassen dit bericht klinkt. Dit gaat me dan ook echt nóóit weer gebeuren.
Hoi, als hij niet is klaargekomen is de kans zeer klein. Doorgaans zitten er geen zaadcellen in voorvocht (in tegenstelling tot wat we vroeger op school leerden). Zaadcellen komen uit een andere uitgang dan waar voorvocht vandaan komt.

Anderzijds, je cyclus is dus zo'n 26 dagen en je hebt op dag 13 seks gehad. Dat is ook ongeveer wanneer je de eisprong gehad kan hebben als je kijkt naar gemiddelden.

Lastig te zeggen dus. Ik snap je onzekerheid. Ik raad je aan een test van de Kruidvat te doen, verpakking van twee voor vijf euro. Of d predictor early (veel duurder). Dat zijn de gevoeligste testen op de Nederlandse markt.

Je menstruatie is soms anders, dat kan allerlei redenen hebben. Ook bijvoorbeeld stress.

Sterkte met afwachten tot je kan testen.
Alle reacties Link kopieren Quote
hi meiden,

ik ben inmiddels 2 dagen overtijd dus vanochtend getest. Licht roze streep verscheen er na twee minuten. Ik vermoed zelf dat het raak is, ik heb namelijk al 3 dagen ineens flinke krampen, zonder bloedingen. Bovendien zijn de krampen veel korter. alleen mijn vriend is niet overtuigd. hij is bang dat het toch niet zo is, omdat het streepje niet direct verscheen.

iemand ervaring met lichte streepjes en onzekere vriendjes?
zonnestraal93 schreef:
07-10-2017 09:48
hi meiden,

ik ben inmiddels 2 dagen overtijd dus vanochtend getest. Licht roze streep verscheen er na twee minuten. Ik vermoed zelf dat het raak is, ik heb namelijk al 3 dagen ineens flinke krampen, zonder bloedingen. Bovendien zijn de krampen veel korter. alleen mijn vriend is niet overtuigd. hij is bang dat het toch niet zo is, omdat het streepje niet direct verscheen.

iemand ervaring met lichte streepjes en onzekere vriendjes?
Je bent gewoon zwanger, gefeliciteerd!
Laat hem de bijsluiter van de test even lezen. Test speciaal voor hem volgende week nog eens; ziet hij een dikkere streep en is hij misschien wel overtuigd ;-)
Overmorgen even een digitale (dan heb je sowieao genoeg hcg daarvoor), meer mannen hebben hier last van ;) Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
bedankt voor de reacties! Morgen nog een test er tegen aanvallen idd. Ik hoop dat het meer duidelijkheid biedt (:

hadden jullie ook zo'n last van lage krampen in vlagen?

groetjes
Ik ben maar heel even zwanger geweest helaas maar de eerste weken had ik idd onderrugpijn/krampen met vlagen. Is tevens een symptoom van zwangerschap die ik van veel forummers lees dus volgens mij wel normaal:-) geniet van je zwangerschap!:-)
Alle reacties Link kopieren Quote
bedankt! ah joh wat jammer. Ik hoop dat jij ook snel een mooie zwangerschap mag genieten Eve87! ik zal voor je duimen.
Zonnestraal, als deze heel licht was kan het zijn dat je op digitaal nog niet positief test. Daarvoor is 25-50 miu/ml hcg nodig. Niet schrikken dan ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
twee testen vanochtend gedaan en idd zwanger! nu met overtuigende streepjes voor meneer ;) Genieten (:
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen iedereen,

Mijn man en ik hebben vijf maanden geleden besloten onze kinderwens in vervulling te laten gaan. Tot nu toe loopt dit niet zo vlot als we gehoopt hadden, ik weet dat het helemaal niet gek is als het nog niet is gelukt binnen die vijf maanden maar het voelt als een eeuwigheid. En helaas is mijn cyclus ook niet zo regelmatig als ik zou willen (het verschilt van 29 tot 31 dagen).

Nu had ik deze maand een week voor de dag van mijn verwachte menstruatie een dag wat bloedverlies. Vervolgens gebeurde dit twee dagen ervoor weer. Daarna twee dagen bruinverlies en daar hield het mee op. Normaal gezien ben ik wel echt 5-6 dagen ongesteld waarvan 2 heftig en de andere dagen licht.

Inmiddels is het tweede bloedverlies een week geleden en heb ik, omdat ik enorm twijfelde over deze hele vage situatie, eergisteren (vrijdag) vroeg een test gedaan. Ik zag een heel licht lijntje, maar niet duidelijk. Mijn man zei dat hij wel "iets" zag maar niet wist of dit streepje er altijd zit.

Vanochtend wederom een test gedaan, naar mijn mening iets duidelijker maar misschien zit ik mezelf gek te maken. Mijn vraag is; zien jullie het ook? Test is van Etos eigen merk.

Hier een foto van de test van vanochtend;
https://www.mupload.nl/img/na3yg6llf0due.png

Alvast bedankt, sowieso haal ik vanmiddag even de test van de kruidvat aangezien die de beste blijkt te zijn?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven