Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie (deel 10)

01-01-2019 21:37 5410 berichten
Het vervolg op deel 9 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Naatje20004-6???
OkkiePetite13-6231/312e kindje, 1e kindje, prachtige zoon*, spontane vroeggeboorte met 20+5 wkn. Endometriose
Vlindertjezs16-63829/36x
DE1987?231/38geen
Troela89?429/34diabetes type 1, 2de kindje
KimSter1988?425/29x
Kikii35?1124/30eerste kindje
Leeuw32?832/39miskraam in september met 5,5 week en ronde 6 mislukte innnesteling
Pingie02?330/261e kindje, onregelmatige cyclys (31, 33, 36, 38)
AmericanGirl1983?1735/36IUI ronde 5 - Geen bijzonderheden uit onderzoeken
Lousoe?226/331e kindje
Dana-100??28/39Cycli 24-27 dagen. Sep 2018 onderzoeken gehad (zaad, bloed, inwendig etc.) met goede uitslagen. Mei 2019 terugkomen bij gyn igv niet zwanger
PendePenguin?4937/42Cycli 28-32 dagen. Eileiderspoeling gehad in april, IUI volgt. 2 miskramen in 2015
Hardloopstudentje?3 met clomid25/271e kindje, pcos
Maya88?1530/32Gestart in december 2017, toen al een jaar van de pil af. Eerste kindje, onregelmatige cyclus.
Mies22?1729/331e kindje, onregelmatige en lange cyclus (35-42 dgn)
Vanessakusje1987?932/452e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

:cheer2: Zwanger in april! :cheer2:
Stippeltjesbehang
MargeSimpson
Tinkeltje33 :redrose:
Kirstenvdveen :redrose:
Luna-87

:cheer2: Zwanger in mei! :cheer2:
Frozen_Star
Lynn83
Tinkeltje33
Emili2004
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 23-05-2019 12:44
98.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed om wat van je te horen lieve Naat.
En heerlijk die fles wijn, proost op het leven en op de nieuwe ronde.

Mijn tip, neem de pillen niet in de avond.
Voor mij was het een helse nacht (voor vriend ook) had echt weeen en neem van te voren goede pijnstillers dat had ik dus te laat gedaan.

Maar de tweede keer had ik amper kramp, toen pas na een dag of 5 kwam er een deel op gang.

Denk aan je!

Zon, gaat het met jou een beetje?
Alle reacties Link kopieren
Okee dan doe ik ze niet vanavond in...ik heb nog morfine liggen van mijn galblaas operatie mocht ik t echt niet trekken... verder ben ik allergisch voor Ibuprofen en dergelijke dus helaas alleen paracetamol verder.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Naat, goed om wat van je te horen. En je hebt groot gelijk met de fles wijn :hug:

Zonnetje, snap zo goed dat je echt even heel verdrietig bent nu. Ik had ook goede hoop voor jou. Maar zoals je zelf zei, de kans dat het lukt zou nu toch wel steeds groter moeten worden nu je richting het jaar gaat. Het gaat jullie lukken hoor :bigkiss:

Leeuw, klinkt niet zo prettig die tennisballen, maar het is voor een goed doel. Vrijdag de punctie toch? Ben benieuwd.

Stippel, wat super dat die test gewoon al 3+ aangeeft. Je hcg loopt mooi op dus :cheer2:

Hier is mijn afscheiding gewoon weer normale kleur dus krijg langzaam weer hoop dat het misschien toch een innesteling is geweest. Maar aan de andere kant durf ik ook niet teveel hoop te hebben. Heb af en toe krampen alsof mijn menstruatie er aan komt, ben lekker aan het broekloeren de hele tijd :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
@Naatje2000 Fijn om wat van je te horen meis! Zal niet makkelijk zijn geweest vanmiddag :hug:
Zoals Moos ook zei zou ik morgenochtend beginnen. Heb je één of twee keer een dosis meegekregen? Als het er twee zijn, zou ik het zo timen dat je de tweede dosis niet pas 's avonds laat hoeft in te nemen. Dus dan liever even een wekker zetten morgen vroeg.
Dan kun je daarna nog even terug je bed in want mijn ervaring is dat het wel een paar uurtjes duurt voor het werkt.
Paracetamol zou ik direct mee beginnen als je de Cytotec inbrengt. Iedere 4 uur 2 x 500 mg want dan bouw je alvast een spiegel op.
Lekker warm kruikje of kersenpit kussentje klaarleggen.
Heb je opvang voor je peuter mocht het nodig zijn? En iemand die je kunt bellen die naar je toe kan komen als je dat fijn zou vinden?
Oja en hoe lekker het ook is... Wees niet te scheutig met de alcohol want dat heeft ook een bloedverdunnend effect ;-)
Veel sterkte meis :hug:

@Moos Fijn dat je morgen al zo vroeg kunt. Des te eerder heb je het achter de rug. Ben je zenuwachtig of valt het mee? Hoop dat je lekker slaapt straks en de ingreep morgen goed verloopt. Veel sterkte alvast :hug:

@Zonnetje Wat een rotdag voor jou zeg! Even flink balen en huilen en hopelijk krijg je daarna weer goede moed. Denk aan je eigen wijze woorden meis :hug:

@Kikii35 Wat balen zeg dat je weer zo'n lang cyclus lijkt te hebben. Maar hopelijk is het een prachtig ei en blijft je menstruatie daarna de komende 9 maanden weg. Ik duim voor je :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Leeuw: mooie opbrengst! Goed zeg! En wat fijn dat je je zo lekker voelt. Als je je zo vaak ellendig voelt, kan je daar zo van genieten.

Hardloop: ik hoop echt voor je dat het niet doorzet. Heb je normaal gesproken ook bruinverlies voor je menstruatie? Ik heb altijd bruinverlies van te voren en dacht dat dat betekende dat ik ongesteld ging worden, maar ik had toch een positieve test.

Kiki: wat vervelend die onzekerheid. Fijn dat je nu een positieve test hebt.

Vanessa: daar heb je ook net niks aan als je lichaam goed hersteld bij een miskraam. Fijn dat je lichaam zo snel hersteld en dat dat wel goed werkt. Maar een plakkert zou helemaal mooi zijn. Lijkt me heel frustrerend. Ik baalde al zo van mijn lijf toen ik dacht dat het niet raak was.

Zonnetje: ach kut he! Wat vind ik dit naar voor je. :hug:

Naatje: ach wat naar, jammer dat het niet vanzelf op gang komt. Wat fijn hoe jij en je man er in staan, jullie lijken mij een goed team. Zorg goed voor jezelf meid. :hug:

Moos; ik ben echt heel benieuwd wat voor mogelijkheden ze voor je hebben in Spanje. Ik hoop zo dat ze je daar verder kunnen helpen.

Stippel: blij dat je weer beter bent. Fijn dat je nog een beetje hebt kunnen genieten van het weekend.

Hier vandaag gewoon gewerkt. Het gaat op zich wel oké. Een hoop heftige emoties en nu heb je niks meer. Ik heb het aan 2 collega’s verteld en die reageerden erg lief. Ook met mijn manager gesproken over de angst en ik hoef me absoluut geen zorgen te maken, dus dat is heel fijn en stelt me erg gerust.
Ik heb de vk ook gebeld om mijn afspraak af te zeggen. Ik dacht ik zit het zelf wel uit, maar er komt toch meer bij kijken. Ze vroeg echt hoe het ging en of ik wilde dat ik nog gebeld word over een paar dagen om te checken (geen behoefte aan). Als het bloeden gestopt is moet ik bellen voor een controle echo.
Alle reacties Link kopieren
Pfff een wijntje op en ik ben al helemaal aangeschoten hoor, dus wees maar niet bang dat ik die hele fles leegdrink hihi dat lukt me niet eens....
Ik heb vier pillen mee die ik tegelijk in moet brengen. Gebeurt er niets dan moet ik overmorgen langs voor een tweede dosis. Gebeurt er dan nog niets of blijft er weer veel weefsel achter zoals de vorige keer dan curettage.

Sorry voor de ego Posts. Ik leef echt met jullie mee maar zit even in een bubbel hier.
@ leeuw ja klopt. Maar probeer het eerst gewoon via het ziekenhuis of verloskundige.

@ stippel ja ga morgen weer even bellen ook omdat ze het de vorige keer gewoon uit hun zelf de echo met 6,5 week hadden gepland.

@ naatje een hele dikke knuffel vanaf hier! :hug: hopelijk valt de pijn je mee.
Alle reacties Link kopieren
Even snel: Naarje lieverd, ik wens je heel veel sterkte toe. Ik hoop echt dat het wat doet en dat het meevalt. Zeker smorgens inbrengen. Ik moest toen na 24 uur nog een keer inbrengen als het niet werkte.
Kan je ook niet tegen naproxen?
Denk aan je :hug:

En Moos, jij heel veel sterkte morgen. :hug: :hug:

Zon, kut zooi zeg.

Later meer, we zijn nog lekker even weg!!geen eieren zoeken meer en nog geen symptomen zoeken. Erg fijn;)

Ohja wel iets nieuws: ovulatiebloeding. Nog nooit gehad...
Alle reacties Link kopieren
Zo vanmorgen om vier uur toen ik wakker werd de hele bups maar ingebracht. Nu vooral heel veel slijm in eerste instantie en de krampen beginnen heel lichtjes op komen zetten. Alsof je morgen ongesteld moet worden zeg maar. Ben benieuwd...
Alle reacties Link kopieren
Wilde idd zeggen je kan ze t beste rond een uur of 3 inbrengen en daarna nog even 4 uurtje bed pakken. Dan kan t mooi inweken.
Zoals STippel zei idd spiegel van paracetamol opbouwen.

Ook galblaas operatie gehad? Ik ook in Okt. Vanaf April tot Okt moeten wachten op n plekje want wilde perse dat t UMC me hielp. Maar zo fijn dat dat klere ding weg is.

Moos sterkte! Weet niet waar jullie contacten hebben. Maar mocht je een slaapplaats nodig hebben tussen 4-5 en 18-5 dan zitten wij in de buurt van Malaga.

Netjes dat ze echt interesse toonde Tink.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Naat, heel veel sterkte voor jou de komende dagen! Ik hoop dat het snel gaat, dat het niet zo'n pijn gaat doen en dat er niets achterblijft deze keer! Heb je wel genoten van je wijntje gister? Ik iig wel! :hug: Denk aan jou..

Moosje jij hebt vandaag weer een afspraak toch? Sorry ben het even vergeten meisje! Laat deze ellende maar snel achter de rug zijn hè..

Tinkel goed dat je aan het werk bent geweest en het direct met je manager hebt besproken ook. Scheelt je misschien wat zorgen voor een volgende zwangerschap.

Hardloop hoe is het nu met jou meid? :) nog spannende symptomen?

Nijn geniet lekker van je daagjes weg hoor! Even lekker met zn tweeën tot rust komen. Heerlijk!

Het liefst zou ik ook gewoon even het vliegtuig pakken nu, maar door omstandigheden (ivm herkenbaarheid zal ik die buitenbeschouwing laten) zit het er niet in om pas later in het jaar op vakantie te gaan. Maar hoop toch dat ik ergens nog een keer zwanger raak, dus ook nog maar niet boeken.. jammer want is wel een fijne afleiding. Nouja het is niet anders hè.
Alle reacties Link kopieren
Zonn je zegt het zit er later niet in. Maar kan je dan nu niet ff last minute cheap? Er ff uit?
Alle reacties Link kopieren
@Naatje2000 Hoe gaat het meis? Hou je ons op de hoogte als dat lukt? Hoop zo dat het meevalt voor je en dat alles in de komende dagen weer mooi schoon wordt. Vind jullie strijdkracht heel mooi! Lieve, moedige mensen :heart:

@Moos Ik denk aan je. Hoop dat je straks even wat laat horen na de ingreep :hug:

@Zonnetje Wat balen zeg dat je niet op vakantie kunt! Is er anders niet de mogelijkheid om iig binnenkort lekker een weekendje er tussenuit te gaan? Das natuurlijk niet hetzelfde als vakantie, maar daar laad je ook wel van op.

@Vanessa Jij ook al een galblaas operatie gehad? Hier nog één :high5: Schijnt dat je er tijdens een zwangerschap ook meer last van kan krijgen, dus ben zo blij dat ik dat ding kwijt ben!

@Tinkeltje Wat fijn dat het weer wat beter gaat. En ook heel fijn dat ze zo begripvol zijn op je werk.
Goed dat je nog een controle echo krijgt. Dan weet je iig zeker dat alles weer mooi schoon is. En soms kunnen ze dan ook meteen zien of er al weer een eitje onderweg is.

@Nijn-tje Dat klinkt als heerlijke dagen zo saampjes zo zonder stress van eieren of symptomen. Geniet er maar van :D

Hier gaat alles zijn gangetje. Vannacht wakker gelegen door nachtmisselijkheid. Blijkbaar is dat ook nog een optie ;-D Ik vind het allemaal prima! Vandaag 'nog maar' twee weken wachten tot de echo.
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje kun je toch niet even weg? Of een paar dagen vrij nemen? Hopelijk kun je lekker even weg.

Stippel, 2 weken is best lang :). Maar fijn dat alles goed gaat.

Moos sterkte met de curettage vandaag!

Hier nog lekker dagje vrij. Vandaag doe ik echt niks meer want ik voel mij net een broedkip. Buik is gevoelig, maar ja beter dan overgeven en migraine, wat normaal is op dag 11.

Ergens ben ik echt boos op mijn artsen: nu blijkt dat met IVF ik nagenoeg geen klachten heb en ook de komende maanden met een terugplaatsing in een kunstmatige cyclus dit zoveel minder gaat zijn. Gedurende 4 weken geen klachten, pas bij negatieve test stoppen met hormonen en dus migraine. Maar dan mag ik mijn medicatie slikken. Waarom heeft niemand dat eerder bedacht? Als wij niet zo hadden "geduwd" bij de artsen waren we nu nog aan het klooien...
Alle reacties Link kopieren
Vanessa en Stippel ja ik oktober 2017. Kwam inderdaad door de zwangerschap. Vreselijk, die aanvallen! Ook nog vastzittende stenen gehad inclusief geel zien dus zat wel spoed achter. ( bij mij gaat medisch gezien nooit iets “normaal”, ik weet niet of jullie t al doorhebben ;) ) Ik ben toen in Nieuwegein geopereerd omdat die het beste erin schenen te zijn.

Heel blij dat dat kreng eruit is inderdaad!

Hier nog niet veel vordering hoor sinds net, beetje roze afscheiding nu. We wachten t gewoon af....
Alle reacties Link kopieren
Moosie sterkte zo!!!!
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry meiden, ik heb het verkeerd getypt. We kunnen juist pas aan het einde vh jaar weg. En de komende maanden niet. Maar omdat einde vh jaar nog zo ver weg is, willen we nu nog niet boeken. Wordt tegen die tijd denk ik een last minute ofzo. Maar de afleiding van vakantie uitzoeken etc zou nu wel lekker zijn .

Vervelend dat je wakker hebt gelegen Stippel, maar kan me voorstellen dat dat jou op dit moment helemaal niets interesseert ;) ik hoop dat die twee weken voorbij vliegen voor jou!

Doe maar lekker rustig aan Leeuwtje. Nog even wachten en dan kunnen die mooi gerijpte eitjes geoogst worden :)
Kan me voorstellen dat je nu ergens denkt Jezus heb ik al die ellende de afgelopen maanden meegemaakt terwijl het nu praktisch weg is? Maar ivf is voor artsen een vd laatste redmiddelen vrees ik. dus daar beginnen ze niet 'zomaar' aan. Maargoed zo voelt dat voor jou natuurlijk absoluut niet. Ben blij boor je dat je nu iig geen klachten hebt! En hopelijk gewoon snel zwanger! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Das heel vervelend Leeuw maar aan de andere klant nu ben je even lekker klachten vrij.

Stippel, hier was het te bizar voor woorden. Ik lag 3,5 mnd in t zkh vanwege mn gebroken vliezen en heb daar 2 aanvallen gehad. in jan 1 en 1 in feb. Ik had helse pijnen. Doordat ik een hartafwijking heb en de symptomen daar op wezen, 2x met spoed een cardioloog opgeroepen en een hartecho gemaakt en fotos. Ze konden niets vinden. Met de 2e aanval beviel ik nergens een link gelegd.
Baby kwam na 6 weken thuis en een dag later krijg ik dus blijkbaar weer een aanval ik met spoed naar de SEH. Zegt de arts die me daar zag, ook ik weet wel wat jij hebt. Tis je gal. (reactie binnen 1 minuut) ja hoor meneer het zal. Wedden?! Echo gemaakt en ja hoor bingo. Maar t zkh had dus nooit een link gelegd en er naar gekeken/gezocht. Later wel 1000 maal excuses gehad.
Maar toen dus van april tot okt gewacht. Op de vrijdag voor de maandag van de optatie nog 1 aanval gehad en in een ambulance beland maar goed toen was t einde nabij.
Alle reacties Link kopieren
Moos sterkte straks! :hug:

Naatje, jij ook sterkte vandaag. Ik hoop dat het snel op gang komt en dat het mooi schoon word. Zodat jullie ook snel weer verder kunnen. Ik vind jullie echt zulke sterke mensen!

Stippel, twee weken lijkt nog zo lang maar voor je het weet zijn ze voorbij meis. Fijn dat het goed gaat :)

Zonnetje, goed dat je gister even lekker van een wijntje genoten hebt. Ik hoop dat je straks toch met goede moed weer door kan.

Leeuw, snap dat je je wel een beetje een broedkip voelt. Ik voel 1 ei al zitten dus ik kan me niet voorstellen hoe dat is met 12. Snap wel dat je dit eigenlijk eerder had gewild. Maar begrijp ook ergens wel dat artsen dit niet meteen doen omdat het ook wel ingrijpend is allemaal.

Hier weet ik het niet zo goed. Gisteravond misselijk en vanmorgen misselijk maar ik heb ook chronisch last van mijn darmen dus daar kan het ook van komen. Ik durf ook niet te testen dus dat is mazzel, houd ik het sowieso wel uit tot vrijdag of zaterdag. Ben gewoon bang voor teleurstelling. Wacht ik liever eerst of ik niet gewoon ongesteld word. Straks om 11 uur kan ik het ziekenhuis bellen voor uitslag van het bloed.
Alle reacties Link kopieren
Naatje: ik hoop zo voor je dat het meevalt en dat het zonder al te veel fratsen op gang komt. Ik zat even te denken, bestaat het zkh in nieuwegein nog. Maar de verlosafdeling is daar gesloten toch? (Kom niet uit de buurt)

Stippel: dank je wel, ben echt gerust gesteld. Heel fijn. En ja die nachtmisselijkheid. Zat ik om 3 uur ‘s nachts beschuit te eten in bed. :facepalm:

Zonnetje: wij hebben vakantie gevraagd over een aantal weken, maar we hebben niks geboekt. Als ik in mijn eerste timester zit, dan gaan we niet op vakantie. We zien wel even wat we doen, maar ik heb er ook wel behoefte aan. Misschien dat ik ook wel een ronde oversla dan. Vliegen en een hotel zie ik niet zitten met mijn zoon. Die rent steeds weg, dus ik wil een huisje met omheining.

Leeuw: dat kan ik me goed voorstellen! Maar ik denk dat ze dit ook niet hadden kunnen voorzien?
Alle reacties Link kopieren
Hardloop, op hoeveel dagen zit je nu? Misselijk was/ben ik ook altijd een week na mijn eisprong tot 3 dagen voor ongesteld, komt door stijging progesteron. Maar misschien ben je wel zwanger :)

Ik snap het ook wel hoor. Maar goed mocht ik een tweede aandurven dan heb ik wel iets geleerd :) Nah, IVF is een last resort en omdat wij beiden gezond zijn doen ze het liever niet. Migraine wordt los gezien van fertiliteit. We lopen nu ook het risico dat als verzekering moeilijk dat dit allemaal op eigen kosten is.

Lekker verhaal Vanessa! Dus ook echt lang doorgelopen met klachten...
leeuw32 wijzigde dit bericht op 24-04-2019 09:01
23.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vanessa: oh wat naar zeg. Mijn schoonvader heeft het ook gehad en hij zag er zo beroerd uit.

Hardloop: ik duim nog steeds voor je. :bigkiss:
@ naatje heel veel sterkte vandaag :hug: hopelijk wordt je mooi schoon! En valt de pijn mee.

@ zonnetje snap zo goed dat je er even uit wilt. Dat had ik na mijn miskraam ook. Wij zijn toen 1 dagje in een hotel gegaan. dat vond ik toen echt heerlijk.

@ stippel hopelijk kun vandaag nog even ergens je rust vinden.
Jij had toch ook dat je de eene dag niet misselijk was en de andere dag wel weer toch? Gisteren was ik alleen net voor het avond eten een beetje misselijk en de rest niet.

@ leeuw wat zonnetje ook zegt volgens mij is ivf een laatste redmiddel vooral omdat die behandeling heel duur is.

@ hardloopstudentje je lichaam maakt het echt super spannend Meis! Ben druk voor je aan het duimen.
Alle reacties Link kopieren
Aha Zonnetje ik snap je nu! Nee dan wordt plannen even lastig. Kunnen jullie niet nu ook af en toe een weekendje weg? Kan ook heerlijk zijn!

Kindvriendelijk hotel Tink? En dat over je eerste trimester snap ik helemaal.
Ik zit er straks middenin of we maken een baby op vakantie. Tis niet anders.
Afgelopen jaren zo veel gezeik gehad met vakanties dat we nu maar gewoon gaan.

Hardloop ik hoop t zo voor je.
Alle reacties Link kopieren
Tinkel ja dat ziekenhuis bestaat nog en was daar niet voor bevalling hoor, maar voor galblaas operatie. Nou ja in oktober 2017 bestond t nog dus. Weet eigenlijk niet of t er nog is dan nu.

Vanessa ja ik dacht dat ik een maagperforatue had die eerste aanval en mijn man dacht dat ik een hartaanval had en zo ter plekke dood voor hem zou neervallen. Meteen ambulance gebeld dus. Wilden ze meteen die week erop gaan opereren maar dat wilde ik zelf niet omdat ons dochtertje pas zes weken oud was. Uiteindelijk na twee a drie aanvallen per week inclusief die vastzittende stenen dus in oktober toch maar gedaan. Dus ook anderhalf/twee maanden mee doorgelopen maar was eigen keuze.

Stippel pak je rust vandaag! Ik had mijn misselijkheid ook te pas en te onpas hoor, dus in de nacht kan prima!

Tinkel hoe voel jij je?

Moosie ik denk aan je!

Leeuw ik snap je boosheid! Maar IVF doen ze echt niet zomaar. Onze arts heeft half ruzie moeten maken met de andere artsen tijdens overleg om hen te overtuigen om IVF überhaupt als optie te overwegen voor ons. Hele team moet akkoord gaan namelijk. Verzekeringskwestie....

Zon hoe voel jij je?

En Hardloop?

Hoe gaat het met de groeiende buikjes van de zwangere meisjes en trekken jullie de warmte wel de afgelopen dagen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven