Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie (deel 10)

01-01-2019 21:37 5410 berichten
Het vervolg op deel 9 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Naatje20004-6???
OkkiePetite13-6231/312e kindje, 1e kindje, prachtige zoon*, spontane vroeggeboorte met 20+5 wkn. Endometriose
Vlindertjezs16-63829/36x
DE1987?231/38geen
Troela89?429/34diabetes type 1, 2de kindje
KimSter1988?425/29x
Kikii35?1124/30eerste kindje
Leeuw32?832/39miskraam in september met 5,5 week en ronde 6 mislukte innnesteling
Pingie02?330/261e kindje, onregelmatige cyclys (31, 33, 36, 38)
AmericanGirl1983?1735/36IUI ronde 5 - Geen bijzonderheden uit onderzoeken
Lousoe?226/331e kindje
Dana-100??28/39Cycli 24-27 dagen. Sep 2018 onderzoeken gehad (zaad, bloed, inwendig etc.) met goede uitslagen. Mei 2019 terugkomen bij gyn igv niet zwanger
PendePenguin?4937/42Cycli 28-32 dagen. Eileiderspoeling gehad in april, IUI volgt. 2 miskramen in 2015
Hardloopstudentje?3 met clomid25/271e kindje, pcos
Maya88?1530/32Gestart in december 2017, toen al een jaar van de pil af. Eerste kindje, onregelmatige cyclus.
Mies22?1729/331e kindje, onregelmatige en lange cyclus (35-42 dgn)
Vanessakusje1987?932/452e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

:cheer2: Zwanger in april! :cheer2:
Stippeltjesbehang
MargeSimpson
Tinkeltje33 :redrose:
Kirstenvdveen :redrose:
Luna-87

:cheer2: Zwanger in mei! :cheer2:
Frozen_Star
Lynn83
Tinkeltje33
Emili2004
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 23-05-2019 12:44
98.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Luna-87 Wat een prachtig nieuws meis! :cheer: Wens je een hele goede zwangerschap en een heerlijke lieve baby aan het einde van de rit :heart:

@Naatje2000 Nou dat schiet nog niet echt op zeg... Je zou nog kunnen proberen om vrouwenmantelthee te drinken? Dat nare gevoel in je baarmoedermond herken ik wel hoor. Voelt allemaal niet lekker. Hoop echt dat het goed doorzet. Zeker met die uitvaart in het vooruitzicht wil je dit gewoon snel achter de rug hebben :hug:

@Leeuw Wat fijn dat het prikken zo goed gaat. Spannend inderdaad zondag de punctie. Hoe laat mag je?

@Hardloopstudentje Jij maakt het wel extra spannend voor jezelf zeg! Je weet zelf wat het beste voelt natuurlijk maar ergens denk ik: kun je niet beter gewoon testen en weten waar je aan toe bent? Nu zit je jezelf helemaal gek te maken.

@Moos Hoe gaat het meis? :hug:

Hier nog steeds alles redelijk relaxed. Al had ik gisteren toch even een paniekmomentje omdat ik bij toeval las dat veel HCG ook kan wijzen op een Mola zwangerschap. En dan ga ik toch weer Googlen natuurlijk... Loslaten gaat dus het ene moment beter als het andere ;-)
Straks komt Moeders voor Moeders. Heb er echt zin in om dat weer te gaan doen. Fijn om iets te kunnen betekenen voor andere vrouwen met een kinderwens.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Stippel! MvM zijn ook zulke lieve mensen! En ook meegedaan de eerste twee zwangerschappen. Deze keer had ik me nog niet aangemeld. Achteraf maar goed want dan had ik weer moeten bellen dat t mis was en gedoe.

Hardloop 25 is hartstikke jong en daar heb je zeker wat aan mbt de kwaliteit van je eitjes!!! Dus no worries jij hebt nog zeeen van tijd schat!

Stippel ja ik ga die thee eens opsnorren. Heb ook detox thee waar ik gisteren weer mee ben begonnen en eten vanavond aardappeltjes uit de oven met heel veel rozemarijn! ( dat trekt je baarmoeder ook samen) Ik heb ook nog douchegel met rozemarijn erin, daar maar eens mee douchen.
En kwark met appel en heel veel kaneel straks.

Hopen dat t wat doet met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Luna en man, gefeliciteerd met dit geweldige nieuws.
Ik weet nog heel goed dat je een jaar geleden heel verdrietig nieuws kreeg en moet je kijken hoe vlot dit nu is gegaan? Geniet! :heart:

Tinkel, een dikke knuffel voor jou.
Heb je ok geslapen vannacht?

Lynn, hoe gaat het met jou?

Naat, ik leef met je mee. Wat intens waar jullie allemaal doorheen gaan. Uiteindelijk overwint liefde alles, en dat heb je intens veel in je.
Laat nu de miskraam maar snel komen zodat je dit kunt afsluiten. :bigkiss:

Stippel, straks krijg je weer een hele mooie witte zachte doek voor jullie hagelslagje. Die zijn heerlijk!
Blij dat het zo goed gaat. Weer een dagje minder. :flirting:

Maya, goed wat van je te horen meis.
Hoe staat het er nu voor rondom ziekenhuis?

Hardloop,
25 is piepjong! Wat mega heerlijk jouw leeftijd! Ik vind mn leeftijd vaak een soort dinegetje maar was toch wel blij dat de Spaanse gyn maar bleef zeggen hoe jong we waren.
Trouwens daar is de gemiddelde vrouw 40.

Leeuw, ik vind het ook heel spannend voor je worden.
Wannee mag je dan testen? :kneel:

Zonnetje, weer niet of je nog mee leest maar ik mis je poppetjes en ik denk aan je!

Hier weinig bloed en pijn, verbaasd mij echt! Ze hebben toch flink staan schrapen in mn baarmoeder. Maar na de operatie gaven ze al aan dat ik heel weinig bloed verloor en het voorspoedig ging.

De onderzoeken zullen juni worden.
Ik vind het wachten dus heel moeilijk maar nog een miskraam krijgen nog veel moeilijker.
Alle reacties Link kopieren
Lekkere tijd voor jezelf gehad woensdag Tink? Ik dnek dat je dan bijna alles kwijt ben.
Bruin is echt de afsluiting ervan.

Lieve Moos, ik snap dat t erg naar was. Wel alles goed gegaan?
(WKZ ivm mijn geschiedenis in t LUMC) Maar UMC is natuurlijk 1 pond nat.

Ik ben altijd in het zkh geweest hoor Leeuw. Met mijn bloeden mag het niet eens thuis.

Blijft heel spannend Hardloop. Bruin kan ook zwnager zijn he. Gewoon testen dan heb je duidleijkheid.

Zonnetje we gaan je missen. Je bent zo lief en positief voor andere. Heel veel sterkte en succes. Hopelijk snel goed nieuws van jou voor ons.

Naat dat is heel bekend. Daarom zeggen ze vaak heeeel vroeg doen zodat je kan blijven liggen. Overigens schijnt het ook nog echt om de buitenkant van de pillen te gaan dus als t niet helemaal oplost is t niet heel erg.
Wat erg van je moeder trouwens! Ik hoop dat de uitslagen verder goed gaan zijn.

June en laChouffe wat fijn dat julli eechos goed waren.

Nijn fijn dat het bevestigd is.

Nee joh leeuw. Ik ken meer verhalen van < dan 10 dan andersom.
Succes met prikken.

Kiki ik hoop dat het is gelukt. 5-1 mooie datum dan ben ik jarig.

Wij redden smorgen ook niet Daneli.

Luna gefeliciteerd1

Stippel goed dat je meedoet aan Mvm.
Alle reacties Link kopieren
Voor bloedonderzoeken moet je idd een antal maanden HCG vrij zijn moos.
Wauw Luna, van harte gefeliciteerd! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik mag rond 15 mei testen denk ik, het duurt allemaal wat langer dan normaal. Nou waar ik eerder geen last van de hormonen had ben ik nu echt niet meer vooruit te branden, jeetje lijk wel een oud wijf. En ik voel mijn buik echt met alles.

Iedereen een fijne Koningsdag/nacht! Gaan jullie leuke dingen doen?
Alle reacties Link kopieren
@Naatje, ja ik had toen de pillen niet echt z'n werk deden wel wat bloed bij het plassen maar verder ook niet echt. Bij ging het dus ook zo en mijn eigen theorie was: m'n lichaam was nog niet bezig met afstoten omdat we de miskraam snel ontdekte nadat het hartje was gestopt. Die pillen wekten toen niet de miskraam op maar gaven mijn lichaam wel een seintje dat het het moest gaan afbreken. Daarom een week later ervoor gekozen nog een keer de pillen in te brengen. Had zelf het gevoel dat m'n lichaam er iets meer klaar voor was. En toen kwam alles er wel uit met de pillen. Maar zou zeker eerder een afspraak maken. Heb ik toen ook gedaan. Toen alles vast in gang gezet voor curretage een week daarop. Maar dus ook nog een keer pillen geprobeerd (en curretage was toen dus niet nodig). Het wisselde wel per persoon in het ZH of ze vonden dat nog een keer pillen nemen zinvol was (maar ja, dat was het dus). Maar hopelijk komt het alsnog snel! Wel lastig morgen met de uitvaart.

@Stippel, wat goed MvM. Lieve dames ja! Ben je al 6 weken dan inmiddels? Of gewoon vast intake? En heerlijk ja die omslagdoek! Ik heb hem toen het mis ging ver opgeruimd, zou niet meer weten waar hij is..

@Hardloop, jij bent nog piepjong!!! Alle tijd. Maar ik snap dat je het ook gewoon zo snel mogelijk wilt. IK voel me bejaard bij jou, hahah (qua kalenderleeftijd dan, voel me nog jong en fit :-D ). Ik zou testen, dan weet je het gewoon. Maar je moet doen wat voor jou goed voelt.

@Tinkeltje, pff wat naar voor je zeg. Snap dat je je moeder zo ontzettend mist nu. Lijkt mij ontzettend moeilijk. Ook dat geen goede band hebt met je familie.. Hopelijk heb je fijne vriendinnen. Maar iig een lieve man en lief zoontje!
En heel fijn dat je zwangerschapstest al wit is. Kan je weer verder.

@Luna, gefeliciteerd!!! :cheer:

@Daneli, ik wist niet dat sperma smorgens meer zaad bevat! Maar deze keer vielen de juiste dagen bij mij in het weekend/ vakantie dus er zaten wat ochtenden bij;-) Maar goed meestal savonds en daar ook 3 keer zwanger van geworden!

@Moos, fijn dat het zo goed verlopen is. Ik denk dat het alleen maar een goed teken is dat je weinig bloed verliest en weinig pijn hebt.

@vanessa, ik zie in de tabel dat jij ook een hoop meegemaakt hebt zeg...

Ik heb net bloed laten prikken voor progesteron. Ik vermoed dat dat wel gestegen is. Ben niet misselijk zoals sommigen van jullie maar ik merk er wel wat van die twee weken na de eisprong. M'n darmen en minder zin in bepaald voedsel. En ik denk soms ook dat m'n reuk sterker is die twee weken maar of dat echt zo is..
Maar ik ben meer benieuwd of progesteron lang genoeg hoog blijft..
Krijg wel heel wat beweging zo met al die ziekenhuisbezoekjes;-) Probeer op de fiets te gaan maar dat is al gauw een half uur heen en terug.
Alle reacties Link kopieren
@Leeuw, ik snap wel dat je je buik zo goed voelt met 8-9 van die grote eieren :-D
Na zondag is dat mooi weer voorbij.

WIj gaan niet zoveel doen met koningsnacht/ dag. Wordt ook niet al te best weer.
Vorig jaar op Koningsdag m'n eerste miskraam... blijft je wel bij.
Alle reacties Link kopieren
Wat komt dat toch weer even aan hè Nijn. Dat stomme jaar. Hopelijk staat er heel snel iets super moois aan te komen.

Leeuw, aantal eitjes klinkt trouwens volgens mij heel erg goed hoor!
Rot dat je je zo voelt. Ben je vrij?
Alle reacties Link kopieren
NOg een vraagje voor de temperatuurexperts. Ik heb dus maandag of maandag op dinsdagnacht m'n eisprong gehad en pas donderdag ging m'n temperatuur omhoog. Ook niet echt een dip. Alleen dinsdag 0,10 lager dan die dagen ervoor.
Kan je temp ook pas een paar dagen na je eisprong omhoog gaan?
Alle reacties Link kopieren
Snap ik Nijn. Wel even een kut dag dan voor jullie. :hug:

Vanessa voor mij is het nieuw dat het bloed niet komt als ik lig, met ongesteldheid blijft t altijd gewoon stromen en met mijn vorige mk werd ik wakker door de weeen maar ook doordat t bed doorweekt was van t bloed. Hebben beddengoed weg kunnen gooien :-?

Hier de eerste koppen vrouwenmantelthee op, ik vind t niet zo lekker maar ja lang leve de honing.
Echt opschieten doet t niet nee. Ik heb er vrede mee dat de kans groot is dat t dit weekend doorzet. Vriendin weet hoe en wat en dat ik er alles aan zal doen om er wel te zijn dus als ik vertel dat ik niet kom weet ze ook dat het echt niet lukt. Maar ja ik wil er wel voor haar zijn natuurlijk. Maar meer dan dit kan ik mijn lijf niet sturen.
Ik ga wel vanmiddag bellen naar de poli om de afspraak te vervroegen naar maandag of dinsdag. Dan proppen ze me maar ergens tussen.
Alle reacties Link kopieren
Nijn, bij mij duurde dat 3 a 4 dagen. Ook werd ik altijd eerst ongesteld voordat temperatuur flink daalde. Scheelt van persoon tot persoon denk ik.

Ik ben met ziekteverlof :sigh: mijn baas heeft gezegd dat ik mij wel een dagje ziek mocht melden. Een ivf-traject/verlof en dan gewoon mijn afdeling draaiende houden en prive-situatie. Ik moet maar eens een dag op bank gaan liggen en niks doen. Zit alsnog halve dag te mailen maar dan wel in pyama met flauwe films.
Alle reacties Link kopieren
Nijn, bij de een is temp veel duidelijker zichtbaar qua verschil dan de ander.
Hier wel meteen de dag na de eisprong een stijging en dag daarvoor dip.
Je hebt mn kaartje.

Je hebt gewoon een eitje gehad en dat is het belangrijkste!

Benieuwd naar je progesteron.
Met 6w had ik 38. Kan jij eens checken is die waarde normaal is?
Gelukkig heb ik van onze leeuwenkoning het vast klaar liggen.

Leeuw, goed je rust pakken. Hoe moeilijk ook. Ben zelf ook weer aan het werk.

Naat, hopelijk helpt de thee meis!
Alle reacties Link kopieren
Moos:

https://www.mupload.nl/img/ro4gwn.jpeg

Dit waren de refentiewaarden die ik kreeg. Had zelf 33 in een normale cyclus geen idee of jouw waarde laag is.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde dat de pillen beter inwerken als je ligt Naatje. Niet het niet bloeden. Hihi of ik lig zit of sta hier stroomt t altijd.

Leeuw doe nou rustig aan!
Alle reacties Link kopieren
Meh nog steeds weinig. Kwamen wel weer twee pillen naar buiten zeilen net. Bloeden was net weer gestopt. Wel weer mega gepoept vandaag. Afgelopen drie dagen alsof ik voor maaaaanden daarbinnen had opgespaard, niet normaal man!
Fijn hè dat ik jullie daar zo goed van op de hoogte hou :cheer: :applause:
Alle reacties Link kopieren
Vanessa ahhh okee. Ik dacht al huh zijn er mensen bij wie het bloed zich netjes aan de zwaartekracht tegels houdt? ;)
Alle reacties Link kopieren
Nou hier niet helaas. Ze zeggen t van wel, maar geloof daar niets van.
Ook als ik in bed lag verloor ik bvb dagelijks veel vruchtwater.
Alle reacties Link kopieren
Naatje :popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn: Ik kom echt niet meer bij :rofl:

Vanessa ik doe ook rustig. Wie heeft nog tips voor Netflix? Heerlijk rustig tot zes uur zonder de kinderen.

Inmiddels ben ik als de nerd die ik ben allerlei theorieën of game of thrones aan het kijken. Kan niet wachten tot zondag/maandagnacht!

En ja ik vloei niet als ik ongesteld ben en lig. Alleen als ik wakker ben en dan 1,5 dag. Kun je allemaal opvangen in een inlegkruisje. He, ik heb dan veel klachten, maar daar heb ik weer geluk mee. :jump:
Alle reacties Link kopieren
Luna: wat goed !!! Dat geeft hoop!!!! Gefeliciteerd meid !! Heel fijn zo de eerste poging 🙌🏻🙌🏻🙌🏻

Ik lig as we speak op de behandelstoel! Net m’n laatste inseminatie gehad (iui 5) hopen maar!!

Reageer straks even op de andere dames 🌹🌹💕
Alle reacties Link kopieren
Succes Lynn, dit moet m worden!

Moos, ik heb even gekeken en heb een schemaatje gevonden van UMC Maastricht. Lukt me niet hem te uploaden.
Maar daar zeggen wat normaal is:
In LF: 2,3 tot 56
Zwangerschap 1ste trimester: 29,6 tot 106.

Hiervan uitgaande pas jouw 38 daar wel in, je zat nog vrij in het begin van je 1ste trimester. Maar zou wel fijn zijn als ze dat de volgende keer kunnen prikken. Las ergens dat ze dat in Belgie standaar doen: progesteron en hcg prikken.

EN Leeuw, even geen netflix tips... al ff geen tijd voor gehad. Maar heerlijk zo'n dagje!! En superaardig van je baas. Groot gelijk zo'n dagje rust.
En fijn te horen dat de temp bij jou ook niet direct stijgt.
Alle reacties Link kopieren
@Nijn-tje Wat een rotdag dan weer he... Zo confronterend allemaal :hug:
Wanneer krijg je de uitslag van het bloedonderzoek?

@Naatje2000 Heerlijk mens ben je toch. Ik ga stuk :rofl: :rofl: :rofl:
Hoop dat alle huis tuin en keuken middeltjes helpen icm met de pillen. En anders dat je morgen naar de uitvaart kunt. Want kan me voorstellen dat je er graag wilt zijn voor je vriendin.
Misschien ten overvloede hoor: maar zou voor de zekerheid nog wel een noodpakketje meenemen als je de deur uit gaat met extra kleding, handdoek en vuilniszak.

@Leeuw Wat fijn dat je baas zo begripvol is en je even een dagje rust gunt. Lijkt me heel slim! Ik vind Modern Family een heerlijke serie op Netflix. En Friends kan ik ook 100 keer kijken. Lekker verstand op nul :D

@Lynn Wat spannend weer!! Ga keihard duimen voor je meis :thumbsup:

@Moos Fijn dat het meevalt met de pijn en het bloedverlies. Heb je nog last van de narcose?
Kan me voorstellen dat het lang lijkt te duren nog tot juni. Kun je in die tussentijd misschien nog iets met accupunctuur om je lichaam alvast weer in vorm te krijgen voor een nieuwe zwangerschap? Dan voelt het wachten misschien minder nutteloos.

@Vanessa Hoe gaat het met jou?

Hier is Moeders voor Moeders net geweest. Het was dezelfde consulente als vorig jaar en ik had door de telefoon al verteld van mijn miskramen. Vond het wel weer heel emotioneel en tegelijkertijd heel mooi. Zo bizar om een jaar later weer mee te doen. Hoe anders stond ik toen nog in het hele zwanger zijn... De tranen hebben rijkelijk gevloeid tijdens het gesprek. Maar dat mag natuurlijk ook.
Ook weer zo'n lief dekentje gehad. De consulente zei dat je er daar toch nooit genoeg van kunt hebben :D
Natuurlijk ook nog getest en ze was verrast van de knalstreep. Soms slaat de test van MvM nog niet uit bij 5 weken blijkbaar. Maar deze liet geen twijfel.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Nijn-tje schreef:
26-04-2019 10:49
@Naatje, ja ik had toen de pillen niet echt z'n werk deden wel wat bloed bij het plassen maar verder ook niet echt. Bij ging het dus ook zo en mijn eigen theorie was: m'n lichaam was nog niet bezig met afstoten omdat we de miskraam snel ontdekte nadat het hartje was gestopt. Die pillen wekten toen niet de miskraam op maar gaven mijn lichaam wel een seintje dat het het moest gaan afbreken. Daarom een week later ervoor gekozen nog een keer de pillen in te brengen. Had zelf het gevoel dat m'n lichaam er iets meer klaar voor was. En toen kwam alles er wel uit met de pillen.
Dit zou heel goed kunnen kloppen! Bij mij begon de eerste dosis (2 pillen) al na zes uur te werken en kwam de boel er direct na de tweede dosis uit. Maar bij mij zat er idd ook anderhalve week tussen het stoppen van het hartje en de miskraam. Hou je taai lieve Naat! Waarschijnlijk gebeurt er morgen trouwens niks tijdens de uitvaart omdat je dan toch teveel adrenaline aanmaakt.
Alle reacties Link kopieren
WoW Stippel wat een knaller! Ik had de laatste keer MvM echt een heeel licht streepje met zes weken...achteraf gezien was t eerste vruchtje toen al gestopt met groeien. Die lekkere tweede deken ligt in een zakje boven in de kast met die test erbij en felicitatie kaarten van ouders en zus met de zwangerschap. Ligt nu een zakje naast met de testen van deze zwangerschap en de schoentjes die mijn moeder had gekocht.
Nou ja laten we hopen dat dat niet een hele la vol wordt hè zo.

Uitvaart is zondag pas lieverds, dus dat geeft me nog een dag. Zo even werk laten weten dat ik volgende week nog niet er ben. Misschien einde week wel weet wat doen thuis maar maandag zeker nog niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven