Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 11

25-05-2019 10:15 4052 berichten
Het vervolg op deel 10 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

[/
NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Maya8829-101931/33Gestart in december 2017. Langere cyclussen (35+)
Zonnetje1989 14-11 15301e kindje
Mallelein17-111132/371e kindje, miskraam in december '18
AmericanGirl1983?1735/36IUI ronde 5 - Geen bijzonderheden uit onderzoeken
Mies22?1729/331e kindje, onregelmatige en lange cyclus (35-42 dgn)
Maída?123/311e kindje, geen idee van cyclus
Lynntje22?327/27Geen
Maillootje?328/32Geen
Bacon?529/31Gestart in oktober 2018, toen al twee jaar geen pil, gemiddeld om de 7 maanden een menstruatie. Geen cyclus dus. Nu puregon en pregnyl. Voor mij 2e kindje, vriend 1e
Vanessakusje1987?1432/452e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

:cheer2: Zwanger in augustus! :cheer2:
Karavaan
Troela89 :redrose:
Kirstenvdveen :redrose:
Flamingos

:cheer2: Zwanger in september! :cheer2:
OkkiePetite

:cheer2: Zwanger in oktober! :cheer2:
Babyboom
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 25-10-2019 14:08
43.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk morgen nog even de ovu test af. Als die weer t zelfde of donkerder is zal ik dat maar doen idd.

Wel spannend hoor. Soms ook steekjes in mn borst. Heb zo t gevoel dat ik mezelf voor de gek houd...

iig bedankt voor het meedenken dames :heart:
Alle reacties Link kopieren
Kan geen foto toevoegen hier ofwel ...

Heb een foto van de testen na 5min. Bij Wat ik dacht dat eerst mijn eisprong was

Dan kunnen jullie kijken, maar weet niet hoe dat moet
Alle reacties Link kopieren
Vanes jeetje wat heftig, zoveel last van je eisprong?
ElleJ een zwangerschapstest zou ik gaan doen, geen ovu testen meer. via tinypic kun je volgens mij foto's toevoegen :)
Troelaaa apart hoe sommige mensen kunnen reageren, zeker al ze zelf miskraam hebben meegemaakt, verwacht je toch iets anders. Sommige mensen kunnen echt direct afronden en daarmee is het voor hun klaar. Wat natuurlijk prima is, maar beetje meelevend reageren als dat voor iemand anders niet klaar is, wel zo prettig.... Snap je reactie :)
Moos zon omschrijft heel mooi, bescherm jij jezelf dan duimen wij voor je
Zon heel keurig! Veel plezier vanavond!!
Stippel wat fijn dat suikertest goed is gegaan!
Naat wat spannend allemaal met je moeder, ik hoop met jullie mee dat bestralingen voldoende zijn!

lieve dames bedankt voor al jullie lieve woorden richting mij. Geeft erkenning voor mijn zoontje en daarmee al m'n liefde en verdriet en dat is zo fijn :heart: :redrose:
Vandaag een nieuwe moeilijke dag, dat mag ook.
Woensdag verwacht ik eisprong maar heb wat symptomen waardoor begin te twijfelen dus ga vanaf vandaag :sherlock: :)
Dank voor jou lieve woorden okkie ik vind je een kanjer 🥰 en zet hem op..

Ja heel vreemd terwijl ze er echt nog moeite mee heeft met haar miskraam. Ze zegt ook steeds maar snap niet dat jij ziekenhuis in en uit blijft lopen.. Terwijl ze zelf een zeer onregelmatige cyclus heeft soms gewoon 3 maanden geen eisprong 🤔 daar komt ook nog bij dat haar vriend zoiets heeft ik wil niet.. Soms krijg ik dan een beetje het gevoel dat ze het mij niet gunt ofzo.

Toen ik het vorige week vertelde zei ze meteen zie je jou even geen ziekenhuis en je gedachten ergens anders en dan komt het vanzelf zie je nou ik zei het toch... Dan ga ik mensen echt vervloeken want hoe kom je er in godsnaam bij dat ik er in de vakantie niet mee bezig ben geweest? Heb me elke dag ellendig gevoeld als ik een baby hoorde huilen of als ik mensen met een kleintje in het zwembad zag. Ik heb iedere dag afgeteld tot ik vorige week woensdag weer naar het ziekenhuis mocht hoebedoel je niet mee bezig zijn. Ik ben met 1 ding niet echt bezig geweest en dat was me eisprong omdat ik die dus echt niet van mezelf had verwacht. Overigens weet ik niet meer wie het hier toen zei maar diegene zei dat het best zo kan zijn dat door een zwangerschap goed of slecht het lichaam ineens weet wat het moet doen. De dokter vertelde dit vorige week ook.
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden, even een ego berichtje...

It’s a boy!!! :heart:

We hebben een prachtige echo gehad, hij doet het super goed.

Mijn gevoel zei een meisje dus ik moet echt even schakelen, een jongensmama!!!
Jaaaa kikii wat leuk gefeliciteerd lieverd lekker genieten op je blauwe wolk 🥰
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd. Prachtig!!


Oh zo foto toevoegen is me te veel gedoe. Hihi

Ze waren naar mijn idee positief. Met een echt inimini lichter kleur verschil misschien. Maar dat was echt door bijna niemand te zien. Vandaar dat ik toen al positief dacht te hebben.

Maja we gaan t zien.... Word de kleur komende dagen lichter..... kan ik ervan uitgaan dat ik dan iig zoiezo vanaf deze week op het bankje zit..... Toch??????
Alle reacties Link kopieren
Jeeeej Kiki wat leuk!

Tja Troela, sommige mensen...de mensen die dit soort opmerkingen maakten bij mij zie ik eigenlijk amper meer en heb ik een beetje afstand van genomen. Waaronder een van mijn beste vriendinnen. Ik spreek haar misschien nog eens per maand en dan meer uit plichtsbesef. Ook dit soort opmerkingen en “ ja oh wat vervelend zeg, ik snap dat dat een teleurstelling is”. Nee een teleurstelling is als je een frietje wil en de snackbar is dicht.
Je gaat ze toch niet veranderen meid, wat je ook zegt. Ik heb t ook echt geprobeerd uit te leggen en werd dan meewarig aangekeken met zo’n blik van “stel je niet zo aan”.
Moeite niet waard om je boos over te maken. Ik heb me er ook flink druk over gemaakt maar ben er mee opgehouden. Snap je het niet en wil je het echt niet snappen, prima. Maar dan snap ik ook niet meer wat onze vriendschap betekent.

En inderdaad, dat zeggen artsen wel vaker. Ik had een collega jaren terug die met heel veel pijn en moeite zwanger is geworden en de tweede was meteen de eerste keer van de pil af raak. Mijn gynaecoloog noemt dat “het geheugen van je baarmoeder”. Daarom krijgen vrouwen bij een tweede of derde zwangerschap ook sneller een dikke buik dan bij de eerste. Bij jou dus “het geheugen van je eierstok” ;)

Zon zet hem op! Pak dat ei! Whoop whoop!!!!

Okkie :hug: voor jou. Lieve mooie sterke vrouw. Dat broertje of zusje komt er.

Vanes hoe is het met jullie griepgolf?
@ naatje ja klopt daar heb ik ook wel vertrouwen in. Ben inmiddels 24 en heb het dus mijn hele leven al dus die laatste week kan er ook nog wel bij. De gynaecoloog zei dat het zo vroeg in de zwangerschap ook nog niet zo erg ja en dat ze normaal gesproken pas met hart activiteit beginnen met medicijnen daarvoor. Wel achter af gezien vind ik nu best wel moeilijk dat ik dus 2 keer een miskraam heb gehad wat achter af dus niet nodig is geweest. Dan had ik nu een kleine baby op schoot gehad. Probeer er niet te veel bij stil te staan maar dat gevoel is er wel.
Wat fijn dat je een angelsound gaat bestellen, denk dat het je een stuk rust gaan vinden daarmee.

@ troela wat jammer dat je vriendin zo anders er mee om gaat. Misschien is het wat jaloezie of niet goed wetende hoe ze er mee om moet gaan. Mijn vriendin was tegelijk met mij uitgerekend met mijn eerst miskraam. Haar hele zwangerschap was ze anders dan dat ze voor de tijd was. Nu de baby er is, is het weer goed en als van ouds. Laatst een goed gesprek met haar over gehad en toen was het klaar. Ik heb er niet veel advies over, moet heel eerlijk zeggen dat ik niet heel goed ben in vriendschap onderhouden. Maar hoop dat je zelf een manier vindt om er mee om te gaan.
Ja dat vond ik ook. Maar de fertiliteit arts was net weg en als de assistente niks had gezegd had ik met nog meer onzekerheid gezeten.

@ mijkkk dat was dus echt een verassingsbaby. Nee dat snap ik maar mijn gedachte gaat dan ook al snel dat je nu snel zwanger bent. Hoop het voor je!

@ zonnetje / @ stippel de gynaecoloog zei ook dat ze normaal gesproken pas medicijnen gaan geven wanneer er hartactiviteit is. Dus probeer gewoon positief er tegen aan te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Troela misschien is ze beetje jaloers ? Naar zo in je vakantie, begrijp je helemaal :hug:
Kiki jaaaa een jongen!! Hoe leuk!
ElleJ als je eerder in deze cyclus al positieve ovulatie testen hebt gehad, en nu weer . En je zit op dag32 toch? Of ben ik nu in de war met iemand anders :bonk:
Ik denk een zwangerschapstestje eraan wagen
Naatje “ Nee een teleurstelling is als je een frietje wil en de snackbar is dicht.! :HA: Haha! Echt waar. Goede vergelijking . Opslaan als! En dank je :hug:

Omdat wat symptomen had die herken van ovulatie. Toch ovu test gedaan(kruidvat) Bijna net zo donker als controlestreep!! Morgen gooi ik de clearblue er tegenaan, maar lijkt erop dat ei vroeger komt dan gebruikelijk, terwijl altijd op dag 15/16....Vandaag is dag 11, wel erg anders dan normaal. Meer dames gehad na vermoedelijk mislukte innesteling? Dat is enige wat ik kan bedenken waardoor anders loopt.
Alle reacties Link kopieren
Kirsten is inderdaad nare gedachte. Maar niemand kon hier iets aan doen, meis. Dit is niet iets standaards waar op getest wordt en hoe naar ook, niemand kon dit weten. Vooral jij niet.
Maar dat gevoel mag er zeker zijn lieverd, als het maar geen schuldgevoel wordt. Want dat is zeker niet nodig :heart:
Alle reacties Link kopieren
Nee Okkie enige wat ik weet is dat hij dan juist later zou zijn...maar hee elk lijf is anders, gewoon lekker ervoor gaan zou ik zeggen :moon:
Alle reacties Link kopieren
Zo Angelsound is besteld inclusief gel :yes:
Maandag geleverd! Normaal ook wel van het hergebruik en de Marktplaats hoor, maar wilde m nu toch ineens liever nieuw, dus dat doen we dan maar.
Ah fijn Naat!

Troela wat lastig zo.. sommige mensen beseffen volgens mij niet hoe pijnlijk ze kunnen zijn voor een ander..
Alle reacties Link kopieren
Naat doen wat voor jou goed voelt! Hoe gaat het nu met jou?
Gek lijf toch: Vanochtend clearblue ovu test gedaan en geen smiley te zien. Wel vreemd dat van kruidvat zo donker werd. Vanmiddag nog maar ff kruidvat er tegenaan gooien :sherlock: meer dames aan het zoeken?
Ohh kiki gefeliciteerd een knapp knul :heart:

Naatje groot gelijk dat je hem besteld hebt, doen wat voor jou goed voelt toch.

Hier nog geen menstruatie en ik word weer knettergek. Kruidvat 2v5 geeft een megaaaa tuurstreepje als in.. krijg hem niet eens normaal op de foto. Veel te licht voor 14dpo dus ga er maar vanuit dat het fout gaat :-( anders maandag nieuwe poging.
Alle reacties Link kopieren
Heb wel eens meer gehoord dat die van kruitvat bij sommige erg gevoelig zijn. En soms vals positief geven.... is geen eigen ervaring hoor.

Dus misschien zit t eraan te komen maar nog net te vroeg....
Alle reacties Link kopieren
@Kikii35 Jaaaaa een knul wat leuk!! :cheer2: Grappig he, dat je van jezelf toch een bepaald beeld hebt. Maar dat schakelen gaat snel hoor! Ik dacht altijd dat ik een knul zou krijgen en een echte jongens mama was... Maar nu baad ik in schattigheid en roze :flirting:

@Bacon Wat spannend!! Misschien krijg je het streepje straks beter op de foto als ie opgedroogd is? Een tuurstreep is ook een streep he :D

@Moos Heb jij nog getest meis?

@Naatje2000 Wat verwoord je dat toch heerlijk met je frietje en je snackbar :HA:
Sommige mensen kunnen inderdaad horken zijn zeg!

@Okkiepetite Hopelijk vind je je ei. Heb geen ervaring met Clearblue. Maar zou inderdaad nog een keer kruidvat proberen.

Terwijl ik aan het typen ben, schiet me mijn droom van vannacht ineens te binnen... Ik was druk in de weer met ovulatietesten en zwangerschapstesten en wat een gestress! Dat gevoel zit blijkbaar nog heel diep hahaha. En daarom nog een extra aanmoediging voor wie er nu nog echt mee bezig is!! :cheer: :thumbsup: B-)
@stippel yes i know maar het is gewoon te licht voor 14dpo :( dit is al de 3e keer dat ik een heel licht positieve test heb op 14 dpo en de andere 2 keer ging het ook fout. Net of ik alleen kan bevruchten en niet innestelen :@@:
Alle reacties Link kopieren
Bacon, wat super rot meis.
Dit was ook een beetje hetzelfde bij leeuw. Weet even niet welke ronde jullie zijn maar je kunt altijd naar ha stappen.

Kik, zo leuk een jongen!
Geweldig zeg, al beetje aan idee gewend?

Stippel, hoe gaan de voorbereidingen? Helaas witter dan wit hier!
Ga stoppen met de utro zodat hopelijk snel mn menstruatie op gang komt.

Volgende week uitslag van man terug, vinden het heel spannend.

Zon, zit jij lekker te genieten van het zonnetje in je vakantie?

Maya, hoe is het met jou meisje?
Heb je nog contact gehad met ziekenhuis?

Naat, wat leuk! Lekker genieten van het hartje :flirting:

Okki, kruitvat geeft vrij snel al wat meer kleur. Maar dat je nog net geen piek hebt. Hopelijk komt hij snel :moon:

Ellej, waarom doe je niet gewoon een test? Alleen die zal je wat meer duidelijkheid geven denk ik :-D
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik even een ovu test wilde afwachten... En zoals verwacht is ie weer lichter geworden....ben dus toch op de wachtbank beland ondertussen.

Zo raar, die eerdere tests waren dan toch negatief ofzo.

Kom dus nu ineens uit op een 54 dagen cyclus. Kan dat kwaad?? Net zoveel kans??
Of woord t bij voorbaad al niks deze ronde???
@moos met ei pas ronde 4 maar znder puregon heb ik geen cyclus dus loop al in het ziekenhuis. Wacht t even af tot maandag en ga dan sowieso bellen.

Wat krijg je de uitslag trouwens laat? Wij kregen die meteen dezelfde dag?
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden! Ik reageer later even op anderen, zijn al weer heel wat pagina’s!

Maar Ellej, niet lullig bedoeld, maar je stelt hier vragen over je cyclus en iedereen geeft aan dat je met een positieve ovulatietest niet zeker zal weten dat je zwanger bent of niet. Als jij al eerder deze cyclus een positieve test hebt gehad en nu weer (ookal is hij nu lichter, niet iedereen heeft ook een positieve ovulatietest bij een zwangerschap) dan bestaat de kans dat je zwanger bent. Het enige wat jouw vraag echt kan beantwoorden is door een zwangerschapstest te doen. Je kunt het blijven vragen maar ik denk dat je steeds hetzelfde antwoord zult krijgen ;-)

Als die negatief is dan kan het zijn dat je inderdaad een lange cyclus hebt. Kan geen kwaad zolang je wel een eisprong hebt. Mijn cyclussen zijn ook lang (langste 41 dagen) maar ik heb altijd wel een duidelijke eisprong kunnen vinden. Ik heb ook één keer twee maal een positieve ovulatietest gehad in één cyclus, niet zwanger. Cyclus was toen gewoon een beetje in de war. Pas als je je cyclus echt langer bijhoudt zul je op een gegeven moment een patroon herkennen. Maar je lijf is je lijf en die kan jou nooit 100% zekerheid geven omdat die beïnvloed wordt door zoveel dingen. Succes en ben benieuwd hoe het uitpakt voor je!
Alle reacties Link kopieren
Klopt helemaal. Helemaal mee eens.

Nu was hij alleen negatief. Niet donkerder of t zelfde als de controle streep. Lichter. Dat Wil toch zeggen dat er geen zwangerschap is? Of kan er ook na een 2e keer postief een negatief zijn, en dan toch zwanger?
Want dat heb ik het idd niet goed begrepen.

Zolang er een eisprong is, is er dus netzoveel kans op zwangerschap, hoelaat in je cyclus je eisprong ook is?????
Mist je wel voldoende dagen na je eisprong hebt natuurlijk.

En optijd gezellig maken.
Is de dag ervoor en de dag zelf niet te kort dag??
Alle reacties Link kopieren
@Bacon Ja heb dat inderdaad ook twee keer gehad. Weet niet of het aan de testen ligt of inderdaad een verkeerde innesteling. Zo frustrerend!! Hoop toch dat je verrast wordt en de test deze keer wel oploopt.

@Moos Verdorie wat balen zeg! Laat die menstruatie dan maar snel doorkomen inderdaad... :hug: En spannend de uitslagen van de onderzoeken!
We zijn al een heel eind op weg met alle voorbereidingen. De meeste grote, belangrijke dingen zijn wel geregeld. Nu de komende weken de puntjes op de i zetten. En wacht in spanning af wanneer mijn vrijgezellenfeest is... Mijn vriendinnen zitten mij een beetje te plagen en hebben al instructies gegeven wat ik klaar moet zetten. Maar wanneer het is, daar laten ze niks over los. Poeh niks voor mij dat afwachten :hyper:

@Naatje2000 Jaaaa leuk lekker naar het hartje luisteren! :love: Hopelijk kun je het meteen mooi vinden. Niet schrikken als je -zeker in het begin- nog even moet zoeken hoor. Ik kan het meestal het beste vinden als ik 's ochtends wakker ben en dan eerst even naar het toilet ga. Daarna ontspannen op bed liggen met mijn bovenlichaam op bed en mijn benen op de grond. En dan net boven je schaambot heel rustig steeds een beetje naar links en rechts verschuiven. Beetje harder duwen of kantelen.
De eerste keer kun je ook in je lies beginnen: dan heb je eerst je eigen hartslag en hoor je het verschil met de hartslag van de baby goed.

@Ellej Een ovulatietest is geen betrouwbaar middel ter vervanging van een zwangerschapstest. Zoals al vaker gezegd is een zwangerschapstest het enige wat je het antwoord kan geven. Advies vragen heeft niet zoveel zin als je er toch niets mee doet ;)
Zolang je een eisprong hebt, heb je kans op een zwangerschap.
Zaadcellen kunnen wel een paar dagen overleven in je lijf. Het is dus slim om in je (vermoedelijke) vruchtbare dagen wel wat vaker seks te hebben. Volgens mij is om de dag ideaal. Mits je daar allebei ook plezier in hebt natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven