Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 11

25-05-2019 10:15 4052 berichten
Het vervolg op deel 10 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

[/
NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Maya8829-101931/33Gestart in december 2017. Langere cyclussen (35+)
Zonnetje1989 14-11 15301e kindje
Mallelein17-111132/371e kindje, miskraam in december '18
AmericanGirl1983?1735/36IUI ronde 5 - Geen bijzonderheden uit onderzoeken
Mies22?1729/331e kindje, onregelmatige en lange cyclus (35-42 dgn)
Maída?123/311e kindje, geen idee van cyclus
Lynntje22?327/27Geen
Maillootje?328/32Geen
Bacon?529/31Gestart in oktober 2018, toen al twee jaar geen pil, gemiddeld om de 7 maanden een menstruatie. Geen cyclus dus. Nu puregon en pregnyl. Voor mij 2e kindje, vriend 1e
Vanessakusje1987?1432/452e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

:cheer2: Zwanger in augustus! :cheer2:
Karavaan
Troela89 :redrose:
Kirstenvdveen :redrose:
Flamingos

:cheer2: Zwanger in september! :cheer2:
OkkiePetite

:cheer2: Zwanger in oktober! :cheer2:
Babyboom
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 25-10-2019 14:08
43.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee toch Hardloop, idd die witte testen zouden verboden moeten worden... Maar nog geen bruinverlies geeft nog hoop.

Kirsten, hoe is het nu met jou? Alles weg enzo? HOe voel je je?

Hier nu 8 dpo. Nog niet veel verandering. Alleen m'n borsten lijken wat groter. M'n darmen nog licht verstopt. Maar sinds de eisprong sowieso niet zo erg als anders. Hoop maar dat dat ligt aan de kruiden..
Alle reacties Link kopieren
Hier 4 dpo...darmen volledig van slag af en vannacht tot drie uur wakker gelegen want kon niet slapen.
Nu dus moe en ontzettend kort lontje. Naar zowel man als kind dus niet heul gezellig ben ik vandaag.
Moet me inhouden niet aan een stuk door te schreeuwen naar iedereen.

Het brakke gevoel is wel minder maar kan ook komen doordat ik gisteren bruine rijst heb gegeten: ik las dat PMS ( waar mijn verschijnselen wel op lijken) komt door een tekort aan serotonine waardoor de progesteron de overhand krijgt en dat je de boel weer in balans kunt krijgen door bananen en zilvervliesrijst te eten ( en zonnebloempitten en pompoenpitten maar die heb ik niet in huis), daar zit een stofje in dat de aanmaak van serotonine stimuleert en dan is het weer in balans met de progesteron.
Maar ja wel minder brak maar bloed en bloed chagrijnig nu dus, weet niet wat ik liever heb.
Alle reacties Link kopieren
ConnieFeer schreef:
25-05-2019 15:11
@Moos


:facepalm:

En nadat jullie hadden verteld over de 'blighted ovums', ging er toen wel een belletje rinkelen?


Ik had wel altijd bij mijzelf sterk het gevoel dat mijn immuunsysteem (endometriose is een ontstekings (inflammatie) ziekte) de reden was dat bij mij de innesteling niet goed ging. In die zin ben ik wel "bekend" met immuuncellen en miskramen. Maar ik had nog niet specifiek iets gehoord van NK cellen en 'blighted ovums'. Heb wel even kort een pubmed zoektocht gedaan en er lijkt toch wel een correlatie te zijn. Zijn ze in Spanje op de hoogte van deze onderzoeken? En Gent? Weet je al wat het protocol ongeveer zal zijn (ontstekingsremmers oid)?

Wat zijn nu de vervolgstappen in Spanje?

Ik las dat jullie nu naar Gent zijn voor een weekendje samen en dan aansluitend de intake in het ziekenhuis. Ik hoop dat jullie toch nog kunnen genieten saampjes (Gent is echt heel leuk, ik duim voor lekker weer zodat jullie waterzooi + biertje op een leuk terrasje kunnen nuttigen) en dat de intake goed is. Ik zou ook zeker de NK cellen daar benoemen! Ik hoop dat de arts goed op de hoogte is van alle nieuwe onderzoeken. Heel benieuwd, ik duim!
Lief Connie! Er ging toen nog geen belletje rinkelen bij Spaanse gyn, want ze hadden het gewoon niet doorgelezen.
Inmiddels wel een nieuwe lijst binnen met verschillende onderzoeken. Maar vriend wil (ik ook wel) dat we eerst Gent even afwachten want ik wil alles graag nu nu nu, want ik wil zo graag Eem baby :loveys: maar dat willen we allemaal. En het is een proces.
Het kan immuun zijn, maar misschien wel kwaliteit van mn eicellen, misschien de match tussen ons of misschien willen zaadje en eitje te snel (wat starsuus schreef en willen ze te graag) vriend had dat idee ook.

De Nk cellen willen ze wel testen in Spanje maar doen ze dus weer niet in Gent. In Friesland zit er wel een kliniek die het doen. Wel verplichte intake van €300. Ik ben even kwijt wat er bij jullie naar voren kwam?
Hoe gaat het met je?
Alle reacties Link kopieren
Ohhh Hardloop ik hoopte zo op goed nieuws vanmorgen!
Geef de moed nog niet op!
Alle reacties Link kopieren
hardloop ik gooi babydust jouw kant op!
Alle reacties Link kopieren
Ahhh wat jammer hardloop,
Gaat het een beetje met je?
Alle reacties Link kopieren
Lief meiden dat jullie allemaal zo meeleven! Ik weet dat ik 4 dagen voor NOD heb getest en het zou alsnog positief kunnen worden, maar mijn gevoel zegt dat het wel weer over is voor deze ronde. Ik hoop dan maar dat ik wel snel gewoon ongesteld word, niet dat er weer wat anders geks is.

Dan kan ik op naar een volgende ronde. Helaas niet meer zwanger voor mijn 26e, maar dat is niet anders en kom ik ook wel weer overheen. Ik hoop maar dat het snel wel lukt. Dat hoop ik natuurlijk voor iedereen hier ook :heart:

Ik voel me vandaag niet top. Gister veel te veel koolhydraten/suikers gegeten en dat moet ik vandaag bekopen met hoofdpijn en vermoeidheid. Verder is die negatieve test een enorme domper maar doe ik net of er niks aan de hand is. Dus de klap komt straks nog wel om de hoek kijken ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Hè wat balen hardloop, dikke knuffel voor jou :hug:
Alle reacties Link kopieren
@Hardloop, ik snap dat je de hoop een beetje opgegeven hebt. En het is lastig he te accepteren dat het dan niet loopt zoals je wil. Denk dat veel ons herkennen te hopen zwanger te zijn voor.... of een twee te hebben met niet teveel leeftijdsverschil. Maar we hebben er totaal geen controle over. Pff wat moeten we allemaal toch geduld hebben. Maar ik hoop echt nog enorm voor je dat je een verrassing krijgt deze week. Voor nu een :hug:

@naatje, balen van het slapen zeg... Ik heb precies zo'n dag. Gisteravond feestje gehad tot laat, toen nog uur terug en vanmorgen op m'n normale (vroege) tijd wakker dus voel me helemaal moe en brak en moet moeite doen beetje normaal te doen. Maar dat wist ik niet van een serotonine tekort. Zou voor jou fijn zijn als dat helpt!

@Kiki, hoe is het bij jou?

@Moos, ik hoop echt dat Gent wat kan betekenen voor jullie. En bijzonder dat er in Friesland 1 zo'n kliniek heeft. Overwegen jullie dat?

Baalde gisteravond bij etentje en daarna feestje wel weer dat ik overal zo op moet letten. Krijg je een lekker glas cava aangeboden en zit ik weer in twijfel wat te doen. Na een paar slokjes toch maar weggezet. En met eten ook een gezellig onverwacht tussengerechtje van prosecco met sorbetijs. Nou ja, maar gewoon opgedronken. Op zich helemaal geen probleem om geen alcohol te drinken maar ben er wel een beetje klaar me na ruim een jaar steeds zwanger zijn, miskraam, en dan weer opletten in de wachtweken. Wil er soms gewoon even niet meer over na hoeven te denken. Maar goed durf het risico niet te nemen na 3 miskramen, wil alle risico's uitsluiten. Vriend doet ook heel lief mee met niet teveel alcohol op een avondje. Hij heeft ook wel weer eens zin in een avondje doorzakken met z'n vrienden. Anyway, alles voor het goede doel:-))

Vandaag wel aardig verstopte darmen dus daar ben ik blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Nijn, wij zijn nu ook een jaar geleden begonnen proberen voor een tweede en twee miskramen en vele wachtweken verder baal ik er af en toe ook van, vandaag even langs bij Mn ouders, iedereen lekker aan de witte wijn en ik aan de alcoholvrije bubbels (die overigens wel lekker zijn! Maar toch, het is nog steeds geen echte wijn).
Scheelt wel dat mijn man niet drinkt, anders zou ik t wel nog meer missen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Moosforhappines1988 schreef:
26-05-2019 15:34
Lief Connie! Er ging toen nog geen belletje rinkelen bij Spaanse gyn, want ze hadden het gewoon niet doorgelezen.
Inmiddels wel een nieuwe lijst binnen met verschillende onderzoeken. Maar vriend wil (ik ook wel) dat we eerst Gent even afwachten want ik wil alles graag nu nu nu, want ik wil zo graag Eem baby :loveys: maar dat willen we allemaal. En het is een proces.
Het kan immuun zijn, maar misschien wel kwaliteit van mn eicellen, misschien de match tussen ons of misschien willen zaadje en eitje te snel (wat starsuus schreef en willen ze te graag) vriend had dat idee ook.

De Nk cellen willen ze wel testen in Spanje maar doen ze dus weer niet in Gent. In Friesland zit er wel een kliniek die het doen. Wel verplichte intake van €300. Ik ben even kwijt wat er bij jullie naar voren kwam?
Hoe gaat het met je?
Ik weet niet hoe realistisch dit is (qua mentale belasting, logistiek, tijd, etc.), maar kunnen jullie niet zo wel in Spanje als in Gent onderzocht worden, tegelijkertijd zeg maar?

Ik neem aan dat die 300 euro in Friesland niet wordt vergoed?

Ik snap heel goed dat je het graag nu wilt, herken ik heel erg. Die onzekerheid is gewoon killing.

Bij ons kwam er niets uit de onderzoeken (standaard onderzoeken in NL) behalve endometriose bij mij. Ik heb uiteindelijk een bloedverdunner (babyaspirine), ontstekingsremmer (prednisolon) en progesteron (Utrogestan) gekregen bij de zwangerschap van mijn zoon en huidige zwangerschap, maar dat was meer onder het mom van 'baat het niet dan schaadt het niet'. Met mij gaat verder alles goed, lief dat je het vraagt.

🤞 :hug: voor morgen!
Alle reacties Link kopieren
ConnieFeer schreef:
26-05-2019 21:34
Ik weet niet hoe realistisch dit is (qua mentale belasting, logistiek, tijd, etc.), maar kunnen jullie niet zo wel in Spanje als in Gent onderzocht worden, tegelijkertijd zeg maar?

Ik neem aan dat die 300 euro in Friesland niet wordt vergoed?

Ik snap heel goed dat je het graag nu wilt, herken ik heel erg. Die onzekerheid is gewoon killing.

Bij ons kwam er niets uit de onderzoeken (standaard onderzoeken in NL) behalve endometriose bij mij. Ik heb uiteindelijk een bloedverdunner (babyaspirine), ontstekingsremmer (prednisolon) en progesteron (Utrogestan) gekregen bij de zwangerschap van mijn zoon en huidige zwangerschap, maar dat was meer onder het mom van 'baat het niet dan schaadt het niet'. Met mij gaat verder alles goed, lief dat je het vraagt.

🤞 :hug: voor morgen!
Waar kregen jullie het voorgeschreven?
Vriend wil eerst Gent even afwachten. Voor hem is alles qua werk dus logistiek minder makkelijk, en met het oog op we weten niet wat komt?
Fijn dat alles goed gaat, en leuk dat je af en toe even reageert!
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijke leeftijd heb je hardloop.
Maar je hebt zelf een soort van iets in je hoofd wat jij een mooie leeftijd zou zijn.
Bij mij was dat 30. Maar inmiddels niet gelukt. Ik probeer dat steeds meer los te laten, want anders stel ik mezelf steeds meer teleur.

Herken het ook zo met die borrels.
Vandaag samen maar een speciaal biertje gedeeld met een alcoholvrij biertje ernaast, alsof dat wel ok is :rofl:
Ach, weer toch niet hoe lang het gaat duren.
Menstruatie is begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Moos: wat teleurstellend van Spanje zeg, je had er zo veel verwachtingen van. Ik hoop dat jullie bij Gent een beter gevoel hebben.

Nijn: herkenbaar hoor. Ik wou dan ook wel eens een maand overslaan omdat ik er niet steeds rekening mee wilde houden. Maar uiteindelijk vond ik het dan zonde van mijn eitjes.

Hardloop: ik hoop voor een hele mooie test voor je!

Stippel: wat fijn die angelsound, ik kan me voorstellen dat dat een behoorlijke geruststelling is.

Iedereen op het wachtbankje: heel veel succes, ik duim voor jullie.

Hier gaat het wel goed. Ik ben minder misselijk dan de vorige keer. Vorige keer zat ik 2 maanden lang op de bank en kon ik niks, maar ik kan nu nog wel vrij veel ondernemen. Steeds eten en af en toe zitten en dan gaat het goed. Heel fijn, maar ook wel onzeker.

De afgelopen dagen heb ik alleen het idee dat ik veel minder misselijk ben. En ik maak me nu echt wel zorgen daarom. Ik zit iedere keer als ik naar de wc ga te kijken of ik geen bloed heb. Gisteravond heb ik de hele avond buikpijn gehad en dan ben ik er van overtuigd dat het (icm minder misselijk) mis is. Ik maak me zo’n zorgen steeds. Is het herkenbaar dat je van dat rekken de hele avond last kan hebben? Ik had vorige keer ook echt wel veel pijn, maar ik weet niet meer of dat ook zo lang aanhield.
Alle reacties Link kopieren
@Tinkel, lastig hoor met die buikpijn en minder misselijk. Hoeft niks te betekenen! Is het echt flinke buikpijn/ buikkrampen. Gewoon dat menstruatieachtige gevoel is heel normaal. Je gaat automatisch toch steeds vergelijken he.

Ego: werd vannacht wakker en was ineens zooo zenuwachtig. Dacht ineens, wat als het raak is deze ronde. De vorige keren wist ik voor 10 dpo al 99% zeker dat het niet raak was. Nu weet ik het echt niet. Mijn god, ineens vind ik het zo spannend. Kon niet meer slapen vannacht. Gelukkig vandaag een hele drukke werkdag, even gedachten verzetten anders maak ik mezelf gek. Morgen 10 dpo en dan testen..
Alle reacties Link kopieren
@Hardloopstudentje Wat balen van die witte test. Dat zou inderdaad verboden moeten worden :hug: Maar ik hou goede hoop hoor voor je. Nog geen bloed en nog geen NOD dus het kan nog alle kanten op! :thumbsup:

@Tinkeltje Wat naar die onzekerheid :hug: Dat rekken van de baarmoeder kun je soms echt wel behoorlijk voelen dus dat klinkt niet als iets geks. Wanneer had je ook al weer de eerste echo staan? Misschien kun je de verloskundige nog even bellen ter geruststelling?

@Naatje2000 Vind het zo spannend voor je :cheer: Hoop eigenlijk dat je klachten blijven aanhouden want dat zou een goed teken zijn toch? Vandaag 5 DPO dus het aftellen gaat beginnen :hyper:

@Nijn-tje Oooooooow voor jou ook zooooo spannend!! Ga morgen gelijk kijken hier. Wat hoop ik dan zo om een mooie test van jou te zien :hyper: :hyper: :hyper:

@Moos Jij hebt vandaag de afspraak in Gent toch? Ik denk aan je meis en hoop dat het een fijn gesprek is!!

Hier straks om 13:20 uur weer een echo. Wel weer spannend, al voel ik me toch wat rustiger omdat ik van de week nog het hartje heb gehoord. Ben heel benieuwd hoe het er nu uit ziet :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk was het genoeg Maya.

Spannend Frozen. Ben heel benieuwd.

Heel handig Moos, maar tis niet erg hoor. Zijn wel wat gewend. Ondanks dat het rot is dat je ms er is ook wel weer fijn dat t bestaan en werkt.

Fijn Emili.

Nijn ik heb meer dan 14 gynaecologen gehad en ze zeiden allemaal dat die ene keer echt het verschil niet maakt hoor. Ik had 3 jaar als non geleefd nou dat had echt niet geholpen.

Tink, heel rot maar steken pijnen en rekken kan uren / dagen duren en steeds weer opnieuw.

Stippel succes straks.
Zet m op Moos! Hopelijk goede inzet hier en een beetje snel!

Stippel hopelijk een prachtige echo straks!

Tinkel; klinkt enorm herkenbaar hoor, maar snap ook je angst heel goed.

Nijn oooeeeh wat spannend, ik hoop dat het raak is!
Alle reacties Link kopieren
Fijn jullie geruststelling. Had ik echt even nodig om te horen. De echo staat volgende week woensdag. Het gaat zelfs zo goed met de misselijkheid dat we ook gewoon op vakantie willen gaan. Beetje rustig aan doen en dan moet dat wel kunnen.

Stippel: fijn de echo vanmiddag. Hoop dat alles goed is. Is dit de termijnecho?

Nijn: Ow wat spannend zeg!
Alle reacties Link kopieren
@Koekoekk Hoe gaat het met jou? Ben je er al over uit of je voor een keizersnede gaat?

@Tinkeltje Wat fijn dat je je wat rustiger voelt. Hopelijk is het heel snel volgende week woensdag!!
Ik heb vandaag een echo tussendoor voor onze eigen geruststelling en volgende week woensdag de termijn echo: dan ben ik 10+6.
Alle reacties Link kopieren
nijn wat spannend! Ik hoop zo op een mooie test voor jou. Ik kom morgen ochtend gelijk spieken.

moos succes vandaag, hopelijk voelt het allemaal goed en kunnen ze jullie verder helpen.

vanessa ik ook! Pff die zenuwen he...
Alle reacties Link kopieren
Moosforhappines1988 schreef:
26-05-2019 21:47
Waar kregen jullie het voorgeschreven?
Vriend wil eerst Gent even afwachten. Voor hem is alles qua werk dus logistiek minder makkelijk, en met het oog op we weten niet wat komt?
Fijn dat alles goed gaat, en leuk dat je af en toe even reageert!
In het ziekenhuis in NL (heb je een PB gestuurd).

Succes vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Eventjes een hele snelle ego post;
Wij hebben een kloppend hartje gezien :heart:
Alle reacties Link kopieren
Even heel snel terug! Frozen jaaaaaaa :flirting:
Gefeliciteerd lieve meid!!!! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Frozen! Wat fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven