Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 12

25-10-2019 14:08 4462 berichten
Het vervolg op deel 11 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Om misbruik van de gezamenlijke nick te voorkomen staat het wachtwoord niet meer in de openingspost, maar is deze via een persoonlijk bericht via de schrijfsters te verkrijgen.

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Yenthe_8725-41832/321e kindje, MA in januari 2019 na 10 weken zwangerschap
Mallelein25-122432/391e kindje, miskraam in december '18
Vanessakusje1987?2533/462e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

Zwanger in december! :cheer2:
Bacon
Zwanger in januari! :cheer2:
Zonnetje1989
Troelaaa89 :redrose:
KirstenvdVeen
AmericanGirl :redrose:
Blonde83 :redrose:
Babyboom31
Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite
Zwanger in april! :cheer2:
Blonde83
Zwanger in september! :cheer2:
Maya88
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 27-11-2020 11:11
45.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hele fijne Pasen gewenst meisjes.
Dat we volgend jaar allemaal maar met een mooie buik aan de tafel mogen zitten, en dan niet van alle eitjes.
Of zelfs een baby aan tafel :heart:

Hier heeft mn man mn paaseieren gezocht, hopelijk heeft hij ze ook echt goed gevonden :worship:
Voor mij doen een laat ei, op dag 15!
Alle reacties Link kopieren
Ja Moos een Paasei!!! Hopelijk heeft je eitje dan lekker goed kunnen rijpen voor hij sprong zodat er een prachtig kindje uit kan groeien!
Is het net geen 2020 kindje meer als het op tijd komt, maar dat mag de pret niet drukken!!!
Ik duimmmmmm
Alle reacties Link kopieren
@ Moos 😂😂
Vrijdag een vroege echo in het ziekenhuis. Ze zeiden dat ze dan een vruchtzakje moeten kunnen zien. Maar heb er echt een hard hoofd in meiden :cry:
Hahaha moos grappenmaker. Zoals ik al zei mijn duimen draaien voor je lieverd
Jaa Moos een paasei!

Troela och. Heb je klachten?
Koekoek iets gevoelige tepels. Maar vorige zwangerschap hcg waarde van bijna 1600 en ook nergens last van
Alle reacties Link kopieren
Vannacht grijs weefsel verloren wat ik herken van mijn eerste miskraam: test gedaan en heel licht streepje.
Ik was dus toch niet gek, inderdaad heel kort zwanger.
Dit bevestigt maar weer dat we niet moeten proberen voor een derde kindje, want ook al was dit maar een eitje en verder nog helemaal niets, toch komt het keihard binnen.
Alle reacties Link kopieren
:bunny: Haha Moos. Ik hoop het!!

Troela.. Ik ben groot voorstander van op je gevoel vertrouwen. Maar hoop bij jou dat dit vooral angst is van verleden en niets te maken heeft met de toekomst. Ik duim de komende 4 dagen KEIhard voor je!!

Naatje: :-( Ah wat spijt me dat voor je. Dat het toch zo was en zo moest lopen.
..
Alle reacties Link kopieren
Ah Naatje dat is toch even heftig! Ken je je lichaam toch goed hoor!
Heel veel sterkte :bonk:
@ Troela fijn dat je vrijdag al langs mag, je was in het begin toch wat rustig en meer vertrouwen hierin. Probeer dit te herpakken meid! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Naatje sorry verkeerd emoticon 🙈❤️
Alle reacties Link kopieren
Ach Naat, wat vind ik dit verdrietig om te lezen. Je voelde het dus toch goed aan.
Hoe gaat het nu met je?

Troela, denk ook aan jou. :heart:
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Mag ik hier meekletsen?
Ik heb een jaar geleden mijn spiraal laten verwijderen en had na een aantal maanden een hele regelmatige cyclus van 31 dagen. Maar nu heb ik al voor de 2de maand op een rij dat ik over tijd ben (vandaag dag 34) maar wel een negatief test (gevoelige test van sensitest). Vorige maand werd ik uiteindelijk op dag 38 ongesteld.

Heeft iemand van jullie dit een keer gehad? Zit er wel over te denken om een tijdslot te reserveren bij het telefonisch spreekuur bij de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ficusje
Voel je welkom!
Wat betreft cyclusdagen. Ik was eerst ook regelmatig en ineens varieerde ik heel erg tussen de 29 en 35 dagen. Toen ben ik door temperaturen goed mijn eisprong in de gaten gaan houden en blijk ik veel later mijn eisprong te hebben. Verklaart dan wel je langere cyclus
Misschien sowieso een idee, mocht je je uiteindelijk toch willen doorsturen wordt er vaak gevraagd om drie maanden een temperatuurcurve te laten zien. Als je nu vast begint scheelt het straks weer extra uit in de onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Troela gefeliciteerd meid! Hopelijk dit keer een plakkertje. En Naatje wat bizar zeg, en wat ken jij je lichaam goed. Kan me voorstellen dat het toch heel heftig binnenkomt. Dikke knuffel. Fijn dat de uitslag van je zus goed was!

Hier was het even radio stilte. We zijn er momenteel even niet mee bezig. Kan ook niet, want de ziekenhuisbezoeken staan stil. Baal er van, konden we eindelijk starten en dan is het nu voor onbepaalde tijd stil gelegd. Al kan ik het allemaal heel goed begrijpen hoor. De gezondheid van onze medemensen gaat voor.

Daarnaast heeft men het steeds maar over een babyboom over 9 maanden, alsof het zo simpel is. En tuurlijk, bij de meesten is het ook vrij simpel. Ik wou dat het bij ons ook zo simpel was. Ik wou dat ik überhaupt wist of ik zwanger kan raken of niet. Of ik ooit moeder mag worden.

Ik betrap mezelf er soms op dit forum ook op dat ik ‘jaloers’ begin te worden op de meiden die zo snel zwanger raken, ongeacht of het blijft zitten of een miskraam wordt. In het begin schreef ik nog ‘zo word ik niet’ en nu, meer dan twee jaar verder, heb ik toch zo nu en dan deze monsterlijke gedachtes gekregen. Wat kan tijd toch veel met een mens doen. Maar dat betekent niet dat ik het jullie niet gun hoor lieverds :heart: Ik hoop gewoon zo dat iedereen hier een keertje van het geluk mag proeven om zwanger te zijn.

Sorry, wilde het toch even van me afschrijven en ik weet dat dat hier kan.
Troela ik snap je, hoop wel op angst. Ik was ook BANG en voelde helemaal niets de derde zwangerschap van 2018, maar die niets aan klachten veroorzakende meneer zit nu vrolijk te lachen om zn broer. Ik hoop dat voor jou ook!

Naat wat verdrietig zeg! Ohh tranen in mn ogen voor jou. Wat heb jij een sterk goed guts gevoel zeg! Dikke kus voor jou!

Voor jou ook Maya; ik snap je, ondanks dat ik zo iemand ben waarmee het de eerste keer haast to easy ging, vervolgens twee keer flink mis. Ik snap heelgoed dat je zulke gedachten krijgt en flink baalt. Goed om hier van je af te schrijven. En ik haaatte die Corona al maar voor de dames van hier die net het ziekenhuis in konden vind ik het extra naar. Dikke knuffel voor jullie!
Het is ook gewoon dat de streepjes niet echt donkerder worden. Heb alleen wat last van gevoelige tepels

https://ibb.co/k5CfvVQ test van vandaag.

Het is niet zozeer dat ik het eng vind om niet echt symptomen te hebben. Voorgaande keren had ik elke keer erg buikkramp en dan kwam er bloed bij kijken en dat heb ik nu niet.


Oooh lieve Naatje dikke knuffel lieverd al zit het niet in de planning het doet toch pijn :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach Naatje :hug: Hebben jullie het erover gehad dat jullie een derde niet aandurven? Met al die miskramen (en je vervroegde overgang) is dat ook wel erg spannend..

Troela, hoever ben je nu? Ik weet niet meer hoe je andere testen eruit zagen maar ik kan me voorstellen dat je onzeker bent als ze niet donkerder worden... Pff wat een spannende dagen weer he.

Maya, wat een eerlijk bericht van jou. En heel begrijpelijk. Je wilt het zelf ook gewoon zooooooo graag. En dat nu alles helemaal stil ligt is echt vreselijk...Ik hoop echt dat jullie snel verder kunnen in het traject.

ZOnnetje, je kan de kleine best gevoeld hebben hoor! Ik dacht ook steeds voel ik nou iets maar dan voelde ik weer een tijd niks dus dacht ik het toch niet. Maar het duurt echt even voordat je het elke dag goed voelt. Maar het is oh zo bijzonder :love:

Moos, hoe gaat het op het wachtbankje? Dat moet toch wat worden met zo'n mooi paasei!!

Mmeetje, jij ook op wachtbankje toch?

Ficusje, welkom!

Hier officieel geen vroeggeboorte, want vandaag 37 weken :flag: :hello: Wisten we dit 7-8 maanden geleden maar he... Wel verdrietig dat we ons meisje straks op afstand aan familie en goede vrienden moeten laten zien :-(
Jaaaaaa Nijn you Made it!!!! 🥳😘 en man wat een verdrietige manier om
Je kindje te showen! Vind ik echt heel naar voor je!

Troela snap je spanning.. ik heb om die reden de laatste keer na drie testen geen test meer gedaan, waren mega licht en werden amper donkerder. Ik werd er gek van. Ik hoop dat dat voor jou nu ook zo is; dat het geen zak uitmaakt hoe donker ze zijn bedoel ik. Onze verloskundige zei toen ook dat veel testen niet handig is, alhoewel ze het snapte. Maar allemaal anders en nooit 100% gelijk en je streep hoeft dus helemaal niet donkerder te zijn of worden dan de controlestreep.. ik moest haar plechtig beloven dat nooit meer te doen als we ooit nog eens zwanger willen raken 🙈
Alle reacties Link kopieren
Welkom @Ficusje! Ik heb geen ervaring met spiraal. Maar na stoppen met de pil duurde het jaren voordat mn cyclus regelmatig was. 1e jaar niet ongesteld geworden. 2e jaar 5x ofzo. 3 jaar cyclus tussen 26 en 46 dagen. 4e jaar elke 28 dagen. Maar zou er zeker een gesprek met je huisarts aan wagen.

@Maya: Ik ga niet doen alsof ik je begrijp. Want ik heb nooit in jouw schoenen gestaan. Vind het wel oprecht heel rot dat alles is uitgesteld. Ik hoop dat alles snel weer hervat wordt en er over een jaar een geboortegolf aan IUI en IVF babies is. :hug:

@Troela: Ok troela dit is slecht advies, want niet meer testen is beter... Maar zag in een ander topic een dame die deze test 2x gedaan heeft. 1x met normaal urine en 1x met diezelfde urine verdund. En die 2e streep was veeel donkerder. Omdat die 2v5 van kruidvat een te hoog hcg niet meer aan zou kunnen en dat verdunnen een beter positief resultaat geeft. Heb er naar gegoogled en meer dames hebben deze ervaring. Maar niet testen en wachten tot vrijdag is beter advies!! Succes. Hopelijk kan je wat afleiding vinden.

@Nijn: Yes!! 37 weken. Jullie meisje van afstand laten zien is niet leuk. Maar misschien blijft ze wel zitten tot 42 weken en zijn de maatregelen tegen die tijd al minder. En raamvisite fotoos vindt je meisje ooit wel een stoer verhaal. Maar leuk is anders nu. Voel je je nog goed?

Hier mega PMS gehad. Muren kwamen echt op me af. Ben 3x buiten geweest in 4 weken en was even overload. Ben vandaag ongesteld geworden na mn overgeslagen ronde op dag 29. Best netjes. Op naar een 2021 baby!
..
Alle reacties Link kopieren
@ Naatje, wat ontzettend verdrietig. Wat kan je je lijf goed aanvoelen zeg. Hoe is het nu met je?

@ Moos, go paashaas Moosman! :yes: Ik hoop zo dat het gelukt is!

@ Troela, wat een onzekerheid. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zo voelt. Ik kan geen opbeurende woorden voor je vinden, maar ik wil wel zeggen dat ik het heel rot voor je vind. Ik blijf voor je duimen!

@ Nijn-tje, Yes! Wat je inderdaad zegt, als je dit destijds toch had geweten, wat had dat je een stress bespaard. Aan de andere kant kan je de blijdschap nu misschien ook beter voelen, juist omdat je al die onzekerheid hebt gehad.

@ Ficusje, welkom! Mijn clycli verschillen sowieso enorm. Van 24 tot 38 dagen. Dat komt doordat mijn eisprong heel erg verschilt. Na mijn eisprong wordt ik meestal na 11 dagen ongesteld. Doe jij ovulatietesten of iets anders om je eisprong op te sporen?

@ Windgong, wat rot die PMS. Heel herkenbaar! Dikke knuffel :hug: Wel fijn dat je nu weer door kan!

@ Maya, fijn om wat van je te horen. Stiekem had ik toch gehoopt dat je hier met een wonderverhaal zou komen. Ik vind het zo rot voor je. Die gedachten zijn heel normaal, ga je daar niet vervelend over voelen. Het is ook allemaal niet eerlijk. Ik hoop dat jullie snel weer verder kunnen!

Ik zit denk ik op het wachtbankje. Ik heb het niet echt bijgehouden deze ronde.
Afgelopen vrijdag zou ik een echo hebben en een gesprek met de gynaecoloog om het onderzoek af te ronden, maar dat is niet doorgegaan.
De gyn heeft me wel gebeld en vond het toch jammer dat we het nu niet rond kunnen maken, dus ik mag alsnog morgen langskomen. Vriend mag niet mee, maar dat is even niet anders.
Ergens heb ik een voorgevoel dat ze niks gaan vinden en dat we het nog maar een jaar zelf moeten proberen.
Alle reacties Link kopieren
Maya dat vind ik niet meer dan normaal dat je je zo voelt.
Mijn zus voelde zich zelfs zo naar mij toe, ondanks de miskramen wilde ze zo graag ook een positieve test zien. Om te weten dat het kon...
En dat mag je uiten, zeker hier, want dat hoort er ook bij.
En bij mijn zus lukte het twee en half jaar niet op eigen kracht. Ze had zich er ook al in berust dat haar lichaam dit blijkbaar niet op eigen kracht kon.
Eerste keer IUI was het raak. Blijkbaar was er iets wat het tegenhield bij de baarmoedermond.
Ik hoop zo dat dit ook jouw verhaal wordt.
Dat je nu nog even moet wachten door die stomme crisis maar dat het straks gewoon raak is omdat alles wat je nodig had een beetje hulp was :heart:

Hier alles weer goed hoor. Zwangere gevoel is al gehalveerd ongeveer, verlies ook nog veel bloed in vergelijking met normaal tweede dag nieuwe Nuvaring.
Gisteren erg beroerd geweest, erg misselijk en duizelig. Gek hoe dat gevoel hetzelfde is als je vier weken bent, acht weken of elf weken. Ik heb het elke keer gevoeld als het over was.

Maar psychisch gaat het goed. Gisteren hele dag gehuild maar dit was nog niets hè, het was een ongesteldheid. Als ik dat weefsel niet had herkend en het gevoel van uitdrijving zeg maar was het gewoon een ongesteldheid in de stopweek van mijn Nuvaring.
Dus het is goed zo.

Ben wel voor het eerst open geweest naar mijn man en moeder hoe ik me nu echt voel en hoe ik heb gevochten tegen een pre natale depressie en hoe ik nu merk dat ik mezelf voel afglijden bij tijd en wijle en dat ik moet zorgen dat ik niet in een depressie beland.
Daar schrokken ze wel van omdat ik goed de schijn kan ophouden het grootste deel van de tijd en altijd gewoon maar door ga.
Dus vanmiddag even bellen met ziekenhuis. En man en ik hebben binnenkort even een dagje alleen, zonder de kindjes, mijn ouders passen dan een dagje op. Niet dat we echt ergens heen kunnen of zo, maar even bijslapen, samen wandeling maken, dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Mmeetje fijn dat t lekker is geweest.

Troela kan wisselen per keer he dus komt vast goed.
En dat je dat wil zon vroege echo. Ik zou dat nooit meer doen met mijn geschiedenis voor 6,5.
Veel te veel spanning en dat inwendige bevordert ook niet (bij mij dan).
Maar misschien i.v.m. bbz jij daarom zo vroeg?

Je zou verwachten dat er dan wel wat goeds speelt Ficusje. Keer bloed testen of huisarts bellen kan geen kwaad.

Dikke knuffel Maya. En idd heel herkenbaar wat je schrijft. Dat heb ik een beetje met een prematuren site van fb. Prematuur en vaak ook dismatuur gehad en dan zijn mensen binnen 6 mnd weer in verwachting maar wel klagen we hebben zoveel zorgen en zorgen gehad enzo. Dan denk ik echt pl… op zeg. Mara goed dan denk ik later tsja hun kunnen er ook niets aan doen dat t een ander niet lukt.

Ach naatje wat verschrikkelijk. Maar n beetje een dooddoener je hebt recent nog een gezonde baby gehad. Na al het gezeik van jouw lichaam. Dus het kan ook wel. Maar snap dat het mega dubbel is.

Mooie mijlpaal Nijn. Ach ja je krijgt nog genoeg tijd om alle knuffels in te halen. Zo heb je ook geen verplichtingen en druk erop. Kunnen jullie genieten van elkaar en het gezin dat heel hecht kan worden.

Wind sterkte met je ms. Waarom ga je niet dagelijks even naar buiten? Hopelijk wordt 2021 jullie jaar.

Had je al eens een HSG gehad Malle?
Alle reacties Link kopieren
Naatje je klinkt als een fantastische mama. En op tijd aan de bel trekken bevestigd dat destemeer. Alleen omdat je mega graag een baby wilt betekend dat niet dat je die eerste maanden niet zwaar mag vinden. En het was niet niets. Wees niet te streng voor jezelf. Ookal was je 1 dag zwanger. Dat doet iets met je lijf en iets met je hoofd.
..
vanessa
haha ik heb t geprobeerd, maar helaas was de volgende dag de misselijkheid er O_O

zon
ja het bruinverlies maakte echt andere gevoelens bij mij los dan het rode moet ik zeggen.
Inmiddels is het gestopt, maar heeft alsnog 3 weken voortgeduurd...
Ja wij gaan dat van die parkeerplaats ook doen volgende week. Heb toch wel graag manlief dicht in de buurt stel dat ik een schouder nodig heb. Baal ervan dat we niet samen mogen, maar het is helaas niet anders...

windgong
eerste afspraak is de 21e.

naat
wat een mixed feelings allemaal dan zeg. Dikke knuffel.
ondertussen wel superblij voor de uitslagen van zus.
en wat ben ik onwijs trots op je voor het erkennen van je gevoel en nog veel belangrijker: er uiting aan geven. YOU'VE got this held!

moos
ik duim voor een prachtig paasei!

ficusje
welkom en ja helaas ervaring mee. Was redelijk snel zwanger na verwijdering spiraal, maar MK en daarna was het huilen met de pet op met de onregelmatigheid de afgelopen 2 jaar...

maya
ik herken je gevoel maar al te goed. ook ik dacht dat het mij nooit zou overkomen omdat het niet 'fair' zou zijn die gevoelens. Maar ik heb ze zeker (gehad). Was zelfs jaloers op MK dichtbij, dat ik dan dacht: ja maar bij jullie lukt het iig wel zwanger te worden...
Dus wat mij betreft: ventileer lekker! En je mag best boos zijn op mij (zou ik ook zijn als ik mijzelf niet was :-)).

nijn
gefeliciteerd met je term!!!!

malle
heel benieuwd wat je morgen te horen gaat krijgen dan. Laat je het ons weten?

Hier ben ik dus gestopt met testen vorige week. Mocht alleen nog mn laatste CB weken indicator doen (duur zat dat kreng). Ik heb expres een paar dagen later dan een week ertussen getest uit angst dat er nog 1-2 zou staan. Er kwam 3+ uit. Zegt geen reet over het verdere verloop, maar voor nu een fijn teken.

De misselijkheid die ik niet herken van mijn vorige 4 zwangerschappen overviel mij echt enorm... Zo apart dat ik dat hiervoor nooit gehad heb en nu ineens wel. Zolang ik eet gaat het wel, als ik stop word ik misselijk. Niet echt handig voor de lijn zeg maar... Nog een weekje en dan mag ik op voor mn eerste echo. Duimen jullie mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven