Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 12

25-10-2019 14:08 4462 berichten
Het vervolg op deel 11 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Om misbruik van de gezamenlijke nick te voorkomen staat het wachtwoord niet meer in de openingspost, maar is deze via een persoonlijk bericht via de schrijfsters te verkrijgen.

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Yenthe_8725-41832/321e kindje, MA in januari 2019 na 10 weken zwangerschap
Mallelein25-122432/391e kindje, miskraam in december '18
Vanessakusje1987?2533/462e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

Zwanger in december! :cheer2:
Bacon
Zwanger in januari! :cheer2:
Zonnetje1989
Troelaaa89 :redrose:
KirstenvdVeen
AmericanGirl :redrose:
Blonde83 :redrose:
Babyboom31
Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite
Zwanger in april! :cheer2:
Blonde83
Zwanger in september! :cheer2:
Maya88
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 27-11-2020 11:11
45.70% gewijzigd
June
Van harte!
Geniet waar het kan met volle teugen, maar laat idd ook ruimte voor je eigen verwerking, prachtig advies van Naat

Bacon
Ik ben ook heel benieuwd hoe het nieuws gisteren aankwam bij je dochter 🎉

Ik heb idd getest vandaag.
Wit, witter, witst 😞
M’n ovulatietesten liepen ook weer terug (ergens wel blij dat ik dus doorgetest heb).
Een verklaring hiervoor zou dan moeten zijn dat ik pas op dag 25 een eisprong zou hebben gehad terwijl m’n vorige 2 cyclussen 28d waren...
Verwarrend met een hoofdletter V.
Hoor maandag m’n uitslag progesteron, die is geprikt op dag 25. Ben benieuwd wat de gyn zegt, zeker omdat op diezelfde dag zij dmv echo kon zien dan bms mooi dik was en zij dacht dat m’n eisprong al geweest was...
Alle reacties Link kopieren
Ah wat jammer blonde. Had gehoopt dat het lijstje wat groter zou worden.
Laten we afspreken dat wij in december gaan rocken, ok?

Gefeliciteerd june! Ben benieuwd hoe jullie mooie mannetje heet.
Ben ik altijd als kindjes hier worden geboren :flirting: maar dat kan natuurlijk niet op viv.

Naat, jij wat betere nacht gehad?

Zon, wanneer is jouw nod?
Volgende week toch?

Maya, wat spannend! Ben zooo hard voor je aan het duimen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hier gister trouwens de hele dag heel raar bruinverlies gehad met stolsels.

Normaal is het echt nooit zo, het start normaal altijd met rood bloedverlies.

Kan dit vd pregnyl zijn? Want dat maakt je slijmvlies dikker?
June van harte gefeliciteerd! :love: Lekker rusten en genieten samen! Stiekem ook heel benieuwd naar de naam!

Moos, ik heb dat nooit gehad van pregnyl. De 1e dag altijd wel heftiger, maar geen stolsels met bruin verlies. Wat vreemd.

Blonde wat balen, dag 25 is wel heel laat ineens. :( Hebben ze niet naar je eierstokken gekeken op dag 25?

Maya :hug:

Hier was het gisteren echt heel emotioneel. Zo mooi :heart:
Ze bewaart altijd het grootste cadeau voor het laatst. Dus we hadden expres een grote doos vol met papiersnippers gedaan en daar onder het cadeautje verstopt. En bovenop een gedichtje. Haar eerste reactie: rotzakken, het gedichtje gelezen. Maar hij was vrij cryptisch dus het kwartje viel nog niet.
Toen ging ze expres heel mijn woonkamer vol gooien met de papiersnippers :rolling: Uiteindelijk maakte ze het cadeautje open, en die reactie was echt goud. We hebben alles gefilmd. Ze keek naar het rompertje, naar mij en weer naar het rompertje. Toen vroeg ze: Ben je? dus ik knikte ja en toen viel ze op haar knieën en begon heel hard te huilen. Uiteindelijk ben ik bij dr gaan zitten, maar ze kon maar niet stoppen met huilen. Toen is ze nog met mijn vriend gaan knuffelen, daar weer huilen haha. En toen ze eindelijk wat rustiger was zei dit is echt het mooiste cadeau van heel mijn leven :love:

We hebben haar wel uitgelegd dat het dus nog pril is, en ook wat de risico's zijn. Gelukkig begrijpt ze dat ook heel goed en had ze dus inderdaad als door dat de spuit uit de koelkast weg was haha.

Voor wie het vroeg, mijn dochter is 11 :-)
bacon
mooooooooi, zit gewoon met tranen in mn ogen op mn werk.... :heart:

Ja ze had wel naar m'n eierstokken gekeken die dag 25, rechts zag er rustig uit en links was niet goed te zien (zaten darmen in de weg). Maar haar antwoord was toen dus: je bms is zo mooi dik dat ik ervan uitga dat je eisprong al is geweest...
Alle reacties Link kopieren
Moos balen zeg, had toch echt wel hoop voor jullie.
Ik weet de waardes niet van progesteron dus aan mij heb je niets.
Ijzer blijft hier ook altijd wel een dingetje. Moet steeds prikken wat ik dan weer niet doe.
Geen idee dat bruine. Ik heb altijd van alles heel veel. Alleen bruin is goed dan is t oud.

Leeuw prachtig plaatje.

Maya spannende dagen dus. Drupje kan ook innesteling zijn hoop t voor jullie.

June van harte gefeliciteerd.

Balen Blonde.

Ow wauw bacon ik ook tranen in mn ogen op werk. Heel mooi een reactie van een 11 jarige.
Mijn prog. was dus op dag 25
2.4... das niet best 😢
Maandag belafspraak met gyn. Ben benieuwd wat ze ervan zegt.
Stelllllll dat ik echt zo laat pas m’n eisprong had (dat was dan ongeveer dezelfde dag) dan nog zit ik aan de -enorm- lage kant...
Alle reacties Link kopieren
blonde83 schreef:
06-12-2019 11:02
Mijn prog. was dus op dag 25
2.4... das niet best 😢
Maandag belafspraak met gyn. Ben benieuwd wat ze ervan zegt.
Stelllllll dat ik echt zo laat pas m’n eisprong had (dat was dan ongeveer dezelfde dag) dan nog zit ik aan de -enorm- lage kant...
Wat zijn richtlijnen voor de waardes? Heb er niet zo veel verstand van.
En wat houdt het precies in?

Ik heb het toen ook laten prikken, maar dat was goed dus geen idee wat voor waardes ik had.
Alle reacties Link kopieren
@Bacon: Jeetje wat een prachtige avond moet dat geweest zijn.
Heerlijk !! Wat een emoties. En wat fijn dat ze het zo goed begrijpt allemaal.
Geniet er van meis !
babyboom

Ik heb ooit dit lijstje opgeslagen:
0.19-2.83 foll.
0.38-38.20 ov.
5.82-76 lut.

dus met mijn 2.4 zit ik niet heel erg tof op dag 25...

wat mij verteld is is dat dit het belangrijkste hormoon is om je bms intact te houden zodat er een innesteling kan plaatsvinden. Maar nogmaals, heb maandag pas een telefonische afspraak met gyn.
Alle reacties Link kopieren
June, van harte gefeliciteerd met jullie boy!!! :flirting: Geniet ervan. En wat Naatje zegt, neem ook de tijd de bevalling te verwerken. Het kan zoooooo enorm heftig zijn.

Bacon, ooohhh ik heb ook echt tranen in m'n ogen, wat mooi zeg. Hoe bijzonder dat ze een broertje of zusje gaat krijgen.

Okkie, wat naar dat je nog vloeit... Kan helaas weken duren. Hoop voor jou dat het nu toch snel ophoudt zeg..

En Babyboom, jij dus ook nog geen menstruatie? Ze houden idd 3 maanden aan. Na m'n eerste miskraam kreeg ik ook maar geen eisprong meer, wel op en af wat bloedverlies. Na ruim 3 maanden mocht ik eindelijk naar de gyn en toen voelde ik net die avond ervoor m'n eerste eisprong weer:-) En daarna weer normale cyclys. Maar man, dat wachten en die onzekerheid was echt killing....

Koekkoek, jij alweer begonnen met werken? Hopelijk valt het mee!

Leeuw, wow mooi een bijzonder plaatje zeg:-) Geniet van jullie welverdiende vakantie.

Blonde... hmmm dat is wel laag ja, dan zit je echt niet na je eisprong.. Goed dat je een gesprek hebt.

Maya, wat spannend de komende dagen!! Hoe bijzonder en fijn zou het zijn als het nu nog raak is:-)

Moos... ik hoop ook echt dat december jullie maand wordt!

ZOnnetje en Vanes, waar in je cyclus zitten jullie?

American, jullie al nieuwe tp gehad? Of kan dat niet direct de maand erna?

Naatje, wat een nare dromen zeg... Ga maar gewoon weer dromen over beyonce enzo;-)

Hier helaas ziek... krijg weer geen hap door m'n keel.. Hopelijk snel voorbij.
Heb wel het idee dat ik de kleine zo nu en dan voel :heart:
Alle reacties Link kopieren
June123 schreef:
05-12-2019 23:35
Lieve lieve meiden, afgelopen week is onze zoon dan eindelijk geboren, na een hele heftige bevalling. We moeten echt bijkomen maar er is niets mooiers dan dit. Ik moet veel aan jullie denken en aan hoe ik jullie dit gun. Het is niet te beschrijven.

Vanuit de grond van m’n hart wil ik jullie laten weten dat ik echt hoop dat 2020 het jaar van jullie baby’s gaat worden. Gun jullie dit allemaal zó erg!
Gefeliciteerd !!! Lekker genieten !!
Alle reacties Link kopieren
June, gefeliciteerd! Wat heb je er lang op moeten wachten en wat is het een zware reis geweest, maar nu gaat jullie avontuur dan toch écht beginnen.

Bacon, wow....wat ontzettend mooi. Ik zit met tranen in mijn ogen te lezen.

Moos, verdorie!!! Op naar een natuurlijke ronde. Laat man maar even extra zijn best doen! ;-)

Blonde, he klootje!

Maya, Fijn dat je er met je omgeving over kan praten. Ik herken wel wat je zegt. Ik merk nu zelf ook een ommekeer bij de mensen die het weten. Eerder was het standaard advies "laat het los, het komt vanzelf, je bent nog jong, je hebt nog zoveel kansen" en nu komen de vragen wanneer we onderzoek gaan laten doen.

Hier niet veel nieuws.
Ik kan nog steeds niet loslaten dat het een jaar geleden in ronde 1 gelijk raak was, en nu 12 rondes verder helemaal niks. Daarom heb ik goed nagedacht wat er toen anders was en ik bedacht mij dat ik in september ben begonnen met een dieet om mijn spastische darm een beetje tot rust te brengen. Dat hielp toen goed, maar ik ben er rond januari mee gestopt omdat ik een bourgondiër ben en ik het mijzelf na de miskraam niet moeilijker wilde maken. Misschien dat dit dieet mijn hormonen destijds wat beter in balans heeft gebracht. Ik ga er dus nu weer mee beginnen. (oke...feestdagen uitgesloten ;-) ) even kijken wat dit doet.
Daarnaast merk ik dat ik het afgelopen jaar aardig gespannen ben geweest, dus ik heb mijzelf voorgenomen om minstens 3x per week voor het slapen gaan te mediteren.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met je ziek zijn Nijntje! Hopelijk knap je snel op.

Herken je gevoel wel hoor Malle. Ik denk er zo ook over.
Ik zou ook op dieet moeten en accu etc etc maar ben er nog te lui voor.
Alle reacties Link kopieren
Mallelein schreef:
06-12-2019 12:28
June, gefeliciteerd! Wat heb je er lang op moeten wachten en wat is het een zware reis geweest, maar nu gaat jullie avontuur dan toch écht beginnen.

Bacon, wow....wat ontzettend mooi. Ik zit met tranen in mijn ogen te lezen.

Moos, verdorie!!! Op naar een natuurlijke ronde. Laat man maar even extra zijn best doen! ;-)

Blonde, he klootje!

Maya, Fijn dat je er met je omgeving over kan praten. Ik herken wel wat je zegt. Ik merk nu zelf ook een ommekeer bij de mensen die het weten. Eerder was het standaard advies "laat het los, het komt vanzelf, je bent nog jong, je hebt nog zoveel kansen" en nu komen de vragen wanneer we onderzoek gaan laten doen.

Hier niet veel nieuws.
Ik kan nog steeds niet loslaten dat het een jaar geleden in ronde 1 gelijk raak was, en nu 12 rondes verder helemaal niks. Daarom heb ik goed nagedacht wat er toen anders was en ik bedacht mij dat ik in september ben begonnen met een dieet om mijn spastische darm een beetje tot rust te brengen. Dat hielp toen goed, maar ik ben er rond januari mee gestopt omdat ik een bourgondiër ben en ik het mijzelf na de miskraam niet moeilijker wilde maken. Misschien dat dit dieet mijn hormonen destijds wat beter in balans heeft gebracht. Ik ga er dus nu weer mee beginnen. (oke...feestdagen uitgesloten ;-) ) even kijken wat dit doet.
Daarnaast merk ik dat ik het afgelopen jaar aardig gespannen ben geweest, dus ik heb mijzelf voorgenomen om minstens 3x per week voor het slapen gaan te mediteren.
Mallelein, ik breek even in. Ik ben een meelezer (niet te vaak) en zit geregeld op de wachtbank.
De keer dat ik zwanger raakte was ook toen ik met ww begon. Mijn overgewicht is niet schrikbarend en ik had ook niet de wens voor de zwangerschap tientallen kilo's kwijt te raken, maar alle beetjes helpen.

De arts in de kliniek zei: zelfs 2 kilo is goed, want je spijvertering verandert en dit kan bevordelijk zijn voor een zwangerschap.

Niet hét ei van colombus, maar wie weet ....

(Zwangerschap is overigens een missed abortion geworden, dus we wachten nog even door.)
Alle reacties Link kopieren
Ik breek ook even in voor Mallelein en ook meelezer. Deze ronde hoopte ik zo dat je zwanger was. Mijn situatie is vergelijkbaar met die van jou. Ik was in ronde 5 zwanger en kreeg een miskraam. Inmiddels alweer 5 rondes verder en ga straks waarschijnlijk mn uitgereden datum over zonder zwanger te zijn. Zit nu nog op de wachtbank. Vandaag NOD of evt morgen maar weinig vertrouwen. Ik heb zelf ook super veel spanning omdat het maar niet lukt. Denk ook dat het niet helpt. Las over je mediteren. Toevallig heb ik daar veel verstand van en wilde je graag even vertellen dat meditatie vooral goed werkt als je het in de ochtend doet direct na het opstaan en eigenlijk elke dag minimaal 15 minuten. Wie weet heb je er wat aan. Ook heb ik gelezen dat koolhydraten en melkproducten niet bevorderlijk voor een zwangerschap. Succes, ik hoop dat je snel weer wat rust vindt en dat je het nieuwe jaar met een zwangerschap mag beginnen 🥰
Alle reacties Link kopieren
Lieve Mallelein, ik herinner me dat we ongeveer tegelijk zijn gaan meeschrijven in dit topic en ook ongeveer gelijk liepen qua rondes. Ik had zo gehoopt dat je inmiddels (weer) een positieve test in handen had gehad! Heel verdrietig om te lezen dat het nog niet zo heeft mogen zijn.
Ik hoop dat het dieet je wat extra babydust gaat geven! Lijkt me alleen al fijn dat het je weer een beetje hoop kan teruggeven. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie lieve, hartverwarmende reacties! Zo fijn om te horen dat er mensen meeleven, zelfs de stille meelezers :heart: dat doet echt goed.
Alle reacties Link kopieren
Bacon prachtig lieverd! Wat mooi zeg hoe je meisje reageerde.... :heart:

Leeuw prachtig plaatje van je mini me wilde ik nog zeggen! Wij zien m maandag weer...kan niet wachten....

Mallelein ik ga eens terugduiken in de archieven want ik heb eens een lijstje gevonden en gepost hier wat in welke periode van de maand goed zou zijn voor je lichaam, dus van menstruatie tot ei tot luteale fase.
En wat kan helpen qua innesteling.
Alle reacties Link kopieren
Bacon, wat prachtig om te horen hoe je meisje reageerde :flirting:
Als ik dat lees dan kan ik echt niet wachten tot het hier raak is om het hier aan mijn bonusmeisje te vertellen, van dezelfde leeftijd.
Hoe voel je je verder?

Blonde, kan het niet zijn dat je niet voor je eispong zat ipv na je eispong? Dat daarom de meting niet klopt?

Dikke beterschapsknuffels Nijn, hopelijk knap je snel op. Wanneer hebben jullie weer een echo?

Mallelein, vind het zo rot voor je.
Bij ons was het ook de eerste ronde raak maar daarna duurde het 7 maanden, ik begreep er helemaal niks van.
Waarom zit het zo complex allemaal in elkaar? Ik geloof dat alles goed gaat komen, op welke manier dan ook.
Maar ook nu denk ik, waarom ging het toen zo vlot en heb ik nu al een aantal gewone, en zelfs 2 mislukte iui? :cry:
Ik snap het soms ook echt niet.

Ik heb volgende week nog een onderzoek, dmv scratching.
Zou dit niet iets voor jullie kunnen zijn om te proberen?

Je leest toch ook echt zo vaak dat meiden na curretage (dus ook soort scratching zwanger raken).
Alle reacties Link kopieren
june gefeliciteerd hoor! Lekker knuffelen en ook echt aan jezelf denken
Blonde wat ontzettend jammer! Hopelijk goede berichten over je progesteron.
Moos echt geen idee, hopelijk snel weer naar normaal
Bacon oké janken hier, wat mooi!
Mallelein nou snap heel goed dat je dat moeilijk kan loslaten, heel begrijpelijk. Hier de keren dat ik weer begon met hardlopen, was ik zwanger. 1 keer raden wat ik straks weer ga oppakken ;-) nu aan het wandelen geslagen. Altijd goed om te proberen, wie weet helpt het.dikke :hug: voor jullie
Maya snap heel goed, de knop is om dan :hug:
Heb ik jullie hier al eens verteld dat iemand in mijn omgeving traject in ziekenhuis was gestart. Ze gingen eerst cyclus bekijken d.m.v. echo's. En ja hoor voordat de uitslagen en bevindingen allemaal binnen waren, was ze zwanger en kan elk moment gaan bevallen.... Sprookjes bestaan :)
Hier dag 12 vloeien voor degene die tellen :popcorn: halverwege december procedure dus ik vind het prima. Op naar 2020
Alle reacties Link kopieren
Okki, dit is ook een goede motivatie voor mij! Schop onder mn kont, en ook weer eens gaan hardlopen! Dapper met dit weer :cheer:
Heb zo weinig motivatie merk ik :facepalm:

Hoe gaat het met jullie vanes?
Trek je het allemaal nog een beetje?
mallelein
extra knuffel voor jou

naat
ik ben idd ook wel benieuwd naar je lijstje :mail:

moos
zou zeker kunnen Moos, alleen gaven mn ovulatietesten van 2 dec avond tm ochtend 5 dec. (bloedafname was van 4 dec) een piek aan. Dus verwacht (sowieso uitzonderlijk laat) dan wel mn eisprong ongeveer gehad te hebben.

okkie
goed voornemen dat hardlopen, kanjer! :thumbsup:
hoop dat het vloeien nu snel ophoudt.
Alle reacties Link kopieren
June gefeliciteerd meid!!

Mallelein knap van je dat je nog kan terughalen wat er toen anders was. Maar wellicht helpt het! Ik kan me goed voorstellen dat je had gehoopt dat het weer gauw raak zou zijn.

Ik geloof wel heel erg in de effecten van een gezonde body en mind, alleen heb de drive niet om er iets mee te doen. Ik ben niet te zwaar bijvoorbeeld, maar ik zit wel de hele dag. Misschien moeten we toch maar weer met goede voornemens beginnen dames! Dat van melk drinken wist ik niet, ik houd van melk, drink het elke dag...

Oh en Bacon wat een prachtig verhaal, ik zie het zò voor me! :heart:
bacon gefeliciteerd en wat prachtig hoe je dochter reageerde dat is echt goud waard!

Hier vandaag een positieve ovulatietest gehad dus ik mag weer aansluiten op het wachtbankje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven