Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 12

25-10-2019 14:08 4462 berichten
Het vervolg op deel 11 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Om misbruik van de gezamenlijke nick te voorkomen staat het wachtwoord niet meer in de openingspost, maar is deze via een persoonlijk bericht via de schrijfsters te verkrijgen.

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Yenthe_8725-41832/321e kindje, MA in januari 2019 na 10 weken zwangerschap
Mallelein25-122432/391e kindje, miskraam in december '18
Vanessakusje1987?2533/462e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

Zwanger in december! :cheer2:
Bacon
Zwanger in januari! :cheer2:
Zonnetje1989
Troelaaa89 :redrose:
KirstenvdVeen
AmericanGirl :redrose:
Blonde83 :redrose:
Babyboom31
Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite
Zwanger in april! :cheer2:
Blonde83
Zwanger in september! :cheer2:
Maya88
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 27-11-2020 11:11
45.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Troela de Fruit Fusion thee van Pickwick is caffeinevrij. Misschien is dat iets voor je!
Alle reacties Link kopieren
Kirsten, gefeliciteerd! Wat vreselijk spannend en zenuwslopend voor je. Ik ga zo hard voor je duimen!

Maya, wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Spannend dat jullie met behandelingen gaan beginnen. Hoe sta je er zelf in?

Okkie, lief dat je het vraagt. Ik heb nog niks gevonden. Ik sta er momenteel wel rustig in. Minder frustratie en onrust in mijn lijf.

Kirsten en blonde, willen jullie ook in de zwanger tabel?
@ blonde ik zie de testen wel echt oplopen, dat geeft hoop. Ga voor je duimen dat het bloeden gauw ophoudt. Is het bloeden erg? Of maar een klein beetje.
Ja klopt, de ene arts zegt doe maar gewoon, baad het niet schaad het niet. Maar de andere arts zegt doe maar niet.

@ mallelein wat lief van je! Als de rest het ook goed vindt, ik heb eigenlijk voor de test een tijdje niet mee geschreven..
Alle reacties Link kopieren
Hé meiden, bedankt voor jullie reacties! Op de vraag wat ik ga krijgen, hoe het heet weet ik niet, maar het zijn in elk geval injecties. Ik moet vanaf dag 3 tot dag 10 spuiten en daarna echo’s om de groei te volgen.

Enne Okkie, ik bedoel wat Nijntje zegt! Dat mijn baarmoederhals niet helemaal doorgankelijk is omdat het slijm dat bijvoorbeeld tegenhoud. Zoiets noemden ze ‘de eerste fase’ die de zaadcellen moeten doorstaan. Dus dat de zaadjes gewoon niet verder komen door de baarmoederhals. Klinkt allemaal heel plausibel haha.

Kirsten, dat plannen om de behandelingen heen is juist zo moeilijk. De arts zei zelf al dat je cyclus zich niet laat plannen, en die van mij ligt normaal tussen de 31 en 41 dagen hebben we vastgesteld.

Alleen dat tripje zullen we binnenkort moeten boeken en is met het vliegtuig. Dus dat kan ik niet annuleren als de echo of inseminatie dan net in dat weekend valt. Dat is dus een beetje mijn issue. Vind ik zonde van het geld ;-) Ik weet dus niet precies wanneer ik naar het ziekenhuis moet dus plannen is niet te doen. Lastig hoor.

Tuurlijk blijven we leuke dingen doen (komend weekend ga ik met andere vriendinnen een weekendje weg hier in NL) maar wij willen, zeker nu in het begin, er 100% voor gaan. Een cyclus overslaan willen op dit moment nog we niet, het heeft lang genoeg geduurd.
Alle reacties Link kopieren
Blonde, ik zie echt een heel duidelijk verschil tussen je test van 14-1 en 15-1 hoor! :D
Alle reacties Link kopieren
Blonde die testen worden wel echt donkerder hoor!
Volgens mij heb ik ook nog even doorgebloed na mijn positieve test deze ronde...ik ga even terugzoeken zo voor je.

Maya klinkt goed! Als ze verwachten dat je baarmoederhals ondoordringbaar is, is dit wel een goede start ja. Toch zou ik iets eerder dan pas na de derde inseminatie aan de bel trekken, na twee keer bijvoorbeeld.
Hebben ze wel al een echo gemaakt om te zien of er niets in je baarmoeder zit en om te zien of je eierstokken niet te hoog liggen bijvoorbeeld?
Of krijg je die als je gaat spuiten?

We hebben nu dus al vijf zwangeren trouwens in januari?
Suus bedankt voor de tip ga het morgen meteen halen 😊

Maya gonal F?

Blonde ik had ergens gelezen dat hibiscus niet goed voor je is als je zwanger bent ga kijken of ik het nog kan vinden.

Meiden ff wat anders.. Wanneer begonnen bij jullie de symptomen? Ik heb vandaag weer menstruatie gevoel tikkeltje zenuwachtig word ik ervan had het vandeweek ook 1 dag gister nergens last van en einde van de middag kwam het weer. Wil eigenlijk lekker douchen maar durf niet zo goed vorige keer dat ik onder de douche stond werd het een bloedbad 😔 vind dit ff lastig. En weet natuurlijk dat elke zwangerschap anders is, eerste keer had ik hele zere borsten, 2e zwangerschap 2 dagen heel misselijk en toen niks meer ondanks dat hcg heel dik steeg.
En tuurlijk in de tabel Kirsten heb soms ook even niet geschreven wel gelezen maar we begrijpen allemaal als we is wat afstand nemen dus hup die tabel in 💋
Alle reacties Link kopieren
Troela ik had ook krampen toen ik net vier weken was alsof ik ongesteld werd!
mallelein
lief dat je het vraagt, maar wacht liever de eerste echo af voor het lijstje.

kirsten
het bloeden is niet heel erg, maar het is er wel :-(
ik zie idd ook verschil in de testen en het sterkt mij dat er maar 24u tussen de testen zat.

troela
ik heb ze ook af en aan.

naat
ik put zoveel kracht uit jouw antwoorden, thnx 💝
Alle reacties Link kopieren
Naatje ik heb een halfjaar geleden een cyclusanalyse gehad met daarbij een aantal echo’s en daar was niets bijzonders op te zien. Klein beetje een gekantelde baarmoeder, maar daarop dus geen indicatie om aan te nemen dat ik verklevingen oid heb. Daarnaast krijg je dat over het algemeen als je positief hebt getest op chlamydia en dat was bij mij negatief (zo vertelde ze dat). En ik vind na 3 keer een kijkoperatie prima hoor! We moeten het wel een kans geven hè ;)
Alle reacties Link kopieren
Ah Maya dat was ik even kwijt, sorry zo dement als wat....
Helemaal goed dan! Gewoon lekker voor gaan nu meid!

Troela ik had 3 juni mijn positieve test en schreef toen dat ik krampen had alsof ik ongesteld moest worden. Dagen erna heb ik ook krampjes gehad maar had toen al door dat het het groeien van mijn baarmoeder was.

Blonde ik begon 30 mei met bloeden, 3 juni positieve test en 6 juni hield het bloeden pas op. Daarna nog een tijdje bloedverlies gehad bij tillen.
Het hoeft dus niets te betekenen, want zit hier toch echt met een dikke op en neer gaande buik omdat dat kleine mannetje weer eens de hik heeft ;)
Alle reacties Link kopieren
@mallelein tuurlijk :hug: ik hoop dat je niet meer lang rustig en geduldig hoeft te zijn ;) jij bent de volgende
@maya bedankt voor je uitleg, had er nog nooit van gehoord. weer wat geleerd!
Misschien willen deze vriendinnen ook wel weekendje NL/België?
@Troelaa ze zeggen dat iedere zwangerschap anders is, probeer je daar aan vast te houden. Bij mij voelde zwangerschap van zoontje (vroeggeboorte) en tweede zwangerschap die ma uiteindelijk was in hoofdlijnen wel hetzelfde, moe, emotioneel, geen eetlust. En toch voelde de 2e zwangerschap wel anders wat ik niet in woorden kan uitleggen. Bij beide zwangerschappen had ik in het begin menstruatie gevoel
@blonde ik snap dat het bloeden je onzeker maakt, ik ken een forum dame die zelfs dacht dat ze haar menstruatie had en toch maar even ging testen.. Ze is nu 26 weken zwanger.
@kirsten je hoort thuis in de tabel !
bedankt voor de opbeurende woorden dames, jullie zijn de beste! 🌸
ik hou mij even aan jouw scenario vast Naat
@ maya wordt het niet constanter door de injecties dan? Dat is namelijk wel zo met clomid. Denk inderdaad dat een vlieg reisje wel wat moeilijk gaat worden maar bedoelde meer een dagje weg hier in Nederland of de buurt landen.

@ troela van de 4 keer dat ik nu zwanger ben geweest had ik alle 4 in het begin zo’n menstruatie achtige gevoel in de onderbuik. Verloskundige zei dat dat het groeien van de baarmoeder is. Qua verdere kwaaltjes is het elke keer anders bij mij. De eerste keer alleen last van borsten. De tweede keer was ik vanaf week 3 al misselijk, de derde keer weer gevoelige borsten en deze keer alleen wat meer aan het dromen.
Bedankt wat een lieve woorden vanwege de tabel. Doet mij goed!

@ blonde wat spannend. Het schijnt niet erg te zijn als het een klein beetje is maar het maakt je super onzeker. Hoop oprecht dat is gauw over is. Anders moet je de testen van eergisteren en vandaag bij elkaar leggen. Dan zit er 1 dag tussen dan zie je de stijging echt heel goed.

@ okki bedankt! Lieve woorden van je. Wanneer beginnen jullie er weer mee?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik ben een tijdje afwezig geweest op het forum. Het meeschrijven vind ik toch wel wat lastig op een of andere manier. Maar dat betekend niet dat ik niet met jullie meeleef. Ben wel steeds blijven meelezen.

Vanmorgen mochten wij na de 3e terugplaatsing testen en deze is positief!!!!
Nooit gedacht dat na 2,5 jaar ooit nog een positieve te mogen zien.
Helemaal omdat mijn klachten echt 0,0 zijn, ook niet meer afscheiding ofzo.
Dit voelt zo raar en ook heel eng tegelijk!! Volgens het ziekenhuis zijn we nu 4 weken en 2 dagen. Op naar de 1e echo

https://ibb.co/Nr0GwjF
Jaaaaa American :cheer: :cheer:

Gefeliciteerd!!!!! Wat super zeg
Qua klachten kunnen we elkaar de hand schudden. Ben alleen savonds wat moe waardoor ik snel in slaap val maar al een paar dagen tussen half 5 en 6 uur wakker terwijl ik echt altijd moeite heb met wakker worden. Heb soms alleen menstruatie achtig gevoel en dat is het.
Alle reacties Link kopieren
Troellaa, Blonde en Kirsten jullie gefeliciteerd meiden!!
Samen met zonnetje zit we op de verlengde wachtweken. Hopelijk horen we ook allemaal over een paar weken een kloppend hartje.

Maya wat fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad in ziekenhuis.
Ik heb ook 6 keer IUI gehad met stimulatie om 2 eitjes proberen te krijgen.
Als je vragen hebt, je kan ze bij altijd stellen als je wilt. Zoals ik in mijn vorige bericht schreef, schrijf ik niet altijd mee, maar ik lees wel alles. Je kan mij natuurlijk ook en PB sturen wanneer je daar behoefte aan hebt.

Voor alle andere lieve duimen blijf ik duimen natuurlijk :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wát een maand is januari!!! Lieve American ; GEFELICITEERD!
Na ruim 2 jaar heb jij ‘eindelijk’ die gewilde positieve test in handen, zó gegund!
Geniet ervan, op naar de 1e echo!
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer jullie trouwens een beetje bij te houden hoor meiden, maar ik heb nesteldrang ten top en behoorlijk last van voorweeën.
Ik geniet momenteel van al jullie positieve testen, het brengt mij ook weer even terug naar onze positieve test.
Zaterdag 37 weken zwanger, het zit er bijna op! Zoooo benieuwd wanneer hij komt!
Alle reacties Link kopieren
Zo lees je even niet en zo zijn er 4 of 5 zwangeren! Gefeliciteerd dames!

Ik probeer nog mee te lezen, maar migraine is terug dus vooral bezig (proberen) te slapen.
@ american wat goed meid!! Wat ben ik blij voor jullie! Gefeliciteerd.
Hier inderdaad ook geen klachten, laten we maar afkloppen want zometeen rond de 6 weken zitten we misschien boven de wc elke ochtend..

@ leeuw weer die ellendige migraine.. hopelijk is het gauw weer over. Zijn er nu wel andere medicijnen die je er tegen kunt gebruiken nu je zwanger bent?

Ik hoop zo dat iedereen die nu zwanger is, dat het ook allemaal goed blijft gaan.. in september een baby boom hebben.. zijn een nu meiden op het wachtbankje?
Alle reacties Link kopieren
Owmaigaaaaawd! Gefeliciteerd American!
:hello: :cheer2: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer2:
Wat een knallend begin van dit jaar!
Wat ben ik ontzettend blij voor jullie allemaal.
Heerlijk deze positieve boost.

Ik weet niet hoe het voor de rest voelt, maar ik kan echt in alle eerlijkheid zeggen dat ik geen spatje jaloezie voel en dat ik het jullie stuk voor stuk allemaal ontzettend gun.

Enneuh, American, wil jij ook in de tabel? Laten we hem lekker lang maken!
Ik heb volgens mij nog nooit zo hard gehoopt dat ik niet ongesteld wordt 😂 netjes rond m’n vruchtbare dagen ‘geklust’. De vorige 2 cyclussen waren 24/25 dagen en vandaag is het dag 25. Van de week kreeg ik even lichte steken in m’n rug dus kreeg paniek want ik dacht daar gaan we.. uiteindelijk is er tot nu toe geen ongesteldheid gekomen en hoe meer ik denk aan de symptomen die ik normaal heb met een ongesteldheid in aantocht (nu voel ik niks) hoe gekker ik wordt 😂 wanneer zouden jullie een zwangerschapstest doen? Lees hier dat cyclussen soms ineens heel lang kunnen d
Misschien nog een belangrijk weetje voordat jullie antwoorden mijn ovulatie test was positief op de 6e januari betekent het dan dat ik 2 weken later ongesteld wordt? Dan zou dit aanstaande maandag pas zijn en zou ik dus ook al een langere cyclus hebben. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven