Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 12

25-10-2019 14:08 4462 berichten
Het vervolg op deel 11 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Om misbruik van de gezamenlijke nick te voorkomen staat het wachtwoord niet meer in de openingspost, maar is deze via een persoonlijk bericht via de schrijfsters te verkrijgen.

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Yenthe_8725-41832/321e kindje, MA in januari 2019 na 10 weken zwangerschap
Mallelein25-122432/391e kindje, miskraam in december '18
Vanessakusje1987?2533/462e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

Zwanger in december! :cheer2:
Bacon
Zwanger in januari! :cheer2:
Zonnetje1989
Troelaaa89 :redrose:
KirstenvdVeen
AmericanGirl :redrose:
Blonde83 :redrose:
Babyboom31
Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite
Zwanger in april! :cheer2:
Blonde83
Zwanger in september! :cheer2:
Maya88
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 27-11-2020 11:11
45.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Okkie: Inderdaad. Een toekomstperspectief niet de zwangerschap zelf.

@Troela: Jeetje 3x al. Ben er stil van. Wat oneerlijk.
..
Alle reacties Link kopieren
Moos ik weet niet wat ik moet zeggen.. ‘sterkte’ dekt de lading niet met hoe erg ik met je meeleef.
Ik denk aan je, lieve meid.. dikke knuffel.
Alle reacties Link kopieren
Moos 🌹😭
Neem de tijd lieve Moos :hug:
Sorry dames lukt me niet op alles te reageren maar aller liefsteMoos wat een kut kut nieuws zeg! Ik had jullie zooooo iets anders gegund. Dikke kus voor jou! Snap heel goed dat je het hier even laat.
Alle reacties Link kopieren
Blonde, Moos en Windgong. Verdorie meisjes. Wat is dit verschrikkelijk verdrietig en oneerlijk. Ik had jullie zoveel meer gegund!

Moos, neem je tijd. Dit is niet niks. Ik hoop dat je binnenkort terug komt met goed nieuws. Ik kan niet beschrijven hoe erg ik dit voor je vind.

Windgong, wat omschrijf je het mooi. Dat was ook precies het gevoel dat ik destijds had.

Onzeker, eens met Okkie. Veel meiden hier zijn al maanden, soms jaren bezig met meerdere miskramen. Je mag in je handjes knijpen dat je binnen 3 maanden zwanger bent. De gunfactor is hier heel hoog, maar een beetje aandacht voor de andere meiden hier was netjes geweest. Zeker nu er net een paar heftige verhalen zijn gepost.
Alle reacties Link kopieren
ah jeetje wat veel verdrietige berichten :(
Zo oneerlijk ook allemaal.

Hier had ik van de week even hoop dat het gelukt was. Ik had op dpo 9 een temperatuurdip . Was naar 36.4 gegaan en dag erna zat ik weer op de 36.7. Ook gekke kwaaltjes dpo 9 enorme duideligheidsaanval dpo 10 vanaf de middag vlagen van misselijkheid.
Helaas vrijdag op dpo 11 temp weer gedaald en eind van de dag toch menstruatie doorgebroken.

Afgelopen 2 maanden heb ik tarwekiemolie genomen. Bij mij is alleen de LF korter geworden. Ik ga nu even zonder tarwekiemolie proberen. Gestart met kinderaspirine.
Ergens gehoord en gelezen dat het kan helpen. In Belgie schijnen ze er meer mee te doen.
Naja je weet je op gegeven moment natuurlijk ook niet meer, Dus bij dit nog eens kijken of het iets kan uithalen.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk om alle verdrietige berichten te lezen hier..
Blonde, wat een verdriet... Kan niet echt de juiste woorden vinden :hug:

Moos, lieve Moos, 4 miskramen dit zou echt niemand mogen meemaken... En helemaal zo moeilijk omdat jullie nu echt een specifieke behandeling hebben gehad en die niet heeft geholpen. Je wordt dan totaal wanhopig over wat nog te doen, waar het toch aan zou liggen en wat de opties nog zijn. Ik hoop echt dat jullie de hoop nog niet opgeven en dat er bij jullie net zo'n wonder gebeurt als bij ons. Maar eerst veel tranen.. :heart: :hug:
Aah nee lieve moos :-(
Ik had het jou zo anders gegund!!
Sterkte Meis! :hug:

@ mmeetje balen zeg! Misschien inderdaad wel handig om daar mee te stoppen want een te korte lf is ook niet goed.
Ze beginnen hier in Nederland ook steeds meer met kinderasperine. Maar nederland is heel erg dat het eerst wetenschappelijk bewezen moet worden dat het daadwerkelijk helpt. In België en Duitsland zijn ze daar iets makkelijker in. Maar je bloed wordt er dunner door en daarom is doorbloeding beter dus dat is eigenlijk alleen maar positief.

Er was iemand die vroeg wanneer ik weer een echo heb. Die heb ik 27 februari weer. Dan zit ik rond de 10 weken.
Voor alles sterkte aan diegenen met een verlies.

mmeetje schreef:
16-02-2020 16:26
Gestart met kinderaspirine.
Ergens gehoord en gelezen dat het kan helpen. In Belgie schijnen ze er meer mee te doen.

Ik wil hier wel kort op reageren. Uiteraard is dit geen medisch advies. In Nederland zijn ze erg terughoudend met acetylsaliclzuur of kinderaspirine in de vorm 81-100 mg. Ik heb er zelf baat bij om het te slikken vanaf ovulatie tot volledige aanleg placenta = circa 14 weken. Kinderaspirine werkt niet alleen bij voorkomen van bloedklontjes maar ook licht ontstekingsremmend en daar helpt het bij een bepaalde groep vrouwen bij het zwanger worden, innesteling, en zwanger blijven in eerste en wellicht ook tweede semester. In diverse studies vermoedt men toch voor een grotere groep nuttige effecten dan waar directe verbanden zijn gevonden. Die grotere groep betreft vrouwen met verhoogde ontstekingsmarkers. Dat zijn in veel gevallen gewoon gezonde vrouwen. Als je twijfelt kun je na een tijd ook een halve kinderaspirine slikken, vanaf 40mg werkt acetylsalicylzuur bij het voorkomen van klontjes in bloedvaten en licht ontstekingsremmend. In de dosering met 100 mg is veel onderzoek gedaan en dit heeft geen nadelige gevolgen voor zwangeren of borstvoeders. Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn en blijven.

Dan voor het wachtbankje. Mijn ei komt eraan en wie weet is het zomaar in 1x raak deze keer.
Even uit mee-lees-stand:

Moos wat ontzettend verdrietig, ik had zo gehoopt op ander nieuws!

Blonde en windgong natuurlijk ook veel sterkte. Ik leef enorm mee.
Alle reacties Link kopieren
Moos, wat ontzettend verdrietig om dit voor de vierde keer te moeten meemaken... heel veel sterkte en neem de tijd :hug:
Alle reacties Link kopieren
Moos, ik heb tranen in mijn ogen....de wereld is zo onrechtvaardig! Je bent zo sterk geweest, maar het houdt een keer op :rose: heel veel sterkte komende periode.

Blonde en windgong voor jullie ook veel sterkte :there:

Okkie en Kirsten ik hoop/duim dat het bij jullie wel goed gaat.

Nijn, jouw meisje moet nog lekker blijven zitten!
Alle reacties Link kopieren
Babayboom ja wat is medisch, ik heb een HSG gehad in aug dat hielp niet. Mocht in maart weer terugkomen en zodoende een afspraak gemaakt.

Ow Malle dat klinkt heerlijk. Haha fijn dat ie zo meewerkt. Hopelijk levert t wat moois op. En officieel klopt t wel natuurlijk. Dag 14 zou volgens t boekje de eisprong moeten zijn. Dan een pos test oftewel de 48 uur meest vruchtbaar dg 12 klopt wel dan.

Jemig Blonde wat heftig zeg! En heel verdrietig. Sterkte.

Yes Okkie t gaat de goede kant op voor je.

Alweer van de bank af Okkie. Volgende week alweer laatste Accu kuur. Dan weer 600/700 euro armer voor noppes.

Claire :facepalm:

Windgong knuffel voor jou.

Moos, ik heb even geen woorden.. hele dikke knuffel.

Mmwwtje voor jou ook rot dat t niet gelukt is.

Kirsten nog 10 dagen. Spannend weer.

Succes Molligpaard.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,
Pffff wat een nare berichten allemaal zo in een weekend. :'-( :'-(
Lieve meiden (Moos, Blonde, Windgong) die een zware tijd hebben, heel veel knuffels voor jullie, en weet dat er met jullie mee geleefd wordt.

Blonde: Had zo voor een wonder voor jullie gehoopt. Wat ontzettend ongelofelijk verdrietig. :'-(
Sorry weet even geen woorden te vinden die troost kunnen bieden. Ik wens jullie alle kracht toe, maar nu mag je verdrietig zijn.

Windgong12: Ook voor jullie heel erg verdrietig, maar misschien ook ergens “fijn” dat het er nu uit is denk ik. Sterkte !!!

Moos: Wat zwaar om dit voor de 4e keer mee te moeten maken, dit mag toch niet gebeuren, wat ontzettend kl*te, zo oneerlijk. :"-( Radeloos. Neem je tijd, en hoop als je er klaar voor bent dat je toch nog eens wat wil laten horen.

Hier verder geen nieuws…
Alle reacties Link kopieren
Ohja: Voor degene die het vroeg, ik houd nog even een slag om de arm, voordat ik mezelf in de tabel durf te zetten. Woensdag echo, dan zal ik me zelf bij goed nieuws in de tabel plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Aller liefste Moos, ik had zo gehoopt voor jullie dat het nu wel een keertje goed zou zijn. Wat jullie allemaal te verwerken krijgen..... Daar zijn geen woorden.
Wat is het soms toch oneerlijk verdeeld in deze wereld.
Ik snap volledig dat je hoofd er nu nog helemaal niet naar staat, maar ik hoop echt dat jullie de hoop nog niet opgeven.
Heel veel sterkte met het verwerken lieverd. Ik denk aan je! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ah nee moos..... wat verschrikkelijk. Ik heb geen woorden, ik wil je sterkte wensen maar dat is niet genoeg. Ik denk aan je!
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden ..

Ik lees wel mee hoor, maar reageer wat minder. Ben echt ontzettend moe. Dus niet altijd de puf om te reageren. Maar denk aan jullie allemaal en hoop dat ik snel weer wat meer energie heb om wat meer te reageren. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar behalve moe voel ik me voor de rest wel oké. Heb moeite met goed eten, vooral avond eten en af en toe misselijk. Maar had veel erger gekund.

Het is soms allemaal zo verdomde oneerlijk he.. en zo bizar hoeveel pech sommige mensen kunnen hebben. Ongelooflijk. Zo jammer dat al onze gelukswensen niet mogen baten lieve Moos en Blonde :( ..

Vanes begrijp ik goed dat je ongesteld bent geworden? Omdat je zegt dat je van de wachtbank af bent? :(

Leeuw hoe gaat het met jou met de migraine? Is het al iets beter?

MMeetje .. Geen ervaring met tarwekiem, maar wel goed om te stoppen met de tarwekiem denk ik.

Gaat het met jou nog goed Nijn? Hebben jullie inmiddels al het nodige klaar voor de kleine meid? :)

Mallelein, heb jij niet deze week afspraak in het ziekenhuis?
zonnetje1989 wijzigde dit bericht op 17-02-2020 19:26
0.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mmeetje hè wat balen! Klinkt als goed idee om te stoppen met tarwekiem
Vanes ach nee toch vrouw ! Hopelijk ondersteunt laatste ronde acu wel
Zonnetje begrijpelijk hoor!
Hier mega paniek moment 2 dgn geen klachten gehad, voelde me zelfs superfit vanochtend! eindigde uiteindelijk met ik die huilend de vk belde :facepalm: ze heeft me wat gerust kunnen stellen zonder garanties te geven maar pfff en ik moest vooral bellen want “we gaan dit samen met jullie doen” zo lief! Adem im adem uit...
Lieve lieve Moos, wat is dit verschrikkelijk om te lezen. Wat is het jullie toch enorm gegund, jij met je prachtige persoonlijkheid, zo ontzettend lief en positief en meelevend met iedereen :heart: Het is zo ontzettend oneerlijk in deze wereld! Ik wil je alle goeds en sterkte wensen, het dekt de lading niet maar er wordt aan je gedacht. Ik hoop op een wonder, voor nu eerst al het verdriet een plekje geven. Alle liefs!!! :hug: :heart: :hug:
Naat, van harte gefeliciteerd lieverd! Mooie naam voor een vast prachtig kindje! En hoe bijzonder dat je dit zo goed aanvoelde. Heerlijk genieten van de kraamtijd en het kleine hummeltje!!

Zon, dit klinkt heel goed! Yes meid!!

Veel sterkte ook Blonde, Troela en Windgong, ik hoop op snel positieve testen van jullie!

En Okkie, goed dat je hebt gebeld! Daar zijn ze voor en wat een mooie reactie! Ik moet altijd aan Starsuus denken die vertelde dat je lichaam heel snel went aan de hogere hcg niveaus. Dus het is helemaal niet erg als je even geen klachten hebt! En waarschijnlijk voel je je morgen of overmorgen wel weer slechter, dat "gun" ik je ;-)

Go go go lieve dames op het wachtbankje
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve Okkie , niemand kan je garanties geven.. ook ik niet.. Maar ik heb me tussen week 6 en 7 een week heel slecht gevoeld daarna was het ook een week weg en voelde ik me ook best oké meestal eigenlijk. Pas de laatste twee weken ben ik heel erg moe.
Het kan echt heel erg wisselen meid!
Hopelijk vliegen de eerste weken voorbij voor jou! Al zul jij sws geen hele onbezorgde zwangerschap hebben vrees ik :(
Alle reacties Link kopieren
LaChouffe schreef:
17-02-2020 19:33
En Okkie, goed dat je hebt gebeld! Daar zijn ze voor en wat een mooie reactie! Ik moet altijd aan Starsuus denken die vertelde dat je lichaam heel snel went aan de hogere hcg niveaus. Dus het is helemaal niet erg als je even geen klachten hebt! En waarschijnlijk voel je je morgen of overmorgen wel weer slechter, dat "gun" ik je ;-)
Precies dit is wat de verloskundige mij vertelde Okkie, toen ik haar vorig jaar rond deze tijd in paniek opbelde. Dat de hcg in sprongen toeneemt en dat je lichaam tussen die sprongen door hard werkt om aan het nieuwe niveau te wennen, waardoor je voor de volgende toename dus even rust hebt (als je geluk hebt tenminste, sommigen blijven continu doodziek). Mijn vlos wist mij ook steeds gerust te stellen, zonder dat ze garanties kon geven. Super goed dat je gebeld hebt en fijn hoe ze reageerde, dan heb je een goeie!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Okkie,

Ik begrijp je onzekerheid echt enorm, maar geen klachten zegt echt helemaal niks.
Kijk naar mij, toen ik de 7 weken echo had, was ik ook heel erg bang dat het niet goed was omdat ik echt nergens last van had (eigenlijk al vanaf het moment dat de test positief was) maar toch was daar een kloppend hartje te zien.
En nu nog steeds heb ik weinig kwaaltjes en ben ik 9+1.
Gister had ik bijvoorbeeld eindelijk gevoelige tepels, maar dat is vandaag ook weer weg. De ene dag ben ik heel erg moe en de andere dag juist weer energiek. Daarom blijf ik ook steeds maar denken aan wat starsuus toen heeft geschreven en hierboven ook een paar keer is geschreven: dat je lichaam steeds went aan het hogere hcg niveau.
We hebben er jammergenoeg geen invloed op, het enige wat we kunnen doen is wachten en laat dat nu een van de moeilijkste dingen zijn in het hele zwanger worden/ zijn proces.

Dikke knuffel voor jou lieverd
Alle reacties Link kopieren
Mmeetje, Ik heb een tijdje theunisbloemolie en tarwekiem gebruikt om mijn eisprong naar voren te halen en mijn lf langer te maken. Dit heeft een paar rondes gewerkt, maar uiteindelijk zat ik zo weer terug in mijn oude cyclus. Ik ben er maar weer mee gestopt.

Okkie, wat een stress. Maar wat de andere meiden al zeggen, het hoeft niks te betekenen. Wat een fijne vk heb je! Dat is goud waard!

Vanessa, klote dat je van het wachtbankje af bent! Ik snap dat je er van baalt, zeker met de acupunctuur erbij. Hoe gaat het met je?

Zonnetje, dat klinkt op en top zwanger! Wat fijn!

Wij hebben morgen de eerste afspraak in het ziekenhuis. Ik heb er enorm naar toe geleefd maar eerlijk gezegd vind ik het nu ook wel spannend worden. Ik weet ook niet precies wat ik kan verwachten. Ik denk dat we een intake krijgen en wellicht ook al een echo. Ik mocht namelijk niet ongesteld zijn. Misschien moet meneer ook zijn deel al inleveren. We gaan het zien.
(maak jullie overigens geen zorgen als ik morgen pas 's avonds laat weten hoe het was. Ik heb daarna afgesproken met een vriendin)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven