Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 12

25-10-2019 14:08 4462 berichten
Het vervolg op deel 11 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Om misbruik van de gezamenlijke nick te voorkomen staat het wachtwoord niet meer in de openingspost, maar is deze via een persoonlijk bericht via de schrijfsters te verkrijgen.

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Yenthe_8725-41832/321e kindje, MA in januari 2019 na 10 weken zwangerschap
Mallelein25-122432/391e kindje, miskraam in december '18
Vanessakusje1987?2533/462e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

Zwanger in december! :cheer2:
Bacon
Zwanger in januari! :cheer2:
Zonnetje1989
Troelaaa89 :redrose:
KirstenvdVeen
AmericanGirl :redrose:
Blonde83 :redrose:
Babyboom31
Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite
Zwanger in april! :cheer2:
Blonde83
Zwanger in september! :cheer2:
Maya88
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 27-11-2020 11:11
45.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mallelein bij mij verliep de intake en het proces erna als volgt (al kan het natuurlijk per ziekenhuis en per persoon verschillend zijn, maar dan heb je een idee):
We moesten van te voren een vragenlijst invullen en deze werd dan doorgenomen. Ze hebben bij mij niet direct een echo gemaakt, maar omdat ik in de fase na mijn eisprong zat heb ik bloed moeten laten prikken voor een aantal waardes, zoals progestron, amh, schildklier en nog een aantal andere. 3 weken later hadden we weer een afspraak staan om deze waardes te bespreken en in de tussentijd moest mijn vriend zijn deel inleveren, zodat dit ook kon worden meegenomen in het gesprek.
Toen hieruit niks naar voren kwam is er een hsg ingepland om te kijken of mijn eileiders doorgankelijk waren, tijdens de hsg laten ze je al weten of alles goed doorloopt of niet en heb je vervolg gesprek om deze uitslag weer te bespreken.
Tijdens dit gesprek werd ook direct een vervolgplan besproken. Een computer rekende voor ons uit waarmee we de meeste kans hadden om zwanger te worden, een medisch traject of thuis. Ondanks dat er niks was gevonden, maar de combinatie van leeftijd en de tijd dat we bezig waren werd er IUI voorgesteld. Vrienden van ons die wat jonger waren zijn toen wel terug naar huis gestuurd voor een jaar. Dus ik denk dat het bij ons puur de leeftijd is geweest (ik was toen net 35).

Ik hoop echt heel erg dat er niks gevonden word waar het bij jullie aan ligt, maar mochten jullie ooit een medisch traject instappen; lichamelijk vond ik het allemaal prima te doen, maar emotioneel is het niet makkelijk geweest. Het is voornamelijk erg veel wachten....

Heel veel succes alvast morgen.
Alle reacties Link kopieren
Okkie, hoe gaat het vandaag? Zo onzeker he die eerste weken. Maar die vk is idd echt goed waard!

Mallelein, succes morgen! Spannend maar ook heel fijn dat er stappen worden gezet.

Naatje, hoe gaat het met jou en de kleine??

Moos, Blonde en WIndgonge, ik denk aan jullie

Vanes, wat klote dat je van het bankje af bent.. (ondanks dat je weinig hoop had voor deze ronde).

Zonnetje, American, vivan, bacon, zo te horen alles nog goed bij jullie! Houden zo!!!

Leeuw, hoe is het met jou? Hoe gaat het met je migraine? En inmiddels duurt het voor jou ook niet lang meer toch?

Hier zit de kleine meid nog lekker rustig (of nou rustig....;-)) in m'n buik. Heel gek om ineens een bevalplan te maken enzo, ineens komt het allemaal dichterbij. Ook wel spannend merk ik nu, gezien mijn eerste bevalling/ kraamtijd alles behalve goed verliep. Maar goed, denk nu ook vooral: kan alleen maar beter gaan.
VK gaf gisteren aan wel een groeiecho nog te willen maken nu. Maar maandag al echo in zh dus ze ging even overleggen of zij alles goed gaan controleren.

Hoorde nog een mooi wonderlijk verhaal van een vriendin wat ik ook graag even met jullie deel omdat wonders toch echt bestaan:-) Vriendin van haar was zwanger en had net als ik bloedingen en een groot hematoom. Helaas was een vroeggeboorte niet meer tegen te houden en is ze bevallen met 23+2. Dan doen ze dus niks. De baby ademende wel na de bevalling en werd naast hun in een bedje gelegd. ZOu max een paar uur duren maar na 4 uur was ze nog steeds niet overleden. Toen toch een arts uit academisch kinderzh ingevlogen en zijn ze toch nog gestart met behandeling. Overgeplaatst en het kindje doet het gewoon (na omstandigheden) goed. Hoe bizar, wat een wonder. Dus lieve dames hier, blijf geloven in wonderen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Nijn-tje schreef:
18-02-2020 12:38
Hoorde nog een mooi wonderlijk verhaal van een vriendin wat ik ook graag even met jullie deel omdat wonders toch echt bestaan:-) Vriendin van haar was zwanger en had net als ik bloedingen en een groot hematoom. Helaas was een vroeggeboorte niet meer tegen te houden en is ze bevallen met 23+2. Dan doen ze dus niks. De baby ademende wel na de bevalling en werd naast hun in een bedje gelegd. ZOu max een paar uur duren maar na 4 uur was ze nog steeds niet overleden. Toen toch een arts uit academisch kinderzh ingevlogen en zijn ze toch nog gestart met behandeling. Overgeplaatst en het kindje doet het gewoon (na omstandigheden) goed. Hoe bizar, wat een wonder. Dus lieve dames hier, blijf geloven in wonderen :heart:
Kippenvel Nijn! Wat een verhaal! Enne, wat je bevalling/kraamtijd betreft: mij zijn beide enorm meegevallen omdat het de tweede was. De bevalling ging gemakkelijker en had ik veel meer zelf in de hand, en van de kraamtijd kon ik veel meer genieten omdat ik fitter was door de voorspoedige bevalling en minder onzeker doordat ik niet alles voor het eerst deed. Een goede vriendin van me is afgelopen week bevallen van de tweede en heeft precies dezelfde ervaring als ik. Ik duim dat dit voor jou ook geldt! :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Lief dank je Suus :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi verhaal Nijn!
Hoe ver ben je nu?
En eens met Suus. Ik durfde deze bevalling vele meer op mijn strepen te gaan staan mbt wat IK wilde. MIJN bevalling, MIJN wensen.
Arts probeerde me nog over te halen een ruggeprik te nemen ipv morfine want beter voor me, terwijl ze wisten dat ruggeprik niet pakt bij mij.
Bij de eerste had ik me waarschijnlijk laten overhalen, nu niet. Snap het wel, want bij morfine moesten ze bij me blijven zitten waken of ik wel doorademde (je kunt een ademstop krijgen ervan), dus lastiger voor hen ook.
Kon me niets schelen.

Ook het feit dat je het al eens meegemaakt hebt scheelt ontzettend. De gebroken nachten zijn minder slopend want je weet wat je kunt verwachten en je bent niet meer zo onzeker over of je het wel goed doet.
Zoals manlief en ik tegen elkaar zeiden: Die eerste is ook nog heel dus het komt ook wel goed met deze.

Mallelein snap heel goed dat je het spannend vindt!
Ik denk dat het per ziekenhuis afhangt hoe het eerste gesprek gaat en of ze meteen bloed prikken/echo etc willen of dat het puur een intake is.
Bij mij is niet echt te vergelijken omdat er toch eerst puur alleen bij mij onderzoek gedaan moest worden of ik inderdaad vervroegd in de overgang was. Pas na alle onderzoeken bij mij, kwam er een potje voor manlief om de hoek kijken.
Dat is toch anders als je echt samen daar komt dat het samen niet lukt zeg maar.

Vanessa wat kut weer van het bankje af!

Windgong, Blonde en Moos denk nog steeds aan jullie! :heart:

Hier in de zevende hemel met ons perfecte kindje! Hij is zo lief en mooi en zo makkelijk tot nu toe!
Ik kan er nog steeds niet over uit dat dit ons toch echt gegund is, met zulke slechte hormoonwaarden en zulke slechte kansen op nog een gezonde zwangerschap.
Ik voel me heel goed en weer steeds meer mezelf, de hormonen lijken dit keer sneller uit mijn lichaam te gaan en over een paar weken mag ik alweer aan de Nuvaring, wat bij mij een wereld van verschil maakt in hoe ik me voel onder invloed van al die heen en weer zwiebelende hormonen in mijn lichaam.
En dan rustig aan eens gaan kijken wat ik moet gaan plannen qua die vervroegde overgang mbt hormoontherapie/supplementen slikken/osteoporose onderzoek etc.

En eerst met ons meisje nog wat onderzoeken in gaan, want ze blijkt te veel groeihormoon aan te maken. Lopen bij het WKZ en volgende week behandelplan maken.
Is niets ernstigs maar zal waarschijnlijk wel geopereerd moeten worden zodat het niet ernstig kan worden.
Maar alles op zijn tijd.
Nu eerst nog even lekker kramen!
Alle reacties Link kopieren
Succes morgen malle.
Meestal moet er voor de man een afspraak gemaakt worden. Kan soms wel 3 weken duren.
Althans in t UMC. Verder ging het inderdaad zoals American schreef.


Jemig wat een verhaal Nijn, en dan vind ik dus als een kindje aangeeft te willen leven en kansen maakt dat ze direct met toestemming van ouders moeten ingrijpen. Nu zou het al zo veel uitgemaakt kunnen hebben in die 4 uur. Ik hoop dat t goedkomt voor hun.

Klinkt als een mooie tijd Naatje. Hele fijn.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie ervaringen! Dat scheelt enorm. Heel lief.

Nijn-tje, wow. Wat een bijzonder verhaal. Klein vechtertje!

Naatje, wat fijn dat het zo goed gaat en dat jullie aan het genieten zijn. Wat vindt grote zus ervan?
Vervelend van je dochter! Wat voor operatie moet ze waarschijnlijk krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Naatje, wat een fijn bericht van jou zeg. ZO blij te horen dat je zo aan het genieten bent:-)
Wel vervelend idd voor dochter:-( Wel spannend voor jullie. Wellicht lopen we elkaar volgende week nog tegen het lijf in het zh;-)

En ja ik denk ook dat je anders in een tweede bevalling staat. Heb ook eigenlijk maar 1 wens: een huilende baby na de bevalling en haar mogen vasthouden. En geen hele grote zorgen. De vorige keer mocht ik dochter pas na 5 dagen heel even vasthouden. Dus met een beetje 'normale' bevalling ben ik al heel blij:-)

Welke dames zitten nu op het wachtbankje??
Alle reacties Link kopieren
Nijn-tje schreef:
18-02-2020 18:47

En ja ik denk ook dat je anders in een tweede bevalling staat. Heb ook eigenlijk maar 1 wens: een huilende baby na de bevalling en haar mogen vasthouden. En geen hele grote zorgen. De vorige keer mocht ik dochter pas na 5 dagen heel even vasthouden. Dus met een beetje 'normale' bevalling ben ik al heel blij:-)
Dat is exact wat ik ook zei Nijn. Zoonlief kon direct aan de beademing dus ik hoopte ook dat onze dochter gezond hard krijsend ter wereld zou komen. En zo geschiedde! Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Zo fijn Suus!! Hoop het ook🙏🏻
Alle reacties Link kopieren
Nijn ik gun je die normale bevalling!

American fijn dat alles goed bij jou gaat....

Okkie die onzekerheid herken ik hoor en ook de wisselende klachten. Ik heb jankend van ellende de VK gesmeekt om een extra echo na een migraine-aanval omdat ik overtuigd was dat ik een miskraam had.

Mallelein veel succes met het traject. Wat American zegt: fysiek was het prima te doen. Denk dat het mentaal zwaar is voor de meesten: voor mij was het vooral opluchting dat er uitzicht was op iets.

Naatje en Suus wat zijn jullie toch lieve meiden om iedereen zo een hart onder de riem te steken . En Naatje ik hoop dat het meevalt met jouw dochten.

Ik ben vandaag voor de afwisseling maar weer eens in het ziekenhuis geweest omdat de VK bang was voor zwangerschapsvergifteging. Maar zoals verwacht: niks, noppes nada. Alles goed en weer naar huis.

Nu 37 weken en VK krabbelt terug: er is geen reden voor inleiden, de baby doet het prima etc. Inmiddels ongeveer 5 weken met de migraine aan ***** en het kan nog 5 weken gaan duren. Ik ben zowel fysiek als mentaal op: de migraine en benauwdheid (mijn longen worden verdrukt) fysiek, mentaal de onzekerheid hoe lang gaat dit nog duren, hoe ga ik de bevalling in en de angst gezien familie historie dat de baby opeens dood is. Deze week nog overleg met de VK, hopelijk kan man wat bereiken.
Leeuw wat heftig; goed op je strepen staan bij VK en man idd meenemen. Als je zo 5 weken door moet is níet te doen en een.m bevalling daarna nog zwaarder. Niet oké ook dat ze ineens terugkrabbelen! Pas goed op jezelf, zet m op!

Nijn ik snap je hoop en duim hard voor je! Hier bij de eerste ook een levensloze baby die beademd werd, maar de tweede schreeuwde het uit 😄 ik gun je een prachtbevalling over een aantal weken! 😘

Naat wat naar voor je dochter, wat een traject ook zo. En voor jou daarna ook weer enorm zoeken. Hopelijk eerst lang en veel genieten 😄 😘

Lieve Suus! Hoe gaat het bij jullie? Heb je nog even verlof of moet je alweer (bijna) werken?
Alle reacties Link kopieren
Nou Leeuw ik hoop toch dat iedereen te overtuigen is dat t max 39 weken gaat worden want zo is het niet te doen en een meerwaarde heeft het toch niet meer.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw als ik niet in paniek huilend en in elkaar gestort in het zkh had aangegeven dat het klaar was, hadden ze me niet ingeleid en was die rare placenta van mij waarschijnlijk gescheurd met alle gevolgen van dien!

Klinkt overdreven misschien maar trek alle registers maar open want dit kan niet, dat ze nu terug krabbelen. Jouw gezondheid gaat achteruit en je vreest voor het leven van je kindje.
Inleiding hoeft niet medisch te zijn hè, het kan ook op verzoek! Bij mij was het op verzoek en dan achteraf wel medisch door placenta en hoge bloeddruk maar dan nog had het me niets uitgemaakt hoe ze het beestje noemen.

Het is klaar nu en anders ga je naar een ander ziekenhuis. Sta op je strepen schat en volg je gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Mallelein heel veel succes vandaag! Ik hoop dat je een fijne afspraak hebt waar je een goed gevoel aan over houd!

Leeuw wat vervelend zeg! Ik zou toch proberen op mn strepen te gaan staan idd. De baby is af .. dus daarvoor kan het prima. Het inleiden zal vast geen makkelijke bevalling geven maar compleet uitgeput en met migraine een bevalling ingaan lijkt me ook niet goed!
Alle reacties Link kopieren
Makkelein succes vandaag meisje ! Ik hoop dat jullie het als prettig gaan ervaren
Leeuw och jeetje dat haalt al bloed onder mijn nagels vandaan.... kan het ziekenhuis hier niet iets in betekenen? Dus voorbij de vk gaan?
Nijntje jeetje wat een heftig verhaal, wat een idiote regel ook die 24wkn grens, dat blijkt wel weer....

Ohhh volgens mij vergeet ik nu heel veel, ben zo’n warhoofd de laatste dagen. Wel dus weer wat symptomen en zojuist nog een knaltest, vertrouwen groeit weer wat. En nu stop ik echt met testen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Okkie, en idd stoppen nu! Hopelijk groeit het vertrouwen met de week.
En ja, blijft lastig zo’n grens. Want bij de termijnecho word je op een bepaalde termijn gezet maar dat klopt natuurlijk niet altijD precies. Dus zo’n kindje van 23+2 had ook gewoon 24 w kunnen zijn en omgekeerd. En het ene kindje is het andere niet. Maar ja die protocollen he...

Leeuw, jemig ik vind dit best bizar. Je maakt afspraken en dan beginnen ze terug te krabbelen. En lijkt me meer dan voldoende reden om in te leiden. Welke week hadden jullie eerst afgesproken?

Naatje, ja je hebt hebt een engeltje gehad hoor dat het goed is gegaan met je placenta. En dat ie nu gezond en wel bij je ligt!

Malle, succes vandaag! Hopelijk gaat het een beetje zoals je hoopt/ verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Babyboom.. succes met de echo vanmiddag!! Hopelijk een mooie echo :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje1989 schreef:
19-02-2020 12:16
Babyboom.. succes met de echo vanmiddag!! Hopelijk een mooie echo :flirting:
Lief, dankjewel !
Mallelein succes vandaag. Hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen.

Babyboom ook succes vanmiddag met de echo :flirting:

Lees mee hoor meiden maar ben even op de achtergrond. Heb het moeilijk om thuis te zijn
Alle reacties Link kopieren
Babyboom succes meis!
Alle reacties Link kopieren
Troelaaa :hug:
Babyboom duimen draaien!
Americangirl bedankt voor je eigen ervaring, je schiet al mooi op! Krijg je vertrouwen?
MolligPaardje spannend he op naar dat ei!
Suus ja ik wist jouw verhaal hierin ook nog, kon me niet voldoende geruststellen op dat moment :facepalm: soms moet je het horen van een vk
Alle dames bedankt voor lieve reacties :)
Alle reacties Link kopieren
Troela hele dikke knuffel voor jou! :hug: :hug: :hug:

Hoe voel je je nu Okkie? iets meer gerustgesteld?
Even een ego post

Vandaag even contact gehad met het ziekenhuis. God wat voel ik me ellendig al vanaf de vakantie steeds die knallende koppijn om helemaal gestoord van de te worden. Plus dat het begint te knagen aan me hoe nu verder aangezien ze daar in het ziekenhuis niks over verteld hebben. Dus inplaats van 2 maart mag ik nu volgende week donderdag komen. Toch een paar dagen eerder ☺️

Babyboom en mallelein ik hoop op goed nieuws van jullie kant 😘
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend zijn wij geweest. Aardige gynaecoloog. Ik voelde me erg serieus genomen. Eerst uitleg over het traject. Daarna is er bij mij een kweekje genomen om te testen op chlamydia. Ik werd nog gecomplimenteerd met mijn mooie baarmoedermond :yes: (die gaat op mijn cv hoor). Vriend moet binnenkort zwemmers inleveren en ik moet rond de 3e dag van mijn volgende menstruatie bloed laten prikken. In april komen we dan terug voor een echo en de uitslagen van de onderzoeken. Tussendoor nog een belafspraak. Ik ben opgelucht en blij dat het zo is gegaan.
Ergens toch zenuwachtig dat ik toch ooit ergens chlamydia heb opgelopen en dat het mijn eigen schuld is, terwijl ik over het algemeen erg voorzichtig ben geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven