Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 12

25-10-2019 14:08 4462 berichten
Het vervolg op deel 11 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Om misbruik van de gezamenlijke nick te voorkomen staat het wachtwoord niet meer in de openingspost, maar is deze via een persoonlijk bericht via de schrijfsters te verkrijgen.

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Yenthe_8725-41832/321e kindje, MA in januari 2019 na 10 weken zwangerschap
Mallelein25-122432/391e kindje, miskraam in december '18
Vanessakusje1987?2533/462e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

Zwanger in december! :cheer2:
Bacon
Zwanger in januari! :cheer2:
Zonnetje1989
Troelaaa89 :redrose:
KirstenvdVeen
AmericanGirl :redrose:
Blonde83 :redrose:
Babyboom31
Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite
Zwanger in april! :cheer2:
Blonde83
Zwanger in september! :cheer2:
Maya88
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 27-11-2020 11:11
45.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Qua verdriet hier of het gaat om een of meerdere miskramen denk ik er zo over:

In dit topic zijn heel veel verschillende soorten verdriet maar het komt er uiteindelijk op neer dat het gaat om een verlangen om (opnieuw) moeder te worden en het verdriet om het feit dat dat niet lukt.
Of dat dat nu een MA is waardoor er geen vruchtje was maar wel een toekomstdroom, of dat je al drie jaar probeert zonder een positieve test, of dat je je eisprong mist omdat je man geen zin had deze ronde en je de klok door ziet tikken of dat je een kloppend hartje hebt gezien en het alsnog mis gaat.

In de basis is het verdriet hetzelfde en niemand heeft het het hier erger dan de één of de ander en je hoeft je eigen verdriet nooit te bagatelliseren omdat je denkt dat je je aanstelt in vergelijking met een ander.
Je verdriet en je gevoel erbij zit in jou en hoort bij jou. En dat hoef je niet te meten aan een ander.
Als het je helpt het zo te relativeren en dat helpt je in de verwerking dan is dat wel heel fijn.
Maar denk niet dat je verdriet er niet mag zijn.
Want juist dat is zo fijn aan dit topic, alle soorten verdriet mogen er hier zijn en niemand zal je veroordelen.
:heart:
Alle reacties Link kopieren
@Vanessa: Je hebt gelijk.

@Naat: Wat een mooie post. Dank je wel. Kreeg er serieus een brok van in mn keel. Je hebt gelijk. De oorsprong van het verdriet is hetzelfde. (Nogmaals) mama willen worden. Als je het zo bekijkt. Ik voel me vooral bezwaard tegenover blonde en troela. Ik breek in op een langlopender topic en zij hebben al zoveel geschiedenis. Ik krijg het niet goed uitgelegd merk ik. Maar bedank nogmaals voor jouw post. Die zegt het allemaal denk ik.
..
Alle reacties Link kopieren
Leeuw, wow, het gaat bijna gebeuren:-) Kom je de dagen nog een beetje door?

Naatje, hoe is het met jullie? Nog op jullie blauwe wolk?

Malle, spannende dagen voor jou!

Babyboom, wat fijn dat de echo goed was!

En voor alle zwangere dames van januari: nog even en dan hebben jullie de termijnecho gehad en kunnen jullie hopelijk meer genieten!

Troela, ja die hoofdpijn, wat vervelend zeg... Ik had het na miskraam 3 ook. Was ook in de winterperiode. Ik dacht eerst hb maar dat was het niet. Heeft gewoon tijd gekost en gelukkig weer overgegaan. Heb toen enkele weken halve dagen gewerkt. Ik wilde te snel door. IK hoop dat je je snel beter voelt

Namens Moos nog bedankt voor al jullie lieve woorden hier :heart:

Hier gaat het heel goed! Vanmorgen echo gehad in zh voor de groei. Ze loopt heel mooi op schema en er is lekker veel vruchtwater. Cervix nog helemaal dicht en lang. Hematoomrestje zit er nog maar daar hoeven we ons geen zorgen meer over te maken. Die kleine meid blijft nog wel even zitten zeiden ze:-) En al mocht het op korte termijn gebeuren dan komt het hoogstwaarschijnlijk ook allemaal goed. Hoeven geen controle meer in het zh zelfs. Dus hier een hele blije Nijn!! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Windgong, Naatje omschrijft het (zoals altijd) perfect. Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt. Ik heb ook (maar) 1 miskraam gehad en als ik alle verhalen hier lees dan mag ik van geluk spreken hoe die verlopen is. Het is uit zichzelf gebeurd en behalve een middag buikpijn en daarna een cyste die vanzelf is weggegaan heb ik er lichamelijk niet veel last van gehad. Ik denk zelfs dat het kindje toen nooit een hartslag heeft gehad en dus nooit heeft geleefd. Maar het leefde al wel in mijn hart. Al heel erg lang zelfs. Het verdwijnen van een toekomstbeeld, een jaar later nog niet zwanger zijn en vriendinnen die bevallen in de maand dat ik zelf ook had moeten bevallen, dát maakt het verdrietig. Ik vind dat je het recht hebt om hier je verhaal te doen en je gevoelens te uiten.
Wb je vraag over temperatuur, na de ovulatie is de temperatuur die je 's ochtends voordat je opstaat meet ongeveer een halve graad hoger dan daarvoor. Word je ongesteld dan gaat de temperatuur naar beneden, ben je zwanger dan blijft deze hoog.

Nijntje, Wow! Wat een geweldig nieuws! Wie had dat durven dromen?!

Ik durf het haast niet te zeggen, maar ik begin een beetje hoop te krijgen.
Normaal gaat mijn temperatuur op dag 9 naar beneden, maar nu, dag 10, nog steeds hoog.
Ook wat steken/plopjes in mijn buik en vanochtend geen zin in ontbijt, maar dat heb ik wel vaker.
Alle reacties Link kopieren
Mallelein: Aaah wat spannend..... !!!

Hier even wat stiller, heb ook niet zo veel te melden, lees wel nog mee hoor.

Er vroeg iemand (weet even niet meer wie) hoe ik de vanishing Twin heb beleefd.
Gek genoeg, heb ik er niet zo veel moeite mee, ben vooral heel dankbaar dat er nog een tweede vruchtje is, die het wel goed doet. En het is op zn vroeg stadium al gestopt met groeien, denk dat het veel lastiger zou zijn als dit op een later stadium aan de orde zou komen. Het ene vruchtje was blijkbaar niet helemaal gezond, en ben ook soort van "blij" dat de natuur dit zelf oplost.
Dus vooralsnog super dankbaar met een goed groeiend vruchtje :-)
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend bevallen van onze zoon! Bevalling ging vlot en was spontaan begonnen, maar helaas op laatste moment keizersnede omdat het een sterrenkijker bleek te zijn. Maar gaat met beiden goed ;) .

Zoon weegt 2900 gram is uiteindelijk geboren met 37,5 week.
leeuw32 wijzigde dit bericht op 24-02-2020 16:58
1.52% gewijzigd
Woooow Leeuw! Fijn dat het spontaan begin, hopelijk herstel je snel van je keizersnede. Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Leeuw, wat en verrassing! Van harte gefeliciteerd! Heb je het geslacht tot het einde geheim weten te houden voor je vriend?
Ik wens je een fijne kraamtijd.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw!! Hij is er gewoon al:-)) Gefeliciteerd zeg!! Hopelijk herstel je goed en kunnen jullie lekker op een blauwe wolk zitten:-)
Alle reacties Link kopieren
De tranen schieten meteen in mijn ogen!
Gefeliciteerd lieve Leeuw!
Meis wat ben ik trots op je hoe je je door die laatste weken hebt doorgeslagen en daar is hij dan! Waar je het allemaal voor hebt gedaan. Al die stomme k*t migraine, al dat wachten en het verdriet als het mis ging. Dit is m. Jullie kindje.
Zo blij voor jou, voor jullie!
Geniet! Je bent mama :heart:
Alle reacties Link kopieren
Leeuw ohhhh wat fijn!, van harte gefeliciteerd!
Babyboom fijn vrouw! Kan me dat wel voorstellen, was vooral benieuwd hoe voor jou is
Windgong want gevoel is gevoel zoals Naatje al zo mooi omschrijft. En iedereen beleeft op z’n eigen manier :)
Mallelein oh spannend!
Nijntje wat een heerlijk nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal!

En Naatje ook hier bleek intuïtie te kloppen: zuurstof-gehalte was dalend (geen schade nu) en het had niet langer moeten duren. Zo blij dat we (hard) geduwd hebben op een keizersnede!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Leeuw, zo zie je maar hoe sterk je intuïtie is. Fijn dat alles goed is afgelopen!
Woooow leeuw gefeliciteerd meis wat is het ineens snel gegaan. Lekker genieten nu :flirting:

Windgong niet je eigen bezwaard voelen meis!! Het is heftig of het nu om 1 gaat of meerdere niemand zou het moeten meemaken.

Wij staan echt te trappelen om donderdag weer naar het ziekenhuis te gaan. Operatie is nu 4 weken geleden nog geen menstruatie en ook geen ei inzicht. Zelf hopen we dat we ivf behandeling mogen gaan doen. Heb veel gelezen dat er gynaecologen zijn die zeggen dat de andere eileider het eitje opvangt maar de meningen zijn daar erg over verdeeld. IUI die afgeblazen werd omdat het eitje aan de kant zat waar de eileider verwijderd is.. Denk dan als die inderdaad overspringt naar de andere kant waarom gaat het dan niet door??? Plus dat me huisarts het nu ook tijd vind om een andere weg in te slaan. Ben nu bijna 5 jaar stabiel van me chronische ziekte en dat is al meerdere keren terug gekomen. Als het weer terugkomt ben ik eerst weer een jaar bezig om beter te worden als ik geluk heb en dan mag ik de eerste 2 jaar daarna zeker niet zwanger worden.

We moeten het maar afwachten.

Hoe gaat het met de rest van de dames?
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
24-02-2020 16:34
Vanochtend bevallen van onze zoon! Bevalling ging vlot en was spontaan begonnen, maar helaas op laatste moment keizersnede omdat het een sterrenkijker bleek te zijn. Maar gaat met beiden goed ;) .

Zoon weegt 2900 gram is uiteindelijk geboren met 37,5 week.
Waaauw! Wat een prachtnieuws leeuw.
Als ik dit lees denk ik ook even terug aan wat jullie allemaal hebben doorstaan en nu is hij er gewoon.
Hoe voel jij je? Gefeliciteerd met jullie zoontje meis.

Nijn had al laten weten dat jullie aan mij dachten. Onwijs lief meiden.
Ik heb vorige week een curretage gehad. Bizar om dat weer te moeten ondergaan. Ik neem een beetje afstand en hoor de grootste nieuwtjes graag via Nijn of iemand anders.

Dikke knuffels voor jullie allemaal :heart:
Dikke knuffel voor jou lieve moos denk veel aan jou ❤️❤️❤️❤️
Alle reacties Link kopieren
Troelaaa89 schreef:
24-02-2020 22:20
Dikke knuffel voor jou lieve moos denk veel aan jou ❤️❤️❤️❤️
Ook voor jou lieffie, tijd voor goede verhalen. Klaar met alle ellende.


Doe je een pbtje over je gesprek? Hoop dat je met ivf mag starten.
Nou inderdaad moet nu maar eens afgelopen zijn! Zo ook voor jou hoop ik dat lieverd ❤️ hoop dat je de kracht weer gaat vinden om door tegaan die wens moet uitkomen lieve moos ❤️❤️

Ik hou je op de hoogte 😘😘
Alle reacties Link kopieren
Lieve Moos, denk ook veel aan jou! Zo oneerlijk.
Hele dikke knuffels voor jou. :heart: :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Leeuw wat fijn dat hij er nu eindelijk is!! Gefeliciteerd meis, geniet van jullie prachtige wonder en succes met herstellen.
Liefs! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
13-02-2020 20:28
Vanmiddag om 15.15 uur is ons prachtige zoontje Boudewijn geboren!
We zijn zo verliefd!
Hij weegt 3245 gram en is dus heel gemiddeld, helemaal niet te groot zoals ze dachten.
Het is een heel rustig kindje die al heel helder om zich heen kijkt en al veel geslapen heeft vandaag!

Bevalling was pittig, toen ik merkte dat ik de weeen doorvoelde in mijn rug en benen en dat er nog maar twee seconden tussen de weeen zaten gevraagd om morfine pomp en dat was echt mijn redding! Toen kon ik ongeveer anderhalf uur de alsnog pittige weeen daardoor opvangen en kwam ik niet in een weeenstorm terecht.
Met het voelen aankomen van de persdrang mocht ik vrij snel beginnen met persen en meneer kwam er heel makkelijk uit. Moest me zelfs inhouden met persen en af en toe wegpuffen omdat ik te snel ging.

Mijn voorgevoel over dat ons kindje niet meer veilig voelde in mijn buik klopte. Het bleek een heel bijzondere placenta: normaal zat de navelstreng op de vliezen en deze zat in de vliezen of zoiets. En tegen een paar grote bloedvaten aan. Het had allemaal heel anders kunnen aflopen want het kon daardoor makkelijk scheuren.
Het was blijkbaar zo bijzonder dat ze de placenta meenamen om te laten zien aan de andere artsen en co assistenten.

Dus meiden: luister altijd naar je gevoel!!!!
Lieve Naatje,

Ik was even aan het kijken of je al bevallen was en inderdaad! Van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat hij er nu eindelijk is.

Liefs Tinkeltje
Alle reacties Link kopieren
Nijn wat een goed nieuws.

Blijft spannend Malle.

Knap hoor Baby. We duimen op een mooie zwangerschap verder.

Dat had je vast niet gedacht Leeuw (dat je zo snel zou bevallen)!
Wat fijn dat hij er in goede gezondheid is. Gefeliciteerd.

Moos we denken allemaal nog aan je hoor. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel lieve Tinkel! Hoe is het met jou?

Nijn ik had helemaal niet meer op jou gereageerd zie ik nu, sorry! Wat goed te horen dat alles zo goed zit! Jullie kleine wondermeisje komt er gewoon!!!

American hoe is het met jou?

Wie hebben er nog komende week echo’s?

En wie zitten er allemaal op de Wachtbank?

Maya hoe gaat het met jou?
leeuw
WOW wat fijn dat de bevalling zelf begonnen was! en goed van je instincten zeg dat je zo hebt aangedrongen, powerwoman!
Hoop voor je dat je een beetje uit je ogen kunt kijken nu naar je prachtige kleine mannetje.

kirsten
wat fijn dat er voorzichtig wat meer vertrouwen begint te komen, het is je gegund.

mallelein
je maakt het hoopgevend spannend zeg deze maand! Ik hoop dat je nog steeds aan t afwachten bent.

okkie
hoe is het met de symptomenfabriek? Hoop dat je er goed last van hebt (klinkt zo gemeen, maar het geeft jou vertrouwen, dus ik hoop het voor je.)

Nijn
wat goed dat het nu zo voorspoedig gaat. Dat mocht ook wel nu he?!?!

troela
ik heb ook zo belachelijke hoofdpijn. Ik zeg bewust hoofdpijn want ben ook migraineklant, maar dat is dit niet. Dit voelt meer als de nasleep van een aanval.
Succes donderdag.

naat
bedankt voor het verwoorden van de emoties en dat er geen vergelijking is, maar ook geen behoeft te worden gemaakt.
waar ik persoonlijk wel een baggerhekel aan heb is de uitspraak: "ja ik weet precies hoe je je voelt" en dan bijv. niet in de eerste maar derde ronde zwanger geraakt die persoon... >:-(

windgong
ondanks dat je het lastig uitgelegd krijgt volgens jezelf snap ik wel een beetje wat je bedoelt. Ik heb een vriendin die haar kleintje met 38 weken verloor, daar voel ik mij ook een beetje "wat loop je nou te miepen" bij... Ondanks dat zij mij dat gevoel ECHT niet geeft hoor.

Hier is het bloedverlies aan het minderen. Mocht ook wel, ben het eerste weekend van feb begonnen met licht, en vanaf 6 feb al heftig veel bloed aan het verliezen. Daar knapt een mens echt niet van op. HB is van nature hoog, zit nog niet in de gevarenzone, maar moet wel bijslikken.
Ben heel benieuwd hoe mijn lichaam het nu gaat oppakken. Zat eraan te denken ovulatietesten te gebruiken om te kijken of en zo ja wanneer er wat aankomt, maar die schijnen te reageren op HCG meen ik mij te herinneren. Iemand hier ervaring mee?

Gisteren weer begonnen met werken, voel mij niet top zowel geestelijk als lichamelijk, maar wel blij weer ff wat te kunnen doen.
@ naatje wat heb je het mooi verwoord! Zijn echt de juiste woorden.

@ windgong ik heb inmiddels nu 3 miskramen gehad en zijn nu 4 jaar bezig. Inmiddels wel ongeveer 10 weken zwanger.
Maar mijn eerste miskraam was mentaal en lichamelijk het zwaarste. Zoals de andere meiden ook zeggen. Het zijn jou gevoelens en die zijn er nu eenmaal. Iedereen voelt met je mee en snapt je juist heel goed hier.

@ leeuw wat fijn dat de bevalling zelf is begonnen! Gelukkig is het toch goed gegaan en heb je nu een gezonde zoon in je armen. Gefeliciteerd meid!
Heb je tot het eind het geslacht voor je man stil kunnen houden?

@ troela succes in het ziekenhuis, ik hoop dat ze mee willen gaan en ivf willen proberen.

@ babyboom wat fijn dat je er zo mee om gaat. Al zou ik mij wel heel erg kunnen voorstellen dat het toch een teleurstelling is. Een tweeling lijkt mij best wel leuk.

Naatje ik heb donderdag weer een echo. Zit dan rond de 10 weken. Waarschijnlijk 9w6d

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven