Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 12

25-10-2019 14:08 4462 berichten
Het vervolg op deel 11 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Om misbruik van de gezamenlijke nick te voorkomen staat het wachtwoord niet meer in de openingspost, maar is deze via een persoonlijk bericht via de schrijfsters te verkrijgen.

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Yenthe_8725-41832/321e kindje, MA in januari 2019 na 10 weken zwangerschap
Mallelein25-122432/391e kindje, miskraam in december '18
Vanessakusje1987?2533/462e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

Zwanger in december! :cheer2:
Bacon
Zwanger in januari! :cheer2:
Zonnetje1989
Troelaaa89 :redrose:
KirstenvdVeen
AmericanGirl :redrose:
Blonde83 :redrose:
Babyboom31
Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite
Zwanger in april! :cheer2:
Blonde83
Zwanger in september! :cheer2:
Maya88
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 27-11-2020 11:11
45.70% gewijzigd
@ American ik snap zo goed dat geen kwaaltjes jou onzeker maakt. Maar het is wel logisch want als je met 6/7 weken eigenlijk al nergens last van had heb je dat nu ook niet meer omdat vanaf week 9 de hcg vermindert uit je lichaam. Hoop oprecht dat je volgende week een mooie echo hebt met een klein bewegend mensje.

@ windgong er is al een klein selectief groepje die het weet. We moeten nog naar mijn vriend zijn ouders toe ergens volgende week. (Hebben we beide echt geen zin in, hebben erg slecht contact met hun). Aangezien hun in het zelfde dorp als ons wonen moeten hun het eerst weten. Dus vanaf dan ook willen we het gaan vertellen. Fertiliteitarts zei dat de termijn echo ook prima met 10 weken kan ipv 12 omdat er qua ontwikkeling van de organen en zo geen verandering meer in zit.
Snap Heel goed dat dat nieuws heel hard binnen komt. Dit weekend maar even lekker je zelf verwennen en dan met goeie moed er weer tegen aan meid! Komt vast goed.

@ mallelein ik ben 1 keer op 8w2d blijven hangen en daarna nooit meer voorbij de 7 weken gekomen.
Ah wat balen dat je ongesteld bent geworden. Had zo’n goeie hoop met die temperaturen van jou. Ik zag inderdaad ook echt een streep op de test. Zo irritant die indroog strepen...

@ zonnetje gefeliciteerd meid met de goeie echo!! Ben zo blij voor jullie! Wat is jullie uitgerekende datum?

@ naatje we gaan duimen draaien voor je zus!! Hoop zo op goed nieuws!

@ Maya ik zou inderdaad wel pregnyl spuiten hoor, zodat je weet dat ze springen om cyste te voorkomen.

@ troela wat goed nieuws in het ziekenhuis. Hopelijk ben je binnen die 3 maanden zwanger! Mijn fertiliteit arts heeft wel is gezegd dat het op zich niet uit maakt aan welke kant het eitje zit omdat beide eileider naar het eitje toe gaan. Dat zal dan ook wel gebeuren denk ik als je maar 1 hebt.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ik heb weer even ondergedoken gezeten dus moest flink wat bijlezen!

Zonnetje en Kirsten, wat fijn van de goede echo's!! Gefeliciteerd!
En babyboom kloppend hartje, jeej!
American jij mag maandag toch?
En okkie jij ook ergens volgende week?

Leeuw, jij van harte met de geboorte van jullie zoon!

Blonde en Moos :hug:

Mallein wat rot zo'n indroogstreep. Ik heb dat zelf ook nog nooit gehad. Welk merk was die test?

Maya, jammer dat jullie deze ronde voorbij moet laten gaan! Wel fijn om te weten dat het werkt!

Troela, wat klink jij sterk en wat mooi dat je daarvan ook wat over kan brengen op andere mensen! En je mag weer aan de slag, ook goed nieuws! Is je hoofdpijn al wat minder? En ook fijn dat jullie uitzicht hebben op een ivf traject, al hoop ik natuurlijk heel hard dat dat niet meer nodig blijkt te zijn!

Vanessa en windgong jullie zitten op de wachtbank of niet? Nog meer dames?

Naat, fijn dat het zo goed gaat! Hoe is het met je zus?

Hier alles goed! Ik heb gister nog een betaalde echo gehad omdat ik mentaal toch nog een echo rond de 12 weken wilde (ook al werd mij net als Kirsten ook verzekerd dat er qua risico's geen verschil meer is tussen een goede 10 of 12 weken echo). Alles was goed! Ik vond het wel heel leuk om te zien, hij was al echt meer af (vingertjes etc) en heel druk aan het trappen!
Ook de nipt is goed, echt heel erg fijn! Ik heb inmiddels zoveel vertrouwen dat we het gaan vertellen!
Alle reacties Link kopieren
@Troela: Eens met Okkie. Ik vind het heel knap dat je andere zo goed kan helpen met je verdriet. Ik ben zelf ook erg opgevoed met 'Het kan altijd erger' en hoewel dat waar is en helpt relativeren, wordt er daarmee soms over het verdriet van het moment heen gestapt. Maar het klinkt alsof jij daar een hele mooie balans in gevonden hebt. En het klinkt echt als een super fijne relatie. Ik zag ergens op fb ooit een sexchallenge. Elke dag seks voor 1 maand. Om uit een dip te komen... Leuk toch? :hyper:

@Okkie: Haha inboedel. Heel lief. Moet wel zeggen dat ik dit topic echt als een warm bad heb ervaren. Met Naatje als moeder overste en haar zorgzame zusters. :flirting:

@Kirsten: Dit is dus nu langste zwangerschap tot nu toe? En 1e kindje toch? Tussen 10 en 12 zou inderdaad geen verschil meer moeten zitten. Kind is af. Alleen nog groeien en dikker worden. Hoop dat je schoonmoeder toch leuk reageert. Want dit is fantastisch nieuws!!

@Vivannaniem: Leuk he die 12 weken echo. Alles zit erop. En het beweegt en je denkt waarom voel ik dit niet? Heel veel plezier met vertellen!! Bij jullie ook de 1e? Ik denk inderdaad wachtbank omdat ik eisprong voelde, dus dat zou ook meteen goed nieuws zijn dat mn cyclus niet van slag is.
..
mallelein
f*ckedief*ck zeg! wat had ik je het hard gegund dat het een goed streepje was :hug:

Lief dat je zegt dat ik sterk klink, ik vind mijzelf momenteel namelijk een hoop maar niet bepaald sterk... Ja mn baas wist van mn zwangerschap en ook toen het misging. HEeft mij alle ruimte gegeven, dus ben super dankbaar voor zijn reactie. Met wat anders bezig zijn en een hoog verantwoordelijkheidsgevoel zorgt ervoor dat ik nu weer aan het werk ben.

zonnetje
wat heerlijk dat jullie termijnecho goed was! geniet ervan meid! Wat is je UD?

american
snap je verwondering dat je nog steeds (behalve de vermoeidheid) niet echt klachten hebt. Misschien heb je het wel gewoon verdiend na alle zwanger-worden-ellende.

maya
crap van de vele eicellen zeg, dat verwacht je dan ook weer niet zo'n eerste ronde.
Ik ben zelf niet bekend met het traject en zou dus ook niet weten wat ik in jouw situatie zou doen.

troela
heb idd nu een zwangerschapstest er tegenaan gegooid en die is zo goed als wit (een tuurstreepje waar je op 10 DPO van droomt zeg maar :roll: )
Dus zal nu met de ovu testen beginnen.
denk dat mijn man het ook Spaans benauwd zou krijgen wanneer ik zei 2 weken volle bak :lol:
Fijn dat ze idd op redelijk korte termijn (ik vind 3 maanden heel netjes) actie gaan ondernemen. In de tussentijd hoop ik natuurlijk dat dat helemaal niet nodig is. Fingers crossed.
Ik herken je instelling erg, zelf ook het een en ander meegemaakt en dan sta je denk ik toch net wat anders in het leven. Ik heb dat heel sterk met vakanties, haha. Dan geeft 'men' altijd commentaar, en dan denk ik: ja daaaaaaag vandaag heb ik, morgen is niemand gegeven, dikke doeiiiii!
Maar als het op gevoelens aankomt probeer ik ze zeker wel goed de ruimte geven, emoties mogen er zijn. Positief - negatief en alles er tussenin.

kirsten
wat een heeeeeeerlijke opmerking van je arts! Dat geeft de burger moed. Wat iks jouw UD? Geniet ervan.

vivan
super van je extra echo! wat is jouw UD nu? Lekker van genieten.

Hier dus weer aan t werk. Merk wel dat het heeeeeel veel van mij vraagt. Lichaam is nog niet op orde alhoewel het bloeden nu wel echt gestopt lijkt, enkel van bruin.
Geest gaat nog op en neer. Merk dat ik heel fel kan reageren op mensen die in mijn ogen net niet het goede zeggen (oeps, hormonen mag ik vast de schuld nog geven)...
Ben heel benieuwd of en zo ja wanneer mn lichaam de boel oppakt. Heb pas midden maart weer een afspraak staan.
Alle reacties Link kopieren
Ha lieve meiden.

Mn exacte UD zal ik ivm herkenbaarheid niet delen. Heb t idee dat ik soms al te herkenbaar ben :rofl: maar de UD ligt halverwege september ongeveer. Ik genoot na de echo met 9 weken al wat meer.. maar merk dat jk het nu echt beter los kan laten en kan dagdromen over een kleintje. Al blijft jet nog steeds heel onwerkelijk hoor. Kom maar door met dat buikje! Wie weet helpt dat :hyper:

Troela ik ben erg benieuwd of nu okl echt alles goed wordt overgenomen door jouw nog werkende eileider en of je aan deze kant ook echt zwanget kunt raken nu. Ik hoop het zo voor je. Ik vins overigens idd net als anderen dat je zo sterk klinkt! Echt knap. Maar denk idd dat je misschien alles beter in perspectief kunt plaatsen als je al een hoop narigheid hebt meegemaakt. Desalniettemin, dikke knuffel coor jou sterke vrouw en ik hoop echt dat je snel nog weer moeder mag worden
Het is je gegund! Ohja ik kan me trouwens heel goed voorstellen hoe je je voelt.over die moetjes. Alleen dat al was ik ook zo zat.. Maar echt dat ik soms dacht nou weet je. Dan maar geen kans deze maand. Terwijl wij normaal toch echt vaak wel 3 x per week seks hadden voor de leuk ook. Dus wat betreft kan jk me voorstellen dat je liever gewoon door zou gaan in het trajrct....

Blonde goed dat je weer aan het werk bent. Nouja goed is niet perse het juiste woord, maar ik hoop dat het je wat afleiding kan geven , maar dat je toch de ruimte hebt om alles een plekje te geven! Hopelijk heb je snel weer een mooi ei te pakken!

Wat fijn dat jouw echo ook goed was Kirsten!! Werd voor jullie ook tijd :flirting: Oh god misschien had ik dat al gereageerd maar ik weet het echt ff niet meer. Ik heb soms ook even een black out hoor. :facepalm:

Vanes hoe gaat het met de vruchtbare dagen en de zin van man?

Windgong fijn dat je je iets beter voelt. Het is ook allemaal niet niks. Dus het is echt niet gek dat je je slecht voelt hoor.

Sorryy meiden dat ik even niet reageer op de rest hoor. Ik heb jullie berichtjes gelezen maar mn hersenen werken even niet mee en ben zo moe. Ga zo lekker slapen. Dit is overigens geen klagen maar alleen even laten weten ik de rest niet ben vergeten. Hoop dat ik snel weer wat actiever lan zijn..


Ohja ben benieuwd hoe het met leeuw en mini leeuw gaat :love:
Alle reacties Link kopieren
Zo morgen reageer ik uitgebreider :-D .

Maar even update: donderdag thuisgekomen uit ziekenhuis. Mini-leeuw doet het uitstekend, hij had een moeilijke start (moest even aan het zuurstof, maar heeft zich perfect hersteld). Verder drinkt ie vanaf het begin goed, is super alert, sterk voor 37 weken en gewoon een super makkelijke en tevreden baby :flirting: . Tot zover even de opschepperij. We zijn blij dat we op het moment hebben gestaan op een ks, anders was het misschien anders afgelopen.

Voor mij is het pittig geweest: door het persen en weeen tegenhouden waren mijn rugspieren totaal verkrampt en door de ks mag ik mijn buikspieren niet gebruiken, ik kon eigenlijk niet lopen, zitten of liggen. Alles deed zo’n pijn. Gelukkig begint het nu beter te worden. Kan thuis al weer wat rondscharrelen, geen migraine :high5: en verder geniet ik enorm.

Kirsten en zonnnetje wat fijn dat jullie goede echo’s hebben.....

Naatje, heel veel babydust voor jouw zus!!

Windgong, fijn dat je hier steunen vind.

REst probeer ik morgen te reageren, maar ik vind zo’n 1e baby toch wel een beetje overweldigend.
Alle reacties Link kopieren
O nee Mallelein wat rot :( Had het zo gehoopt voor je!

Leeuw wat fijn dat het nu goed gaat met jullie. Kan me voorstellen dat een moeilijke start en je kindje aan het zuurstof wel enorm spannend is. Gelukkig maken jullie het goed!

Troela ik heb gelijk dezelfde avond je advies opgevolgd en de Pregnyl gezet! Dankjewel ik had het ff nodig ;) Vandaag cyclusdag 11 dus dat wordt voor het eerst in mijn leven een korte cyclus. Alleen dat vind ik al een feestje waard!

Vriend gaf aan er wel op te willen gokken om zelf te proberen nou zul je net zien dat het deze keer raak is door de vele eitjes en dat we dan een meerling krijgen. Ik geloof er niet meer zo in maar ik denk niet dat ik het lot wil tarten dus handjes maar even boven de dekens de komende dagen! :-D

Meiden ik lees al jullie berichtjes hoor maar het lukt me gewoon niet om alles te onthouden en er dan in één bericht op te reageren. Denk aan jullie allemaal :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde jullie deze niet onthouden. We zijn niet gek meiden!

https://www.buzzfeed.com/morganshanahan ... alplayfull
Mallelein schreef:
29-02-2020 11:41
Ik wilde jullie deze niet onthouden. We zijn niet gek meiden!

https://www.buzzfeed.com/morganshanahan ... alplayfull
Whahahaha bril-f*ing-jant!!! :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Neee Mallelein hier ook goede hoop voor jou! :hug:
Die Buzzfeed die je deelde is wel echt spot on :rofl:

Maya nee zou je geen meerling willen? Moeilijke keuze hoor, ik zou t ook niet weten wat ik zou doen in jouw geval eigenlijk. Maar goed dat je goed reageert op t spuiten en super fijn die korte cyclus!!!

Jeej nogmaals voor alle goede echo’s!

Mijn zus heeft begin volgende week haar eerste echo, ik vind t zo spannend!!!!
Als alles goed is dan ga ik zeker niets van mijn zwangerschapskleding weg doen maar alles gaat in een doos en die gaat dan over een aantal weken haar kant uit, kan ze uitzoeken wat ze wil hebben :heart:

Zou zo geweldig zijn, eindelijk haar wonderkindje....
Alle reacties Link kopieren
Malle wat klote zeg... :hug:
En idd hilarisch te lezen dat dit gewoon overal hetzelfde gaat;)

Maya, weet je zeker dat je er niet voor gaat? Zou denk ik nog wel een poging wagen. De kans dat 6 eicellen worden bevrucht lijkt me vrij klein! Maar als het je stress oplevert dan moet je het niet doen. Op zich goed dat je zo goed reageert alleen net is teveel van het goede helaas. Wat voor een Medicatie heb jij ook alweer?

Naatje, oooohh zo spannend voor je zus!! Hopelijk zitten jullie volgend met kerst ook met 2 baby’s!

Leeuw, ja het is nogal wat een kind krijgen he :-D Gelukkig geen migraine meer!! Geniet ervan en doe rustig aan!
Alle reacties Link kopieren
Leeuw! Van harte gefeliciteerd meid! Goed gedaan! Nu maar lekker genieten en neem de tijd om te wennen aan die kleine en aan je nieuwe rol. Ik vond het ook heel heftig.
Hey Meiden... Hoe is het hier??

Lief jullie woorden :hug:
Nog steeds geen temp verhoging dus ei nog steeds niet gesprongen ik snap er geen......... Meer van??? Kon alleen nog bedenken zal die misschien eerder een piek hebben aangegeven vanwege wat verhoogde vruchtbaarheid na verlies van een zwangerschap?? Kan anders niks meer bedenken.

Maya beter meis, als het nu al rot is stel je voor je als je straks ook nog een maand moet wachten ivm een cyste bijvoorbeeld dan kan je jezelf wel voor kop slaan denk ik.

Mooi gebaar Naat ❤️ zal ze heel erg waarderen denk ik.

Ik reageer morgen nog even op de rest. Gister verjaardag dochter gevierd pffff hoef verder niet veel te zeggen denk ik hahaha

Fijne avond lieve schatten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, echt even ego post. Ik werd en word nog steeds dol van mezelf, zoveel stress weer . Kan niet meer denken, oftewel mag Zometeen al voor echo naar vk 7wkn+4dgn
Spannend maar idee van nog paar dagen wachten, ik kan gewoon niet meer...over uur duidelijkheid
okkie
Lieve Ok, ik voel met je mee. Denk aan je en stuur positieve vibes je kant op. Goed dat je actie hebt ondernomen, trots op jou :couple:
Alle reacties Link kopieren
Ach jaaa Okkie, wat is het zwaar het die onzekerheid... Ik leef met je mee en hoop snel een heel positief bericht van je te horen :hug: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ja vanaf nu Vivan. Wachten wachten wachten. Inmiddels wel gewend.
Wat fijn dat de echo goed was. Hoe waren de reacties?

Hopelijk stopt t bruine ook snel blonde en pakt je lichaam een cyclus direct weer op.

Zin nou ja lichte dwang soms maar iig benut zonnetje.

Succes Okkie!
Succes lieve okkie wel zo snel mogelijk iets laten weten hoor ben ook heel nieuwsgierig nu..

Wij zitten trouwens te wachten op telefoon van de GGD man is hartstikke ziek huisarts gebeld mochten we gewoon niet komen vanwege de cruise die we hebben gemaakt en dus blijkbaar risico vormen wat Corona virus betreft. Maargoed die gingen nu overleggen met een arts die daarover gaat want ze twijfelen en moest er rekening meehouden dat ze gaan testen.

Overigens heb ik dikke witte afscheiding iemand hier bekend mee?
Alle reacties Link kopieren
Hé get Troela...
Dikke witte afscheiding heb ik normaal alleen als ik aan de Nuvaring ben en in stopweek zit dus ik kan je niet helpen...

Okkie groot gelijk! Als elke week een echo jou helpt, ook gewoon doen hè! Als het je stress scheelt, kies dan gewoon daarvoor!
Alle reacties Link kopieren
Alles goed!!! 7+4 precies zoals we dachten :cheer:
Jeeeeej okkie heerlijk lekker genieten nu :flirting:
Whoopie Okkie :yes:
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa Okkie :cheer:
Jaaaaaaaa Okkie!! 🥳😘

Troela wat naar 😱 heftige taferelen zo zeg.. hopelijk valt het allemaal mee!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Okkie!! Heerlijk! Eindelijk even goed nieuws voor jullie!

Jeetje Troela.. dat is niet zo fiin! Ik hoop dat het geen corona blijkt te zijn. Dat gaat gewoon echt te ver qua ellende voor jullie! Hou ons op de hoogte en beterschap voor man!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven