Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie (deel 6)

18-10-2017 14:46 3926 berichten
Aangezien deel 5 vol is, kunnen we hier weer verder praten.

Zit je ook op het wachtbankje tussen ovulatie en menstruatie in? Schrijf gezellig mee!
Sprookjesbos schreef:
19-10-2017 11:02
LouiseMaria, ronde 2, dus ik mag ook nog helemaal niet zeuren. Heb gewoon zo'n vaag vermoeden dat mijn lichaam wel weer eens hopeloos kan gaan falen. Heeft het in het verleden meer dan eens gedaan (op andere vlakken dan vruchtbaarheid) en als ik eerlijk ben heb ik daardoor weinig vertrouwen in mijn lichaam. Denk dat daar ook de gedachte 'wat als het niet lukt? Wat als er iets mis is met mij?' vandaan komt.
Begrijp je heel goed! Ik vind overigens niet dat je zeurt hoor (misschien kwam mijn bericht wat fel over, zo bedoelde ik het niet). Je hebt een grote wens en een angst dat er misschien iets in je lichaam deze wens tegen kan houden omdat je in het verleden op andere gebieden niet kon vertrouwen op je lichaam. Probeer positief te blijven, niet teveel gaan googelen (kom je toch vaak de horrorverhalen tegen) en als je twijfels blijft houden misschien voor je goedmoedstoestand toch even langs HA?
Elisa, ik snap wat je bedoelt. Ik erger me enigszins aan mezelf dat ik nu in elk steekje, bubbeltje en pijntje een mogelijk zwangerschapssymptoom meen te zien. Heb sowieso de slechte eigenschap om mezelf vast te bijten in zaken waar ik gepassioneerd over ben, of dat nou hobby's, werk of in dit geval de wens moeder te worden is.

Louise, nee joh, je bericht kwam helemaal niet fel over, ik ben vooral fel tegenover mezelf ;) Vind mezelf al snel een zeur en zeker als je hier leest hoe lang sommige dames al bezig zijn (en wat ik bijvoorbeeld ook zie in mijn omgeving) en dat ik dan zit te miepen in ronde 2, mwha, dan baal ik wel even van mezelf. Maar het is wat je zegt: ik heb weinig vertrouwen in mijn lichaam, had niet verwacht dat mijn gezondheid me ooit zo zou aangrijpen. Heb me nooit druk gemaakt om het falen van mijn lichaam, het kwam altijd wel weer goed, maar na de laatste paar keer sta ik er iets minder positief in en dat merk ik nu, nu ik zo bezig ben met vruchtbaarheid, des te meer.
Sprookjesbos schreef:
19-10-2017 12:47

Louise, nee joh, je bericht kwam helemaal niet fel over, ik ben vooral fel tegenover mezelf ;) Vind mezelf al snel een zeur en zeker als je hier leest hoe lang sommige dames al bezig zijn (en wat ik bijvoorbeeld ook zie in mijn omgeving) en dat ik dan zit te miepen in ronde 2, mwha, dan baal ik wel even van mezelf. Maar het is wat je zegt: ik heb weinig vertrouwen in mijn lichaam, had niet verwacht dat mijn gezondheid me ooit zo zou aangrijpen. Heb me nooit druk gemaakt om het falen van mijn lichaam, het kwam altijd wel weer goed, maar na de laatste paar keer sta ik er iets minder positief in en dat merk ik nu, nu ik zo bezig ben met vruchtbaarheid, des te meer.
Knuffel, komt goed! En in ronde 2 of ronde 138; we hebben allemaal t zelfde doel!
begin sept. een miskraam gehad. nu weer voor het eerst op het wachtbankje.
Vorige keer was ik de 2e ronde zwanger, maar eerste ronde hadden we niet met ovulatietesten gemeten.
de 2e ronde wel. en ook deze ronde heb ik gemeten.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds geen bloed te bekennen en nog steeds hoge temperatuur.
Had me eerst voorgenomen om zondag pas te testen maar ga het denk ik morgen toch alweer doen :)

Sprookjesbos niet te hard voor jezelf zijn!
Heel herkenbaar Elisa en sprookjesbos. Ik ben ook iemand die zich helemaal ergens in vastbijt en niet gerust is voordat alles helemaal is uitgezocht. Helaas ook te maken gehad met het feit dat mijn lichaam me in de steek liet en daardoor ook heel bewust ben van alles wat ik voel en anders is in mijn lichaam. Ik haal veel ontspanning uit lekker een stuk wandelen en vooral google met rust te laten, daar word je alleen maar onrustig van.

Spannend Olifantje! Hopelijk snel een positieve test :)
Alle reacties Link kopieren
Dames ik heb een vraag...
Ik kon het toch niet later om een early test te doen.
Ik heb die van predictor early & express gekocht.
Deze kan tot 6 dagen voor nod.
Ik kreeg dus een heel licht roze streepje.
Heb daarna ook met die van de action getest die gaf negatief aan. Die kan ook pas 4 dagen van te voren.
Nu lees ik achteraf nadat ik die test heb gebruikt dat er veel slechte ervaringen zijn met predictor.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Groetjes
Alle reacties Link kopieren
afwachten linda... kan heel licht positief geweest zijn, en over enkele dagen heel duidelijk worden...
die early testen zouden ze moeten verbieden :p als het bvb nog net misloopt, dan geef je mensen een vals gevoel van zwangerschap...
zal zelf nooit een early test gebruiken. er kan nog te veel misgaan in het begin...


afwachten dus... je bent nog vroeg, dus zou nog enkele dagen of zelfs een week geduld hebben... wanneer is je nod nu weer 27/10?? dan ben je écht wel te vroeg
Alle reacties Link kopieren
Hoi misstiek.
Ja jij weet dr datum niet precies dat is bij een cyclus van 28 dagen. Maar mijn eisprong is ipv vrijdag maandag geweest dus 4 a 5 dagen eerder . Dus is mijn NOD waarschijnlijk aanstaande maandag .
Ja ik weet het idd. Is heel dom maar ik kon me echt niet meer bedwingen.
Ik doe het over een paar dagen wel nogmaals. Deze was ook niet met ochtendurine.
Alle reacties Link kopieren
ik weet het...
wachten duurt lang, maar te vroeg (positief) testen blijft even veel onzekerheid houden ;) (wordt het positief, blijft het positief,...???)
je verdoet alleen veel geld aan "nutteloze" tests (zeker als je nog enkele maanden moet proberen)

probeer je nog wat te bedwingen, of het worden (hopelijk niet, maar just in case) nog lange maanden!
Lindaxxx ik snap je zo goed met testen. Je wilt het graag weten omdat je graag zwanger wilt worden.

Ik heb morgen mijn nod, afgelopen dinsdag getest en mega tuurstreepje. Ik ben nu zo bang voor een witte test dat ik gewoon niet meer durf :p. Nu met vriend afgesproken om pas zaterdag te testen omdat ik dan een dag na m'n langste cyclus zit.

Het kost me moeite om niet te testen maar ergens ook wel voldoening omdat ik dan kan wachten. Zaterdag ben ik echt over nod dus dan zou het echt kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Slechte ervaring met predictor. Ze staan er ook om bekend vals positief te geven doordat er een soort voorgedrukte streep in zit. Als je al vroeg wil testen raad ik je de kruidvat 2 voor 5 euro aan.
Alle reacties Link kopieren
@lindaxx
Klinkt indd zo bekend!! maar weetje doordat ik zo vroeg had getest dacht ik dus ook dat ik niet zwanger was wat bleek toch later van wel! maargoed doe het zelf ook nog steeds haha..
het wachten duurt zo langg he:(!!
Ik hoop het zo voor je, zou het dat over een paar dagen doen dan heb je mer zekerheid..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.
Ik laat het voor nu idd even rusten en probeer het over een paar dagen nog een keer.
Alle reacties Link kopieren
@Vienna: Dit is nu de 2e keer IUI. Bij mij lukte het beide keren niet heel makkelijk. Het rietje zou dan met een knik moeten, en dat kan natuurlijk niet. Dus met een tang erbij. Was niet heel fijn, maar wel prima te doen.

@vroeg testen: oeiii ik zou het ook niet doen. Er kan nog zoveel misgaan.

@hier vanochtend ineens erg misselijk en zere buik. Heb ik anders nooit. Maar ik moet nog 8 dagen geduld hebben. Lijkt mij te vroeg voor eventuele symptomen. Maar geduld hebben!
Alle reacties Link kopieren
Jullie gaan snel! Ik wilde deze bijhouden en overal op reageren, maar dat wordt lastig zo te zien haha!

@vroege testen: ik heb er ook wel een aantal thuis (ik kreeg er 6 gratis omdat ik een bestelling deed bij online drogist), vandaar dat ik er meerdere heb. Ik denk zo de eerste maanden dat ik ook wel vroeg zou testen als ik het vermoeden zou hebben adhv symptomen, maar wel met de gedachte dat er nog een grote kans is dat het mis kan gaan idd.
De vorige maand was ik er van overtuigd niet zwanger te zijn (ik had vooral veel ontpil-verschijnselen).
@lindaxxx ik zou maandag nog eens testen als dan je vermoedelijke nod is en je nog niet ongesteld bent.

@twilight, is idd vroeg voor symptomen, maar het kan al wel na een innesteling toch? Dat dan de symptomen al beginnen.

Hier nog steeds heeeeel licht bloedverlies, echt minimaal, maar het is wel net zichtbaar zeg maar.
Ook af en toe wat kleine steken onder in mn buik. Ik merk het op en het is alweer weg.
Alle reacties Link kopieren
Springtouw op zich niet gek dat je een tuurstreepje hebt als je zo vroeg test.
Zelf nooit voor NOD getest dus geen ervaring vroege testen.

Hier qua symptomen een heel verwarrende dag.
Ben moe (ook wel slecht geslapen) en ook lichtjes misselijk als ik niet eet (al vrees ik ergens dat ik mezelf gek maak :) ).
Plus nog steeds lichte buikpijn en hoge temperatuur.
Ben laatste drie nachten ook al zwetend wakker geworden.
Heb nu testangst voor morgen, bang voor een witte uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Shit shit shit shit. Ik had zojuist een dikke smiley op m'n ovulatie test. En de man is pas morgen beschikbaar, wat nu! Ben ik morgenmiddag nog op tijd? Hij is voor z'n werk de hele week al weg en pas morgen weer thuis. Dit was niet de afspraak :"-(
Ah shit Jimbob! Het duurt tussen de 24-48 uur toch voordat de eisprong plaats gaat vinden na een positieve ovulatietest? Het enige wat je nu kunt doen is het er morgen z.s.m. op wagen, wie weet ben je dan nog op tijd :) pieker er niet te veel over want er valt weinig aan te veranderen op dit moment. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat hoop ik dat ik morgen nog op tijd ben. Niks aan te doen maar balen is t wel.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben je dan nog prima op tijd Jimbob, na de ovulatietest is het inderdaad 24-48 tot eisprong, nou dan moeten die zaadjes misschien even hard zwemmen, maar kunnen ze het ei zeker nog halen :)
Alle reacties Link kopieren
Jimbob: morgen er meteen werk van maken :)

Hier even een rollercoaster gehad.

Gisterenavond wil ik de vuilzak klaarmaken om buiten te zetten.
Zie ik beneden in de vuilbak (blijkbaar naast de plastiek zak gegleden) de zwangerschapstest liggen (had die na 5 minuten terug in dat zilver-witte hoesje gestoken en weggesmeten) die ik woensdag heb gebruikt.
Ik raap dat op en kijk nog eens naar de test en zie plots dat er twee lijnen opstaan. Lijn twee was best goed te zien.

Vriend zegt dat is vast indrooglijn dus er terug wat water over gedaan en de lijn blijft zichtbaar.
Ik helemaal hyper, vanmorgen om zes al wakker en gaan testen.
Krijg ik weer een superwitte test. En zelfs nu na bijna twee uur is die overduidelijk wit.

Voel me echt super dom/stom, dacht gisteren echt dat ik zwanger was. Dat test terugzien een soort van teken was en was er echt van overtuigt dat ik deze morgen mooi twee streepjes ging zien. Mooi niet dus :( :( :(
Oh bah olifantje dat is dan een flinke domper! Zit je al voorbij je nod?

Mijn maya app vertelt me net dat vandaag m'n nod is. Yeah of ik dat nog niet weet hahaha! Morgenochtend testen, zolang ik smorgens ga plassen terwijl m'n hersenen nog niet helemaal wakker zijn lukt het om niet eerder te testen :p
Alle reacties Link kopieren
Olifantje, ik snap dat je hoop had gekregen! Wat een tegenvaller dan.. maar je bent nog niet ongesteld, dus er is nog hoop!
Alle reacties Link kopieren
@springtouw, spannend!! Ik duim voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven