Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie (deel 6)

18-10-2017 14:46 3926 berichten
Aangezien deel 5 vol is, kunnen we hier weer verder praten.

Zit je ook op het wachtbankje tussen ovulatie en menstruatie in? Schrijf gezellig mee!
Alle reacties Link kopieren
Ah wat verdrietig een derde miskraam eftelingmeisje. :hug:
Na mijn tweede misgelopen zwangerschap kregen we extra onderzoeken (bloedafname) om uit te sluiten dat er bv. een stollingsafwijking was of chromosomenafwijking; mogelijke oorzaken van herhaalde (vroege) miskramen.
Bij mij waren alle uitslagen goed, dus dat het 2x mis is gegaan lijkt gewoon pech.
Maar zou zeker om deze onderzoeken vragen.
Meestal doen ze dat vanaf 2 of 3 miskramen. Wij liepen al in het ziekenhuis en daar stelden ze het zelf voor, erg fijn.
Bereid je dan wel voor op veel buisjes die ze tappen (had ik me in vergist (bij mij 11, vriend 1) toch wel erg flauw geworden, maar de verpleegsters waren heel lief).
Eerste miskraam was bij 8 weken. bij eerste echo bleek vruchtzakje leeg. Miskraam toen opgewekt met misoprostol.
Tweede en derde miskraam allebei bij 4 weken net na positieve zwangerschapstest spontaan buikkrampen en bloedverlies.
Vienna25 schreef:
18-11-2017 18:28
Ah wat verdrietig een derde miskraam eftelingmeisje. :hug:
Na mijn tweede misgelopen zwangerschap kregen we extra onderzoeken (bloedafname) om uit te sluiten dat er bv. een stollingsafwijking was of chromosomenafwijking; mogelijke oorzaken van herhaalde (vroege) miskramen.
Bij mij waren alle uitslagen goed, dus dat het 2x mis is gegaan lijkt gewoon pech.
Maar zou zeker om deze onderzoeken vragen.
Meestal doen ze dat vanaf 2 of 3 miskramen. Wij liepen al in het ziekenhuis en daar stelden ze het zelf voor, erg fijn.
Bereid je dan wel voor op veel buisjes die ze tappen (had ik me in vergist (bij mij 11, vriend 1) toch wel erg flauw geworden, maar de verpleegsters waren heel lief).
11 buisjes o_o o_o o_o
Alle reacties Link kopieren
Oh ninjaa en Eftelingmeisje... wat een naar bericht van jullie beide

Ninjaa wat knappe reactie van jou zeg. Vind het knap dat je er zo mee om kan gaan. Heel veel sterkte

Efetelingmeisje...3e keer jeetje heftig zeg. Ik snap wel heel god dat je nu het zwanger blijven belangrijk vind... dat herken ik wel. Ik heb een heel goed gevoel bij deze zwangerschap. Was bij de vorige anders, maar ben ook bang dat het weer mis kan zijn. Goed dat jullie gaan kijken of jullie de oorzaak kunnen vinden. Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Eftelingmeisje oh dit is echt vreselijk rot voor jullie.
Na drie keer lijkt onderzoek me ook wel aangewezen.

Ook Vienna wat rot voor jou. En elf buisjes daar zou ik ook wel wat slap van worden. Heb ik meestal ook even na het bloed geven.
Alle reacties Link kopieren
Eftelingmeisje wat enorm verdrietig! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Eftelingmeisje, wat een nachtmerrie. Drie op een rij, wat ontzettend oneerlijk en verdrietig. Sterkte! Veel succes bij de kliniek.

Kleuterjufke, welkom. Ik hoop dat je ook veel plezier en steun haalt uit het groepje gelijkgestestemden.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist eerlijk gezegd niet zo goed hoe mijn cyclus zou zijn na onze miskraam.

Kijkend naar hoe lang de bloeding geduurd heeft 7 dagen ipv 4, de cervix en het vermoeden van het voelen van de eisprong dacht ik dat er een cyclus zou zijn van 28 dagen.

Bij mijn reguliere cyclus uitgaande van de eerste dag van het bloeden van de miskraam zou deze dag mijn NOD zijn.

Ondanks dat ik naar mijn gevoel geen symptomen had (de vorige 2 keer mega veel) en ik eigenlijk dacht waar slaat dit eigenlijk op kon ik me niet bedwingen een test te doen.

Heb m nonchalant naast t bed gelegd en ben naar sinterklaasfimpjes gaan kijken met mijn zoontje.
Oh wacht die test lag er nog.... Het was nog donker in de kamer dus kon t niet zo goed zien en wilde m al weer terug gooien... maar huh... licht aan... een streepje, een lichte maar toch EEN STREEPJE!!!
Viel bijna uit mn bed, dit had ik echt even niet verwacht!!!

Wooow blij, maar oooh laat het alsjeblieft goed gaan... naar de wc gaan wordt weer zo spannend.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk ❤❤❤ gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
@Eftelingmeisje: Ik had het in ons andere topic al gelezen. Vind het zo erg voor je... Ik hoop dat ze je bij de fertiliteitskliniek kunnen helpen... Het is inderdaad mijn eerste miskraam. Ik denk ook dat ik na de derde niet meer zo positief kan zijn... Maar met deze positieve insteek ga ik daar voor nu maar niet vanuit (niet dat het iets uitmaakt voor de uitkomst maar het maakt het wel dragelijker)

@Kleineliefde: Gefeliciteerd!

Ik voel me hier nog steeds goed. Ga zo lekker naar de sauna. Gistet weer lekker gegeten en gedronken zonder na te denken. Het flitst soms wel door mn hoofd... van tjee, ik ben niet zwanger meer.
Gefeliciteerd!! Wat een leuke verrassing :yes:
Hoii, ik ben nieuw hier! Ben ik oktober gestopt met de pil en had 16 november mijn 1e eisprong. Een dag van tevoren geklust (wat een stom woord), dus op de piek van de ovu test die ik deed omdat ik benieuwd was of mijn lichaam naar behoren werkt, en te kijken hoe lang mijn cyclus zou duren.
Ben erg benieuwd, maar we hebben geen haast dus ik ga nergens van uit. Het is voor mij allemaal nieuw dus geen idee of bepaalde symptomen bij een normale cyclus (zonder anticonceptie) horen, of bij een mogelijke aanstaande zwangerschap. Ik ga maar uit van het 1e in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
:hug: eftelingmeisje 3 miskramen is niet niks. Hopelijk snel een goede zwangerschap. Ik vond de eerste al moeilijk. De 2e ben ik nog steeds niet goed te boven terwijl ik tussen de eerste en tweede een gezonde dochter heb gekregen.

Gister was mijn ovu test al wat donkerder dus verwacht vandaag een smiley. Dan zou ik een cyclus hebben van 33 dagen al 1 dag korter dan vorige keer. Ik weet niet of ik wel wil dat het deze keer raak is. 2 jaar geleden net voor de kerst miskraam gehad en ben daar nu toch weer bang voor.
Ninjaaa en eftelingmeisje, jeetje wat een naar nieuws! Wat knap dat je er zo instaat Ninjaaa. Eftelingmeisje, 3 miskramen, dat lijkt me heel heftig, vroege miskraam of niet het is toch al je kindje.. Hopelijk gaan ze onderzoek doen.

Kleuterjufke leuk je hier ook te lezen! Gezellig zeg haha!

Nog 6 dagen tot NOD, ik ben veel minder obsessief bezig met symptomen etc. Ergens een beetje bang dat m'n lijf me belazert na alles van vorige maand. Voor nu alleen zere tepels en heel vaak hoofdpijn. Ik mag van mezelf pas over 7 dagen testen en eigenlijk wil ik dan nog niet haha!
Alle reacties Link kopieren
Kleineliefde gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat het goed mag gaan en wens je een goede zwangerschap!

Welkom nieuwe meiden!
Alle reacties Link kopieren
Kleineliefde, gefeliciteerd!

Springtouw, knap dat je er minder mee bezig bent. Ik doe met je mee.

Even iets vreemds, misschien herkent iemand het? Gisteravond tijdens een etentje kreeg ik wat last van mijn onderrug. In de auto naar huis kwam daar buikpijn in mijn onderbuik bij. Menstruatieachtig voelde het. S nachts bleef het aanhouden, het deed echt best pijn. Nu is het over. Wat is dit?
Ik probeer het te laten en ik ga het ook niet googelen. Adem in...
Alle reacties Link kopieren
Kleineliefde proficiat!

BlauweMolly lastig in te schatten wat dat is. :confused: Menstruatiekramp? innesteling en rekken van baarmoeder?

Kan deze ronde serieus meedoen met de bingo:
ondertussen:
- lichtjes pijnlijke borsten
- heel klein beetje misselijk (niet echt hinderlijk eerder zo van bij vlagen zo even van oh ben beetje misselijk)
- krampen/buikpijn
- witverlies

Mocht mijn cyclus 28 dagen zijn, zou ik 21 nov ongesteld kunnen worden. Laatste cyclus was 34 dagen dus is even afwachten wat het nu gaat worden.
Ergens verwacht ik, wegens alle symptomen, ongesteldheid al vrij snel.
En uiteraard hoop ik op een positieve test.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Ik lees al een lange tijd mee, toen nog niets aan het proberen, maar sinds een korte tijd heeft vriendlief laten weten het graag te willen, dus ook ik mag eindelijk wachtbanken!
Wat fijn en hoe lief jullie hier met elkaar om gaan, zie je niet vaak op fora.
Ik hoop dat jullie het oke vinden dat ik hier ook mee ga schrijven? :)
Dit wordt ons eerste kindje, dus alles is nog nieuw voor mij!
Ik ben nu net 2 maandjes gestopt met de pil.

Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen!
Succes allemaal en ik hoop dat we allemaal niet te lang op t bankje hoeven te zitten :).

x
Alle reacties Link kopieren
Ninjaa en eftelingmeisje. Voor jullie beiden en digitale knuffel. Wat balen zeg!!! :hug:

Ninjaa fijn dat je er nuchter in kan staan en genieten van sauna en drankje. Hopelijk weer snel op t bankje.

Eftelingmeisje. Hoop dat het bij jullie ook gewoon een kwestie van domme pech is... Jij noemde ovulatie testen. Je kan het natuurlijk altijd overwegen. Maar zoals ik het bij jou lees is het op het juiste moment seks hebben niet een probleem (immers al 3 keer een positieve test). Toen ik een duidelijke cyclus Had, had ik die testen niet nodig. Ik ben het pas gaan gebruiken nadat mijn lijf raar deed en ik niet meer zeker wist wanneer ik ovuleerde.

Hier nu zo ongeveer halverwege het wachtbankje... Eerste week ontspannen geweest en weinig bezig met symptomen :yes:

Deze week vind ik iets spannender omdat ik de laatste 3 cyclussen de week voor mijn NOD steeds wisselende bloedingen/spotting Had en dat nu dus als slecht signaal zie. Ik al wil ik nog steeds die uber relaxte vrouw zijn, merk ik sinds gister dat ik toch iedere keer dat ik naar t toilet ga me opgelucht voelt als het papiertje wit blijft... Ah well... Gelukkig een leuke drukke week voor de boeg... Dus die dagen kom ik wel door.


Ooooh en kleineliefde: gefeliciteerd!!!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd kleine liefde!

Hier nog altijd niks.. nod was de 16e... niet ongi maar ook negatieve test. dus ga komende week nog maar een test doen als er niks is.. vervelend die o duidelijkheid! :(
Alle reacties Link kopieren
Olifantje89 schreef:
19-11-2017 10:23
Kleineliefde proficiat!

BlauweMolly lastig in te schatten wat dat is. :confused: Menstruatiekramp? innesteling en rekken van baarmoeder?

Kan deze ronde serieus meedoen met de bingo:
ondertussen:
- lichtjes pijnlijke borsten
- heel klein beetje misselijk (niet echt hinderlijk eerder zo van bij vlagen zo even van oh ben beetje misselijk)
- krampen/buikpijn
- witverlies

Mocht mijn cyclus 28 dagen zijn, zou ik 21 nov ongesteld kunnen worden. Laatste cyclus was 34 dagen dus is even afwachten wat het nu gaat worden.
Ergens verwacht ik, wegens alle symptomen, ongesteldheid al vrij snel.
En uiteraard hoop ik op een positieve test.
Ja ik dacht ook dat ik ongesteld zou kunnen worden. Zo voelde het. Al is het dan heel vroeg, een dikke week eerder dan normaal. Ik zit nu op 5dpo.
Zit niks anders op dan wachten. 🙈
Vanaf gisteren weer officieel op het wachtbankje na een positieve ovulatietest gisterenavond. Vanmorgen om 09.30u nog eens getest en toen was het streepje alweer lichter..

Jeetje wat een naar nieuws lees ik hier allemaal. Ninjaa en eftelingmeisje heel veel sterkte gewenst.

Gelukkig ook iets positiever nieuws: gefeliciteerd kleineliefde!!
Welkom yogameisje en Maeeo! Zeker een heel fijn forum. Hoop dat jullie het ook fijn gaan vinden om hier je ervaringen en vragen te delen!

Weer veel spannende dagen de komende tijd voor een hoop dames :) ik verwacht mijn eisprong over een week maar ga deze ronde geen ovulatietestjes doen en het gewoon doen als we zin hebben :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier in september en oktober al een beetje meegeschreven, maar eigenlijk op een gegeven moment ook bewust de keuze gemaakt om dat even niet meer te doen.

Wat verdrietig om nu te lezen dat de afgelopen weken voor enkelen van jullie zulk slecht nieuws hebben gebracht!

Nadat mijn man en ik te horen hadden gekregen dat er uit mijn bloedonderzoek en zijn semenonderzoek geen bijzonderheden waren gekomen, eigenlijk besloten het daar dan even bij te laten. Even geen hoofdrol meer voor onze kinderwens want we werden er doodmoe van.
Even niet meer timen, geen ovulatietesten, niet meer de kalender in de gaten houden en continue op mijn eten en drinken en hobbies letten (hobbies zijn sushi eten en naar de sauna gaan).

Bovendien vroeg voor ons allebei ons werk even heel veel van onze energie en aandacht. Ik leef momenteel van deadline naar deadline en werk weken van 45 uur. En daarnaast speel ik amateurtheater waarvan ik gisteren de voorstelling heb gespeeld waar we sinds januari voor aan het repeteren waren. Spannend dus en ook een drukke tijd!

... dus afgelopen week niet heel veel aandacht besteed aan het feit dat mijn menstruatie wat later was dan verwacht. Mijn lijf reageert wel vaker op die manier op stress.

Vanochtend (5 dagen laat) toch maar even getest... en mooi wel dat ik een knetterpositieve kruidvattest in handen had!! Mijn man sliep nog half en ik heb heb wakker gemaakt door half blij en half in paniek de slaapkamer binnen te rennen onder de woorden "ik zie twee strepen, ik zie twee strepen".
Zo bizar.. ben je al anderhalf jaar met een kinderwens bezig. En het moment dat je jezelf even rust gunt komt deze wending ineens onverwacht van links. Maar vorige week wel twee keer sushi gegeten, een borrel gedronken en zelfs gisteravond nog een borrel gedronken..

Hier dus momenteel vooral heel veel chaos en verwarring, maar vooral blijdschap. Voor het eerst van mijn leven een positieve test in handen. Nu handjes dichtknijpen en hopen dat het zo mag blijven en dat het ons gegund is dat dit uitgroeit in een gezonde zwangerschap.
Dat hoor ik vaak Layla, hoe fijn! Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan!

Heftig voor jullie Eftelingmeisje, maar als je inderdaad op het juiste moment al seks hebt, zal een ovulatietest je niet veel wijzer maken. Ik hoop dat je snel een zwangerschap kan voldragen :hug:

Maeeo, voor ons ook ronde 1 voor een eerste kindje. Heb je lang de pil genomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven