Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie (deel 9)

15-07-2018 20:53 4202 berichten
Het vervolg op deel 8 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Pocassie3-1731/332e kindje
Burg235-1332/311e kindje
Mommywensje35-1329/2928 Aug implanon verwijderd! Ronde 3
Maya8810-11130/32Eerste kindje, onregelmatige cyclus variërend van 32 tot 39 dagen.
Vlindertjezs15-13328/35IUI ronde 3
Starsuus21-1634/48Mk in juli, ma in oktober. Wens voor een 2e kindje.
Lynn8321-11435/301 IUI gehad, feb 2019 weer verder
Florazon27-1428/321e kindje, mk oktober bij 6.4
Tb84?2733/34November 2017 miskraam, Oktober 1e ronde clomid. wens voor een 2e kindje.
Anoniempje10?......x
DE1987?231/38geen
Troela89?429/34diabetes type 1, 2de kindje
Luna-87?531/34 1ste kindje
Cactus11?1232/30huisarts geweest, formulieren bloed en zaadonderzoek
Pindaeter?1328/30x
Mies22?1228/331e kindje, onregelmatige en lange cyclus (35-42 dgn. Voor het eerst ovulatietesten gebruikt
arcticfox1??27/36eerste kindje. Lange onregelmatige cycli vier rondes clomid, nu derde ronde gonal f+ovitrelle. Wacht op gesprek met arts

:cheer2: Zwanger in november! :cheer2:
Mel-K
Moosforhappines1988 :rose:
Deborah30
Koetjesenkalfjes :rose:

:cheer2: Zwanger in december! :cheer2:
Stippeltjesbehang
KoekoekK
Ijs_monster
Nijn-tje
*FRozen_Star*
Diamantje123
DEM89
Leeuw32
LaChouffe
Kikivermeer
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 01-01-2019 01:00
65.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend Arctic! 18-19 mm klinkt als een heel mooi follikel! Laat je weten hoe het is gegaan met de ovitrelle?

Mijn NOD komt er idd bijna aan maar ik voel niks bijzonders, dus verwacht gewoon ongesteld te gaan worden. Ach ja, dat is alweer bijna 50 dagen geleden dus het wordt wel weer een keer tijd ;)
Moos: ja ik denk te vroeg. Mijn vriend wil woensdag nog een keer testen. Ik denk dat ik dan ook nog wel keer wil proberen of we wachten gewoon tot donderdag dan is mijn nod.

Koekoek: gaat op zich wel prima. Vandaag hele dag steekjes en kraampjes gehad maar kun je ook niet echt op aan he. Moet ik zeggen dat voor als ik ongesteld moet worden altijd erg emotioneel ben en daar heb ik nu totaal geen last van. Hoop dat dat goed nieuws geeft.
14/12 duurt nog even idd. Maar tijd gaat erg snel voorbij dus voor je het weet is het zover.

Arctic: beetje stomme vraag maar wat is ovitrell precies? Niet zoveel verstand van.
Ovitrelle is ook een injectie die ik zelf thuis niet toedienen
Het ondersteund de ovulatie. Dat het eitje ook loskomt zeg maar
Arctic: ah oké bedankt voor de uitleg. Wat een uitkomst en hulpmiddelen hebben ze tegenwoordig he. Fijn dat dat er is.
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/ieYdgon-wT4

Hebben jullie deze al gezien? Ik moest er wel om lachen :-D.
Star wars parodie over de bevruchting.
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
15-10-2018 18:48
Ovitrelle is ook een injectie die ik zelf thuis niet toedienen
Het ondersteund de ovulatie. Dat het eitje ook loskomt zeg maar
Spannend! Is dit de eerste keer dat je deze injectie krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Arctic, fijn dat het slijmvlies goed is en eitje mooi gegroeid is! Hopelijk doet de ovitrelle goed z’n werk.

Lize, leuk dat je vriend ook zo enthousiast is dat hij niet kan wachten met testen!

Stringy, hoe lang zijn jouw cyclussen gemiddeld? Wanneer heb je de afspraak bij de gyn?

Hier weer dezelfde symptomen als het afgelopen half jaar voor NOD: gezwollen en gevoelige borsten. Tepels lijken wel gevoeliger dan ervoor. Zo stom dat dat elke keer zo is met die borsten. Vraag me af of het een teken is dat het sowieso weer niks is of dat het nog steeds kan. Nog 4 dagen wachten..
Alle reacties Link kopieren
Idd lize, lijkt mij ook fijn als je vriend zo mee gaat en denkt over het testen. Ik heb zelf het idee dat vooral ik er in mijn hoofd op die manier mee bezig ben. Hij vindt het op dat moment ook wel spannend, maar denkt van te voren 'we zien wel' en als ik ongesteld ben 'volgende keer beter'. Ergens ook fijn dat een van de twee nuchter blijft :)
Alle reacties Link kopieren
Mone: had je dat voor je zwanger wilde worden helemaal niet? Misschien dat je het nu extra merkt omdat je er op focust?

Volgens mij kan het ook een zwangerschapsteken zijn, dus zou niets uitsluiten :)
supersizeme schreef:
15-10-2018 19:16
Spannend! Is dit de eerste keer dat je deze injectie krijgt?
Ja dit is de eerste ronde voor mij net gonal f en ovitrelle. Hiervoor had ik clomid, maar daar had ik hele vervelende bijwerkingen van
Alle reacties Link kopieren
Supersizeme, weet het niet zo goed. Het is echt gevoelig wat echt op valt bij het douchen bijvoorbeeld dus kan het me niet voorstellen dat het me niet opgevallen is, maar wie weet was het wel zo maar linkte ik het niet echt aan iets idd. Volgens de gynaecoloog heeft het met progesteron te maken. Denk (en hoop) dat het nog alle kanten op kan.
Dames, sorry dat ik zo weinig reageer, superdruk weekend en eerlijk gezegd behoorlijk moe. Dit herken ik wel van mijn eerste zwangerschap, toen viel ik zo ongeveer onder het eten al in slaap.


@mone, toch gek wat je hoofd allemaal met je doet he, je weet opeens totaal niet meer wat normaal is en wat anders is dan anders. Net omdat je het zo graag wil!


@Arctic, fijn dat de follikel zo goed doorgegroeid is dat je nu voor de eisprong kunt gaan. Springt je ei nu binnen een x aantal uur of moet je nog een keer terug voor een echo? En hebben jullie nu ook een "sex"advies gekregen?

@Supersizeme; dat fiklmpje kende ik niet, maar in combi met de muziek erg grappig! :)

@Lize, Ga je nu morgen of donderdag testen? Misschien een wat gevoeligere test doen? Wellicht was je eisprong later dan je dacht?

@Stringy, jij al klachten? Heb je al besloten wanneer je gaat testen?
Stringy wat een lange cyclus, pff!

Lize benieuwd wanneer je idd gaat testen?

Mone wat vervelend dat je borsten steeds zo gevoelig zijn. Ik heb dat nooit echt gehad, maar de korte periode waarin dat wel zo was vond ik dat wel echt vervelend!

Arctic; spannend! Idd benieuwd hoe nu met wanneer wat enzo?

Hier totaaaaal niet bezig met het hele proces hoor :-? Toch fijn om in je dromen een positieve test in handen te hebben ;-) ach nog maar (ahum) een week wachten..
koekoek ik heb ook wel eens van een positieve test gedroomd

Gisteravond de ovitrelle gezet. Die prik was een stuk vervelender dan de gonal f. Gelukkig hoeft die maar een keer
@calm nar ovitrelle springt je ei tussen de 24 en 40 uur. 36 gemiddeld
Daarna is het afwachten
Gisteravond hebben we het in ieder geval gezellig gemaakt
Mone88: jaa vind ik ook erg leuk. Hij zit er tussen in. Super nuchter maar ook wel weer zin en zenuwachtig om te testen. Hij is er niet continu mee bezig maar dat is maar goed ook dan kan hij mij af en toe nog even naar de realiteit brengen.
Vervelend dat je zo last van je borsten hebt. Hopelijk op een goed teken. Hier elke maand last van mijn borsten. Week voor mijn nod heb ik altijd zo veel last dat op mijn buik slapen gewoon niet te doen is. En zijn ze bijna een cupmaat groter. Dus helaas zou ik niet op dat symptoom aan kunnen.

Supersize: klopt als er 1 nog nuchter blijft is ook wel fijn. Je zou je maar met z'n tweeën je steeds gek maken. Vind wel fijn dat me vriend zelf ook wel mee gaand erin is en het graag wil maar als op neer komt zegt hij ook wel we zien wel! We beseffen beide in iedergeval wel nog steeds dat het onze eerste ronde is en dat de kans wel erg klein is dan.

Calm en koekoek: we wouden morgen gaan testen. Maar ik denk dat we toch mijn nod gaan afwachten. Dat is donderdag. Plus dan zijn we samen en dat is ook wel leuk om dan te testen.
Ik denk dat ik wel weet wanneer mijn eisprong was omdat ik van dat slijm had verloren. Maar goed of mijn lichaam heeft me helemaal voor de gek gehouden. Maar we zien wel. Om nu al met ovulatie testen te beginnen word het gelijk een moeten en we willen er nu nog mee bezig zijn dat we het wel zien en het leuk blijft.

Koekoek: dat is wel een leuke droom een positieve zwangerschapstest haha. Hopelijk is het een voorteken. Misschien is het al gezegd maar wanneer kon je testen?
Je kan het ook haast niet bijhouden met al die verhalen hier ;-) nod is pas maandag of dinsdag, dus wordt nog even wachten. Sterk het gevoel dat het niet raak is ook dus ik test echt pas dan. Tenzij ik het ineens op m’n heupen krijg van de week.. gebeurd ook geregeld namelijk :rolling:
Koekoek: klopt haha. Zou er bijna een notitie blokje bij moeten hebben om het bij te houden.
Nog een weekje dus. Je hoort geregeld dat ze denken niet zwanger te zijn en dat het toch raak is. Dus hopen op het beste!
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt weer een spannende week voor een aantal. Ik duim!!

Ik ben dit weekend helaas ongesteld geworden. Was even een teleurstelling omdat ik natuurlijk ergens had gehoopt dat het meteen weer raak zou zijn. Aan de andere kant was de kans dat ik een eisprong had ook vrij klein met al die hormonen nog in mijn lijf.
En het is prachtig om te zien dat ik blijkbaar een atoomklok kan zetten op mijn cyclus. Want net als na de vorige miskraam gaat mij cyclus gewoon verder waar hij gebleven was voor de zwangerschap. Fijn dat mijn lijf het goed lijkt te doen. Op naar een nieuwe ronde. Zou iemand mijn NOD willen aanpassen naar 10-11?

Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat ik zelf nu ik menstrueer licht positief blijf testen. Heb nog geen witte test gehad. Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
16-10-2018 07:16
@calm nar ovitrelle springt je ei tussen de 24 en 40 uur. 36 gemiddeld
Daarna is het afwachten
Gisteravond hebben we het in ieder geval gezellig gemaakt
Ik hoop echt zo voor jullie dat het dit keer raak is!!
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjesbehang schreef:
16-10-2018 09:10
Dat wordt weer een spannende week voor een aantal. Ik duim!!

Ik ben dit weekend helaas ongesteld geworden. Was even een teleurstelling omdat ik natuurlijk ergens had gehoopt dat het meteen weer raak zou zijn. Aan de andere kant was de kans dat ik een eisprong had ook vrij klein met al die hormonen nog in mijn lijf.
En het is prachtig om te zien dat ik blijkbaar een atoomklok kan zetten op mijn cyclus. Want net als na de vorige miskraam gaat mij cyclus gewoon verder waar hij gebleven was voor de zwangerschap. Fijn dat mijn lijf het goed lijkt te doen. Op naar een nieuwe ronde. Zou iemand mijn NOD willen aanpassen naar 10-11?

Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat ik zelf nu ik menstrueer licht positief blijf testen. Heb nog geen witte test gehad. Iemand hier ervaring mee?
Zo ontzettend balen! Hopelijk lukt het weer snel in een van de aankomende rondes.
Alle reacties Link kopieren
@ Stippeltjesbehang: Jammer! Ik duim voor jullie in de volgende ronde

@ Artric: wat fijn dat het toch goed gegroeid is! Vervelend dat die spuit zo pijn deed :wtf: Hopelijk is het voor een goed doel!

Jullie verhalen over gevoelige borsten herken ik heel erg. Het douchen doet nu zelf pijn.. maar dat heb ik sinds ik gestopt ben met de pil meestal in de week voor NOD. Dus ik hou er geen rekening mee dat het een kwaaltje is ;-)

Ik heb het hier weleens al wel gevraagd, maar ik kan het niet terug vinden. Maar ik wil gaan temperaturen in mijn volgende cyclus wanneer we een verwijzing richting ziekenhuis krijgen. Welke thermometer kan ik dan het beste gebruiken? En moet het dan perse rectaal? Ik vind dat dan zo'n gedoe... :-$
Nou ik heb de hoop opgegeven. Hele dag al last van menstruatie krampen dus ik ben bang dat het elk moment kan door breken. Ook erg moe en geen energie meer over.. gevoel of kan ik elk moment in slaap vallen..
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjesbehang schreef:
16-10-2018 09:10
Dat wordt weer een spannende week voor een aantal. Ik duim!!

Ik ben dit weekend helaas ongesteld geworden. Was even een teleurstelling omdat ik natuurlijk ergens had gehoopt dat het meteen weer raak zou zijn. Aan de andere kant was de kans dat ik een eisprong had ook vrij klein met al die hormonen nog in mijn lijf.
En het is prachtig om te zien dat ik blijkbaar een atoomklok kan zetten op mijn cyclus. Want net als na de vorige miskraam gaat mij cyclus gewoon verder waar hij gebleven was voor de zwangerschap. Fijn dat mijn lijf het goed lijkt te doen. Op naar een nieuwe ronde. Zou iemand mijn NOD willen aanpassen naar 10-11?

Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat ik zelf nu ik menstrueer licht positief blijf testen. Heb nog geen witte test gehad. Iemand hier ervaring mee?
Stippel, wat jammer van je menstruatie!
Ik snap dat je het vreemd vind, ik dacht namelijk dat je cyclus pas om gang zou komen als je test ook echt wit was. Dat was bij mij wel het geval.
Bij hoe veel weken was het mis gegaan en hoe lang was je cyclus nu?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag naar de huisarts geweest omdat het niet hebben van cervixslijm mij toch wat onzeker maakt. (dacht ook fijn om even te delen voor andere).
Ze gaf aan dat bij de ene vrouw dit gewoon zichtbaarder is dan bij de andere. Ze gaf aan dat ik mij ook geen zorgen hoef te maken en het werkt omdat ik in feb zwanger was (ma).
Ik gaf aan dat ik vond dat het lang duurt, maar ook daarvan gaf ze aan dat gemiddeld toch wel een jaar is. Je hoort vaak de verhalen dat het allemaal vlot gaat, Maar dat de realiteit gewoon soms anders is.
We gaan er gewoon weer voor :applause:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven