Hoe lang in nieuwe functie voor zwanger proberen te worden?

19-11-2019 21:46 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben deze maand in een nieuwe baan beginnen, wel bij hetzelfde bedrijf waar ik al een paar jaar zit, maar toch. Man wil graag de condooms de deur uit doen, maar ik twijfel nog een beetje. Straks word ik snel zwanger en ben ik heel moe of moet ik non-stop kotsen en kan ik me niet goed inwerken in mijn nieuwe rol. Hoe lang zouden jullie wachten?
Zolang als JIJ wil.
Team baas in eigen buik.

met andere woorden, net zolang totdat jij er klaar voor bent.
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt hoe lang IK zou wachten. Ik zou niet wachten. Eerste keer duurde het 7 maanden voor ik zwanger was.

Zwangerschap valt slecht te plannen en er is nooit een goed moment om je leven op zijn kop te zetten.

Hou oud ben je? 25 is in mijn ogen anders dan 35.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je zelf?? Ik bedoel; ben je al een wandelende hormonenbom of hoeft het voor jou niet zo nodig? Kinderen krijgen is natuurlijk prachtig en mooi, maar je mag er tegenwoordig ook voor kiezen om ze niet te willen he.

Persoonlijk zou ik nog even wachten, vooral omdat je twijfelt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Hoe oud ben je? En wat wil je zelf?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij duurde het 3 jaar om zwanger te worden. Ik zou dus helemaal niet wachten :D (maar serieus, ga er coor wanneer het voor JOU goed voelt. Die baan is tof en leuk, maar kan ook enkele maanden zonder jou)
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn eerste duurde het 2,5 jaar eer ik zwanger was.. dus tja.. met de wetenschap van nu tov de situatie van toen zou ik geen dag wachten!

Een baby in je buik staat niet gelijk aan niet meer kunnen functioneren hoor
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 29. De ene dag lijkt het me geweldig im met mijn man deze stap te nemen, en de andere vraag ik me af hoe ik een kind sochtends op tijd bij de opvang zou krijgen terwijl ik zelf nog het liefst vijf keer zou willen snoozen. Maar ik ben altijd al een glas halfvol persoon geweest, dus ik weet ook wel dat een perfect moment er toch niet gaat komen.
Wat betreft mijn werk zit mijn twijfel niet in me schuldig voelen voor het bedrijf, maar echt in wat het handigst is voor mezelf, want ik vind deze functie echt heel leuk :) Dus dat we ergens het komende jaar gaan beginnen is wel zeker, het is meer de vraag hoe vroeg.
Alle reacties Link kopieren
Raak je je functie kwijt als je snel zwanger zou worden?
Moet je je bv 6 mnd bewijzen voor je de functie definitief hebt?

Zo niet: laat het niet van je baan afhangen. Er is altijd wel iets waardoor het niet uitkomt. Het leven is nogal onvoorspelbaar.

Je bent 29, mooie leeftijd om te beginnen.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 19-11-2019 22:12
7.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nu.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Als je voelt dat je niet meer wilt wachten. Er zijn altijd omstandigheden (misschien ben je na enkele maanden inwerken toe aan nieuwe verantwoordelijkheden, een nieuw project, etc..) waardoor het niet goed uitkomt. Anders begin je met proberen in het nieuwe jaar oid, ben je alweer drie maanden verder.
montblanc schreef:
19-11-2019 22:06
Ik ben 29. De ene dag lijkt het me geweldig im met mijn man deze stap te nemen, en de andere vraag ik me af hoe ik een kind sochtends op tijd bij de opvang zou krijgen terwijl ik zelf nog het liefst vijf keer zou willen snoozen. Maar ik ben altijd al een glas halfvol persoon geweest, dus ik weet ook wel dat een perfect moment er toch niet gaat komen.
Wat betreft mijn werk zit mijn twijfel niet in me schuldig voelen voor het bedrijf, maar echt in wat het handigst is voor mezelf, want ik vind deze functie echt heel leuk :) Dus dat we ergens het komende jaar gaan beginnen is wel zeker, het is meer de vraag hoe vroeg.

Wanneer jij er zin in hebt.

Het klinkt alsof jij nog even wil wachten. Doe dat dan gewoon.

En zat mensen zijn wel snel zwanger. Dat zijn er heel veel meer dan de mensen waarbij het jaren duurt.

Ik zou daarom niet 'eerder' gaan beginnen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 19-11-2019 22:18
12.94% gewijzigd
Bij mij duurde het 1,5 jaar voor ik zwanger was van de eerste. Huidige zwangerschap in ronde 2 raak. Ik was toen precies 6 maanden in dienst bij nieuwe werkgever (jaarcontract). Ik werk er nu bijna een jaar en ga over 6 weken met verlof. Tja.. Dacht van tevoren, ik zie wel of ze me dan een nieuw contract geven of niet, mocht ik dan zwanger zijn. Bleek met 4 maanden al omgezet te worden naar een vast contract, ik was echt net gestopt met de pil. ;) Je weet toch niet hoe het loopt.
Het belangrijkste is dat JIJ het wil. :)
Alle reacties Link kopieren
Zou wachten tot je goed bent ingewerkt. Je weet nooit hoe snel je zwanger bent. Ik was 2x meteen bij de eerste maand proberen al zwanger.
patchouli_ schreef:
19-11-2019 22:11
Raak je je functie kwijt als je snel zwanger zou worden?
Moet je je bv 6 mnd bewijzen voor je de functie definitief hebt?

Zo niet: laat het niet van je baan afhangen. Er is altijd wel iets waardoor het niet uitkomt. Het leven is nogal onvoorspelbaar.

Je bent 29, mooie leeftijd om te beginnen.

Ik zelf vind 29 nog best jong. Ik zou zelf nog een half jaar wachten zodat ik lekker in de rol zit.
het is niet verstandig om je te laten bezwangeren door een collega
knijster1973 schreef:
19-11-2019 22:24
Zou wachten tot je goed bent ingewerkt. Je weet nooit hoe snel je zwanger bent. Ik was 2x meteen bij de eerste maand proberen al zwanger.
Precies. En het is nou niet dat je met 29 een tikkende tijdbom bent. Een half jaar is zo voorbij en dan zit je al stukken beter in je rol.
Bij Ons duurde het 5 jaar dus ik zou er voor gaan, maar er zijn er ook na 1x zwanger

Je weet het niet. Volg je gevoel.
Misschien als je baan je grote droom is een half jaartje wachten, een half jaar is zo om. Als Ja je zoiets hebt we zien wel hoe het komt, zou ik er voor gaan. Ze kennen je al in het bedrijf dat scheelt wellicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk zwanger geworden terwijl ik bij mijn nieuwe baan (echt een nieuwe werkgever) begon. Tegen de verwachting in, ik had net een miskraam gehad en had nog geen menstruatie gehad.
Nog voor het verlopen van mijn eerste contract van 3 maanden heb ik het verteld. Als ze blij met je zijn, dan maakt die zwangerschap echt niet uit. Ik heb een verlenging gekregen ook al ben ik daarvan bijna de helft weer afwezig.

M.a.w. doe het wanneer jij wil. Je partner is er duidelijk klaar voor, wanneer jij dat ook bent kan die anticonceptie de deur uit. Je hebt ook helemaal geen garantie wanneer en of je zwanger zou worden.
biol schreef:
19-11-2019 22:05

Een baby in je buik staat niet gelijk aan niet meer kunnen functioneren hoor
Tja, soms wel. Ik ben zo iemand die maanden uitgeschakeld is, maar dat zijn uitzonderingen. Ik denk dat de meeste zwangeren gewoon door kunnen werken tot hun verlof. Hangt ook wel van je functie/soort werk af natuurlijk.

Qua wachten denk ik enerzijds dat je best een tijdje kunt wachten tot je er meer aan toe bent. Anderzijds komt het ideale moment nooit. Bij mij duurde de eerste 10 jaar, de tweede 6 maanden en de derde hadden we in de planning, maar diende zichzelf al aan :mrgreen: Plannen en kinderen krijgen gaat meestal niet samen.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
19-11-2019 22:06

en de andere vraag ik me af hoe ik een kind sochtends op tijd bij de opvang zou krijgen terwijl ik zelf nog het liefst vijf keer zou willen snoozen.
Waarom ga jij er vanuit dat het vanzelfsprekend is dat jij je toekomstige kind naar de opvang brengt?

Als je er nog niet klaar voor bent dan wacht je nog even. Voelt het goed dan ga je er voor.

Ik ben bet zwanger aan een nieuwe baan begonnen. Was dan wel via het uitzendbureau maar was geen probleem voor het bedrijf.
montblanc schreef:
19-11-2019 22:06
Ik ben 29. De ene dag lijkt het me geweldig im met mijn man deze stap te nemen, en de andere vraag ik me af hoe ik een kind sochtends op tijd bij de opvang zou krijgen terwijl ik zelf nog het liefst vijf keer zou willen snoozen. Maar ik ben altijd al een glas halfvol persoon geweest, dus ik weet ook wel dat een perfect moment er toch niet gaat komen.
Wat betreft mijn werk zit mijn twijfel niet in me schuldig voelen voor het bedrijf, maar echt in wat het handigst is voor mezelf, want ik vind deze functie echt heel leuk :) Dus dat we ergens het komende jaar gaan beginnen is wel zeker, het is meer de vraag hoe vroeg.
Zo te lezen wil je liever nog even wachten. Zeg dat tegen je man, in plaats van je nieuwe functie als excuus te gebruiken.
Je bent pas 29 en hebt nog even de tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger geraakt rond de tijd dat ik ben begonnen met m'n nieuwe functie (ook binnen zelfde bedrijf). Weer in ronde één zwanger.
En met 7 weken uit de roulatie vanwege klachten. Niet echt fijn, maar werk is vol begrip gelukkig.
Overweging was dat het voor ons gezin de beste tijd was (qua mijn leeftijd en de leeftijden vd kids).
Had niet verwacht thuis te komen te zitten alleen...

Ik zou er voor gaan, je weet niet hoe lang het duurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven