Hoe lang na stoppen pil zwanger?

18-12-2019 14:16 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik weet dat het helemaal niks zegt hoe lang het bij anderen heeft geduurd en dat ik er dus niks aan heb om het te vragen, maar ben toch nieuwsgierig :-)

Ik slik vanaf mijn 13de ongeveer al de pil ivm menstruatie met veel klachten. Ik ben nu 33 en zou graag over een aantal maanden willen gaan proberen zwanger te worden en daarom denken we er nu over om vanaf januari de pil in de prullenbak te gooien.

Mijn vraag is dus, wie heeft ook een jaar of 20 de pil geslikt en hoe lang duurde het 'ontpillen'/ zwanger worden bij jou?
Emceetje schreef:
18-12-2019 16:54
😥 dat wist ik niet...
:hug: als je meer wilt weten mag je altijd een pb sturen hoor!
13 jaar aan de pil.
Na 1 maand regelmatig. Na 7 jaar zwanger.

Mag ik vragen wat je graag wilt plannen? Ergens snap ik dat hoor ... Dus is geen aanval. Maar als ik zelf terugkijk had ik nog eerder moeten/willen beginnen.
Jaar of 14 aan de pil geweest, na stoppen direct een regelmatige cyclus. Zwanger een maand of 5 daarna. Bij kind nummer 2 hetzelfde (na weer ruim een jaar de pil geslikt te hebben).
Eerste keer: 8 jaar aan de pil, gelijk regelmatig, na 1,5 jaar zwanger.

Huidige zwangerschap: 3 jaar aan de pil, gelijk regelmatig, in ronde 2 zwanger.
Maar dingen zijn nu eenmaal niet zo planbaar en alles onder controle willen hebben is ook maar zo relatief. Een kind (willen) krijgen helpt wel in die realisatie trouwens.

Hier direct een regelmatige cyclus na ruim 15 jaar pilgebruik, toen duurde het nog bijna een jaar voor ik zwanger was.
16 jaar pil geslikt. Na 3 maanden zwanger, miskraam met 7 weken en 2 maanden later weer zwanger.
20 jaar aan de pil. Na 2,5 maand zwanger. Niet actief geprobeerd, maar met de instelling "we zien wel". Geen ovulatietesten, niet temperaturen etc.
12 jaar pil geslikt. Nu na ruim een jaar nog niet zwanger en cyclus ook nog niet regelmatig. Sinds deze week in de medische molen.

Dit zegt natuurlijk niks over hoe het bij jou zal gaan, zoals je al weet.
10 jaar de pil geslikt, cyclus direct op gang, derde ronde zwanger.
Slikte 15 jaar de pil, moest/wilde overstappen naar een andere pil - dus niet eens echt gestopt - en ik was gelijk zwanger na een keertje seks. Ben logischerwijs nu dus heel wat voorzichtiger.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven