Zwanger
alle pijlers
Hoe rust vinden in zwanger worden?
dinsdag 9 juli 2024 09:37
Hoi allemaal,
Mijn man en ik proberen nu een paar maanden zwanger te worden. Ik weet dat we pas een paar maanden bezig zijn, maar merk dat ik het toch soms lastig vind dat het nog niet gelukt is. Ik heb met alles altijd geleerd dat als je maar hard genoeg je best doet, het lukt, maar dat geldt natuurlijk hier niet bij. Ik probeer mezelf toch meer rust te geven erin en te bedenken dat het loopt zoals het loopt, maar dat lukt nog niet echt goed.
Hoe hebben jullie dat ervaren en hoe hebben jullie jezelf toch de rust gegeven?
Mijn man en ik proberen nu een paar maanden zwanger te worden. Ik weet dat we pas een paar maanden bezig zijn, maar merk dat ik het toch soms lastig vind dat het nog niet gelukt is. Ik heb met alles altijd geleerd dat als je maar hard genoeg je best doet, het lukt, maar dat geldt natuurlijk hier niet bij. Ik probeer mezelf toch meer rust te geven erin en te bedenken dat het loopt zoals het loopt, maar dat lukt nog niet echt goed.
Hoe hebben jullie dat ervaren en hoe hebben jullie jezelf toch de rust gegeven?
dinsdag 9 juli 2024 09:52
Wat lastig voor jullie! Dat weet ik ook zeker en ik wil ook absoluut niet zeggen dat ik het slecht heb, vandaar ook dat ik zeg dat ik weet dat we pas een paar maanden bezig zijn.
Uiteraard ga ik ook gewoon door met mijn leven, alleen vind ik het gevoel soms wat moeilijk en ik ben daarom op zoek naar tips hoe anderen ermee om gaan, zodat ik het meer rust kan geven.
Uiteraard ga ik ook gewoon door met mijn leven, alleen vind ik het gevoel soms wat moeilijk en ik ben daarom op zoek naar tips hoe anderen ermee om gaan, zodat ik het meer rust kan geven.
dinsdag 9 juli 2024 09:52
Wat mij rust gaf is te bedenken hoe vaak het wél lukt om binnen een jaar zwanger te raken, en áls je dan niet bij de gelukkigen hoor, een plan B te bedenken.
Het is net als met een dobbelsteen; sommigen gooien meteen de eerste keer zes. Een ander moet tien keer gooien om zes te krijgen. Na een jaar gooien, hebben de meesten wel een keer zes gegooid. En in mijn geval, ik was rond de 40, was ik met twee dobbelstenen aan het proberen 12 te gooien - dan duurt het nog langer. Ik had alvast wat rondgekeken naar de mogelijkheden voor als het niet lukt - dat zag ik dan maar als de bonus dobbelsteen. Uiteindelijk is het gelukkig na twee jaar gooien wel gelukt.
Het is net als met een dobbelsteen; sommigen gooien meteen de eerste keer zes. Een ander moet tien keer gooien om zes te krijgen. Na een jaar gooien, hebben de meesten wel een keer zes gegooid. En in mijn geval, ik was rond de 40, was ik met twee dobbelstenen aan het proberen 12 te gooien - dan duurt het nog langer. Ik had alvast wat rondgekeken naar de mogelijkheden voor als het niet lukt - dat zag ik dan maar als de bonus dobbelsteen. Uiteindelijk is het gelukkig na twee jaar gooien wel gelukt.
dinsdag 9 juli 2024 09:54
dinsdag 9 juli 2024 09:54
Ik heb met alles altijd geleerd dat als je maar hard genoeg je best doet, het lukt, maar dat geldt natuurlijk hier niet bij.
Overigens geldt voor heel veel dingen in het leven dat hard genoeg werken geen garantie is voor een gewenst resultaat. Jammer dat veel kinderen dat toch meekrijgen in de opvoeding.
dinsdag 9 juli 2024 09:55
Dit is juist zo iets waarbij je niet meer kan doen dan op het goede moment seks hebben en een enigzins gezonde leefstijl hebben
En dan nog is er geen garantie dat het überhaupt lukt of hoe lang het duurt
Proberen je leven te leven en niet stil te gaan staan.
De gemiddelde tijd is 12 maanden voor het lukt en daarna kun je bij de huisarts aan de bel trekken
Het leven is niet controleerbaar of stuurbaar helaas...
Dus lekker veel dingen blijven ondernemen en veel afleiding zoeken dan gaat de tijd het snelste
En dan nog is er geen garantie dat het überhaupt lukt of hoe lang het duurt
Proberen je leven te leven en niet stil te gaan staan.
De gemiddelde tijd is 12 maanden voor het lukt en daarna kun je bij de huisarts aan de bel trekken
Het leven is niet controleerbaar of stuurbaar helaas...
Dus lekker veel dingen blijven ondernemen en veel afleiding zoeken dan gaat de tijd het snelste
dinsdag 9 juli 2024 09:56
dinsdag 9 juli 2024 09:58
Ik vind het idee van: hard genoeg werken dan lukt het wel, ook niet kloppen.
Sowieso in deze situatie niet naar überhaupt in het leven niet
Soms zijn dingen niet voor je weg gelegd in het leven, hoe hard je dan je best ook doet, het wordt alleen een teleurstelling.
Dit bedoel ik overigens niet in het kader van zwanger worden hoor maar meer op gebied van werk/gezondheid/financieel
Sowieso in deze situatie niet naar überhaupt in het leven niet
Soms zijn dingen niet voor je weg gelegd in het leven, hoe hard je dan je best ook doet, het wordt alleen een teleurstelling.
Dit bedoel ik overigens niet in het kader van zwanger worden hoor maar meer op gebied van werk/gezondheid/financieel
dinsdag 9 juli 2024 10:02
Ik was in het begin allerlei topics aan het onderzoeken, websites aan het lezen en wij hebben ons laten onderzoeken. De kans per maand is gewoon een laag percentage. Wij plannen onze intieme momenten per 3 dagen en lukt het niet, dan lukt het niet.
Stress is een slechte bijeenkomst, dus ik ben gestopt met inlezen, erover praten en probeer mijzelf te focussen vooral op de dagelijkse activiteiten.
Stress is een slechte bijeenkomst, dus ik ben gestopt met inlezen, erover praten en probeer mijzelf te focussen vooral op de dagelijkse activiteiten.
dinsdag 9 juli 2024 10:04
Hier heeft het ook een aantal jaar geduurd voor ik blijvend zwanger was.
Mijn tip; leef je leven zoals het nu is en geniet van de dingen die je nu nog moeiteloos kan doen zonder kinderen.
Je kan nu nog vrij, spontaan en impulsief leven, geen zorgen over oppas die moeilijk te plannen is, geen zieke huilende kinderen met doorkomende of wisselende tanden, geen nachtmerries etc.
Ik ben elke dag dankbaar en gelukkig met m'n kinderen, en tegelijk geniet ik enorm als ze een keer een weekend bij hun vader zijn en ik zonder een voorbereiding van een uur in de auto of fiets kan stappen op weg naar iets spontaans.
Een boodschap van een paar minuten duurt met kinderen al gauw een uur
Dus, zolang je nog kinderloos bent, geniet er nog van, als ze er eenmaal zijn verlang je soms nog wel eens terug naar de tijd vóór hun;)
Desalniettemin hoop ik voor je dat je snel zwanger mag worden! Ik weet hoe onzeker die periode is
Mijn tip; leef je leven zoals het nu is en geniet van de dingen die je nu nog moeiteloos kan doen zonder kinderen.
Je kan nu nog vrij, spontaan en impulsief leven, geen zorgen over oppas die moeilijk te plannen is, geen zieke huilende kinderen met doorkomende of wisselende tanden, geen nachtmerries etc.
Ik ben elke dag dankbaar en gelukkig met m'n kinderen, en tegelijk geniet ik enorm als ze een keer een weekend bij hun vader zijn en ik zonder een voorbereiding van een uur in de auto of fiets kan stappen op weg naar iets spontaans.
Een boodschap van een paar minuten duurt met kinderen al gauw een uur
Dus, zolang je nog kinderloos bent, geniet er nog van, als ze er eenmaal zijn verlang je soms nog wel eens terug naar de tijd vóór hun;)
Desalniettemin hoop ik voor je dat je snel zwanger mag worden! Ik weet hoe onzeker die periode is
Je richting is belangrijker dan je snelheid
dinsdag 9 juli 2024 10:08
Het probleem hierbij is dat het een gevoelskwestie is. Iets wat je heel graag wilt. Bijna hormonaal. En dat weg rationaliseren is heel lastig. Hier heeft het ook bij beide kinderen 2 jaar geduurd en het enige wat ik kan zeggen is probeer er nuchter onder te blijven. Niet doemdenken, of bang worden dat het niet lukt. Maar het kan lastig zijn zeker als de kinderwens intens is
dinsdag 9 juli 2024 10:10
Ja ik weet heel goed hoor, dat dat moeilijk is. Als je die kinderwens eenmaal in je hoofd hebt dan wil je niks anders meer.Twijfelaar123 schreef: ↑09-07-2024 09:56Dat is ook een goeie inderdaad Honingbij_
Ik merk inderdaad dat een deel van de focus toch best veel gaat liggen op het zwanger worden en het fantaseren hoe ons leven wordt met een kind, maar inderdaad iets meer focus op wat er nu allemaal is en wat er nu allemaal leuk is.
En misschien is het voor iedereen anders, maar nu ik eenmaal twee kleintjes heb verlang ik zo nu en dan toch terug naar toen het leven nog veel makkelijker was. Ik had daar graag wat bewuster van willen genieten, achteraf.
dinsdag 9 juli 2024 10:28
Bedankt voor jullie berichten! Ik ga inderdaad proberen meer bezig te zijn met het nu en genieten van wat we allemaal hebben en kunnen. Het is zoals Lonelycat zegt inderdaad een gevoelskwestie van een diepe wens, maar het blijft inderdaad belangrijk om de rest niet uit het oog te verliezen daardoor.
dinsdag 9 juli 2024 10:29
En als ze norse pubers of het huis uit zijn dan had je graag bewuster willen genieten van de tijd met je kleintjes. Maar dan ben je de slapeloze nachten wel weer kwijt.Honingbij_ schreef: ↑09-07-2024 10:10Ja ik weet heel goed hoor, dat dat moeilijk is. Als je die kinderwens eenmaal in je hoofd hebt dan wil je niks anders meer.
En misschien is het voor iedereen anders, maar nu ik eenmaal twee kleintjes heb verlang ik zo nu en dan toch terug naar toen het leven nog veel makkelijker was. Ik had daar graag wat bewuster van willen genieten, achteraf.
Elke tijd heeft mooie en vervelende kanten!
dinsdag 9 juli 2024 10:51
Klopt, zoals ik hier ooit op het forum las; 'de dagen duren lang maar de jaren vliegen voorbij'
Je richting is belangrijker dan je snelheid
dinsdag 9 juli 2024 11:24
Wij hebben er bij de eerste bijna anderhalf jaar over gedaan eer dat het succesvol was. Het lukt bij lange na de meeste niet in een keer.
Maar ook je motto als je iets maar lang genoeg probeert dan lukt het. Kun je het beste nu ook maar loslaten. Mijn middelste is autistisch en geloof me hoe hard en lang we dingen ook proberen heel vaak lukt het gewoon niet. Het leven is helaas niet maakbaar.
Mijn man en ik gingen uit eten als ik toch weer ongesteld werd. Van he nu kan het nog nu mag ik nog alles eten en drinken.
Maar ook je motto als je iets maar lang genoeg probeert dan lukt het. Kun je het beste nu ook maar loslaten. Mijn middelste is autistisch en geloof me hoe hard en lang we dingen ook proberen heel vaak lukt het gewoon niet. Het leven is helaas niet maakbaar.
Mijn man en ik gingen uit eten als ik toch weer ongesteld werd. Van he nu kan het nog nu mag ik nog alles eten en drinken.
dinsdag 9 juli 2024 11:55
Uit ervaring weet ik dat je er niet, niet mee bezig kan zijn. Het is iets wat je graag wil en dan blijft het door je hoofd spoken. Hier is het na 2 jaar en ziekenhuisbehandelingen (bleek PCOS te hebben) gelukkig wel gelukt.
Mij hielp het vooral om er niet EXTRA mee bezig te zijn, dus niet allerlei dingen opzoeken, niet vanalles lezen over zwangerschappen maar vooral doorgaan met leven, meer leuke dingen plannen die met kinderen niet meer (zo makkelijk) zouden kunnen.
In je achterhoofd blijf je er altijd mee bezig maar zorg dat het geen obsessie wordt.
Veel succes!
Mij hielp het vooral om er niet EXTRA mee bezig te zijn, dus niet allerlei dingen opzoeken, niet vanalles lezen over zwangerschappen maar vooral doorgaan met leven, meer leuke dingen plannen die met kinderen niet meer (zo makkelijk) zouden kunnen.
In je achterhoofd blijf je er altijd mee bezig maar zorg dat het geen obsessie wordt.
Veel succes!
dinsdag 9 juli 2024 12:20
Ik ben twee keer de eerste ronde zwanger geworden dus ik weet niet of dit een goed advies is hoor, maar misschien kan je in je achterhoofd houden dat de meeste vrouwen binnen 12 maanden wel zwanger zijn. Zo niet, dan kan je daarna naar de huisarts voor verder onderzoek. Eerder dan die 12 maanden zou ik me er geen zorgen over maken.
En ondertussen nog even lekker genieten van je (nacht)rust en vrijheid.
En ondertussen nog even lekker genieten van je (nacht)rust en vrijheid.
dinsdag 9 juli 2024 14:51
Mijn man zei altijd: sommige mensen worden makkelijk zwanger, bij sommige mensen duurt het even en weer anderen worden zwanger terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling was. Zolang je nog geen jaar bezig bent, lijkt het mij geen reden tot zorgen. Al snap ik dat als je eenmaal aan het proberen bent om een zwangerschap tot stand te brengen je hoopt dat het heel snel raak is. Succes!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 9 juli 2024 14:53
Oh en ik heb met mijn man verre reizen gemaakt: Tokyo, Hong Kong en de VS (want bij ons duurde het wel erg lang en gingen er diverse ICSI behandelingen aan vooraf). Terugkijkend ben ik blij dat we die reizen gemaakt hebben, want met een baby/peuter zou ik dat minder snel doen. Blijf genieten!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in