Hoe vertelde jij je zwangerschap?

04-08-2020 18:17 32 berichten
Yes! Eindelijk gelukt. Ik kan niet wachten om het aan de mensen dichtbij me te vertellen. En nu ik eindelijk zwanger ben is het opeens niet meer zo belangrijk hoe de boodschap wordt gebracht. Maar toch vind ik het leuk om te horen hoe jullie je ouders/schoonouders, broers, zussen en beste vrienden hebben verteld dat je zwanger was.

Hoe vertelde jij je zwangerschap aan je naaste familie?

Totaal aantal stemmen: 123

Gewoon verteld, het nieuws is al speciaal genoeg toch? (74%)
Ik maakte er een speciaal momentje van (cadeautje, raadsel, etc) (26%)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het gewoon vertelt.
Niks geen cadeautje of wat dan ook. Gewone gezegd dat ik zwanger ben en that's IT.
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat ook sorry. Gefeliciteerd!
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Gewoon verteld, dat was leuk genoeg.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

wij gaven een fototje van één van de vele echo's in een hartvormig hangertje /fotolijstje. Staat/hangt nogsteeds bij iedereen op een mooi plekje.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, gefeliciteerd! Ik kan op YouTube dus echt uren naar filmpjes kijken van mensen die hun familie verrassen met ‘het nieuws’, maar mocht het bij ons zover komen, dan denk ik dat wij het ook gewoon vertellen. Ik zou het wel leuk vinden om er een momentje van te maken, maar meestal vind ik alle ideeën zo cheesy dat het waarschijnlijk niet gaat gebeuren 😁
Gefeliciteerd!!

Ja, hier wel een momentje van gemaakt met een klein cadeautje als hint.
Naaste collega's getrakteerd op geboortekoekjes bij de thee dus ook dat was gelijk duidelijk.

Verder geen toeters of bellen hoor. Ik vond het zelf makkelijker dan echt uitspreken 'ik ben zwanger'. Maar either way is prima toch. Veel plezier met vertellen!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wij hebben het gewoon aan iedereen verteld. Alleen mijn moeder niet, zij zag het alle 3 de keren aan mij.

Vriendin van mij heeft bij de tweede wel iets met een romper gedaan. Maar ze zei, één keer was leuk, maar daarna niet meer. Wat een gedoe om het iedereen op die manier te vertellen.
We hebben de aanstaande oma's en opa's een blik met bonbons gegeven. Op het blik stond 's wereld beste opa/oma
En we hebben ze uit eten genomen. Na 4 jaar en ivf en alles wilden we het wat leuker brengen dan alleen zeggen
Oh en de rest gewoon verteld
Fruity-Pebbles schreef:
04-08-2020 18:36
We hebben de aanstaande oma's en opa's een blik met bonbons gegeven. Op het blik stond 's wereld beste opa/oma
En we hebben ze uit eten genomen. Na 4 jaar en ivf en alles wilden we het wat leuker brengen dan alleen zeggen

Toen volstond gewoon vertellen nog steeds. De uitslag kwam op dd-mm-jjjj en dat wist iedereen die wist waar we mee bezig waren.

Bij de tweede net zo.

Derde kwam spontaan en toen ik het ziekenhuis belde dat ik dacht zwanger te zijn, moest ik nu, onmiddellijk komen voor echo. Dus belde ik mijn moeder dat ik de kinderen niet kwam halen want zwanger, eiste ik de rest van de ochtend vrij bij lg, want mogelijk zwanger. Dus wist iedereen het met zes weken alvast.

Nooit erg gevonden dat het zo ging. Nooit speciaal moment gemist.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, wij kwamen er begin december achter en hebben toen tijdens het kerstdiner een leuk kaartje geschreven voor opa en oma. Mede omdat wij (ik) graag uit eten gaan en wijn drinken haha dat valt dan wel op tijdens een uitgebreid kerst diner. Niet heel bijzonder verder en toen ik het kaartje aan m’n moeder gaf zei ze zonder het te lezen ineens; wanneer ben je uitgerekend, ik zie al weken wat aan jou! :whut:
sofiej1986 wijzigde dit bericht op 04-08-2020 18:48
20.74% gewijzigd
Oh, en gefeliciteerd natuurlijk.
Bij mans ouders op de koffie geweest en gezegd dat we zelf iets lekker mee zouden nemen. Dat lekkers was beschuit met muisjes.
Bij mijn familie op Whatsapp gegooid
Zonneoog schreef:
04-08-2020 18:19
Wij hebben het gewoon vertelt.
Niks geen cadeautje of wat dan ook. Gewone gezegd dat ik zwanger ben en that's IT.
Zelfde hie en er komt ook geen social media post of gender reveal party.
ditte_ schreef:
04-08-2020 18:52
Zelfde hie en er komt ook geen social media post of gender reveal party.
Oh bah nee. Nou verdien ik leuk bij dankzij die party's, maar moet er zelf niet aan denken. Geef de taart af en that's it ;-)
Alle reacties Link kopieren
Schaaltje bonbons versierd met muisjes bij de koffie bij mijn ouders
Bij zijn ouders de echofoto laten zien.
Been there, done that, got the T-shirt.
Gefeliciteerd TO! Heerlijk om hier Lekker over na te denken.

Wij zijn van plan, wanneer het gelukt is, schoonouders (wijnfanaten) een fles Le Chateaux du petit Enfant 2021 te geven ;-D. Mijn ouders zijn we nog niet over uit ^^.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste een echofoto ingelijst ingepakt.
Bij de 2e de oudste een truitje aangetrokken met GROTE BROER.
Vanaf de derde gewoon: ik ben weer zwanger.
Scheelt (denk ik) wel dat ik na de 2e meerdere miskramen heb gehad, en ik in eerste instantie afwachtte of het echt wel goed zat en naarmate de tijd verstreek ik steeds minder zin had om ons "geheimpje" te delen.
Uiteindelijk met 16/17 weken verteld. Volgens mij wisten we toen zelfs al het geslacht.

Gefeliciteerd!
bedankt dames voor de felicitaties :cheer2:

Ik ben net 4,5 week dus superpril maar we hebben zo lang rondgelopen met de wens en een miskraam, dat ik het nu toch graag deel. Plus het voelt nu allemaal heel anders, heel goed.

We geven straks mijn nietsvermoedende vader een voorleesboekje "ik vind je lief, opa".

Maar uberhaupt het vertellen vind ik al heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de opa's en oma's een voorleesboekje gegeven, waar we op de eerste bladzijde schreven; gefeliciteerd jullie worden opa en oma!
Verder iedereen gewoon verteld.
Kokoro schreef:
04-08-2020 19:00
Gefeliciteerd TO! Heerlijk om hier Lekker over na te denken.

Wij zijn van plan, wanneer het gelukt is, schoonouders (wijnfanaten) een fles Le Chateaux du petit Enfant 2021 te geven ;-D. Mijn ouders zijn we nog niet over uit ^^.

Hahaha fantastisch!!
Alle reacties Link kopieren
Wij stonden op een vrijdag vroeg in de avond in december voor de deur met een flesje alcoholvrije bubbels.

We wonen op 1,5 uur rijden. Het was winter. Sneeuw voorspellingen.
De blik van mijn ouders maar ook broers en zusjes zal ik nooit vergeten.
Na zeven jaar fertiliteit behandelingen wist iedereen acuut wat er aan de hand was 😅
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf mijn moeder de test, die dacht dat het een thermometer was en vroeg zich af wat ze daarmee moest :hihi: . Mijn vader een ‘opa’ mok voor zijn verjaardag gegeven. Kwartje moest ook even vallen. Bij de tweede de oudste een shirtje aangetrokken met de tekst ‘ik word grote broer’ naar opa en oma. Voor de rest gewoon verteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven