Hoe vertellen dat je zwanger bent

31-03-2020 01:33 115 berichten
Hee iedereen,

Ik hoop deze maand zwanger te zijn, maar ik ben zo bang om het aan onze ouders te vertellen. Ik ben 20, mijn vriend 21. Allebei vast contract eigen woning etc, wij hebben nu eenmaal de keuze gemaakt vroeg zwanger te worden, want we willen jonge ouders zijn. Nu weet ik dat de reactie van onze ouders niet positief gaat zijn en hoe ik dit moet gaan vertellen.
Hebben jullie hier ervaring mee..?
Alle reacties Link kopieren
Ik. Ben. Zwanger. !
En nou is het afgelopen!
Niet.

Ze zien het vanzelf wel binnen een paar maanden :-).
Verder is de band met m’n ouders gewoon goed dus wil het ze wel vertellen
Aquarium1301 schreef:
31-03-2020 01:42
Verder is de band met m’n ouders gewoon goed dus wil het ze wel vertellen
Als je nu al weet dat ze je eigenlijk te jong vinden, geef ze dan vooral véél tijd om aan het idee te wennen.
Eens het zover is , hen gewoon vertellen . En hen tijd geven om te wennen .
Je zegt dat jullie er klaar voor zijn .
Dat zullen zij dan ook wel merken aan jullie houding .
Eenmaal de baby er is en ze zien dat het kindje welkom is en jullie gelukkig zijn , draaien ze vanzelf wel bij . Hou er wel rekening mee dat de kraamtijd een pittige tijd kan zijn .
Eens dat zover is , zien zij het dan zitten om af en toe eens een handje te helpen indien mogelijk ?

Succes met zwanger worden :-]
Sterrenwacht007 schreef:
31-03-2020 02:22

Eens dat zover is , zien zij het dan zitten om af en toe eens een handje te helpen indien mogelijk ?
Als je op je 20ste bewust zwanger wordt en al angst hebt dat je ouders dat geen schitterend plan vinden zou ik daar net met geen woord over reppen. Laat net zien dat je volwassen genoeg bent om dingen zoals opvang zelf op te lossen.

Willen mam of schoonmam helpen moeten ze daar verderop in de zwangerschap zelf maar mee komen.

Bovendien ... Veel kans dat iedereen - grootouders to be - net 45 à 50 is en nog gewoon aan 't werk.
我怀孕了
Alle reacties Link kopieren
Ik heb leuk nieuws, ik ben zwanger. Als jullie dit zo willen, breng het dan als wat het voor jullie is: een gewenste situatie. Ga je niet verdedigen, jullie zijn volwassen en hebben dit samen besloten.
Als je jezelf volwassenen genoeg vindt om een kind te krijgen zorg dan ook dat je volwassen genoeg bent om dit aan je ouders te vertellen en met hun reacties om te gaan.
Andersom schreef:
31-03-2020 06:58
Als je jezelf volwassenen genoeg vindt om een kind te krijgen zorg dan ook dat je volwassen genoeg bent om dit aan je ouders te vertellen en met hun reacties om te gaan.
Hier ben ik het mee eens
Alle reacties Link kopieren
Mocht je straks zwanger zijn, dan zou ik het op een leuke manier vertellen, bijvoorbeeld met een klein cadeautje voor de a.s. opa's en oma's.

Ik snap je wel hoor! Ik was ook nog jong en vond het ook spannend om te vertellen. Mijn moeder reageerde heel erg leuk! Mijn schoonouders schrokken, hadden het nog niet verwacht. En ook op mijn werk vroegen ze of het wel de bedoeling was :| Maar goed, ik was heel blij. De meeste mensen moesten alleen aan het idee wennen
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
31-03-2020 06:58
Als je jezelf volwassenen genoeg vindt om een kind te krijgen zorg dan ook dat je volwassen genoeg bent om dit aan je ouders te vertellen en met hun reacties om te gaan.
+1
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
31-03-2020 06:58
Als je jezelf volwassenen genoeg vindt om een kind te krijgen zorg dan ook dat je volwassen genoeg bent om dit aan je ouders te vertellen en met hun reacties om te gaan.
Niet mee eens. Vond het bij mijn vierde zwangerschap ook heel eng om te vertellen
Intotheunknown schreef:
31-03-2020 07:07
Niet mee eens. Vond het bij mijn vierde zwangerschap ook heel eng om te vertellen
Waarom dan?
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
31-03-2020 06:22
Ik heb leuk nieuws, ik ben zwanger. Als jullie dit zo willen, breng het dan als wat het voor jullie is: een gewenste situatie. Ga je niet verdedigen, jullie zijn volwassen en hebben dit samen besloten.
Precies. Als jij uitstraalt bang te zijn voor hun oordeel, geef je zelf ruimte aan hen om dit ook te mogen vinden.

Daarbij, je zit nu al te draaikonten erover terwijl je nog niet (bevestigd) zwanger bent. Goed advies voor de rest van je leven: maak je niet druk over zaken die nog niet gebeurd zijn.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
31-03-2020 07:08
Waarom dan?
Omdat ik het blijkbaar belangrijk vind wat van mijn moeder van mij vindt
Merl0t schreef:
31-03-2020 07:10
Precies. Als jij uitstraalt bang te zijn voor hun oordeel, geef je zelf ruimte aan hen om dit ook te mogen vinden.

Daarbij, je zit nu al te draaikonten erover terwijl je nog niet (bevestigd) zwanger bent. Goed advies voor de rest van je leven: maak je niet druk over zaken die nog niet gebeurd zijn.

Dit!!
In de openingspost schiet je al in de verdediging zonder dat iemand er commentaar op had. Waarom? Als dit een beslissing is wat je 100% achter staat waarom zou je je dan moeten verdedigen?
Intotheunknown schreef:
31-03-2020 07:12
Omdat ik het blijkbaar belangrijk vind wat van mijn moeder van mij vindt
Ok. Maar dat weet je dan toch na de 1e 3? Of was 4 extra spannend?
Alle reacties Link kopieren
20. Pfft.

Wil je zelf niet iets met je leven doen, bv geestelijk onafhankelijk worden van je ouders, voor je dat leven in dienst stelt van een volgende generatie?


Edit: Waarom zie ik opeens de zwanger pijlerT? Die had ik toch geblokkeerd?
merano wijzigde dit bericht op 31-03-2020 09:15
20.48% gewijzigd
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Geef eens drie redenen waarom je vindt dat w0 een veel beter idee is dan bv 25?
Hoelangben je al samen met je vriend?
Hoe gaan jullie de zorg/huishouden/werk verdelen?
Woon je nog niet samen?

Ik heb mijn ouders op mijn 21e verteld dat ik zwanger was. Dat vonden ze niet meteen fantastisch en logisch ook.

Maar dat is goedgekomen. Gewoon zeggen. Geen ‘we kunnen dit heus wel’

Of hebben je ouders gegronde redenen om hier niet achter te staan? Relatie die aan en uit gaat, vriendje dat drugs gebruikt of geen sociale vaardigheden heeft, geen diploma’s, pas 4 maanden samen, dat soort dingen?
Oh en grappig, zo snel een vast contract! 17 dagen geleden vertelde je dat je1 april ergens begint met een maand proeftijd en of dat wel handig is met zwanger worden.
Alle reacties Link kopieren
Intotheunknown schreef:
31-03-2020 07:07
Niet mee eens. Vond het bij mijn vierde zwangerschap ook heel eng om te vertellen
maar dat had niet met je leeftijd te maken, maar met dat je een 4e kind kreeg
(neem ik aan)
Alle reacties Link kopieren
Je hoopt deze maand zwanger te zijn? Je hebt je leeftijd mee, maar alsnog zou ik eerst eens proberen of dat allemaal zo hup-hup lukt voordat ik me druk zou maken over dit soort dingen.
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven