Hoe vertellen dat je zwanger bent

31-03-2020 01:33 115 berichten
Hee iedereen,

Ik hoop deze maand zwanger te zijn, maar ik ben zo bang om het aan onze ouders te vertellen. Ik ben 20, mijn vriend 21. Allebei vast contract eigen woning etc, wij hebben nu eenmaal de keuze gemaakt vroeg zwanger te worden, want we willen jonge ouders zijn. Nu weet ik dat de reactie van onze ouders niet positief gaat zijn en hoe ik dit moet gaan vertellen.
Hebben jullie hier ervaring mee..?
Alle reacties Link kopieren
Niet. As je nog niet zwanger bent zou ik nog een poos wachten. Veel te jong 20 en 21.
Alle reacties Link kopieren
Dus je hoopt zwanger te zijn nog vóór je aan je proefperiode begint? Daar kan je inderdaad wel commentaar op verwachten. Ook als je 30 zou zijn geweest. Hoe komt het dat jullie deze timing een goed idee vinden?
Oh je bént nog niet eens zwanger?!?! En je hoopt deze maand zwanger te zijn? Denk je niet dat dat ook nog best een half jaar kan duren? Wat een raar topic.
:fortune: Je hóópt zwanger te zijn? :sherlock:

En dan ook nog in deze onzekere tijd qua gezondheid....
1. Eerst maar eens zwanger worden.
2. Jullie willen dit toch graag? Nou, dan breng je het ook als blij nieuws als het zover is! Dus niet “Jullie zullen er wel van schrikken/ons nog veel te jong vinden/dit niet zo leuk vinden”, maar “We hebben leuk nieuws, ik ben zwanger!”

Het komt op mij eerlijk gezegd niet erg volwassen over als je je blijkbaar zo druk maakt om de reactie van je ouders.
Alle reacties Link kopieren
Je bent net bij defensie begonnen met een contract voor 2 jaar. Dat is dus geen vast contract.

Wanneer jullie oud en wijs genoeg zijn om aan kinderen te denken, dan moet je ook oud en wijs genoeg zijn om deze keuze te verantwoorden.

Mochten je zwanger worden (je bent het nog niet!) dan zal je vragen krijgen. De meeste vragen kan je voorspellen, dus bedenk alvast de antwoorden.

Je ouders zullen zich zorgen maken, dat hoort bij de rol van ouder, ga in gesprek. Erken hun zorgen. Ga niet direct in de verdediging maar leg uit waarom jullie de keuze maken.

Je zegt dat jij en je vriend jong aan kinderen willen beginnen. 20/21 is jong, maar 25/26 is ook nog jong. Dus kom met meer onderbouwing.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
100% serieus bedoeld:

Op jullie leeftijd zou ik minimaal een paar maanden wachten vanwege corona. Waarom?

- het is onduidelijk wat het virus doet voor een ongeboren kindje
- over 9 maanden zit je midden in de winter, zit je weer met corona. En raamvisite is midden in de winter echt minder leuk dan nu met de zon.

Als je nou 38 bent snap ik de haast. Maar in jullie geval zou ik echt even wachten.
Andersom schreef:
31-03-2020 06:58
Als je jezelf volwassenen genoeg vindt om een kind te krijgen zorg dan ook dat je volwassen genoeg bent om dit aan je ouders te vertellen en met hun reacties om te gaan.
Dit
Zoiets? Eeeeeenig! .......

Afbeelding
Oh en als je echt een kind wilt krijgen op je 21e, ga er dan gewoon vanuit dat je zeker de eerste 10 jaar vragen en commentaar krijgt. Dat mensen er vanuit gaan dat je niet meer bij de vader bent, dat het een ongelukje is, dat je wel geen diploma of leuke baan zult hebben.

Als je daar niet tegen kunt: niet aan beginnen. Ik ben nu 36 en het commentaar en de vragen nemen pas de laatste 3/4 jaar een beetje af. Tenzij mensen gaan rekenen en bedenken hoe oud mijn oudste is. Dan begint het weer van voor af aan
Alle reacties Link kopieren
joehoe jongens TO is overtijd hoor
die is echt wel zwanger al

de tijd van verstandige keuzes is voorbij
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt allemaal ontzettend infantiel.
Je denkt zelf heel volwassen te zijn, maar denk eens realistisch na.
Je liegt hier over je vaste contract want bent nog niet eens met je proeftijd begonnen.
Kans op vast contract is nu met corona twijfelachtig op z'n best.
Daarnaast, geen weldenkend mens gaat toch nu in deze tijd met zoveel onzekerheden zwanger proberen te raken? Dan wacht je toch even?

Man man man.
Als dit je overwegingen zijn en je moet en zal per se toch zwanger raken, snap ik wel dat je familie daar niet blij mee is. Heeft niks te maken met leeftijd, maar jij/jullie getuigen niet van vermogen om verstandige beslissingen te maken.
-
Kreeg ik maar zo snel een vast contract.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
31-03-2020 06:58
Als je jezelf volwassenen genoeg vindt om een kind te krijgen zorg dan ook dat je volwassen genoeg bent om dit aan je ouders te vertellen en met hun reacties om te gaan.
+100000000
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Jullie wonen in een studio. In februari dacht je nog per ongeluk zwanger te zijn en toen besloot je opeens dit wel te willen.
De beerput is open
-
Alle reacties Link kopieren
Intotheunknown schreef:
31-03-2020 07:07
Niet mee eens. Vond het bij mijn vierde zwangerschap ook heel eng om te vertellen
Dan heb je het punt van Andersom niet echt begrepen denk ik... :facepalm:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
31-03-2020 09:13
Dit klinkt allemaal ontzettend infantiel.
Je denkt zelf heel volwassen te zijn, maar denk eens realistisch na.
Je liegt hier over je vaste contract want bent nog niet eens met je proeftijd begonnen.
Kans op vast contract is nu met corona twijfelachtig op z'n best.
Daarnaast, geen weldenkend mens gaat toch nu in deze tijd met zoveel onzekerheden zwanger proberen te raken? Dan wacht je toch even?

Man man man.
Als dit je overwegingen zijn en je moet en zal per se toch zwanger raken, snap ik wel dat je familie daar niet blij mee is. Heeft niks te maken met leeftijd, maar jij/jullie getuigen niet van vermogen om verstandige beslissingen te maken.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt zwanger worden in Corona tijd je een goed plan?

Ik had verdorie toch ook de zwanger pijler geblokkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Nu weet ik dat de reactie van onze ouders niet positief gaat zijn en hoe ik dit moet gaan vertellen.

Ik zou een restaurant afhuren, alle familie, vrienden, kennissen (ook die van je ouders) uitnodigen en er een feestje van maken. Dan als iedereen (behalve jij) een drankje op heeft de microfoon pakken, je ouders naar voren halen (liefst op een soort podium) en ten overstaan van iedereen die jullie kennen het geweldige nieuws vertellen :cheer2: !
Alle reacties Link kopieren
TO, zie eerst maar eens dat je zwanger wordt joh. En dan gewoon vertellen dat je gewenst en gepland zwanger bent. Als je tegen de stroming in wil zwemmen moet je ook bereid zijn de inspanning te leveren, hoe suf dat misschien ook klinkt. Ik heb ook keuzes gemaakt die niet ‘in het plaatje pasten’ en ja, daar krijg ik jaren na dato nog steeds wel eens gefronste wenkbrauwen over. Maar ach, ik geef gewoon eerlijk antwoord. Mensen hebben nu eenmaal vragen over ‘anders dan gemiddeld’.

En wb zwanger worden: ik zou het idd als ik jou was even uitstellen. Zelfs als het virus niks doet op zwangerschappen is daar nog genoet reden toe. Ik ben net voor de coronacrisis zwanger geraakt en ga mijn verloskundige volgende week zien, met 15 en met 20 weken en dan pas weer met 28 weken, kan geen pretecho’s doen, mocht dit lang aanhouden dan zitten zwangerschapsclubjes er niet in, en zelfs bevallen wordt een ander verhaal aangezien je er maar 1 iemand bij mag hebben, geen kraamvisite mag ontvangen als de baby of jij even in het zkh moeten blijven, in de kraamweek zolang de kraamhulp er is geen kraamvisite welkom is en je man niet eens bij de bevalling mag zijn als hij verkoudheidsklachten heeft. Ik moet iig in mijn eentje naar de termijnecho en ik hou er sterk rekening mee dat ik ook alleen naar de 20 weken echo moet, man mag niet mee.

Ik heb er vrede mee, maar dit is ook mijn tweede, dus al die clubjes e.d. heb ik al eens meegemaakt, maar er is verderop een topic van een TO wiens zus het er erg moeilijk mee heeft en die graag een ‘normale’ zwangerschap had gehad.
Als het rammelt, rammelt het, maar met jouw leeftijd zou ik er nú echt niet aan beginnen maar even wachten tot het leven weer een beetje normaal is.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
In een ander topic zegt ze zwanger te zijn, test en alles.

Nou, daar zit je dan met je tweejarige proeftijd bij defensie.
Nou het is bevestigd. Ik ben zwanger 😃
Gefeliciteerd.
Alle reacties Link kopieren
Impulsaankoop. Jeugdige onbezonnenheid. Maar goed, het zit erin.
Ik zou er als ouder ook niet blij van worden...
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
31-03-2020 10:00
TO, zie eerst maar eens dat je zwanger wordt joh. En dan gewoon vertellen dat je gewenst en gepland zwanger bent. Als je tegen de stroming in wil zwemmen moet je ook bereid zijn de inspanning te leveren, hoe suf dat misschien ook klinkt. Ik heb ook keuzes gemaakt die niet ‘in het plaatje pasten’ en ja, daar krijg ik jaren na dato nog steeds wel eens gefronste wenkbrauwen over. Maar ach, ik geef gewoon eerlijk antwoord. Mensen hebben nu eenmaal vragen over ‘anders dan gemiddeld’.

En wb zwanger worden: ik zou het idd als ik jou was even uitstellen. Zelfs als het virus niks doet op zwangerschappen is daar nog genoet reden toe. Ik ben net voor de coronacrisis zwanger geraakt en ga mijn verloskundige volgende week zien, met 15 en met 20 weken en dan pas weer met 28 weken, kan geen pretecho’s doen, mocht dit lang aanhouden dan zitten zwangerschapsclubjes er niet in, en zelfs bevallen wordt een ander verhaal aangezien je er maar 1 iemand bij mag hebben, geen kraamvisite mag ontvangen als de baby of jij even in het zkh moeten blijven, in de kraamweek zolang de kraamhulp er is geen kraamvisite welkom is en je man niet eens bij de bevalling mag zijn als hij verkoudheidsklachten heeft. Ik moet iig in mijn eentje naar de termijnecho en ik hou er sterk rekening mee dat ik ook alleen naar de 20 weken echo moet, man mag niet mee.

Ik heb er vrede mee, maar dit is ook mijn tweede, dus al die clubjes e.d. heb ik al eens meegemaakt, maar er is verderop een topic van een TO wiens zus het er erg moeilijk mee heeft en die graag een ‘normale’ zwangerschap had gehad.
Als het rammelt, rammelt het, maar met jouw leeftijd zou ik er nú echt niet aan beginnen maar even wachten tot het leven weer een beetje normaal is.
Dit!
Ik ben voor Corona na 4 jaar proberen zwanger geworden van de eerste. Maar het is zo’n onzekere tijd. Ik zou nu rondes overslaan ondanks leeftijd en de tijd onderweg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven