Hoe vertellen dat je zwanger bent

31-03-2020 01:33 115 berichten
Hee iedereen,

Ik hoop deze maand zwanger te zijn, maar ik ben zo bang om het aan onze ouders te vertellen. Ik ben 20, mijn vriend 21. Allebei vast contract eigen woning etc, wij hebben nu eenmaal de keuze gemaakt vroeg zwanger te worden, want we willen jonge ouders zijn. Nu weet ik dat de reactie van onze ouders niet positief gaat zijn en hoe ik dit moet gaan vertellen.
Hebben jullie hier ervaring mee..?
Alle reacties Link kopieren
Aquarium1301 schreef:
31-03-2020 10:24
Nou het is bevestigd. Ik ben zwanger 😃
Ik wacht op het topic getiteld: 'Help, wij zijn beiden onze baan kwijt en onze baby kan niet slapen in onze studio omdat er geen slaapkamers zijn'.
-
Aquarium1301 schreef:
31-03-2020 10:24
Nou het is bevestigd. Ik ben zwanger 😃
Gefeliciteerd!
Doorenvogels55 schreef:
31-03-2020 08:29
Niet. As je nog niet zwanger bent zou ik nog een poos wachten. Veel te jong 20 en 21.
Wel mee eens. Het is natuurlijk je eigen keuze om met 21 voor een kindje te willen gaan, maar zelf vind ik het vreselijk onverstandig. Je hersenen zijn op die leeftijd nog niet eens volgroeid. Wacht een paar jaar, tot je 24/25ste, als je echt jong moeder wil worden. Dan ben je nog steeds erg vruchtbaar en komt al het andere enorm ten goede.
Alle reacties Link kopieren
Nou never mind then :nut: gefeliciteerd!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Phloxx schreef:
31-03-2020 10:37
Ik wacht op het topic getiteld: 'Help, wij zijn beiden onze baan kwijt en onze baby kan niet slapen in onze studio omdat er geen slaapkamers zijn'.
Nou, je kunt ook overdrijven. Een beetje aardig voor elkaar blijven doet echt niemand kwaad.
Het kind De vrouw moet nog aan haar baan beginnen op 1 april! Dan denk je toch niet na. Het spijt me. Natuurlijk, soms loopt het leven zoals het loopt, maar om bewust voor dit pad te kiezen...
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 31-03-2020 11:54
36.77% gewijzigd
rumforviva schreef:
31-03-2020 10:54
Het kind moet nog aan haar baan beginnen op 1 april! Dan denk je toch niet na. Het spijt me.
Nee, dan denk je echt niet goed over dingen na nee.

Ik heb het idee dat dat vaker geldt voor hele jonge moeders. Ze denken vaak dat ze goed hebben nagedacht over dingen, maar dat valt in realiteit erg tegen. Het is ook moeilijker om op die leeftijd je keuzes goed te overzien, omdat je brein nog moet rijpen.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed de beeb komt al.
Ik hoop voor TO, dat haar ouders haar opvangen, want juist op deze leeftijd heb je meer hulp nodig
Lachattenoir schreef:
31-03-2020 10:57
Nee, dan denk je echt niet goed over dingen na nee.

Ik heb het idee dat dat vaker geldt voor hele jonge moeders. Ze denken vaak dat ze goed hebben nagedacht over dingen, maar dat valt in realiteit erg tegen. Het is ook moeilijker om op die leeftijd je keuzes goed te overzien, omdat je brein nog moet rijpen.
Ze heeft hierover in een ander topic advies gevraagd, iedereen zei; joh, doen, ga er gewoon voor. Maar ja, leeftijd en verdere situatie kwamen daar niet aan bod.
Alle reacties Link kopieren
Dames, wat doen jullie toch vervelend tegen TO. het is haar keuze toch? Ze vroeg advies over hoe ze het kon brengen. Niet dat jullie haar hele profiel gingen bekijken en haar bekritiseren op haar eerdere keuzes/topics. Weet niet waarom jullie zo zuur doen tegen haar maar als je niks aardigs te zeggen hebt kan je beter niks zeggen. Ofja dat leren wij onze kinderen altijd aan maar zelf doen we het nooit. Goed voorbeeld weer hoor stelletje volwassen mensen tegen een “kind” zo te doen.

Jezus zeg.

Verder voor TO: gefeliciteerd en misschien rustig met hun zitten en de tijd geven om te verwerken. Succes ermee
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
31-03-2020 11:00
Ze heeft hierover in een ander topic advies gevraagd, iedereen zei; joh, doen, ga er gewoon voor. Maar ja, leeftijd en verdere situatie kwamen daar niet aan bod.
In dat andere topic vergat ze ff te melden dat deze wens spontaan 30 dagen(!!) ervoor was komen opzetten en dat ze in een studio wonen. Leeftijd trouwens ook niet maar dat vind ik van minder belang.

@Manta, Dit kind gaat de gevolgen moeten dragen. Dan mag iemand best toegesproken worden. Ze komt hier zelf op het forum he, dan kun jhe meningen verwachten.
phloxx wijzigde dit bericht op 31-03-2020 11:09
9.44% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
Hourglass130 schreef:
31-03-2020 11:01
Dames, wat doen jullie toch vervelend tegen TO. het is haar keuze toch? Ze vroeg advies over hoe ze het kon brengen. Niet dat jullie haar hele profiel gingen bekijken en haar bekritiseren op haar eerdere keuzes/topics. Weet niet waarom jullie zo zuur doen tegen haar maar als je niks aardigs te zeggen hebt kan je beter niks zeggen. Ofja dat leren wij onze kinderen altijd aan maar zelf doen we het nooit. Goed voorbeeld weer hoor stelletje volwassen mensen tegen een “kind” zo te doen.
omdat hier in eerste instantie mensen hoopten dat TO nog op andere gedachten gebracht kon worden.
Maar ze bleek al zwanger
Ik hang het aloude “als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan maar niets” ook helemaal niet aan en ben daar ook niet mee opgevoed.

Ik heb TO gefeliciteerd. Maar verstandig vind ik het niet, dat is alles. En dan ben ik nog een wildvreemde. Ouders zijn over het algemeen meer betrokken bij de toekomst van hun kinderen, dus wellicht reageren die wat feller.

Maar goed, er komt een baby, dat is het belangrijkst en dat is op zichzelf mooi nieuws natuurlijk.

Alle goeds. En gewoon maar vertellen lijkt me. Het is wat het is.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
31-03-2020 11:08
omdat hier in eerste instantie mensen hoopten dat TO nog op andere gedachten gebracht kon worden.
Maar ze bleek al zwanger
Het is ook niet aan jullie om haar van gedachte te veranderen. Haar keus. Dat je het er niet mee eens bent, prima. Maar het topic gaat niet over “zijn jullie het met mij eens dames”. Maar goed.

Ik ga hier niet verder mee lezen, kan begrijpen dat TO geen zin meer heeft in dit forum met alle negatieve reacties. Gelukkig zijn er nog wel een paar mensen die wel normaal reageerde op het topic waar het over ging.
Hourglass130 schreef:
31-03-2020 11:12
Het is ook niet aan jullie om haar van gedachte te veranderen. Haar keus. Dat je het er niet mee eens bent, prima. Maar het topic gaat niet over “zijn jullie het met mij eens dames”. Maar goed.

Ik ga hier niet verder mee lezen, kan begrijpen dat TO geen zin meer heeft in dit forum met alle negatieve reacties. Gelukkig zijn er nog wel een paar mensen die wel normaal reageerde op het topic waar het over ging.
Je hoeft niet voor haar op te komen. TO is een volwassen vrouw die haar eigen keuzes maakt, toch? Zo is gebleken.
Hourglass130 schreef:
31-03-2020 11:01
Dames, wat doen jullie toch vervelend tegen TO. het is haar keuze toch? Ze vroeg advies over hoe ze het kon brengen. Niet dat jullie haar hele profiel gingen bekijken en haar bekritiseren op haar eerdere keuzes/topics. Weet niet waarom jullie zo zuur doen tegen haar maar als je niks aardigs te zeggen hebt kan je beter niks zeggen. Ofja dat leren wij onze kinderen altijd aan maar zelf doen we het nooit. Goed voorbeeld weer hoor stelletje volwassen mensen tegen een “kind” zo te doen.

Jezus zeg.

Verder voor TO: gefeliciteerd en misschien rustig met hun ze zitten en de tijd geven om te verwerken. Succes ermee
En je hebt speciaal hiervoor een account aangemaakt?

Verder: ik vind de reacties heel erg meevallen. Er mag best iets gezegd worden over de keuzes van TO. Dat neemt niet weg dat het haar keuze is.
lilalinda schreef:
31-03-2020 11:08
omdat hier in eerste instantie mensen hoopten dat TO nog op andere gedachten gebracht kon worden.
Maar ze bleek al zwanger
En dat.
Alle reacties Link kopieren
Zal ik jullie is iets leuks vertellen dan. Ik ken to persoonlijk, is een vriendin van mij van vroeger al.

TO verdient heel leuk! TO verdient namelijk meer dan de gemiddelde Nederlander. Haar vriend verdient ook meer dan de gemiddelde nederlander. Zij hebben ook nog is het geluk gehad 20.000 te winnen bij de Staatsloterij. Oja, en die studio, dat was tijdelijk omdat hun huurcontract niet verlengd kon worden.

Dusja. Leuke vooroordelen allemaal stelletje zuurpruimen. Een baby is iets moois en dat jullie daar zo negatief op reageren zegt iets over jullie! Nou, ik ga nu echt en wens jullie veel succes met jullie leven.
Hourglass130 schreef:
31-03-2020 11:23
Zal ik jullie is iets leuks vertellen dan. Ik ken to persoonlijk, is een vriendin van mij van vroeger al.

TO verdient heel leuk! TO verdient namelijk meer dan de gemiddelde Nederlander. Haar vriend verdient ook meer dan de gemiddelde nederlander. Zij hebben ook nog is het geluk gehad 20.000 te winnen bij de Staatsloterij. Oja, en die studio, dat was tijdelijk omdat hun huurcontract niet verlengd kon worden.

Dusja. Leuke vooroordelen allemaal stelletje zuurpruimen. Een baby is iets moois en dat jullie daar zo negatief op reageren zegt iets over jullie! Nou, ik ga nu echt en wens jullie veel succes met jullie leven.

Nou echt, wat enorm leuk.
Pinokkio.
:blabla:
Alle reacties Link kopieren
Hourglass130 schreef:
31-03-2020 11:23
Zal ik jullie is iets leuks vertellen dan. Ik ken to persoonlijk, is een vriendin van mij van vroeger al.

TO verdient heel leuk! TO verdient namelijk meer dan de gemiddelde Nederlander. Haar vriend verdient ook meer dan de gemiddelde nederlander. Zij hebben ook nog is het geluk gehad 20.000 te winnen bij de Staatsloterij. Oja, en die studio, dat was tijdelijk omdat hun huurcontract niet verlengd kon worden.

Dusja. Leuke vooroordelen allemaal stelletje zuurpruimen. Een baby is iets moois en dat jullie daar zo negatief op reageren zegt iets over jullie! Nou, ik ga nu echt en wens jullie veel succes met jullie leven.
Tuurlijk.
-
Nou, dan heeft ze niets om zich zorgen over te maken wat betreft de ouders.
Hourglass130 schreef:
31-03-2020 11:23
Zal ik jullie is iets leuks vertellen dan. Ik ken to persoonlijk, is een vriendin van mij van vroeger al.

TO verdient heel leuk! TO verdient namelijk meer dan de gemiddelde Nederlander. Haar vriend verdient ook meer dan de gemiddelde nederlander. Zij hebben ook nog is het geluk gehad 20.000 te winnen bij de Staatsloterij. Oja, en die studio, dat was tijdelijk omdat hun huurcontract niet verlengd kon worden.

Dusja. Leuke vooroordelen allemaal stelletje zuurpruimen. Een baby is iets moois en dat jullie daar zo negatief op reageren zegt iets over jullie! Nou, ik ga nu echt en wens jullie veel succes met jullie leven.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje gek dat je op Viva forum een account aanmaakt om je vriendin te verdedigen. Als zij echt stevig in haar schoenen staat, heeft ze dat helemaal niet nodig. Kennelijk heeft ze jou verteld dat ze een topic op Viva forum heeft geopend. Dat an sich is al vrij infantiel.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
31-03-2020 11:31
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje gek dat je op Viva forum een account aanmaakt om je vriendin te verdedigen. Als zij echt stevig in haar schoenen staat, heeft ze dat helemaal niet nodig. Kennelijk heeft ze jou verteld dat ze een topic op Viva forum heeft geopend. Dat an sich is al vrij infantiel.
dubbelnick wellicht?
Alle reacties Link kopieren
Hourglass130 schreef:
31-03-2020 11:23
Zal ik jullie is iets leuks vertellen dan. Ik ken to persoonlijk, is een vriendin van mij van vroeger al.

TO verdient heel leuk! TO verdient namelijk meer dan de gemiddelde Nederlander. Haar vriend verdient ook meer dan de gemiddelde nederlander. Zij hebben ook nog is het geluk gehad 20.000 te winnen bij de Staatsloterij. Oja, en die studio, dat was tijdelijk omdat hun huurcontract niet verlengd kon worden.

Dusja. Leuke vooroordelen allemaal stelletje zuurpruimen. Een baby is iets moois en dat jullie daar zo negatief op reageren zegt iets over jullie! Nou, ik ga nu echt en wens jullie veel succes met jullie leven.
Als ik TO was zou ik het niet zo leuk vinden dat jij als ‘vriendin’ mijn financiële plaatje even ongevraagd op een openbaar forum gooit. Maar dat ben ik.

En verder wil ik je erop wijzen dat dubbelnicken niet is toegestaan.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
31-03-2020 11:42
Als ik TO was zou ik het niet zo leuk vinden dat jij als ‘vriendin’ mijn financiële plaatje even ongevraagd op een openbaar forum gooit. Maar dat ben ik.

En verder wil ik je erop wijzen dat dubbelnicken niet is toegestaan.
Zeg dat wel ja. Wat ongelooflijk asociaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven