Hoe vertellen dat je zwanger bent

31-03-2020 01:33 115 berichten
Hee iedereen,

Ik hoop deze maand zwanger te zijn, maar ik ben zo bang om het aan onze ouders te vertellen. Ik ben 20, mijn vriend 21. Allebei vast contract eigen woning etc, wij hebben nu eenmaal de keuze gemaakt vroeg zwanger te worden, want we willen jonge ouders zijn. Nu weet ik dat de reactie van onze ouders niet positief gaat zijn en hoe ik dit moet gaan vertellen.
Hebben jullie hier ervaring mee..?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-03-2020 11:55
Reden: Dubbelnicken/provoceren
98.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een snelheid ....
Vannacht nog de vraag hoe je het moet vertellen, mocht het zo zijn.
Vanochtend de bevestiging dat je zwanger bent.
Morgen beginnen in een nieuwe baan.
Geweldige timing, kan me voorstellen dat zowel je ouders als je nieuwe baas daar super blij mee zullen zijn.

En dan een 'vriendin' die hier even komt vertellen hoe super geweldig jullie het allemaal voor elkaar hebben .....
Als dat geen gevalletje dubbelnicken is weet ik het niet meer, want mocht het echt een vriendin zijn, dat weet zij dus al een uur nadat jij die positieve test in je handen had dat je zwanger bent; chapeau! Dat zullen je ouders ook vast héél leuk vinden, dat zij pas achteraf - en met angst en moeite - te horen krijgen dat je zwanger bent.
Hourglass130 schreef:
31-03-2020 11:46
[...]

Dit is geen pesten, dit is betrapt worden en dan om je heen gaan schoppen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-03-2020 11:55
Reden: quote verwijderd
59.01% gewijzigd
De mods zijn snel met hun bannetjes vandaag.
Wat jammer.
anoniem_644b5c223f66b wijzigde dit bericht op 31-03-2020 11:57
97.95% gewijzigd
Hahaha hoe doorzichtig dit.
Ach toch wel aan het dubbelnicken dus... En zo'n kinderachtig iemand gaat dan ook nog moeder worden, arm arm kind.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
31-03-2020 11:55
De mods zijn snel met hun bannetjes vandaag.
het lag er ook wel heel dik bovenop
Ik zou me als TO meer druk maken hoe ik mijn nieuwe werkgever vertel dat ik zwanger ben, nog voordat ik aan mijn tweejarige traineeship (of wat dan ook) begin, dan hoe ik het mijn ouders vertel.
Meer verdienen dan de gemiddelde Nederlander bij defensie op je 21e...

Tuurlijk :rofl:
Phloxx schreef:
31-03-2020 11:05
In dat andere topic vergat ze ff te melden dat deze wens spontaan 30 dagen(!!) ervoor was komen opzetten en dat ze in een studio wonen. Leeftijd trouwens ook niet maar dat vind ik van minder belang.

@Manta, Dit kind gaat de gevolgen moeten dragen. Dan mag iemand best toegesproken worden. Ze komt hier zelf op het forum he, dan kun jhe meningen verwachten.
Tja, ik vind je kritiek niet onterecht, maar als je wil dat iemand iets daarmee doet, kan je dit beter enigszins constructief geven.

Ik vrees overigens dat in dit geval die kans sowieso niet zo groot was...
Th∅rdis schreef:
31-03-2020 12:19
Meer verdienen dan de gemiddelde Nederlander bij defensie op je 21e...

Tuurlijk :rofl:
Nou ja, misschien werkt vriend TO niet bij defensie? En ze hebben natuurlijk de enorme prijs van €20.000 gewonnen...
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
31-03-2020 12:20
Tja, ik vind je kritiek niet onterecht, maar als je wil dat iemand iets daarmee doet, kan je dit beter enigszins constructief geven.

Ik vrees overigens dat in dit geval die kans sowieso niet zo groot was...
voor iemand die wilde aantonen dat ze volwassen is, was het wel een knap staaltje
Th∅rdis schreef:
31-03-2020 12:19
Meer verdienen dan de gemiddelde Nederlander bij defensie op je 21e...

Tuurlijk :rofl:
Naja, dat kan. Het komt niet veel voor, maar uitzonderlijk is het niet. Maar dan nog, there's more to a good mother than money.
Lachattenoir schreef:
31-03-2020 12:27
Naja, dat kan. Het komt niet veel voor, maar uitzonderlijk is het niet. Maar dan nog, there's more to a good mother than money.
True that. En ook als je ouder bent hoef je het niet breed te hebben natuurlijk. Maar even wat meer aan de basis bouwen is natuurlijk wel fijn als dat kan.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, nu to toch al zwanger is zijn de mogelijkheden bij vroeg vertellen klein:
Beeldbellen of een kaartje sturen.
Th∅rdis schreef:
31-03-2020 12:19
Meer verdienen dan de gemiddelde Nederlander bij defensie op je 21e...

Tuurlijk :rofl:
Zij gaat helemaal niets meer verdienen bij Defensie.
Ze komt namelijk haar proeftijd niet door.
Je kunt daar fysiek niet meekomen als je zwanger bent.
drominique schreef:
31-03-2020 12:31
Nou ja, nu to toch al zwanger is zijn de mogelijkheden bij vroeg vertellen klein:
Beeldbellen of een kaartje sturen.
:proud: ;-))
Hexx schreef:
31-03-2020 12:32
Zij gaat helemaal niets meer verdienen bij Defensie.
Ze komt namelijk haar proeftijd niet door.
Je kunt daar fysiek niet meekomen als je zwanger bent.
Ben je als zwangere niet redelijk beschermd? Sowieso las ik dat het om een burgerdienst ging. Maar goed, ik weet niet wat dat inhoudt bij Defensie.
Hexx schreef:
31-03-2020 12:32
Zij gaat helemaal niets meer verdienen bij Defensie.
Ze komt namelijk haar proeftijd niet door.
Je kunt daar fysiek niet meekomen als je zwanger bent.
Genoeg mensen die bij defensie gewoon een kantoorbaan hebben.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
31-03-2020 12:38
Ben je als zwangere niet redelijk beschermd? Sowieso las ik dat het om een burgerdienst ging. Maar goed, ik weet niet wat dat inhoudt bij Defensie.
Beschermd of niet, ik denk niet dat ze er op je werk blij mee zullen zijn als je een paar maanden na binnenkomst vertelt dat je in december gaat bevallen. Ik zou me als baas in elk geval best genaaid voelen.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
31-03-2020 12:38
Ben je als zwangere niet redelijk beschermd? Sowieso las ik dat het om een burgerdienst ging. Maar goed, ik weet niet wat dat inhoudt bij Defensie.
ik heb het 2x meegemaakt
zwanger en contract niet verlengd, ik ben er vrij cynisch van geworden
yette schreef:
31-03-2020 12:46
Beschermd of niet, ik denk niet dat ze er op je werk blij mee zullen zijn als je een paar maanden na binnenkomst vertelt dat je in december gaat bevallen. Ik zou me als baas in elk geval best genaaid voelen.
Nee, daarom zei ik ook, dat lijkt me niet leuk om te moeten vertellen.
Alle reacties Link kopieren
O ik zie nu dat ze aan het dubbel nicken was om de situatie wat mooier te maken, laat maar dan.
lidlʼs-annie-aardbei wijzigde dit bericht op 31-03-2020 13:01
87.36% gewijzigd
lilalinda schreef:
31-03-2020 12:46
ik heb het 2x meegemaakt
zwanger en contract niet verlengd, ik ben er vrij cynisch van geworden
Hier precies zo. Daarvoor een uitstekend beoordelingsgesprek en mondelinge belofte van vast contract. 2 weken later bleek ik zwanger en kon ik wieberen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven