Hoeveel ben jij aangekomen in de zwangerschap ?

30-10-2018 13:01 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk een gezond kind is het belangrijkst maar een gezonde mamma ook
Ik loop bij de gynaecoloog en die besteedt geen aandacht aan gewicht ed ( ik denk dat een verloskundige dat wel doet?)
Wat is nou normaal qua gewicht ?
Ik lees op internet 12kg en bij overgewicht 8kg aankomen in de zwangerschap
Ik heb vriendinnen die 20-30 kg aankwamen etc
Ik heb zelf overgewicht en zit nu op +5 kg bij 22 weken
Het meeste kom je aan in het tweede trimester geloof ik
Ik ben 18 kg aangekomen. Dat was vermoedelijk nog veel meer geweest als ik geen zwangerschapsdiabetes had gehad, de eerste 3 dagen dat ik het dieet moest volgen was ik al 4 kg afgevallen.
Wat normaal is, is inderdaad wel afhankelijk van je startgewicht, en dan met name of een vrouw op dat moment ondergewicht heeft, normaal gewicht, of overgewicht. Iemand met (veel) overgewicht hoeft in feite niet eens aan te komen tijdens de zwangerschap.

Ik had/heb net aan gezond gewicht (geen ondergewicht dus) en ben in mijn beide zwangerschappen ongeveer 10 kg aangekomen. Dat had van mij wel meer mogen zijn, want momenteel moet ik veel eten om op gewicht te blijven.
anoniem_370075 wijzigde dit bericht op 30-10-2018 13:05
2.60% gewijzigd
27 kilo, hoofdzakelijk vocht. Verder geen problemen. Had een BMI van 19 of zo.
Bij allebei 12 kilo. Ik had een normaal gewicht, en nu nog steeds.
6 kilo afgevallen. Was 12 kilo lichter na de bevalling. Helaas was het er na de borstvoeding weer aan. Mijn lichaam werkt omgekeerd geloof ik...
Bij nummer 1: 4 kilo na 24 weken, 14 kilo na 39 weken (van 52 naar 66 kilo).
Bij nummer 2: 10 (!) kilo na 16 weken, 21 kilo na 41 weken (van 47 naar 68 kilo).
De laatste 5 kilo van nummer 2 zijn een jaar blijven zitten, na de eerste zwangerschap was ik sneller weer op gewicht.
Mijn verloskundige weegt ook niet hoor.. Ik hou het zelf af en toe een beetje in de gaten. Ben nu ruim 38 weken en zo'n 14 kilo aangekomen.
Ik vind het allemaal prima en ga me er helemaal niet druk om maken.
Kindje is gezond, beweegt veel, groeit volgens de normen, en ik voel me naar de omstandigheden van 38 weken zwangerschap prima.
Mijn verloskundige controleerde het gewicht ook niet. Alleen als de zwangere dit zelf wilde. Maar niet standaard.

Ik was niet aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Ik hield geen extra vocht vast en het kind heeft mij opgegeten. Ik kon minder eten, at gezonder, en had dus een lager vetpercentage naar de zwangerschap.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik begon met 65 kg ofzo en aan het eind was ik 85 of zo? Kind was ook wel 4 kg ;-)
Maar mijn verloskundige deed daar niks mee hoor.

Het is er nu weer af, 2 jaar later.
Vorige zwangerschap was ik 22 kg aangekomen, voornamelijk vocht. Ik had een normaal gewicht en was vrij snel na de bevalling weer op gewicht.
Nu zwanger van de tweede, +8 kg bij 20 weken :)
Maar ik hoor echt van alles om me heen, van 10 kg afgevallen tot 30 kg aangekomen.
Ik wil geen inspirerende quote, ik wil koekjes!
Bij zoon viel Ik er eerst 3 af en kwam er toen 17 aan. 2 weken na bevalling waren ze er af.

Nu 23 weken en +8 tot nu toe.
Ik was 10 kg aangekomen. In no time eraf (woog op den duur zelfs minder dan voor de zwangerschap).
22 kg, vooral vocht en heel veel vruchtwater.
Na een paar weken was het gewicht er weer af.
Bij beide zwangerschappen 12kg aangekomen in 9 maanden tijd (had een normaal startgewicht) en door de borstvoeding in totaal 19kg afgevallen bij beide keren (!) Toen had ik wel een ondergewicht. Gelukkig kwamen die kilo's er weer aan toen ik met bv stopte en nu (kinderen zijn 5 en 8) ben ik 2kg zwaarder als vroeger, maar nog steeds normaal gewicht.

Als je gewoon gezond eet is het helemaal niet erg om aan te komen, gaat er vanzelf weer af als kind geboren is. 5kg bij 22 weken is heel netjes hoor!
Bij de eerste eerst 4 kg eraf en toen 6 kg erbij (dus van begin tot eind +2kg)
Bij de 2e schommelde het gewicht een beetje (onsjes werk), aan het eind van de rit was ik net zo zwaar als ervoor.
Bij de 3e weet ik het niet, door omstandigheden ben ik maar 1 keer gewogen, maar ben niet veel aangekomen.

Hier een VK die standaard iedere controle weegt. Alle 3 de kinderen waren jongens en ze vraten me gewoon op. Ze waren qua geboortegewicht ook niet zwaar, ondanks mijn overgewicht (3500 gram, gemiddelde baby's dus). Heb tijdens mijn zwangerschappen ook normaal gegeten, zoals ik dat normaal ook doe (dus niet, nu ben ik zwanger nu mag ik alles eten).
Eerste zwangerschap 20 kilo erbij (van 60 naar 80 bij een lengte van 1.75).
Tweede zwangerschap 21 kilo erbij (van 59 naar 80).
Derde zwangerschap 23 kilo erbij (van 60 naar 83).

Eerste twee keer was ik ze binnen een half jaar weer kwijt. Derde kind is nu vier maanden en van de 23 kilo zijn er nog 6 over.
Ik ben 25 kg aangekomen bij beide zwangerschappen. Ik woog ervoor 54kg bij 1m63. Zes kilo is er nog aan blijven plakken, maak ik me niet druk om.
Ik ben maar 5kg aangekomen tijdens de zwangerschap. Ik had zwangerschapsdiabetes en ging al vroeg over op dieet. Dat heeft er (denk ik) voor gezorgd dat ik zo weinig ben aangekomen. Baby was 3500 gram bij de geboorte.
Minstens 35 kilo, daarna kon ik de weegschaal letterlijk niet meer zien en schreef de verloskundige het zwijgend op. Veel vocht en vruchtwater (en kind van ruim 4 kilo), een week na de bevalling was ik 20 kilo kwijt.
Start was normaal gewicht (60 kilo bij lengte van 1.70).
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Ik heb flink overgewicht zelf. Bij 26 weken zwangerschapsdiabetes ontdekt. Nu wel aangepast eten al is dat niet veel anders dan ik al deed. En ik ben nu alles totaal 3kg aangekomen.
Ik was 8 kilo aangekomen. Eerste 14 weken was ik zo misselijk dat ik geen gram aankwam (zelfs wat afviel) en ook daarna ging het maar geleidelijk. Kilo’s waren er ook met twee weken weer af.
Ik ben zelf ook een beetje bang voor het ontwikkelen van zwangerschaps diabetes Gezien mijn bmi van 30+ en leeftijd ,40
+11 met morgen 38 weken zwangerschap.

Begon al met overgewicht, verloskundige heeft mij nooit gewogen, 1 keer bij de gynaecoloog wel. Hier ben ik echt pas op het laatst gaan aankomen. Bij 22 weken zat ik nog op de -4. Maar ik zit dan ook al vanaf 22,5e week thuis. Dus denk dat het daarom daarna hard is gegaan!
Ik liep bij de eerste en nu weer bij de gyn en ik word bij elke controle gewogen. Vorige keer ging ik richting 20 kilo en toen werd daar ook wat over gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven