Hoeveel kwam jij aan in de zwangerschap?

13-05-2021 09:07 132 berichten
Puur een interesse topic :). Volgens een online calculator ben ik (momenteel 24wkn) 1,5kg teveel aangekomen voor de duur van mijn zwangerschap, maar de verloskundige is verder gewoon tevreden. Ikzelf heb wel wat moeite met dit nieuwe en oplopende getal ;-D.

Ben benieuwd hoe dit voor andere vrouwen was, dus shoot!

1. Hoe lang ben je en wat was je startgewicht?
2. Wat was je hoogste gewicht?
3. Heb je goed op je eten gelet of heb je het meer losgelaten?
4. Ben je het na de zwangerschap weer kwijtgeraakt (en zo ja, hoe)?

(Ik moet nu even weg maar kom later terug :))
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 13-05-2021 09:11
6.30% gewijzigd
TO trapt af voor zover dat kan:

1. Hoe lang ben je en wat was je startgewicht?
1.76m, 70kg
2. Wat was je hoogste gewicht?
80kg bij 24wk
3. Heb je goed op je eten gelet of heb je het meer losgelaten?
Wisselend. Eten hielp bij de misselijkheid, dus in 1e trimester 5-6kg aangekomen. Ik let nu wel beter op
4. Ben je het na de zwangerschap weer kwijtgeraakt (en zo ja, hoe)?
Nog niet van toepassing. Wel eerder ooit 15kg afgevallen d.m.v. meer sporten, IF en dieet. Dat ben ik t.z.t. weer van plan, als dat lukt met een kleintje erbij.
1e zwangerschap start 50 kilo, einde zwangerschap 70 kilo o_o

2e zwangerschap start 58 kilo, einde 64 kilo

3e zwangerschap start 58 kilo, nu 26 wkn zwanger en 65 kilo. De zomer moet nog komen dus ik verwacht er nog wel wat kilo’s bij.

Oh en ik ben 1.63.
Hey Gate :hello:! Hoe gaat het met je deze zwangerschap? Hoe ver ben je nu? Grappig dat het zo kan wisselen per zwangerschap. Ik verwacht ook nog flink wat kilo's voor de zomer. Begin nu al te merken dat mijn enkels opzwellen o_o.
Alle reacties Link kopieren
1. Hoe lang ben je en wat was je startgewicht?
1.75m, 60kg
2. Wat was je hoogste gewicht?
80kg bij 40 wk.
3. Heb je goed op je eten gelet of heb je het meer losgelaten?
Helemaal losgelaten, nergens op gelet.
4. Ben je het na de zwangerschap weer kwijtgeraakt (en zo ja, hoe)?
Mede door borstvoeding binnen 5 maanden weer terug op 60 kilo. Niks extra’s voor gedaan.

Daarna nog twee keer zwanger geweest, beide hetzelfde als bovenstaande.
Blijkbaar houdt mijn lichaam graag een grote reserve aan als ik zwanger ben en zodra ik niet meer zwanger ben is die reserve niet meer nodig.

Mensen die mij niet zwanger kennen kunnen zich ook amper voorstellen dat ik onder invloed van zwangerschap binnen 9 maanden 20 kilo zwaarder kan worden.
koffiepot wijzigde dit bericht op 13-05-2021 09:17
0.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Exact weet ik het niet meer, wel dat het niet zo ging als de lijstjes zeiden (soms opeens twee kilo, dan weer twee weken niets, sowieso meer in week 1-10 en vrijwel niet in week 10-20).
Maargoed, begonnen bij zo’n 60 kilo, 75? aan het einde, de eerste 10 kilo was ik vrij makkelijk kwijt en de laatste paar pas toen ik na het stoppen van borstvoeding wat meer ging sporten en minder snoepen.
Ik heb mij er achteraf veel drukker over gemaakt dan nodig...
Zwangerschap gaat prima. Weinig mee bezig geweest omdat er nog 2 rondlopen maar nu ik bol.com word is het wel zwaarder.

De eerste was een meid, de andere twee zijn jongens. Jongens zijn lief voor hub moeder. Meiden ruïneren je figuur :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik was hoogzwanger tijdens de hittegolf van 2006, dus op het laatst hield ik ook veel vocht vast.
Ik ben 1,73, woog voor mijn zwangerschap (nu al weer 15 jaar geleden) 62 kilo. Ik ben uiteindelijk gestopt met wegen bij 87 kilo. Ik gok dat ik zo'n 30 kilo ben aangekomen. Uiteindelijk ook alles weer kwijt geraakt met het toen populaire Sonja Bakker dieet.
Nu heb ik dat gewicht niet meer, maar goed, nu ben ik ook halverwege de veertig.
Het ging zeker niet vanzelf, ik heb er echt moeite voor moeten doen om al die kilo's kwijt te raken.
Alle reacties Link kopieren
Maak je vooral niet te druk! Vocht vasthouden doet heel veel met je gewicht.

Hier met 37 weken bevallen en ik denk 18 kg aangekomen (weet het niet meer precies, aangezien ik niet meer op de weegschaal gestaan heb de laatste week).

1,5 week na de bevalling was daar al 16kg vanaf. Voornamelijk vocht 😅. Die overige 2kg was nog resterende kilo’s vet en baarmoeder.
Alle reacties Link kopieren
2x 20 kilo aan het eind en ben 2x voor de uitgetelde datum bevallen.
Kilo's waren er na een jaar pas weer af, mijn lijf houdt tijdens zwangerschap en borstvoeding veel vast blijkbaar. Na het stoppen met borstvoeding verloor ik de laatste 5-10 kilo's in een gestaag tempo.
.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar hoor, dat moeite hebben met het gewicht wat oploopt.

1. Startgewicht was 59,7 en ik ben 1.75.
2. Hoogste gewicht was 73,2
3. Ik eet altijd gezond, dus heb dit in mijn zwangerschap ook gedaan. Tuurlijk ook wel gezondigd, maar ik had geen rare cravings of at de hele dag chocolade.
4. Ik was al het gewicht kwijt na 1 maand. Geen borstvoeding. Staar je ook niet blind op het gewicht na de zwangerschap. Het is voor een deel ook weer geluk hebben. Ik trok na een week mn oude kleding alweer aan en na 5 weken was alles weer plat. Gewoon puur geluk en genetische bepaald.

Probeer ondanks het stijgende gewicht optimaal te genieten van je zwangerschap. Mijn dochter is vandaag 6 maanden en ik had gewild dat ik meer had genoten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net drie weken geleden bevallen en ben net iets meer dan 15 kilo aangekomen, maar inmiddels drie weken verder ben ik de eerste 10 kilo alweer kwijt zonder er ook maar iets voor te doen (okee, deel was natuurlijk baby en vruchtwater, maar zeker niet alle 10) :)
Alle reacties Link kopieren
1. Hoe lang ben je en wat was je startgewicht?
1.65m, 65kg
2. Wat was je hoogste gewicht?
75kg bij 40wk
3. Heb je goed op je eten gelet of heb je het meer losgelaten?
Volledig losgelaten maar ik heb heel vaak moeten overgeven de gehele zwangerschap.
4. Ben je het na de zwangerschap weer kwijtgeraakt (en zo ja, hoe)?
2 maanden na de zwangerschap woog ik 70kg, daarna ben ik gaan sporten en zat ik binnen een paar maanden op 60kg. (Dus onder mijn startgewicht)

Ik ben nu 18 weken zwanger en ben 3 kilo aangekomen.
sunny-in-perth wijzigde dit bericht op 13-05-2021 09:31
6.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
1. Hoe lang ben je en wat was je startgewicht?
1.75 m. Startgewicht bij de 1e 57 en bij de 2e 56 kg.

2. Wat was je hoogste gewicht?
1e: 68
2e: 69

3. Heb je goed op je eten gelet of heb je het meer losgelaten?
Bij de eerste beter opgelet dan bij de tweede, maar opzich wel een prima balans.

4. Ben je het na de zwangerschap weer kwijtgeraakt (en zo ja, hoe)?
Ja, aan het einde van de kraamweek nog zo'n 3 kilo eraan die er in de weken erna vanzelf afgingen. Uiteindelijk zelfs heel veel moeite moeten doen om niet verder af te vallen door borstvoeding.

Ik vond het zeker de eerste keer heel spannend wat de zwangerschap met m'n lijf zou doen, maar op een litteken van de keizersnede na geen restschade :lol:.
Alle reacties Link kopieren
Hier ging het iets anders dan verwacht door Hyperemesis:

1. Hoe lang ben je en wat was je startgewicht?
1,62 m lang, startgewicht 62,8 kg (zwaarder dan normaal door medicatie).

2. Wat was je hoogste gewicht?
Ik geloof 64,5 kg.

3. Heb je goed op je eten gelet of heb je het meer losgelaten?
Ik heb me maandenlang het schompes gekotst en ben eerst 10 kg afgevallen. Ik at wat ik binnenhield. Moest dus alle ideeën over gezond eten loslaten.

4. Ben je het na de zwangerschap weer kwijtgeraakt (en zo ja, hoe)?
Na de zwangerschap ben ik weer aangekomen naar het gewicht dat ik voor de medicatie had, zo’n 56-57 kg. Nu is kind een jaar en daar zit ik nog op.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
1. Hoe lang ben je en wat was je startgewicht?
1.76, 75 kg

2. Wat was je hoogste gewicht?
90 kg

3. Heb je goed op je eten gelet of heb je het meer losgelaten?
Heel goed op mijn voeding gelet. Geen snoep/koek. Alleen maar (redelijk) gezond. (Ontbijt, lunch, diner en daarnaast fruit/groente).

4. Ben je het na de zwangerschap weer kwijtgeraakt (en zo ja, hoe)?
Ja, door de borstvoeding (eerste kind 10 maanden, tweede kind 14 maanden), viel ik af als een tierelier. Na de zwangerschappen 70/75 kilo.
Alle reacties Link kopieren
1. Beide zwangerschappen start op 68kg, ik ben 1.63.
2. Eerste zwangerschap zat ik op 82 ofzo, tweede op 73.
3. Altijd alles gegeten waar ik zin in had. Tijdens de tweede zwangerschap echt zelfs dagelijks chips/chocola, maar ik kwam gewoon niet aan (terwijl ik zonder zwanger te zijn wel snel aankom)
4. Eerste zwangerschap na 2 weken weer op gewicht, voelde me zo ellendig in de kraamweek dat ik geen eetlust had en steeds moest overgeven, kilo’s vlogen eraf. Was ook in de zomer dus veel vocht. Tweede zwangerschap na een maandje weer op gewicht, en sindsdien dankzij borstvoeding nog een paar kilo lichter geworden.

Die online calculators enzo lekker loslaten. De een komt wat meer aan dan de ander, ken ook iemand die 50kg woog voor de zwangerschap, aankwam tot 86 (!) en t allemaal na 5 maanden weer kwijt was. Tweede zwangerschap hetzelfde. Lijnen kan niet, maar gewoon gezond eten natuurlijk wel. Niet naar die getallen op de weegschaal kijken. Grappig genoeg controleerde de vk daf bij mij ook elke keer, terwijl ik om medische redenen met 30 weken bij de gyn kwam, die er vervolgens nooit meer naar heeft gekeken.

En je lijf wordt toch nooit meer helemaal hetzelfde als ervoor. Ook als je de kilo’s kwijt bent, blijft je lijf gewoon anders, en dat is oké.
Alle reacties Link kopieren
1. Hoe lang ben je en wat was je startgewicht?
Ik ben 1.68 en mijn startgewicht was 68kg.
2. Wat was je hoogste gewicht?
Nu mijn huidig gewicht, 78kg op 31 weken. (+10kg)
Op 12 weken +1kg, op 20 weken +4kg, op 27 weken +7kg en nu zit ik op +10kg. Laatste weken is het opeens hard gegaan maar hou ik ook vocht vast. Mn enkels, voeten en handen klotsen nog net niet als ik loop :biggrin:
3. Heb je goed op je eten gelet of heb je het meer losgelaten?
Ik let heel goed op, want moet begin December in mijn trouwjurk. Al met al lijkt het momenteel vooral vocht te zijn en alles op mijn buik en borsten te zitten, van achteren zie je niet dat ik zwanger ben. Ik probeer gezonde keuzes te maken maar merk wel dat ik beduidend meer eet dan voor mijn zwangerschap, heb echt veel meer honger.
4. Ben je het na de zwangerschap weer kwijtgeraakt (en zo ja, hoe)?
Ik moet nog bevallen, maar heb altijd veel gesport en met gezond eten verwacht ik het wel weer kwijt te raken. Vooralsnog heb ik niet het idee dat er zoveel vet bij is gekomen.
phloxx wijzigde dit bericht op 13-05-2021 09:41
11.33% gewijzigd
-
1e startgewicht 42 kilo, eindgewicht 49 kilo bij 26+3. Al het gewicht was daarna weer weg, later weer aangekomen door AD. :$
2e startgewicht 49 kilo, eindgewicht 56 kilo bij 38+3. Tijdens de borstvoeding 13 kilo afgevallen, nadat ik stopte weer op mijn normale gewicht gekomen.
3e startgewicht 49 kilo, eindgewicht 56 kilo bij 39+3. Daar gelukkig niet zoveel afgevallen, vanzelf weer op eigen gewicht gekomen.
4e startgewicht 50 kilo, eindgewicht 61 kilo bij 41+6. Daarvan is wel wat blijven plakken, we zijn nu een half jaar verder en ik weeg 54 kilo. Moet ik ook eerlijk zeggen dat ik er helemaal niets voor doe om af te vallen hoor.

Tijdens de zwangerschap lette ik nergens op wat eten betreft (ja, niet de dingen eten die niet mogen, uiteraard). Ik was al blij als ik iets binnen kon houden, dus als dat iets heel ongezonds was, nouja prima.

Ohja, ik ben 1,61.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
13-05-2021 09:16
Zwangerschap gaat prima. Weinig mee bezig geweest omdat er nog 2 rondlopen maar nu ik bol.com word is het wel zwaarder.

De eerste was een meid, de andere twee zijn jongens. Jongens zijn lief voor hub moeder. Meiden ruïneren je figuur :proud:
Ben jij Gatekeeper van uitgerekend dec 2016?
Alle reacties Link kopieren
1. Hoe lang ben je en wat was je startgewicht?
1.69m, 58kg

2. Wat was je hoogste gewicht?
86kg bij 42 wk.

3. Heb je goed op je eten gelet of heb je het meer losgelaten?
Ik at normaal. Mischien een boterham extra en wat meer zuivel.

4. Ben je het na de zwangerschap weer kwijtgeraakt (en zo ja, hoe)?
Na 5 maanden was ik weer 58 kilo. Ging vanzelf. Ik heb er niets voor gedaan. Wel had ik een baan toendertijd waarbij ik veel beweging had. Maar de meeste kilo's was ik al in mijn verlof kwijt.
Alle reacties Link kopieren
1. Hoe lang ben je en wat was je startgewicht?
163, 55 kilo - :sick: 49 kilo na 20 weken zwangerschap
2. Wat was je hoogste gewicht?
73 kilo, dus 24 kilo/50% gewicht erbij in een halve zwangerschap O_O
3. Heb je goed op je eten gelet of heb je het meer losgelaten?
Alles wat binnenbleef was meegenomen.
4. Ben je het na de zwangerschap weer kwijtgeraakt (en zo ja, hoe)?
Best aardig, gewoon door matig bewegen en gezond eten. Ik zit rond 60 nu (6 jaar later) Mijn tweede zwangerschap volgde hetzelfde patroon.
kleinezon wijzigde dit bericht op 13-05-2021 09:50
17.52% gewijzigd
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
1. Hoe lang ben je en wat was je startgewicht?
Ik ben 1,76.
Kind 1: 53kg
Kind 2: 53kg
Zit dan 7 jaar tussen
Kind 3: 60kg
Kind 4: 63kg
Kind 5: 63kg


2. Wat was je hoogste gewicht?

Ik kwam elke keer 20-30kg aan.
Maar zeker bij de eerste twee zeiden ze dat het alleen maar goed was, en je zag het ook niet. Bij de jongste drie wogen ze niet meer. (Deed ik zelf).

3. Heb je goed op je eten gelet of heb je het meer losgelaten?

Nooit gedaan (pas sinds ik ziek ben moet ik erop letten, daarvoor kon ik alles eten wat ik maar wilde zonder een gram aan te komen).

4. Ben je het na de zwangerschap weer kwijtgeraakt (en zo ja, hoe)?

Kind 1: na 8 weken weer op gewicht.
Kind 2: ik bleek Pfeiffer te hebben tijdens de zwangerschap en kind was daardoor ook dysmatuur. Na de bevalling werd ik erg ziek daardoor waardoor ik uiteindelijk nog maar 44kg woog.
Kind 3: na 3 maanden weer op gewicht
Kind 4: na 3 maanden
Kind 5: na 5 maanden.

Ik heb altijd veel gesport en sowieso veel bezig. Door de Pfeiffer ME overgehouden waardoor het bij de jongsten (en vast icm ouder worden) wat langzamer ging.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik wil niet zeuren, maar mij valt op dat velen in dit topic ontzettend smal zijn. Heel slank.
Nooit gedacht dat de doorsnee van de schrijfsters op dit forum zo slank is.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 13-05-2021 10:39
1.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
1. Hoe lang ben je en wat was je startgewicht?
Ik ben 1.70 en woog rond de start rond 76. Ik was voor de zwangerschap een poging aan het doen om af te vallen, maar dat lukte al niet echt dus ik was al te zwaar.
2. Wat was je hoogste gewicht?
Nu met 29 + weken weeg ik 89 kg. Schrik iedere keer als ik op de weegschaal ga staan en zie het ook aan mijn hele lichaam vooral als ik een foto van mezelf zie. Terwijl ik volgens mij nog een gezond aantal kilo’s ben aangekomen voor de zwangerschap, maar was ik al veel te zwaar. Maar de verloskundige zegt er verder niks van. En wat ik ook een nadeel vind is dat ik niet kon zwemmen tijdens de zwangerschap doordat alles dicht zat. Ik heb last van mijn bekken en zwemmen zou fijn zijn geweest ook voor de kilo’s.
3. Heb je goed op je eten gelet of heb je het meer losgelaten?
Ik heb nergens op gelet. Ik probeer wel alle nodige voedingsstoffen binnen te krijgen, maar snoep daarnaast ook veel.
4. Ben je het na de zwangerschap weer kwijtgeraakt (en zo ja, hoe)?
Zeker van plan en met hulp, want ik wil heel graag terug naar de 70 kilo of liever nog iets minder. Maar ik vind het eerlijk gezegd moeilijk om daar discipline voor te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven