Hoeveelste ronde was jij zwanger?

27-11-2020 15:57 203 berichten
.. en hoe oud was je toen?

TO trapt normaal af, maar hier nog geen ervaring ;-D. Ben vandaag ongesteld geworden (ronde 3) en baal er een beetje van. Ik wacht al jaren en nu kan het me niet snel genoeg gaan :bonk: . Ik weet dat dat nergens op slaat dus dit topic is bedoeld om even lekker te relativeren en een beetje perspectief kweken.

Ik pak er even een wijntje bij 🍷 :thumbsup:, ben benieuwd.
K0koro schreef:
27-11-2020 16:21
Dank dames. Je hoort het toch best vaak he, 1e ronde zwanger. In mijn directe omgeving lijkt het wel het merendeel te zijn.
In mijn omgeving juist niet. Ik ben één van de weinige in mijn kring. De meeste hebben flink moeite moeten doen. Daarom heb ik het er nooit zo graag over dat ik in 1 klap zwanger was van een tweeling en later een abortus heb gehad, omdat ik direct zwanger was na één condoomfail, want hoewel ik er weinig aan kan doen voel ik me dan toch schuldig
Alle reacties Link kopieren
31: 1e ronde
34: 1e ronde -> miskraam
34: 3e ronde -> miskraam
35: 1e ronde (huidige zwangerschap)
..
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
27-11-2020 17:07
Om ook het andere geluid te laten horen en niet alleen de ‘1e ronde raak’:
Na 8 maanden, 2,5 jaar, 4,5 jaar, 5,5 jaar en 5 jaar en 10 maanden. Helaas nog steeds geen levende baby en inmiddels de 6 jaar aangetikt. Je weet de statistieken vast zelf ook wel, maar ‘gelukkig’ ben ik echt een uitzondering.

Lieverd, ik blijf zo hard voor jou hopen en duimen. :hug:
Je moet niet alles geloven wat je denkt
28 jaar: ongeveer 16 rondes (hoewel ontpillen officieel niet bestaat, heeft mijn lichaam wel een jaar nodig gehad voordat er weer een regelmatige cyclus was).
31 jaar: 1 ronde (na geboorte van de eerste niet meer aan de pil gegaan en ik kende mijn cyclus redelijk goed)
34 jaar: 1 ronde (na geboorte van de tweede ook niet meer aan de pil gegaan en sinds die geboorte voelde ik mijn eisprong echt heel duidelijk).
Alle reacties Link kopieren
Bij alle 3 de kinderen de eerste ronde zwanger (leeftijd 30, 31 en 36).

Absoluut niet representatief als ik naar mijn vriendinnen kijk. Ik ben me daar heel erg van bewust en dan ook heel dankbaar voor.
Leeftijden op het moment dat kind geboren werd

19: 1x gescheurd condoom
21: 9 maanden met medicatie vanwege verhoogde prolactinewaarde
23: 12 maanden met medicatie vanwege verhoogde prolactinewaarde
26: 1x seks tijdens menstruatie wat achteraf een bloeding tijdens de eisprong bleek
Alle reacties Link kopieren
29: 2e ronde.
curlynan schreef:
27-11-2020 16:58
Hier trouwens ook veel vriendinnen die super snel zwanger waren, ook aantal 1e ronde. Maar dat zijn ook veel dames die bijv. al langer met de pil waren gestopt om hun cyclus eerst op orde te krijgen. Of die heel fanatiek waren met ovulatie testen en precies op het juiste moment seks hadden ;-).
Om deze reden gebruiken wij een jaar condooms en houd ik al 6 maanden mijn cyclus bij met tempen en ovulatietesten :facepalm:. Had ik al gezegd dat ik een control freak ben??

Gefeliciteerd trouwens :) :rose:.
Alle reacties Link kopieren
1e kind: ongepland, zeer welkom, 29 jaar
2e kind: 1e ronde, 32 jaar
3e kind: 1e ronde, 35 jaar.
Daarna heel lang en spiraal en condooms gebruikt, was wat huiverig....
Alle reacties Link kopieren
35: na ruim drie jaar proberen, 3x iui en 1 ivf poging uiteindelijk spontaan zwanger geworden toen ik een break van alle behandelingen nam.

37: ongepland, na paar maanden onveilige seks.

Nog altijd erg dankbaar dat t gelukt is.
madamejean wijzigde dit bericht op 27-11-2020 17:35
10.05% gewijzigd
JenBarber schreef:
27-11-2020 17:01
Ik heb 2 gezonde en voldragen kids dankzij medicatie, de rest is fout gegaan zowel in het eerste als tweede trimester. Maar vruchtbaar ben ik wel haha.
Poeh jeetje, dat lijkt me ook zwaar!
Adaline schreef:
27-11-2020 17:02
Overigens ook hier vreselijk ongeduldig tijdens het proberen voor de eerste, ik had al een jaar of 3 gewacht tot man ook zover was. Dus ik herken je vragen en heb destijds ook veel te veel gegoogeld op dit soort dingen :facepalm:
Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn :)
Nou, dat wachten vooraf is wel echt een dingetje. Als het aan mij had gelegen waren we er 4 jaar geleden al voor gegaan. Qua situatie had het gekund, maar man was er nog niet klaar voor. Dat speelt nu wel echt mee in mijn ongeduld. Ik zit helaas in een vak waar ik héél veel rotverhalen rondom zwanger worden (en blijven) tegen kom. Dat helpt absoluut niet.

Dank voor je gelukswens :).
35 eerste ronde direct raak, nu 30 weken.
botanietje schreef:
27-11-2020 17:05
4: 9 maanden (35-36 j)-> gezonde baby
Wat fijn dat jullie een gezonde baby hebben gekregen :rose:!
Celeste_Felice schreef:
27-11-2020 17:05
Zitten daar niet ook stellen bij die al langere tijd slordig/romantisch/onverantwoord/nonchalant (afhankelijk van de situatie) bezig waren? Als je er helemaal niet oplet en het overkomt je, ervaar je het denk ik altijd als een 1e ronde, al is het maar omdat je compleet verrast bent. En dan kun je natuurlijk superhappy naar iedereen gaan roepen dat je zomaar direct zwanger was. Maar dat maakt die stellen niet per se heel vruchtbaar...
Ik snap wat je bedoelt :). Vier van die stellen kregen een kind zo'n 40-44 weken na hun bruiloft ;-D en 1 stel zou in juni ervoor gaan en die vrouw was toen alvast een maandje van tevoren met de pil gestopt (en dus zwanger in mei :rofl:). De rest weet ik idd niet.
Wappert schreef:
27-11-2020 17:07
28: 3 rondes (werd een miskraam)
29: 5 rondes
31: 4 rondes
36: 7 rondes

Ik weet ook dat ik baalde dat ik niet die dame was die de eerste ronde zwanger was, maar heb vertrouwen. En voor nu, geniet van je wijntje. Proost!
Thanks :rose:! Dit soort lijstjes hoopte ik inderdaad op :). Het relativeert en geeft tegelijkertijd hoop.
DaisyLiz schreef:
27-11-2020 17:07
Om ook het andere geluid te laten horen en niet alleen de ‘1e ronde raak’:
:hug:
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Wat rot voor je.
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
27-11-2020 17:33
Om deze reden gebruiken wij een jaar condooms en houd ik al 6 maanden mijn cyclus bij met tempen en ovulatietesten :facepalm:. Had ik al gezegd dat ik een control freak ben??

Gefeliciteerd trouwens :) :rose:.
Dankjewel! Het is ook zo lastig als je het zo graag wil (ik heb ook een tijdje op man moeten wachten). Ik dacht van te voren ook ik stop gewoon met de pil en dan zien we het wel. Maar dat 'we zien het wel' vond ik uiteindelijk heel lastig ;-). Ik wist ook nooit dat de maand zo lang kon duren. Hoop dat het bij jullie binnenkort ook raak is! :)
Chantilly21_2 schreef:
27-11-2020 17:09
Oh ik lees mee in de topics Kokoro en ik hoop zooooo dat het snel raak is en je na al die jaren wachten ( jee bizar om te bedenken dat we ooit begonnen in het wachten topic jaren geleden) eindelijk zover is.

Bij de eerste ( 28 jaar), na 8 maanden ( 9 rondes). Het voelde vreselijk lang op dat moment, niet leuk, maar al met al nog ruim binnen het jaar. Dus we mochten absoluut niet klagen en dat doen we ook zeker niet, zeker gezien andere verhalen en ervaringen.
Bij de tweede was ik net gestopt met de AC en direct zwanger ( 30 jaar), een echte ronde 1 dus. Nog altijd onwerkelijk op de een of andere manier.
Ha wat leuk dat je hier even komt kijken :hello:! Ja... Bizar.. 2012 was dat he? Toen wist ik wel dat ik nog héél lang moest wachten, maar dacht ik dat het een jaar of 4 zou zijn. Ik had niet kunnen (of willen!) bedenken dat we het pas 8 jaar laten zouden gaan proberen :). Feels like a lifetime. Nu het mag wil ik het dus ook direct! Of gisteren :proud:!

Die 9 rondes voor baby 1, heftig hoor. Hoe heb je het toen ervaren dat er ein-de-lijk twee streepjes verschenen? Ik was afgelopen cyclus al blij toen ik weer ovulatietesten kon doen omdat je daar ten minste altijd een 2e streepje hebt :rofl:.
Lalameme schreef:
27-11-2020 17:14
Ik herken je gevoel K0koro voordat wij begonnen met proberen zwanger te worden ook lang gewacht.

Na 1.5 was ik zwanger van dochter. en na een maand of 4 proberen vond ik het toen op dat moment echt lang duren super ongeduldig toen en wat was het steeds een teleurstelling, naarmate het echt langer duurde veranderde dat natuurlijk en dan lijkt 4 maanden niks! Wij waren net gestart met een medisch traject maar dit was op de valreep niet nodig, want ik was toch nog zwanger geworden zonder hulp!

Nu zijn we nooit heel serieus begonnen maar het is ook zeker geen verassing. We lieten het een beetje zn beloop gaan. Ronde 3 bleek ik al zwanger te zijn, dat had ik echt nooit aan zien komen. Waarvan ronde 2 maar 20 dagen telde, dus ik geen eisprong gehad heb. Dus eigenlijk maar 2 !

Ik kom je regelmatig tegen op het forum, ik hoop dat jullie heel snel een kindje mogen verwachtten, het is jullie onwijs gegunt na die lange tijd wachten. Dan is zeker elke maand er 1 teveel. :hug:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu ook beter in mijn vel zit dan ongewenste menstruatie 1. Dus als die trend zich doorzet, wordt het iig nu steeds iets beter ;-D. Al zal dat na 12 maanden juist weer andersom zijn vermoed ik.

Super fijn dat hulp uiteindelijk niet nodig is geweest. Stom kansspel is het ook he?

Thanks :hug: :rose:!
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
27-11-2020 17:43
Ha wat leuk dat je hier even komt kijken :hello:! Ja... Bizar.. 2012 was dat he? Toen wist ik wel dat ik nog héél lang moest wachten, maar dacht ik dat het een jaar of 4 zou zijn. Ik had niet kunnen (of willen!) bedenken dat we het pas 8 jaar laten zouden gaan proberen :). Feels like a lifetime. Nu het mag wil ik het dus ook direct! Of gisteren :proud:!

Die 9 rondes voor baby 1, heftig hoor. Hoe heb je het toen ervaren dat er ein-de-lijk twee streepjes verschenen? Ik was afgelopen cyclus al blij toen ik weer ovulatietesten kon doen omdat je daar ten minste altijd een 2e streepje hebt :rofl:.
Ja bizar om te bedenken dat het 8 jaar geleden is.. En nu is het eindelijk zover voor je! :-) Hopelijk snel ie baby, want oh, als je eenmaal echt ermee bezig bent dan kan het niet snel genoeg gaan.

Ik vond het killing, ben een vreselijke controlfreak, deed ovulatietesten, hield apps bij en temperatuurde. Vooral dat laatste bracht op een gegeven moment rust want ik kon al snel inschatten of ik een wijntje kon drinken ;-) Maar leuk was het niet echt, al kon ik het toen wel relativeren, na een half jaar kreeg ik toch wel wat minder prettige kriebels, zeker omdat ik ook het idee had dat iedereen die zwanger wilde worden op dat moment, ook binnen 4 maanden zwanger was. En het scenario van mijn moeder kwam toen best wel eens de hoek om zeilen, maar dat heb ik toch behoorlijk uit mijn hoofd weten te houden. Man stond er nuchter in, vond het niet vervelend dat ik het bijhield want hij zag dat het mij ergens rust bracht.

Ik werd vlak voor kerst 2016 zwanger, eerste week van januari testte ik positief en ik vond het heel onwerkelijk.. Alsof het ineens niet meer kan ofzo na een half jaar, terwijl dat gemiddelde toch ergens vandaan moet komen.
Maar juist door al die verhalen van in eerste ronde raak' of 'het duurde x aantal jaren', was die periode daartussen een vaag iets..
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 27-11-2020 17:51
1.84% gewijzigd
TijdvoorTaart schreef:
27-11-2020 17:21
In mijn omgeving juist niet. Ik ben één van de weinige in mijn kring. De meeste hebben flink moeite moeten doen. Daarom heb ik het er nooit zo graag over dat ik in 1 klap zwanger was van een tweeling en later een abortus heb gehad, omdat ik direct zwanger was na één condoomfail, want hoewel ik er weinig aan kan doen voel ik me dan toch schuldig

Hoe snel jij zwanger raakt maakt niet dat je invloed hebt op andere mensen hun traject natuurlijk :). Maar ik vind het wel lief van je dat je er rekening mee houdt.

Ik ben altijd open geweest over hoe moeilijk ik het wachten op proberen vond, maar op de een of andere manier weet men me altijd te vinden om te vragen mee te kijken naar hun positieve zwangerschapstest. Ik heb zelf ooit iemand in "mijn kring" afgekapt toen ze door bleef gaan over tweemaal in 1x zwanger raken en "gewoon relaxen en normaal doen" terwijl iemand anders in de groep na 9 maanden proberen net een miskraam had. Blegh.
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 27-11-2020 18:00
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
27-11-2020 16:21
Spannend Mathilde! Ik duim voor je dat het lekker eventloos verloopt :).
Dankjewel!! Overigens had ik na 3 rondes ook een halve breakdown, ook al wist ik dat ik niet de snelste was. En toen ik voor de 1e bezig was dacht ik na de 1e mislukte ronde ook gewoon "HOEZO?!". Je weet dat het langer kan duren, maar je wil zo graag! Ik hoop dat het alsnog snel lukt.
Baby 1: ronde 1
Miskraam: ronde 1
Baby 2: ronde 1
Alle reacties Link kopieren
De 1ste naar 5 jaar proberen met hulp uit het ziekenhuis zwanger geraakt.

Nu zwanger van de 2de had al een half jaar toestemming om zwanger te worden. En toen ik voor mijn hormoonspuiten in het ziekenhuis kwam bleek ik 4 weken zwanger te zijn.

Dus die is spontaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven