Hoeveelste ronde was jij zwanger?

27-11-2020 15:57 203 berichten
.. en hoe oud was je toen?

TO trapt normaal af, maar hier nog geen ervaring ;-D. Ben vandaag ongesteld geworden (ronde 3) en baal er een beetje van. Ik wacht al jaren en nu kan het me niet snel genoeg gaan :bonk: . Ik weet dat dat nergens op slaat dus dit topic is bedoeld om even lekker te relativeren en een beetje perspectief kweken.

Ik pak er even een wijntje bij 🍷 :thumbsup:, ben benieuwd.
_Mathilde_ schreef:
27-11-2020 17:51
Dankjewel!! Overigens had ik na 3 rondes ook een halve breakdown, ook al wist ik dat ik niet de snelste was. En toen ik voor de 1e bezig was dacht ik na de 1e mislukte ronde ook gewoon "HOEZO?!". Je weet dat het langer kan duren, maar je wil zo graag! Ik hoop dat het alsnog snel lukt.
Yup, eens! 20% Per ronde zijn echt be-la-che-lij-ke cijfers :proud:. Een positieve test nu zou voor mij niet alleen betekenen dat er (hopelijk) een kleine aankomt, maar ook de opluchting dat wij samen blijkbaar vruchtbaar zijn. Die angst, dat er iets mis is, zit er toch. Ofzo :|.
Chantilly21_2 schreef:
27-11-2020 17:49
Ik werd vlak voor kerst 2016 zwanger, eerste week van januari testte ik positief en ik vond het heel onwerkelijk.. Alsof het ineens niet meer kan ofzo na een half jaar, terwijl dat gemiddelde toch ergens vandaan moet komen.
Maar juist door al die verhalen van in eerste ronde raak' of 'het duurde x aantal jaren', was die periode daartussen een vaag iets..
Ik probeer zelf ook steeds te bedenken dat dat gemiddelde ergens op gestoeld is. Het helpt een beetje :). Helaas dipt mijn temperatuur mééstal pas op CD1. Dus ik krijg geen hint van tevoren. Vanochtend (12 DPO) was hij zelfs mooi doorgestegen, al wist ik het al wel door een negatieve test. Volgende NOD valt 24-12, dus dan weet ik iig zeker of ik met kerst vol voor de wijn kan gaan :proud:.
Alle reacties Link kopieren
Beiden ronde 0

Eerste (29) niet gepland na een heftige buikgriep. Aangezien mijn zwangerschap niet zonder problemen was advies om eerst te bespreken met artsen voordat ik eventueel voor een tweede zou gaan. Om te voorkomen dat ik weer zwanger zou raken terwijl ik aan de pil was een spiraal laten plaatsen.

Nummer twee (31) door spiraal heen. Ook deze zwangerschap ging niet lekker en was de conclusie dat een volgende zwangerschap echt geen goed idee zou zijn voor mijn gezondheid en die van het kindje dat Gyno het er mee eens was dat sterilisatie wel een goed idee was.

Geen nummer drie meer gekomen ;)
Ik vind het trouwens super lief hoe jullie allemaal reageren :). Ik had verwacht een aantal standjes te krijgen over er zo mee bezig zijn, maar jullie vallen me alles mee :proud:.
Alle reacties Link kopieren
32 5e ronde miskraam
32 1e ronde
34 1e ronde miskraam met curretage
34 5e of 6e ronde miskraam
34 1e ronde miskraam
35 2e ronde
83angel wijzigde dit bericht op 27-11-2020 18:48
10.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
27-11-2020 17:56
Yup, eens! 20% Per ronde zijn echt be-la-che-lij-ke cijfers :proud:. Een positieve test nu zou voor mij niet alleen betekenen dat er (hopelijk) een kleine aankomt, maar ook de opluchting dat wij samen blijkbaar vruchtbaar zijn. Die angst, dat er iets mis is, zit er toch. Ofzo :|.
Herkenbaar. Ik stond daarom na 7 maanden proberen al huilend op de stoep bij de huisarts... Bij ons vond het ziekenhuis uiteindelijk geen oorzaak en het blijkt te kunnen, alleen dus niet zo snel ;-).
Overigens dacht ik toen ook: als ik maar zwanger word, dan weet ik dat het kan. Maar ik vergat dat als het een miskraam wordt, je weer de angst hebt dat het zwanger blijven moeilijk is. Dat zag ik ook om me heen. Het is gewoon echt een wonder in dat opzicht :heart:
_Mathilde_ schreef:
27-11-2020 18:04
Herkenbaar. Ik stond daarom na 7 maanden proberen al huilend op de stoep bij de huisarts... Bij ons vond het ziekenhuis uiteindelijk geen oorzaak en het blijkt te kunnen, alleen dus niet zo snel ;-).
Overigens dacht ik toen ook: als ik maar zwanger word, dan weet ik dat het kan. Maar ik vergat dat als het een miskraam wordt, je weer de angst hebt dat het zwanger blijven moeilijk is. Dat zag ik ook om me heen. Het is gewoon echt een wonder in dat opzicht :heart:
Oh ja zeker. Ik ben me er volledig van bewust dat het hele proces uit wachten en verschuivende angsten bestaat. Angst niet zwanger te raken, angst zwangerschap te verliezen, angst dat er iets met kind gebeurt. Het is gewoon 1 grote pot angst. En toch willen we het.
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
27-11-2020 18:07
Het is gewoon 1 grote pot angst. En toch willen we het.
Gek zijn we.
:facepalm: :proud:
Alle reacties Link kopieren
29: 5e ronde
32: 1e ronde
Hier bij de 1e in ronde 4 ongeveer. We wilden het graag al vonden we het ook heel spannend, dus zelfs ronde 4 overviel een beetje :-P . Nu bij de 2e hebben we het op z’n beloop gelaten en toen was het snel raak. Dus echt rondes waren het bij ons niet, ik denk dat het daarom qua gevoel ook sneller was. Ik was trouwens niet aan de pil en het was bij mij aardig duidelijk wanneer ik ovuleer, vooral bij de 2e.

Edit: leeftijd 27 en nu 30
anoniem_401502 wijzigde dit bericht op 27-11-2020 19:34
3.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
20: door de pil heen
22: eerste ronde
28: door mijn spiraaltje heen
Alle reacties Link kopieren
Hier op mijn 28e in de 3e ronde. Ik was wel al ruim een jaar gestopt met de pil vanwege een ontzettende onregelmatige cyclus. Het resultaat is nu 2 weekjes oud.
Alle reacties Link kopieren
21: ronde 3
26 (testte precies op mijn verjaardag positief :heart: ): ronde 4
Not my circus, not my monkeys
1e: 24, ronde 18
2e: 29, ronde 2
Alle reacties Link kopieren
.
loozey wijzigde dit bericht op 28-12-2020 14:10
95.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier een oudje, zwanger eerste ronde met 42 jaar. Nu ongeveer 6 weken zwanger. En hopend en biddend dat het deze x goed gaat. Helaas meerdere miskramen gehad maar alle zwangerschappen 1e ronde raak. Vorige waren met 30 en 35 jaar
31: ronde 1
33: ronde 1
35: ronde 1 (miskraam)
36: ronde 1
42: ronde 0 (gescheurd condoom, morning afterpil geslikt, abortus, was alleenstaand)

Nu 46 en ergens nog steeds beetje angst om zwanger te worden. De laatste zwangerschap en abortus heeft er behoorlijk ingehakt.
anoniem_339873 wijzigde dit bericht op 27-11-2020 19:54
0.37% gewijzigd
Na 4 jaar werd ik zwanger op mijn 24e, wat niet de bedoeling was. Wij zouden nl. onvruchtbaar zijn. Dus 4 jaar zijn veel rondes, alleen waren deze dus niet gepland. Dit werd een miskraam.

na een half jaar (6 rondes) zwanger met 27 en weer na ca. een half jaar (niet elke ronde even hard geprobeerd) zwanger van nr. 2 (29 jaar).

Vooral de eerste zwangerschap is dus pas ontstaan na 4 jaar veelvuldig onbeschermd vrijen. En geheel tegen alle verwachtingen in. Het was dan ook een zegen dat het voor de 2e en 3e keer eigenlijk vrij probleemloos ging.
Alle reacties Link kopieren
1e keer 25 jaar.
De tweede ronde zwanger , helaas een miskraam met 9 weken. 6 maanden later weer zwanger, dat ging goed.

Tweede kind 27 jaar de derde ronde zwanger.

Derde kind 30 jaar, 7e of 8e ronde zwanger
Alle reacties Link kopieren
27: 0 rondes (missed abortion)
28: 1 ronde
29: 1 ronde (miskraam)
29: 1 ronde (missed abortion)
30: 0 rondes

De laatste zwangerschap was nog niet de bedoeling. We wilden wachten op de uitslagen van chromosoom onderzoeken van de miskramen, maar dan moet je wel opletten wanneer je vruchtbaar bent. O_O
Alle reacties Link kopieren
30: 2e ronde, eerste ronde na pil en cyclus van 50. Zoon werd met bijna 21 weken geboren en overleden
31: 6e ronde , werd missed abortion
32: eerste ronde, nadat restweefsel weg was gehaald uit baarmoeder.Resultaat ligt nu op me te slapen :love:
Alle reacties Link kopieren
27 1e ronde : miskraam
28 1e ronde
30 1e ronde
Alle reacties Link kopieren
Bij de 1e, na 36 maanden en 12 pogingen in de medische molen. We waren bij onze laatste IUI poging voor IVF zwanger geraakt wat mis is gegaan, bij de nacontrole bleek ik weer zwanger van onze oudste.

Bij de 2e spontaan zwanger geraakt toen oudste 14 maanden was zonder het te proberen.
Alle reacties Link kopieren
Tel kwijt en nog steeds niet zwanger. Sinds september 2018 aan het proberen. Was 32 toen we begonnen, nu 34.
32 jaar (toen) 48 ste ronde zwanger. Daarna nog 48 rondes zonder resultaat. Puber van 12 zit tussen ons in op de bank. Dolgelukkig mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven