Hooikoorts en zwanger... medicijnen of tips?

19-04-2018 12:49 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Op dit moment ben ik 21 weken zwanger en ontzettende last van hooikoorts... nu schrijft mijn huisarts liever geen medicatie voor... Heeft iemand tips om de klachten wat te verminderen?
Laten tapen bij de fysio!
Alle reacties Link kopieren
Laten doorverwijzen naar de allergoloog. Zeker vanaf het derde trimester zijn er medicijnen die niet schadelijk zijn voor de baby.
Alle reacties Link kopieren
https://www.motherandbaby.co.uk/pregnan ... -hay-fever

er is wel wat mogelijk hoor
Alle reacties Link kopieren
Tapen schijnt inderdaad voor sommige mensen te werken. Verder de gewone aanbevelingen; zonnebril op naar buiten, 's avonds je haar uitspoelen, pollenwerend gaas in je horren etc.. En verder is het gewoon balen, want je slijmvliezen zijn al gevoeliger tijdens de zwangerschap, dus ik kan me voorstellen dat je klachten alleen maar erger worden.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
1Aapje schreef:
19-04-2018 12:53
Laten tapen bij de fysio!
Wat laat je dan tapen en hoe helpt dat bij hooikoorts?
Ik smeerde een beetje vaseline in mijn neus, dat hielp iets.

Verder is er een tablet bij het kruidvat eigen merk die je bij borstvoeding mag gebruiken, maar je zou even na moeten kijken of het kan bij zwangerschap.
Sterkte, het is vervelend. Maar voor het goede doel!
Alle reacties Link kopieren
Vaseline in je neus smeren. Sterkte ermee.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
https://www.fysiotape.nl/copd-hooikoorts-tapen

Geen idee of dit écht werkt, maar het lijkt me niet dat het kwaad kan.


Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dat tapen eens proberen!
Alle reacties Link kopieren
Iedere ochtend een eetlepel imker bijenhoning nemen.
Snoesje666 schreef:
19-04-2018 13:12
Vaseline in je neus smeren. Sterkte ermee.
Tja, het helpt wel, je hoeft je hele neus niet vol te smeren. Beter dan niets

Over het tapen, ik hoor verschillende verhalen. Van helpt super geweldig tot helpt niets
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de vaseline ook proberen, heb net gebeld voor t tapen, dus dat probeer ik ook en als dat niet werkt dikke pech haha!

Iedereen bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou het in je slijmvliezen helpen om plakband op je rug te plakken?
Alle reacties Link kopieren
Paar keer per dag je neus spoelen om alles wat daarin irriteert weg te halen, dat lukt je niet evengoed met gewoon snuiten. Je kan hiervoor een grote spuit gebruiken, die kan je krijgen bij de apotheek, ook zijn er hulpmiddeltjes voor bedacht zoals een neuskannetje (even googlen). Zoutoplossing kan je makkelijk zelf maken maar is ook verkrijgbaar bij de apotheek. Werkt overigens ook goed bij een neusverkoudheid. Sterkte ermee!
Alle reacties Link kopieren
Loratidine
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
19-04-2018 13:38
Waarom zou het in je slijmvliezen helpen om plakband op je rug te plakken?
Het heeft iets te maken met de rol van het bindeweefsel bij allergie klachten. Het fijne weet ik er ook niet van, maar dr Google helpt je zo verder.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Een verwijzing naar de allergoloog in het ziekenhuis i.p.v. de huisarts. Die weten vaak net iets meer
Er zijn gewoon medicijnen die je veilig kunt gebruiken tijdens zwangerschap. Als je huisarts dat niet weet zou ik een verwijzing vragen voor de allergoloog. Bij mij werden medicijnen tijdens de zwangerschap ook omgezet.

Verder kun je alternatieve dingen proberen zoals bijenpollen eten en honing. Liefst van een imker uit je eigen omgeving, dat werkt blijkbaar het beste.
Op de website Lareb kan je onderbouwde info vinden per medicament over gebruik tijdens zwangerschap. Vaak weten artsen niet goed (genoeg) wat mag en niet mag, omdat bijsluiters vaak ook voor de zekerheid gebruik tijdens zwangerschap uitsluiten.

Er is ook iets van tandvleesmassage. Deed een vriend van me ooit. Geen idee of dat hielp en wat de theorie erachter is.
Alle reacties Link kopieren
Pollinosan van A Vogel mag gewoon als je zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn antihistaminica die veilig zijn tijdens de zwangerschap. Gewoon bij de drogist verkrijgbaar, dus met de huisarts heb je niks te maken. Voor een dichte neus ook kortdurend xylomethazoline neusspray. Er is echt geen reden om zoveel last te hebben alleen omdat je zwanger bent. Zelf gebruik ik in ieder geval al deze dingen, met instemming van de gynaecoloog.
Alle reacties Link kopieren
Loratadine mag als je een tablet wil nemen.
Cromiglicaat neusspray of oogdruppels om lokaal toe te passen zijn ook veilig.
Alle reacties Link kopieren
Acupunctuur schijnt ook te helpen.

Tapen helpt alleen als het tape op je lichaam zit (als het al helpt), maar het effect is meteen weg als het tape weer weg is.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
OpenHaardVuur schreef:
19-04-2018 20:39
Tapen helpt alleen als het tape op je lichaam zit (als het al helpt), maar het effect is meteen weg als het tape weer weg is.
Nee hoor. Ik heb tijdens zwangerschap laten tapen, na week of anderhalf liet het los en rest van seizoen geen last gehad.

Hoe het werkt en waarom? Geen idee, maar het werkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven