ICSI behandeling vrouw 44 jaar

11-05-2019 12:09 490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een vrouw van 44 jaar met twee kinderen van 14 en 16 uit mijn vorige huwelijk. Ik ben nu met een heel erg lieve en fantastische man die nog geen kinderen heeft en onze droom is samen nog een kindje te krijgen. Dat gaat waarschijnlijk niet via de natuurlijke weg lukken, want hij heeft een erg slechte spermakwaliteit; heel weinig bewegende zaadcellen. Ik ben nog wel ongesteld met een regelmatige cyclus en aan beide kanten nog actieve eitjes aan maak, is op een echo gezien. Nu hebben onze beider huisartsen een verwijsbrief gemaakt voor een infertiliteitskliniek om een ICSI behandeling te starten, maar tot onze grote schrik en ellende wordt het niet vergoed bij vrouwen van 44 jaar. Is er misschien iemand hier op het forum die ook zoiets heeft meegemaakt, en die misschien een goedkopere behandeling weet in het buitenland?

groetjes,
Mi.
Lievejetje schreef:
12-05-2019 18:19
Maar waarom moet je eruit zien als een 20 jarige om met een peuter rond te mogen lopen? 44 is niet jong natuurlijk om kinderen te krijgen maar het is ook zeker niet zo absurd als hier wordt voorgeschoteld.
Eens.
minnimouse schreef:
12-05-2019 20:02
Dus dat soort boze reacties snap je niet, maar je vindt het wel prima om andermans mening de grond in te boren. En als men daar iets van vindt, dan snap je dat opeens niet?
Nou inderdaad. Wel je grote mond opentrekken wat betreft keuzes van een ander en doen alsof je hele leven met keuzes te maken heeft, want al je “oude” vrienden zonder kinderen hebben gewoon geen goede keuzes gemaakt. Maar over dit een potje verbolgen lopen doen.
Ken je het woord hypocriet, “Maya”?
Gekopbloemen schreef:
12-05-2019 19:19
Maya pikt er alleen uit wat haar goed uitkomt.
Dat zijn we gewend van haar, dat deed ze ook bij haar andere Nicks. Maar iemand met twee kleine kinderen die op Moederdag de hele dag op t forum aanwezig, is gewoon geen moeder.
Lievejetje schreef:
12-05-2019 20:11
Nou inderdaad. Wel je grote mond opentrekken wat betreft keuzes van een ander en doen alsof je hele leven met keuzes te maken heeft, want al je “oude” vrienden zonder kinderen hebben gewoon geen goede keuzes gemaakt. Maar over dit een potje verbolgen lopen doen.
Ken je het woord hypocriet, “Maya”?
Precies. Als je 25 bent moet je jezelf van binnen en van buiten kennen, geen verkeerde keuzes meer maken in het leven, dan vindt je de juiste man/vrouw en dat kinderen krijgen gaat dan heeeeeelemaal vanzelf :facepalm:
De prijs is toch nog redelijk op te brengen? Ik zou er voor gaan, TO, als jij je gewoon fysiek en mentaal gezond vindt.

Qua leeftijd kan het prima, zeker tegenwoordig (maar ook in vroeger tijden!) worden zoveel vrouwen tussen de 40 en 45 (al dan niet voor de eerste keer) moeder. En vaders al helemaal. Vindt tegenwoordig geen mens meer apart of not done.
NYC schreef:
12-05-2019 20:29
De prijs is toch nog redelijk op te brengen? Ik zou er voor gaan, TO, als jij je gewoon fysiek en mentaal gezond vindt.

Qua leeftijd kan het prima, zeker tegenwoordig (maar ook in vroeger tijden!) worden zoveel vrouwen tussen de 40 en 45 (al dan niet voor de eerste keer) moeder. En vaders al helemaal. Vindt tegenwoordig geen mens meer apart of not done.
Behalve hier op Viva dan.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
12-05-2019 20:31
Behalve hier op Viva dan.
Ja, ik lees net inderdaad wat reacties door... :| Vreemd! Ik weet niet of mensen in de praktijk allemaal eerlijk zijn maar wat ik in mijn omgeving of bij vrienden zie is dat er over het algemeen heel positief gereageerd wordt op zwangerschappen, ook als een vrouw tussen de 40 en 45 is, en zowel bij eerste kinderen als bij gezinnen waar er pubers zijn.

Het laatste zou voor mij (persoonlijk) wel een reden zijn geen kinderen meer te willen binnen het gezin (makkelijk gezegd wellicht ook als die niet spontaan kúnnen komen), maar dat is voor iedereen anders en staat voor mijzelf ook los van of we die van ons met 21 of met 43 hadden gekregen.
misschien wil ik op mijn 50e nog wel een liefdesbaby.

1 geluk, dan maakt het niet meer zoveel uit of een zwangerschap je figuur verpest.
wij slapen nooit.
NYC schreef:
12-05-2019 20:39
Ja, ik lees net inderdaad wat reacties door... :| Vreemd! Ik weet niet of mensen in de praktijk allemaal eerlijk zijn maar wat ik in mijn omgeving of bij vrienden zie is dat er over het algemeen heel positief gereageerd wordt op zwangerschappen, ook als een vrouw tussen de 40 en 45 is, en zowel bij eerste kinderen als bij gezinnen waar er pubers zijn.
Ik zou er niet vanuit gaan dat dat eerlijke reacties zijn die je recht in je gezicht krijgt.
redbulletje schreef:
12-05-2019 20:44
Ik zou er niet vanuit gaan dat dat eerlijke reacties zijn die je recht in je gezicht krijgt.
Hou nou toch es op.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
redbulletje schreef:
Nou waren wij zelf niet degenen die boven de veertig kinderen kregen hoor, maar ik hoor óver de zwangerschappen van anderen alleen leuke reacties. Eigenlijk nooit iets negatiefs of veroordelends.
NYC schreef:
12-05-2019 20:49
Nou waren wij zelf niet degenen die boven de veertig kinderen kregen hoor, maar ik hoor óver de zwangerschappen van anderen alleen leuke reacties. Eigenlijk nooit iets negatiefs of veroordelends.
Was de zwangere of haar partner erbij toen dat besproken werd? In mijn omgeving is iemand op zn 49e vader geworden en daar wordt toch vooral over gezegd dat dat wel heel oud is, maar weet zeker dat ze dat tegen zijn moeder niet zeggen.
redbulletje schreef:
Who cares
redbulletje schreef:
12-05-2019 20:55
Was de zwangere of haar partner erbij toen dat besproken werd? In mijn omgeving is iemand op zn 49e vader geworden en daar wordt toch vooral over gezegd dat dat wel heel oud is, maar weet zeker dat ze dat tegen zijn moeder niet zeggen.
Wat heeft de moeder van die man ermee te maken? En als ik jullie mag geloven is die allang dood natuurlijk
redbulletje schreef:
12-05-2019 20:55
Nee, die waren er niet altijd per se bij als daarover werd gesproken. Meer gewoon schoolpleinpraat denk ik.
Je kan iemand toch oprecht het beste gunnen en feliciteren en tegelijkertijd iemand wel wat oud vinden om nog een baby te krijgen? Wat mij betreft gaan die twee prima samen.
Maya85 schreef:
12-05-2019 21:07
Je kan iemand toch oprecht het beste gunnen en feliciteren en tegelijkertijd iemand wel wat oud vinden om nog een baby te krijgen? Wat mij betreft gaan die twee prima samen.
:rofl:
M
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 13-06-2019 21:12
0.00% gewijzigd
Maya85 schreef:
12-05-2019 21:07
Tuurlijk mag dat, evenals het je eigen keuze niet zou hoeven zijn. Maar vreemd? Dat vind je het toch niet? Ik kan me overigens wel het gevoel voorstellen dat je voor jezelf denkt: “ik zou er (nu) niet meer aan moeten denken” of dat het met oudere kinderen voelt of je een fase hebt afgerond. Maar denk dat iedereen daar verschillend in staat, sterker nog, dat zie je in de praktijk ook.
NYC schreef:
12-05-2019 21:13
: “ik zou er (nu) niet meer aan moeten denken”
Ik vind baby's echt zo leuk dat ik me echt niet voor kan stellen dat er ooit een moment zou kunnen zijn dat ik er niet aan moet denken. Ik kan me ook geen moment herinneren dat ik mezelf er te jong voor vond ofzo. Ik denk dat als ik op mijn 84e zwanger zou wakker worden dat ik dan weer zou denken "oh leuk!" En dat was op mijn 16e ook al zo.
SuperflySister schreef:
12-05-2019 21:21
Ik vind baby's echt zo leuk dat ik me echt niet voor kan stellen dat er ooit een moment zou kunnen zijn dat ik er niet aan moet denken. Ik kan me ook geen moment herinneren dat ik mezelf er te jong voor vond ofzo. Ik denk dat als ik op mijn 84e zwanger zou wakker worden dat ik dan weer zou denken "oh leuk!" En dat was op mijn 16e ook al zo.
Ja, daarom schreef ik ook, is voor iedereen anders. :) Wat jij schrijft hoor ik dus ook van meerdere mensen. Eigenlijk zelfs vaker dan dat mensen zeggen: die fase heb ik voor mijn gevoel wel afgerond. Ik heb dat laatste zelf dus wel (mijn vrouw ook) maar het andere hoor ik dus ook.
Troffel75 schreef:
11-05-2019 15:49

Ik ben natuurlijk bereid om een droom op te geven als het niet lukt, of als het nooit zou kunnen lukken. Maar ik heb al testen gehad en ik ben gewoon vruchtbaar. Mijn eicellen zijn al bekeken en die zijn kwalitatief goed. Waarom zou ik een innige wens van ons alletwee opgeven, terwijl het nog mogelijk is, wij goed voor een kindje kunnen en zullen zorgen, omringd door mensen die vreselijk vee van hem of haar zouden zorgen?
Mag ik vragen welke testen je gehad hebt? Op basis van een echo kan een arts doorgaans niet beoordelen of jouw ei-kwaliteit goed is en ook niet of die eitjes zonder meer geschikt zijn voor ICSI. Daarvoor moet je eitjes toch echt onder een microscoop leggen en onderwerpen aan onderzoek. Zelfs een hoog AMH zegt niet alles. Dat je op je 26e vruchtbaar was, zegt eveneens niet alles: mijn man was tot zijn 38e bewezen vruchtbaar zonder problemen, maar een aantal jaren later niet (meer). Verder geldt dat ik denk dat je de emotionele impact van een ICSI behandeling onderschat en dat je er (te) gemakkelijk vanuit gaat dat het je wel lukt. En bovendien is het zaad van je man niet goed en dat is ook van invloed op jullie slagingskansen. Ik heb niet voor niets dat youtube filmpje gister gepost hier.

Je hebt absoluut een punt wanneer je schrijft dat een ander niet mag oordelen over jouw wens, maar er is wel een significant verschil tussen (minimaal) een of uberhaupt geen kinderen. Ik ben moeder van een kind en ben dus moeder - in de tijd dat ik nog midden in de ICSI behandelingen zat was ik (g)een moeder. Ik zie voor mijzelf een tweede, derde, etc. wel als een luxe, omdat ik het moederschap reeds heb mogen ervaren. Dat zegt niets over de diepte van een wens en hiermee impliceer ik niet dat je jouw wens dan maar moet vergeten overigens.

Verder schrijf je dat je moeder werd op je 26 maar je oudste 16 is? Ben je 42 of 44? Of klopt het niet?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Misschien is dat eerste kind overleden? Of past TO details aan vanwege herkenbaarheid? Mijn kinderen hebben hier ook wel verschillende leeftijden.

On topic, ik denk dat het zeker verstandig is dat TO en haar man met hun fertiliteitsarts goed praten over slagingskansen en wachtlijsten, want zeker omdat ze het zelf gaan betalen is het nogal wat om 10.000 tot 15.000euro uit te gaan geven en de komende jaren je leven maar te laten draaien om het krijgen van een baby, en dan straks met lege handen te staan. Dat heeft ook impact op de relatie en de kinderen die er al zijn
valentinamaria schreef:
12-05-2019 20:40
misschien wil ik op mijn 50e nog wel een liefdesbaby.

1 geluk, dan maakt het niet meer zoveel uit of een zwangerschap je figuur verpest.
En so what, ik zou er op mijn 48e ook nog wel een willen hoor, ik zal natuurlijk niet het traject in gaan, maar stel dat het komt dan word de beeb met open armen ontvangen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Wittelamp schreef:
12-05-2019 21:10
Inderdaad. Ik heb nooit iets negatiefs gehoord. De mensen met wie ik omga en wiens mening me interesseert zijn allemaal ook oude ouders óf ze zijn positieve, lieve mensen.

De mening van verzuurde autistische vrijgezellen en biblebelt provincialen die hier het topic lijken te bevolken zijn voor mij geen reden om een perfect gezond kind met 30 weken weg te laten halen ofzo, omdat dat niet in hun wereldbeeld past :proud:
Wat denken die mensen nu zelf? :D
Het zijn juist de biblebelt provincialen die op hun oude dag nog kinderen krijgen. De meeste afwijkingen bij kinderen zie je dan ook vaak in die buurten. Ik heb niet het idee dat die types hier zitten, want die komen hooguit op websites van ‘mijn vriendin’ of ‘Libelle’.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven