Iedereen zwanger behalve ik..

15-02-2019 23:26 159 berichten
Hoi allemaal,

Ik kan het niet.. nu een half jaar bezig (Ik 25 en vriend 35jr oud) en het lukt ons gewoon niet. Elke maand weer die teleurstelling. Iedereen om me heen raakt (ongepland) zwanger alsof het niks is. En dan zit ik bij mn schoonouders komt mn zwager (37 jr) met de mededeling dat zn vrouw (35 jr) al 2 maanden zwanger is. En hoe graag ik ook blij voor ze wil zijn diep van binnen ben ik verdrietig. Waarom zij wel en ik niet? Haar huis is hartstikke vies, ze doucht maar 1 keer per week en de hygiëne is ver te zoeken daarnaast hebben ze regelmatig slaande ruzie. Waarom zo iemand wel en ik niet? Wat ik hiermee wil? Van me afschrijven en misschien wel tips. Want op dit moment ben ik heel verdrietig en ik durf het eigenlijk niet hardop uit te spreken..

Hoe gaan jullie hiermee om? Ik kan toch niet de enige zijn met dit gevoel?
Ik snap je frustratie. Maar je klinkt wat jaloers en ongeduldig (vind ik onvolwassen). Een halfjaar is nog maar kort. Leef je eens in in een ander: weet je zeker dat al die mensen spontaan, direct en ongepland zwanger waren?
Ja dat weet ik.. mijn nichten waren allebei ongepland zwanger van hun scharrel (We gaan goed met elkaar om). Mijn directe collega was ook plotseling en geheel ongepland zwanger van haar vriend met wie ze een maand was.. en ja ik ben stiekem best jaloers maar dat is hoe ik het voel en daar Kan ik niet zoveel aan doen.
SimpeleZiel schreef:
15-02-2019 23:30
Ik snap je frustratie. Maar je klinkt wat jaloers en ongeduldig (vind ik onvolwassen). Een halfjaar is nog maar kort. Leef je eens in in een ander: weet je zeker dat al die mensen spontaan, direct en ongepland zwanger waren?
Dit. Wat ontzettend zuur en onaardig komt dat over.

Bemoei je met jezelf.
Alle reacties Link kopieren
hoii schreef:
15-02-2019 23:33
Ja dat weet ik.. mijn nichten waren allebei ongepland zwanger van hun scharrel (We gaan goed met elkaar om). Mijn directe collega was ook plotseling en geheel ongepland zwanger van haar vriend met wie ze een maand was.. en ja ik ben stiekem best jaloers maar dat is hoe ik het voel en daar Kan ik niet zoveel aan doen.
Ik weet niet of je daar jaloers op moet zijn..... En zes maanden is nog heel kort.
Nee je bent vast niet de enige met dat gevoel. Maar door er zo naar te kijken help je jezelf alleen maar verder in de put. Het is geen kwestie van ‘gunnen’ of ‘verdienen’. Het is lastig om soms niet zo te denken ‘Waarom zo iemand wel en ik niet’. Maar het is oké om het rot voor jezelf te vinden. Vergelijken met anderen helpt je niet, gewoon erkennen dat je je rot voelt of verdrietig wel.

Ik zou je verdriet wel uitspreken. Naar jouw vriend en vriendinnen.
Ik vraag me vooral hoe het bij hun zo makkelijk lijkt te gaan. We zijn pas een half jaar echt bezig (met het bijhouden van de eisprong) maar ik ben al een jaar gestopt met het gebruik van anticonceptie middelen.. En ik weet best hoe het over komt dat ik dit zo schrijf en dat is de reden dat ik dit ook niet zo uit naar de mensen om me heen. Ik reageer ook heel enthousiast maar stiekem wilde ik dat ìk degene was die met de mededeling kwam..
relativeer eens.
een half jaar is niks
en een vieze badkamer is geen anti conceptie
hoii schreef:
15-02-2019 23:38
Ik vraag me vooral hoe het bij hun zo makkelijk lijkt te gaan. We zijn pas een half jaar echt bezig (met het bijhouden van de eisprong) maar ik ben al een jaar gestopt met het gebruik van anticonceptie middelen.. En ik weet best hoe het over komt dat ik dit zo schrijf en dat is de reden dat ik dit ook niet zo uit naar de mensen om me heen. Ik reageer ook heel enthousiast maar stiekem wilde ik dat ìk degene was die met de mededeling kwam..
en je bent pas 25? als je niet zo goed kan relativeren moet je misschien nog even wachten met kinderen
Als je wilt weten of alles bij jullie goed zit, moet je even met de huisarts gaan praten. Maar houd je niet te veel bezig met andere mensen en waarom zij wel/niet. Daar schiet niemand wat mee op.
Een half jaar voelt misschien lang maar dat is het echt niet.
Als je al een jaar gestopt bent met A-C en je er zorgen over maakt ga is naar je huisarts.

Er zijn heel veel mensen bij wie t langer duurt of die wat hulp nodig hebben. Probeer hen los te zien van jou wens. Zo denken helpt je niet.
where ever you go, go with your heart
Ooooh meis, een half jaar proberen zwanger te worden is gelukkig echt niet lang... Ik snap je zorgen wel. Het is echt zwaar als je je zo voelt als je omschrijft.
Maar geef de hoop ajb niet op.
De kans is heel groot dat het gewoon gaat lukken..... Echt waar :thumbsup:
Skawa schreef:
15-02-2019 23:44
Als je al een jaar gestopt bent met A-C en je er zorgen over maakt ga is naar je huisarts.

Er zijn heel veel mensen bij wie t langer duurt of die wat hulp nodig hebben. Probeer hen los te zien van jou wens. Zo denken helpt je niet.
huisarts doet toch niks na pakweg 6 pogingen. het is namelijk heel erg normaal dat je dan nog niet zwanger bent. het is niet iets dat op afroep beschikbaar is he??
Ja herkenbaar gevoel. Kan heel oneerlijk voelen, maar ik heb mezelf altijd een schop onder m’n kont gegeven. Het leven is nu eenmaal oneerlijk. En bovendien wilde ik helemaal niet hún zwangerschappen of baby’s, maar die van mij.

En die kwam uiteindelijk ook. Na IVF. En dat bleek ook niet het einde van de wereld. En nu, nu ik er een rond heb rennen, voelt het nooit meer oneerlijk.

Hopelijk ben je gauw zwanger :redrose:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
S-Meds schreef:
15-02-2019 23:42
en je bent pas 25? als je niet zo goed kan relativeren moet je misschien nog even wachten met kinderen
Mijn compliment voor de hoge mate van onaardigheid in je bericht. Waar SLAAT het op? Als je niks normaals kunt zeggen, hou je klep dan gewoon...
Dankje marigold en lux. Dat was even wat ik nodig had! Ik kwam net zo verdrietig thuis en ik besef natuurlijk ook wel dat dat een beetje misplaatst is maar zo voelde het wel. En inderdaad, ik hoef hun zwangerschappen en situaties niet. Op naar de volgende ronde :D
Ik duim voor je :redrose:
S-Meds schreef:
15-02-2019 23:41

:HA:
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Marigold1986 schreef:
15-02-2019 23:51
Mijn compliment voor de hoge mate van onaardigheid in je bericht. Waar SLAAT het op? Als je niks normaals kunt zeggen, hou je klep dan gewoon...
Het SLAAT op het feit dat je jaloers bent op anderen omdat je niet instant, knip met de vingers, zwanger kan worden. Alsof je daar recht op hebt
S-Meds schreef:
15-02-2019 23:41

Niet douchen normaal wel, dus best opmerkelijk dat die schoonzus zwanger is.
S-Meds schreef:
16-02-2019 00:46
Het SLAAT op het feit dat je jaloers bent op anderen omdat je niet instant, knip met de vingers, zwanger kan worden. Alsof je daar recht op hebt
Jaloezie is een normaal verschijnsel. Heeft niets met relativeren te maken...
Ben je zelf nooit jaloers of jaloers geweest?
SimpeleZiel schreef:
15-02-2019 23:30
Precies. Karma achtig.
Zij wel en jij niet. joh...alsof je dat kon plannen. Als je het kon plannen had je het voor jezelf wel geregeld.
Ben blij voor de mensen die het wel lukt. Spreek je zorgen uit als ze ongeschikt zijn, maar stop met dat zielige gedoe van zij wel en ik niet na een half jaar.
Door oefenen en vooral blijven liefhebben zonder dat daar een kind uit moet komen want jullie zijn niet aanstaande ouders, maar partners die het als het goed is hun leven verder samen moet doen en ook nog eens kinderen moet opvoeden.

Als je al voor een zwangerschap in de discussie komt over wie het wel of niet gegunt is, moet je je echt gaan afvragen of jij zelf wel zo' n geschikte ouder bent (ik persoonlijk denk van niet omdat je bij voorbaat al bekrompen ideeën gaat overdragen)
Pick your battles and bloom
Battlebloem schreef:
16-02-2019 03:28
Precies. Karma achtig.
Zij wel en jij niet. joh...alsof je dat kon plannen. Als je het kon plannen had je het voor jezelf wel geregeld.
Ben blij voor de mensen die het wel lukt. Spreek je zorgen uit als ze ongeschikt zijn, maar stop met dat zielige gedoe van zij wel en ik niet na een half jaar.
Door oefenen en vooral blijven liefhebben zonder dat daar een kind uit moet komen want jullie zijn niet aanstaande ouders, maar partners die het als het goed is hun leven verder samen moet doen en ook nog eens kinderen moet opvoeden.

Als je al voor een zwangerschap in de discussie komt over wie het wel of niet gegunt is, moet je je echt gaan afvragen of jij zelf wel zo' n geschikte ouder bent (ik persoonlijk denk van niet omdat je bij voorbaat al bekrompen ideeën gaat overdragen)
Belachelijk om dit in link te leggen met het al dan niet zijn van een goede ouder... ECHT om te lachen. Zo ontzettend zwart-wit gedacht... jij denkt waarschijnlijk dus over iedereen dat hij/zij geen goede ouders zijn. Iedereen heeft namelijk wel eens dit soort gevoelens.... Unbelievable
Hoi hoii ;-D
Er staat een belangrijk stuk in het bericht van Battlebloem.
Vergeet niet jouw partner te blijven liefhebben in het ‘oefenen’
Jullie relatie is prioriteit nr 1, jullie zijn niet aanstaande ouders maar partners

Let niet zoveel op de wereld om je heen maar focus je met liefde op jullie situatie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven