Iemand ervaring met mogelijke afwijkingen zwangerschap

21-02-2019 20:40 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen.

Wij zijn deze week naar de gyneacoloog geweest en alles leek inorde, heel actieve baby, hartje die perfect klopte, mooi gevormde hersenhelfden...
Maar over de ‘vorm’ van de schedel waren er twijfels, de ene keer leek alles oke maar opandere moment zagen ze mogelijk een afwijking van “open schedel”.
Ik ben nu 12weken zwanger en moet volgende week by een andere gyneacoloog om verdere onderzoeken en een vlokkentest.

Heeft iemand hier reeds ervaring mee?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn baby was er niets mis met zijn schedel maar iets anders. Bij de 12 weken echo was er twijfel over en bij de 20 weken echo wisten ze het zeker. Ik heb ook een vruchtwaterpunctie gehad maar daar kwam niets uit. Mijn zoontje heeft helaas wel een handicap.
Wij hadden ook een (zelfs voor ons duidelijk zichtbare) afwijking op de echo. Gelukkig herstelde dit defect uit zichzelf na een aantal weken, anders hadden wij ook voor afbreking van de zwangerschap moeten kiezen (was het niet met leven verenigbaar geweest).

Sterkte, ik weet nog hoeveel ik gehuild die weken en hoe onzeker ik was.

Hebben jullie nu een doorverwijzing naar een academisch ziekenhuis?
Alle reacties Link kopieren
Onze jongste zoon had een aangeboren schedelafwijking. Niet gezien tijdens de zwangerschap, ondanks heel veel echo’s in het umc. Er waren wel twijfels over de enorme omvang van zijn schedel.

Veel sterkte want de onzekerheid is slopend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven