Ik ben zwanger praatgroep III

31-12-2016 09:54 637 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 3 alweer



Inmiddels zwanger van een 2e:

Wiennie, Spruit, Lotte_joy



Inmiddels bevallen van een 2e:

GateKeeper, Bloem





Link naar het vorige topic

Ik ben zwanger praatgroep vervolg II
Alle reacties Link kopieren
Lotte

Dappere keuze en zeer begrijpelijk. Heel erg veel sterkte met zowel de ingreep als de verwerking, het is niet niks en dat mag je ook best zo voelen
Alle reacties Link kopieren
@lotte, heel veel sterkte meis! Knap dat je zo besloten hebt.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Lotte, dikke voor jullie!! Kan me voorstellen dat het een moeilijke keuze is. Jullie klinken wel erg sterk en rationeel.



@hier: ik heb echt een onwijs leuke vacature gezien dus ga morgen zitten voor een goede sollicitatiebrief!
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig Lotte, sterkte maandag.
Alle reacties Link kopieren
@lotte ik wens je veel sterkte maandag, wat een sterke beslissing, en dat jullie deze keuze kunnen maken bewijst dat je een zeer sterke vrouw bent, ik geloof dat dit best een moeilijk keuze is en moeilijk de komende dagen maar zoals je zegt indien dit met 20 weken zo is , is dit nog pijnlijker en vermoedelijk nu al iets met het vruchtje... ik wens je het beste en veel sterkte toe morgen! dikke kus



@ spruit gefeliciteerd wij lopen bijna gelijk, mijn eerste dag van laatste menstruatie is 17 november, zou uitgerekend zijn voor 24 augustus, voor wanneer ben jij uitgerekend, ik mag indien alles ok blijft gaan 19 januari bij de gynaecoloog voor eerste echo ...deze morgen was ik zo misselijk dat ik bijna ging flauwvallen, eerst mega warm krampen en dan op mijn bed gaan liggen een slokje cola en toen kreeg ik helemaal koud zeer raar





@ gate gelukkig is de virus weg je hoort het veel nu hé , hier zit mijn dochter met de griep ....
Sterkte Lotte!
Alle reacties Link kopieren
Heeft een van jullie ervaring met zwangerschapsdiabetes? En dan bedoel ik met name wanneer je gecontroleerd wordt bij de 2e zwangerschap. Bij mijn 1e zwangerschap kwamen we erachter met 26 weken.



Iedereen een fijn weekend gehad?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
@winnie, Ah wat leuk! Voor nu 20 augustus dus nu in de 9e week. 12 nov mijn laatste menstruatie gehad met een vaste cyclus van 29 dagen. Naar van je misselijkheid zeg! Ik heb er gelukkig nog niet zo heel erg last van. Wel lek ik "melk" wat ik echt maf vind. Hoe gaat het verder met je?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
@ lotte ik wens je veel sterkte vandaag toe !



@ spruit, ik leg nu wat koekjes op mijn nachttafel vanaf ik op sta moet ik zorgen dat ik eerst wat eet of ik moet overgeven misselijk tot bijna flauwvallen.dus vanaf ik honger heb word ik misselijk heel raar.

we lopen dan een beetje gelijk van schema wij?
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie allemaal voor de lieve berichten. Vandaag in het ziekenhuis weer een echo gehad, en ook zij vonden dat het beter was om het weg te halen. Vanwege de risicos bij curretage probeer ik het eerst met pillen. Morgenochtend moet ik echt nog even naar mn werk, daarna ga ik ze inbrengen. Ik moest er wel voor zorgen dat ik niet alleen thuis was, vanwege risico op serieuze bloedingen, en dat ik dan terug moet. dus morgen zijn we gezellig met zn 2en thuis. Ik weet even niet hoe ik me voel, natuurlijk verdrietig, maar voornamelijk ongerust denk ik door wat gezegd werd. Er werd namelijk gezegd dat we even na moesten denken of we een chromosomenonderzoek willen, en bloedtesten bij beide + extra onderzoek bij mij. Ik mag dat bij de nacontrole aangeven. Op de een of andere manier dacht ik tot dat moment dat het gewoon pech was, en door die opmerking ben ik bang dat er misschien meer aan de hand kan zijn. Ik denk dat ik die onderzoeken wel wil, gewoon omdat ik nu ongerust ben en om dat misschien weg te nemen. Man wil het volgens mij niet, hij zegt we hebben beide geen chromosoom afwijkingen in de familie, en tot nu toe 3 x heel snel zwanger geworden, dus niet nodig. Maar we hebben van die 3 zwangerschappen, maar 1 kindje overgehouden. Ik weet het dus niet. Wat zouden jullie doen?



Sorry voor mijn egopost. Wiennie, wat bij mij als enige tegen misselijkheid werkt vorige keer was water met bubbels. ( spuitwater in het Belgisch ?? ) Leuk dat jij en spruit bijna tegelijk lopen. mijn laatste menstruatie was 4 nocvember, grappig hoe gelijk we zouden lopen
Alle reacties Link kopieren
@Lotte, je moet doen wat jij denkt dat goed is. Kan mij heel goed voorstellen dat jij het wel wilt, het is jouw lichaam. Ik zou het wel willen weten het zou het risico op een volgende miskraam (sorry als ik het verkeerd benoem) toch kunnen verkleinen? Nog maals doe waar jij een goed gevoel bij hebt. Heel veel sterkte morgen



@wiennie, dat honger hebben en dan misselijk worden heb ik ook af en toe. Ik heb gewoon crackers naast het bed staan. Mijn dochter eet ze stiekem haha. Persoonlijk vind ik het toch jammer dat ik deze keer langer op een echo moet wachten. Bij mijn dochter had ik die al veel eerder. Slaap jij ook zo slecht?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
@ lotte, ik zou wel een onderzoek willen, om toch te kunnen voorkomen bij een volgende zwangerschap en eventueel dat ze jou dan goed opvolgen, een bloedafname houd niet zoveel in, maar als man is dat allemaal normaal oké en komt het wel goed, als mama ben je ongerust, wil je het laten onderzoeken en voorkomen... maar zoals spruit zegt, dit moet je zelf beslissen en doen waar je jou goed bij voelt, ik wens je veel sterkte



@ spruit, ik ben wel bang om volgende week op echo te gaan, ik heb al mk gehad en ook bloedingen bij de zwangerschap van mijn dochter het was een tweeling en 1 ervan klopte het hartje niet, dus nog 1 week bang afwachten.... misselijk is hier enorm, zorgen dat het niet opvalt, maar ik slaap niet goed, ik vergeet alles, en mijn broeken spannen enorm. ik denk dat dit ook komt doordat we nu al 1 kindje hebben dat we meer vermoeid zijn.
Alle reacties Link kopieren
@Lotte, Hoe gaat het nu met je?



@Wiennie, ik snap wel dat je bang bent, maar je bent nu al een stuk verder dan bij de miskraam toch? En die misselijkheid is ook een goed teken. Mijn zwangerschapsdementie speelt ook direct weer op. Ik doe dingen waar ik echt van denk: "euh dat hoort niet zo"



@andere dames, hoe zijn jullie kindjes? Ik heb een extreem nette peuter. Zodra ze morst gaat ze meteen een doekje pakken om schoon te maken. Bij vieze handjes wil ze direct haar handen wassen. Ze ruimt op voor het naar bed gaan..
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Haha lekker toch @spruit! Opruimen krijg ik hier nog niet gedaan maar hij is ook nog geen 1.5..

verder gaat het erg goed. Echt een leuk ventje!!
Alle reacties Link kopieren
@Lotte hoe gaat het met je?



@wiennie en spruit bij mij kwam die zwangerschapsdementie ook heel snel terug. Veel sneller dan de vorige keer.



@dochter is een blij ei. Altijd vrolijk en lachen. Alles moet in de "bakka" (prullenbak). Ze struint gewoon de vloer af om viezigheid te vinden en dan is het "bah, bakka".



Zoon is een gevoelige gamba die kan zo zielig kijken en piepen, maar een paar dagen geleden kreeg ik een welgemeende grote dikke glimlach. Dan smelt je hart.
Alle reacties Link kopieren
wiennie, spannend zeg, ik snap dat je je ongerust maakt, maar de tekenen zijn goed toch?



spruit handig zo een dochter, goed bezig opvoedenderwijze!



Onze dochter is de liefste, beste dochter die je je kan wensen! ik ben zoooo gek met haar. ( pas op nu komt een trots moederverhaal) Ze is altijd vrolijk, huilt nooit ( echt nooit, alleen bij naar bed gaan even, maar verder niet, zelfs niet als ze pijn heeft) slaapt prima ( al vanaf 3 weken oud de hele nacht !! ) ze is niet eenkennig, ook nooit geweest, kan met iedereen opschieten, flirt met iedereen, en is naar iedereen vrolijk. Ze maakt overal een bende van, en helpt dan graag met opruimen ( van de wal in de sloot) ze kan uren lang zichzelf vermaken, maar ook prima een dagje mee naar papa's werk en dan hoor je haar ook niet. ze kletst de oren van je hoofd, en maakt al hele verhaaltjes, ze weet van alle kleren wat en van wie ze zijn ( bij het opvouwen maakt ze een spelletje: pappa broek, mamma t-shirt, ikke broek etc) ze kent alle dieren van de dierentuin ( pinpin , viraf, kokodil, ofant, ijlpaard, etc )



dinsdagmiddag heb ik de pillen ingebracht, na een uur al bloedverlies ( héél, héél veel) en dinsdagavond vruchtzakje verloren. nu nog steeds veel bloed, emotioneel gaat het wel (weer) dinsdag en woensdag was heel zwaar. nu ga ik ervan uit ( gezien de hoeveelheid bloed) dat alles schoon is, maar ik heb over 2 weken nog een echo. ik denk dat ik de onderzoeken ga doen, just in case.
Alle reacties Link kopieren
@ lotte, wat leuk het verhaal over je dochter te lezen, wat een fierheid, en trots ! het lijkt mij een zeer slim meisje op die leeftijd al de dieren en kleren te herkennen, hier wilt onze dochter van 14 maand totaal niet opruimen, enkel alles overhoop gooien

ik hoop dat de nare periode nu met het bloedverlies zo snel mogelijk voor je voorbij is zodat je het achter je kan laten, ik weet hoe moeilijk dat is...
Alle reacties Link kopieren
Aah wat super leuk on te lezen over jullie kindjes! En wat fijn dat het zo goed met ze gaat.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
wat is het hier stil, ik mag morgen om 15 uur voor het eerst bij de gynaecoloog ben zo benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Spannend wienie!



Kleine man heeft zojuist in het zwembad zijn eerste stappen los gezet!!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vandaag de eerste echo gehad en een kloppend hartje gezien Zo blij!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Yay, wat fijn, spruit! Gefeliciteerd, is de roze/blauwe wolk nu een feit?



Wiennie, succes vanmiddag!



Lotte, hoe gaat het nu?



Gate, gevoelige gamba



Bloem, hoe bevalt je verlof?



Hier is dochter ook aan het lopen, sinds een maand los en langzaamaan echt soepel. Een heerlijk, maar dan ook echt heeeeeerlijk (!) kind. Enorm aan het kletsen (hoewel we niet verstaan wat ze zegt...) en heel veel humor. Ze kan schateren en dan met die zes tanden

Ze zegt nu mama, papa, poes, ko (konijn), kra (vogel), oh-oh (als er iets valt. Lees: als ze iets gooit...), apa (opa), beh (beer). Zo prachtig, die woordjes!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn @spruit!! Hoeveel weken ben je nu?

Hoe gaat het nu met jouw man? Kan me herinneren dat hij weinig kon doen in de zorg voor je meisje?



@lotte: hoe gaat het met jou?



@lion: wat leuk!! Hier is poes een soort Emma (Nemo), mama, omma (oma), da (dag)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Spruit!



Succes vanmiddag Wiennie, ook voor jou hoop ik een mooi kloppend hartje!



Lion snelle dame hebben jullie hoor. Mijn dochter loopt nu sinds 3 dagen. bijna 17 maanden.



Myrna, leuk hè dat stappen dan lijken ze alweer zo groot.



Hier zijn ze weer verkouden en op doktersadvies moeten we binnen blijven. Mocht er ooit een derde komen dan zorg ik ervoor dat het een zomerkindje wordt. Je stompt zo af joh als je alleen maar binnen zit.
Alle reacties Link kopieren
@lion, die wolk was er al wel een beetje, aangezien ik helemaal niet misselijk ben. Leuk dat je kindje loopt, nu alles op veilige afstand opbergen? Haha



@ Myrna, lief dat je het vraagt, mijn man is geopereerd en ze hebben uiteindelijk 4cm hersenen weggehaald. Hij is weer helemaal gezond en kan alles met onze dochter Ongeveer 9w 4d echo apparatuur was niet zo heel goed. Bij mijn dochter liep ik bij een andere praktijk die echo's waren heel mooi. Nu zag je niet zoveel, dus ze kon ook nauwelijks meten hoe ver ik ben.



@woordjes: Mijn dochter roept keihard Jeeeeezus heb haar ook gelijk maar even Maria, God en Judas geprobeerd aan te leren..



@Wiennie, geniet ervan! Zo leuk om weer te mogen ervaren!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven