Ik ben zwanger praatgroep III

31-12-2016 09:54 637 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 3 alweer



Inmiddels zwanger van een 2e:

Wiennie, Spruit, Lotte_joy



Inmiddels bevallen van een 2e:

GateKeeper, Bloem





Link naar het vorige topic

Ik ben zwanger praatgroep vervolg II
Alle reacties Link kopieren
Wiennie, wat spannend voor morgen!! Leuk zeg!



Myrna, hoe oud is jouw kleintje? leuk he die eerste stapjes? heeft iemand het kunnen filmen?



Spruit, gefeliciteerd!! wanneer zou je uitgerekend zijn volgens de echo? Ik heb dat van je man volgens mij gemist?? Sorry daarvoor. Wat had hij, wat fijn dat het weer goed gaat en hij alles weer kan doen!

Wat jammer dat je echo niet zo mooi was.



Lion, schattig dat lopen en die woordjes, snel gaat het dan he? ik vind het zo leuk om te zien dat ze elke dag wat bijleren



Woordjes, Spruit, ik had even een momentje! heerlijk! Mijn dochtertje zegt van alles ( 20 mnd, heb ik het 'oudste' kindje hier? ) en begint nu liedjes te zingen ( poesie mauw gaat vrij aardig, en papegaaitje iadeja ( leef je nog slaat ze voor het gemak over :wink: ) en alle eendjes ook, de rest weten man en ik wat ze 'zingt' maar is niet echt verstaanbaar). ze kan nu ook tot 6 tellen en zegt als ze iets vraagt 'alseblief', en 'dankewel' en als iemand niest of hoest zegt ze 'zondheid'.



Gate, oei alleen maar binnen blijven lijkt me vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
@lotte, kan dat je het gemist hebt hoor ik heb er niet veel over verteld. Mijn dochter is van december 2014. Kletst de oren van mn hoofd, en die van andere mensen hun hoofd.. Ik zou nu rond 20 augustus uitgerekend zijn. Bij "dankjewel" smelt ik altijd een beetje leuk he als ze dat zeggen!



@gate, wat vervelend zeg! Gaat het wel al een beetje beter?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
@ spruit zo leuk een om terug te mogen gaan op echo hé, ik ben enorm benieuwd naar morgen kijk er enorm naar uit vandaag veel minder misselijk dan de dagen ervoor, hopelijk is dat wel goed.



hier is dochter morgen 15 maand en stapt echt al zeer mooi alleen juist woordjes komen er nog niet uit enkel papa mama dada maar als je wat vraagt komt er niks uit.
Alle reacties Link kopieren
@lotte: het kleine monstertje is vrijdag 16 maanden!



@spruit: wat fijn dat alles weer goed is en hij alles weer kan!



@gate: beterschap!! Zouden jullie een derde willen?



Liedjes zijn hier ook favoriet. Vooral hoofd, schouders, knie en teen. Hij gaat de bewegingen ook echt na doen. Te schattig. Oh en klap eens in je handjes, doet het ook goed. Hij wordt zo groot!

Momenteel ben ik bezig met een andere baan. En in mei/juni willen we voor een tweede gaan!
Alle reacties Link kopieren
@Myrna nee hoor, moet er niet aandenken ik mag sowieso een jaar niet zwanger worden nu ik 2 zwangerschappen zo kort op elkaar heb gehad.



Zoon wilde vanaf het begin af aan niet in de wieg liggen dus dat werd een beetje een sta in de weg in de slaapkamer, dus toen kwam de twijfel van naar zolder of op marktplaats. Mijn gevoel zei dat ons gezin nog niet af is dus de wieg staat nu achter de schotten.



Misschien denk ik er over een paar jaar anders over en blijft t bij 2, maar zou t zonde vinden om alles nu al te verkopen en we later zelf alles opnieuw moeten aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
quote:myrna1504 schreef op 18 januari 2017 @ 13:28:

@lion: wat leuk!! Hier is poes een soort Emma (Nemo), mama, omma (oma), da (dag)Oh, dat is ook lekker veel! Wat een puzzel soms voordat je erachter bent wat ze precies bedoelen hè?!
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 18 januari 2017 @ 19:06:

[...]

Oh, dat is ook lekker veel! Wat een puzzel soms voordat je erachter bent wat ze precies bedoelen hè?!

Jep. Zo zegt dochter bapo = lepel, hadden we pas door toen ze driftig naar een lepel aan het wijzen was. Mien = speen, koeken = schoenen, kokken = sokken.



Wat ze wel goed zegt is: mama, papa, auto, eten, op, daar, hierzo, uit, in, bal, elmo, stoel, melk (overigens wordt daar drinken mee bedoeld), pop, douchen, oma, opa.



En dochter kondigt aan wanneer ze een poeppie gaat laten. Dan zegt ze Poep en begint ze te schaterlachen. Als man een ordinaire scheet laat zegt ze "mama".
Alle reacties Link kopieren
Zo wat is er veel geschreven



Spannend wiennie, veel plezier morgen !



Gefeliciteerd spruit met de goede echo!



Myrna, leuk he die eerste stapjes. Hier liep m'n zoon met 16 maanden. Lion snelle dame inderdaad! Leuk hoor.



Gate hoe gaat t met de drukte van 2 ? Hangen de wallen al op je knieën op valt t mee ;)



Hier n superlief ventje ook kletst veel in z'n eigen taal, nog niet zoveel echte woordjes. Kan goed alleen spelen, ook erg fijn. Heel gelukkig worden we er van, bizar soms

Jammer alleen dat ie s nachts weer geregeld wakker is de laatste maanden , FF wennen weer
Alle reacties Link kopieren
Zeker een gepuzzel! Het gaat nu zo hard!!



Balen van die nachten @w002! Hier hadden we dat ook een paar weken achter elkaar. Bleken 4 kiezen te zijn!
Mijn kleine man is maandag 2 geworden! Helaas wordt er nog weinig gepraat. Althans, hij zegt de hele dag van alles maar ik maak er gewoon niks van. Van de week vroeg ik wat de vogel aan het doen was en dan zegt hij: poe ta bootie. maak me wel es zorgen om dat late praten.



Hier nu 37,2 zwanger. En ik heb er zoooooooo genoeg van. Ben al uit m'n positie jeans gescheurd.
Alle reacties Link kopieren
Van harte Bloempje!! Bootie kan wel vogel zijn denk ik?

Laatste loodjes wegen het zwaarst! Trek lekker je makkelijk joggingbroeken aan. Hopelijk dienst de kleine zich snel aan! Weet je eigenlijk wat het wordt?
Alle reacties Link kopieren
@bloempje, nog even volhouden



Heeft iemand ervaring met de combinatietest? En de kosten die eraan verbonden zijn? Kom er niet echt uit..
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Ik niet @spruit.. wij hebben er toen bewust niet voor gekozen. Ze wees me wel op de nadelen als we er pas later achter zouden komen dat er iets niet goed zou zijn en dat de lieve downers bij Johnny op tv niet de realiteit is. Gelukkig geloofde ze ons snel toen we vertelde dat ik in de gehandicaptenzorg werk en manlief er ook aardig wat ervaring mee heeft. Het was van ons dus een weloverwogen besluit!
Alle reacties Link kopieren
@Spruit wij hebben het bij beiden niet laten doen. Ik geloof dat de combinatietest tussen de 130 en 150 euro kost. Als je aanvullend verzekerd bent dan vergoeden sommige zorgverzekeraars de test maar dat moet je even uitzoeken. Wat is de reden dat je nu wel een combinatietest wil laten uitvoeren?



@hier man is onderweg naar de huisartsenpost met onze kleine man. We vermoeden dat hij weer het RS-virus heeft. Hij klinkt zo vreselijk benauwd, piepen en hijgen. Gisteren waren we bij de huisarts en had naar zijn longen geluisterd en die klonken wel redelijk schoon. Voor de zekerheid heb ik ook een tasje voor man gepakt mochten ze zo zeggen dat zoon moet blijven. Dan hoeft man hem niet achter te laten om even zijn spullen te pakken.



Als blijkt dat het weer het rs-virus is dan hou ik dochter voorlopig thuis van t kdv net zolang totdat de griepepidemie voorbij is.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd nog met jullie zoon Bloem, nog een half jaartje en hij gaat naar de psz. Leuk hoor. Nog even volhouden meid, de baby kan nu ieder moment komen. Onze gyn zei dat je een beetje uit moet gaan van de zwangerschapsduur van de eerste. Dus als je in week 39 ben bevallen dan zal nr 2 ook rond die tijd komen.



Bij ons had ze dat overigens mis. Ik ging uit van 39,6, maar het werd 38,4
Oh god dat was 41,1…





Jeetje wat naar zeg gatekeeper. Weet je al meer?





Bootie vogel. Ja het zou zo maar kunnen. Ik leg telkens maar geen link met dingen die hij zegt.



@spruit.

Combinatie test heeft hier €140 gekost. Je krijgt het niet vergoed.
Alle reacties Link kopieren
gelukkig geen rs, maar een zware verkoudheid. Flink slijm in zijn keel, vandaar dat gehijg en gepruttel. Om half 2 vannacht waren ze weer thuis. Zuurstof was goed. Kleine man was wel weer gelijk van de leg dus hij heeft tussen ons in geslapen. Ze hadden hem ook weer gewogen. Hij is in 2 weken 665 gram aangekomen
Alle reacties Link kopieren
quote:bloempje188 schreef op 19 januari 2017 @ 00:01:

Oh god dat was 41,1…





Jeetje wat naar zeg gatekeeper. Weet je al meer?





Bootie vogel. Ja het zou zo maar kunnen. Ik leg telkens maar geen link met dingen die hij zegt.



@spruit.

Combinatie test heeft hier €140 gekost. Je krijgt het niet vergoed.



Bootie dacht ik ook meteen aan vogel (vogeltje - vootje - vootie - bootie) gisteren!



Ach wat schrikken, gate!! Veel sterkte met de kleine jongen



Combinatietest, kostte ons 160 euro en werd niet vergoed.
Alle reacties Link kopieren
En wow, gate, wat een lekkere groeier!!!
Zo zegt hij dus wel meer woorden. Misschien ligt het aan mij dat ik er niks van maak haha. Hij zegt me ook niet na waardoor je die link niet legt. Hij heeft een tipi tent gekregen en toen ik dat een keer of drie zei riep hij tiki en dan kan ik de link wel leggen. Maar hij komt rustig bij me met een heel verhaal met allerlei vage woorden waar ik geen bal van begrijp.



@gate. Fijn zeg geen rs virus. Er is nog steeds overal griep in t land. Zo blijven ze kwakkelen. En lekker gegroeid zeg, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
@gate, sterkte! Gaat het al wat beter?



@winnie, hoe was je echo?



@combinatietest, mijn moeder sprak nogal op mij in, heb toch besloten om het niet te doen.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
dag dames zonet terug van bij de gynaecoloog, mooi kloppend hartje ik ben uitgerekend voor 2 september

7w5d ben ik nu. alles zag er goed uit, super blij natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Wien!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed wiennie!! Van harte!! Lekker genieten!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Wiennie wat fijn voor jullie! Geniet ervan!



@Spruit, het gaat gelukkig wel wat beter, alleen de avonden zijn wat lastiger. Dan is hij wat benauwder. We houden het goed in de gaten. Maar blij dat hij niet opgenomen hoeft te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven