Ik ben zwanger praatgroep III

31-12-2016 09:54 637 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 3 alweer



Inmiddels zwanger van een 2e:

Wiennie, Spruit, Lotte_joy



Inmiddels bevallen van een 2e:

GateKeeper, Bloem





Link naar het vorige topic

Ik ben zwanger praatgroep vervolg II
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het geen RS-virus is @gate! Hopelijk knapt hij snel op!
Alle reacties Link kopieren
@gate, fijn dat het al iets beter gaat het is zo sneu als die kleintjes ziek zijn.



@hier, Het is vrijdagavond, dochter pakt haar Rugzak, springt op de fiets en zegt: Doei mama! Toen ik vroeg of ze voor 00:00 thuis zou zijn zei ze heel braaf: Ja mama natuurlijk!



Pff gelukkig kan ze nog niet bij de deurklink
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha spruit!
Alle reacties Link kopieren
@Spruit, leuk zo'n bijdehand meisje. Dochter loopt ook soms naar de deur en dan draait ze zich om en zegt ze daaaaaaaag. Waar ga je heen dan? Uit. ze zeggen dat de nee-fase met 2 komt, maar dochter heeft daar nu al een houtje van. Alles is nee. Ze wordt steeds ondeugender en dan moeten we streng zijn, maar dan moet je je best doen om niet te lachen. Ze loopt nu helemaal los



Hoe voel je je verder?



@hier, kleine man is gelukkig van zijn verkoudheid af, morgen krijgt hij zijn eerste inentingen. zie er nu al tegenop. Hij begint steeds meer geluidjes te maken en te lachen. Na even een moeilijke start is het echt een heerlijk kereltje.



@Bloem, alles nog hoog en droog?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn @gate van je zoontje! En wat leuk dat je meisje losloopt!
@gate. Wat fijn dat ze loopt! Schelt zo nu en dan weer wat sjouwen.



Hier 38 weken en alles nog rustig en potdicht denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Spannend bloem! Het komt echt dichterbij nu!! Hoe gaan jullie kindjes ermee om eigenlijk?



Hier rammelen m'n eierstokken er ook haast uit! In mei gaan we weer beginnen maar het duurt zo lang. Wel nog een paar kleine hobbels te nemen voor ik zwanger wil worden. 10 kilo afvallen en een andere baan. Dus dat zou mooi zijn in de komende paar maanden!
Alle reacties Link kopieren
@gate, haha heerlijk! Fijn dat je mannetje ook stukke beter gaat! Sterkte morgen bij de inentingen, ik vond de eerste echt verschrikkelijk.. Ik voel me echt heel erg goed, niet misselijk geweest, slaap alleen slecht.



@Bloem, hoe gaat het met jou? Trek je het nog een beetje?



@Myrna, voor je het weet is het mei De tijd vliegt, helemaal met een kleine om je heen.



@wiennie, hoe gaat het? Wanneer heb jij de 2e echo?





Ben vandaag in de boekwinkel wezen kijken naar een boek dat enigzinds laat zien dat "mama een baby in haar buik heeft". Ze hadden 1 boek dat het vertelde, inclussief hoe de baby in de buik komt.. Nu vind ik dat wat ver gezocht voor een kind van 2. Hebben jullie nog een gouden tip?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Evt meenemen naar een echo spruit? O
Alle reacties Link kopieren
@ spruit wij gaan 16 feb voor de 2 de echo en de week erna voor nipttest bloedafname.met mij gaat het al wat beter qua misselijkheid...



@gate ik zie er ook telkens tegen op tegen die inentingen onze dochter is dan telkens 3 dagen ziek met koords. 2 feb moeten we weer voor zo een spuitje



@ bloem, die laatste loodjes zijn toch echt heel lastig gelukkig is het niet zo warm weer dat scheelt toch ook een beetje. heb je al ergens last van?



@ myrna ik kan me voorstellen dat het bij jou ook begint te rammelen als je ons hier zit schrijven met een kleintje in de buik ,
Alle reacties Link kopieren
@myrna, Ja, ze gaat 1 feb mee naar de echo. Denk alleen niet dat het kwartje valt haha.



@wien, fijn dat het beter gaat!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
@Myrna ben je al aan het solliciteren voor een andere baan? 10 kilo eraf is een nobel streven. Ik ben 1,5 kilo zwaarder dan toen ik weer zwanger werd. Ik heb 10 kilo aan beide zwangerschappen (en een nieuwe confectiemaat + een nieuwe garderobe) overgehouden.



@Spruit en zelf vertellen hoe de baby in de buik komt, kan je zelf je draai eraan geven.



@hier, kleine man lijkt niet al teveel last van de prikjes te hebben gehad, wel wat verhoging en lekker lang slapen net als zijn zus toen.



Lukt het jullie om streng te zijn tegen jullie kleintjes als ze ondeugend zijn? Ik moet zo mijn best doen om niet in lachen uit te barsten. Dochter wilde net niet slapen, gillen, bonken, dus ik ong 85x naar boven, steeds een beetje strenger toespreken, maar iedere keer als ik haar streng toe ging spreken liet ze expres poepies en hard ook. Daarna begon ze te schaterlachen. Wat dat betreft ben ik ook net een kleuter want ik moet daar ook om lachen.
Alle reacties Link kopieren
Haha @wiennie, klopt en er zijn ook veel baby's (op komst) in mijn omgeving. Vorige week 2x op kraambezoek geweest en als ik dan zie hoe mannetje ermee om gaat.. echt te lief!
Alle reacties Link kopieren
@gate: ik ben nu 6 kilo lichter dan voor m'n zwangerschappen maar ik ben zo aan t vreten dat het er zo weer aan zit op deze manier. Dus weer even streng er tegenaan en dan moet het lukken.

Ik ben idd wel aan t solliciteren maar wil het intern houden omdat ik nu m'n vaste contract heb. Zeker als er straks een tweede op komst is wil ik daar geen stress over hebben!
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig.. deel 3:



Streng zijn.. Tsja, ik kies m'n battles zeg maar.. als t moet ben ik streng en kan ik ook goed volhouden maar dat is ook m'n werk. Merk wel dat ik daarin ook strenger ben dan m'n man. Maar soms is t wel lastig om je lach in te houden idd.
Alle reacties Link kopieren
@streng zijn: Wij gebruiken die ouderwetse hoek, lekker makkelijk ook overal waar je komt zijn hoeken Dochter weet gelukkig goed wanneer iets echt niet kan en gaat vaak al vanzelf in de hoek staan. En ja, soms verstop ik mijn gezicht in mijn handen om even stiekem te lachen. En in het geval van Gate zou ik ook heel hard lachen! Haha



@Myrna, 10 kg gaat als je een goed eetpatroon hebt meestal wel snel toch? Als je echt wilt kun je alles! Al weet ik ook hoe moeilijk het kan gaan, ben zelf afgelopen jaar 30kg afgevallen



@gate, Vast een hele opluchting dat het goed is gegaan!



@Hier, Dochter is aan het papegaaien. Echt alles nazeggen
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Ja daarom! Alleen t snoepen laten staan is even een ding. En water drinken. Liters.

Wat knap 30kg! Voor de zwangerschap of gewoon?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, het was nodig en ik voelde mij echt goed bij 4x per week sporten.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Knap hoor! Dat sporten is nog wel een dingetje. Ik vind het echt vreselijk. En een paar maanden terug ben ik 11 kg afgevallen zonder sporten met alleen beter eten dus ik hoop dat ik nu weer een hoop alleen hiermee kan bereiken. Anders moet ik er toch maar aan geloven..
Alle reacties Link kopieren
Knap hoor Spruit 30 kilo. Na mijn bevalling van dochter ben ik gaan sporten maar ik vond daar echt niets aan. Het is voor mij niet weggelegd. Ben dus ook vrij snel gestopt.



@hier hebben beide kinderen nu buikgriep. Dochter zat gisteren voor en achter helemaal onder en ik ging haast over mijn nek van die lucht. Vanmorgen was ze net gedoucht en liet ze de hele tijd weer van die vieze scheetjes en vervolgens zat ze weer helemaal onder, kon ze weer onder de douche. Ze wilde ook zelf weer terug naar bed. De kleine man heb ik ook al 3x verschoond vandaag. Zal blij zijn als de winter voorbij is.
Alle reacties Link kopieren
@gate, jeetje het zit ook niet mee voor je kids. Hopen dat het snel voorbij is.



@myrna, ik ben geen goede eter hoor, ik heb het met shakes gedaan. Best wel ongezond eigenlijk. Val je af voor een eventuele zwangerschap? Het is natuurlijk sowieso wel fijn om fit een zwangerschap in te kunnen.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap voor de kleintjes @gate! Hoeveel zit er nu tussen je beide kids eigenlijk? En hoe doen ze het samen? Valt het je zwaar?



Ik vind mensen die met shakes afvallen extra knap want ik vind ze niet te drinken, Hihi.

Voor mijn gevoel heeft een zwaarder gewicht invloed op mogelijk suiker en dat heb ik vorige keer gehad aan t einde. Dus dat wil ik voor zijn. Al is het maar voor m'n gevoel. Dat ik straks niet denk: had ik maar..
Alle reacties Link kopieren
@Myrna er zit iets meer dan 14 mnd tussen. We hebben het even pittig gehad ivm zijn ziekenhuisopname en dat vele huilen waarbij ik echt dacht waar zijn we aan begonnen, maar nu dat allemaal voorbij is en we een beetje een ritme krijgen gaat het heel goed. Over het algemeen is hij een vrij rustige baby.



Dochter vindt haar broertje heel interessant en lief en wil alles met hem delen. Koekjes, knuffels
Alle reacties Link kopieren
Nou kan ik me voorstellen maar denk dat dat voor iedere ouder geldt met meer kinderen..

wat lief van je dochter!!
Alle reacties Link kopieren
@myrna, ik heb ook zwangerschapsdiabetes gehad. De kans dat je het bij een 2e zwangerschap weer krijgt is meer dan 50% zei de verloskundige. Dat is omdat je het al gehad hebt ongeacht je gewicht.



@gate, aah wat lief!!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven