Ik ben zwanger praatgroep III

31-12-2016 09:54 637 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 3 alweer



Inmiddels zwanger van een 2e:

Wiennie, Spruit, Lotte_joy



Inmiddels bevallen van een 2e:

GateKeeper, Bloem





Link naar het vorige topic

Ik ben zwanger praatgroep vervolg II
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het @spruit, maar het is meer een gevoelskwestie denk ik.. heb je het nu weer of is t nog niet getest
Alle reacties Link kopieren
Ik moet met 16 weken en met 26 weken een suiker test doen. Maar dochter woog 2750 gram dus ik maak mij voor als nog ook geen zorgen. Had jij een groter kindje?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Ik had geen suiker en de mijne was 4450 gram 54 cm. Ben benieuwd hoe zwaar deze zal zijn!
Alle reacties Link kopieren
@bloem dat is een flinke! Mijn dochter had maatje 44, ik had alleen maar kleding in 56 Hoe gaat het met je hou je het nog vol?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Hij was 53 cm en 3900 gram bij 38 weken. Dus niet heeel groot maar wel flink. Bloem! Zeker een flinkerd!
Tja en toch was ie absoluut niet dik. Hij is nog steeds lang. Man is ook 1,88 en ikzelf 1.77



En ik wil geaag bevallen. Pfffffff. Nu
Alle reacties Link kopieren
Wat is er lekker veel geschreven zeg!



Bloem, ben je al bezig? Spannend spannend!



Spruit, wat knap 30 kilo afvallen! Ik doe fysiek werk en moet daardoor oppassen niet te dun te worden (50 kg bij 1.63), eet ook echt veel, maar daardoor lijkt het me zoooo moeilijk op dieet te gaan ! Ik vind dat altijd zo knap!



Onze dochter woog 4510 gram bij 55 cm. Volgende zwangerschap moet er daarom bij mij ook op suiker worden getest, ook al lijkt dat vanwege mijn gewicht overbodig.



Ik heb afgelopen week gehoord dat mijn plek op mn werk door een goedkopere kracht wordt overgenomen. Die heeft geen diploma. Ik mag dan als crisis opvang overal heen waar zieken zijn of mensen op vakantie. Weet echter niet of ik dat wel wil. Aan de ene kant is het wel mn baan met vast contract, maar steeds een wisselend team?? Dus weer zorgen zat.
Alle reacties Link kopieren
Ohja gister naar hetziekenhuis geweest. Was helemaal schoon, en had 2 eitjes die op springen stonden. Dus gisteravond gezellig gemaakt. Toevallig eergister ook en vandaag en morgen ook nog maar ffvoor de zekerheid. Dan weer op t bankje
Alle reacties Link kopieren
@ lotte ,wat vervelend, aan de ene kant heb je wel een vast contract maar telkens iemand gaan vervangen, andere mensen, eens je het team kent kan je op naar de volgende... hopelijk doe die springende eitjes hun best !
Alle reacties Link kopieren
sorry dat ik wat minder actief ben, maar we zitten nog volop in de werken van de verbouwingen omdat we 11 februari verhuizen dus is nog veel werk aan de boeg, tijdens een slokje drinken probeer ik snel even bij te lezen
Alle reacties Link kopieren
Zo das klote, @lotte!! Kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.. is er ook geen uitzicht op dat het tijdelijk is?



@wiennie: wat spannend allemaal! Rustig aan wel jij he, met tillen
Alle reacties Link kopieren
@lotte, dat is ook balen. Maar misschien vind je het uiteindelijk wel heel leuk.



@wien, vlot de verhuizing een beetje?



@bloem, hoe gaat het?



@hier, ben steeds ontzettend duizelig hebben jullie nog tips?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Waar komt die duizeligheid van?
Alle reacties Link kopieren
misschien bloeddruk of suiker te kort, ik drink af en toe een cola, en ik eet regelmatiger kleine hoeveelheden,

ik heb nu last van acné amai, en heb in van alles zin om te eten voornammelijk pannenkoeken zeker als ik in mijn bed lig, wij zijn hier thuis bezig met verven, electriciteitswerken zodat alles tijdig klaar raakt
Alle reacties Link kopieren
@myrna, denk door de zwangerschap ik heb het anders nooit.



@wien, hahah ik ben ook veranderd in een veelvraat. Gelukkig geen pukkels en puistjes, wel weer enorme haaruitval.



Ik heb mijn dochter vandaag een stukje chocolade gegeven. Man, man, man, van dat lieve kleine meisje was even niks meer over. Ze werd ineens een grote draak. Wij hebben nooit snoep in huis, onbewust hebben we haar tot nu toe heel suikervrij gehouden. Snoepen jullie kindjes wel eens?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Haha leuk is dat he, als je ze soms wat lekkers geeft. Hier dus ook soms. Met feestjes en verjaardagen krijgt hij ook. Voordeel is dat hij ook erg blij wordt van bijvoorbeeld gerookte zalm. Oh en soms hagelslag of chocopasta op brood.
Alle reacties Link kopieren
@Spruit misschien even je ijzer laten meten? Zoute drop wil nog weleens helpen en biefstuk, maar ja dat mag je voorlopig niet.



Ik was bij dochter 20 kilo aangekomen omdat ik alles at wat los en vast zat. Bij zoon kon ik mezelf in bedwang houden en was ik verslingerd aan appels. Ik eet nu nog graag appels maar niet meer 2/3 per dag.



Dochter krijgt weleens een bakje pombeer chipjes en op een verjaardag taart, vd week had man haar een likje pindakaas gegeven dat vond ze ook erg lekker. Chocopasta kan ik haar gelijk weer douche want dan zit ze helemaal onder. En mijn vader zat haar afgelopen weekend een apenkop te voeren, maar verder krijgt ze rozijntjes of koekjes.



Dochter is nu de laatste weken aan het klieren met eten. Als je blaast dan begint ze al te dreinen/huilen en is het nee. Na 1 hapje slaat ze de lepel weg en wil ze het zelf doen en als dat niet mag gaat ze gillen. Ze heeft de hond inmiddels ook ontdekt dus dan geeft ze haar eten aan de hond. Ze zeggen het is een fase dus ik keek het even aan, maar vandaag was ik het zat en nadat ze weer die lepel wegmepte heb ik haar in de hoek gezet. Blèrren natuurlijk en na 5 min weer terug aan tafel gezet en heeft ze haar bord leeggegeten. En dan hoor je van het kdv dat dochter de enige is die haar bordje leeg eet
Alle reacties Link kopieren
@gate hahaha wat een slimmerd!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Gate, die periode hebben we hier ook gehad hoor ( nog steeds eigenlijk) ze eet alleen als ze het zelf mag doen. Ik heb gewoon toegegeven. Ze moet het toch zelf leren. Eerst was het een kliederboel, maar dat leert ze ook snel hoor. ik trek wel haar kleertjes uit voor het eten ( op rompertje na dan )



@ snoepjes, dochtertje krijgt elke dag 1 koekje en 1 snoepje. Het ene smorgens, het andere smiddags. Maar fruit vind ze ook heel lekker.
Alle reacties Link kopieren
hier eet dochter ook alleen, maar liefst met een echte vork eet ze, en geen plastic bordjes, ze zit bij ons aan tafel, ze eet hier heel graag snoep en zelfs dagelijks, donderdag terug voor vaccinatie
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter eet zelf. Gek genoeg gaat dit ook altijd goed, ik denk dat ze smetvrees heeft oid. Als ze morst vraagt ze snel een doekje.



We hebben net een 3d en 4d echo cadeau gekregen! Echt super leuk!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Dochter eet hier ook zelf maar wel met veel morsen. Misschien ook niet gek met 13 maanden
Alle reacties Link kopieren
We hebben dochter vandaag zelf laten eten. Zo te lezen heeft ze er nu wel de leeftijd voor. Ze kreeg spaghetti, het ging top, mama heeft fantastische foto's



Toetje ging ook goed maar eindigde in haar haar, ook daar zijn foto's van.



Ze heeft wel lekker zitten eten, bordje helemaal leeg. Ik heb geen Trees Smetvrees, maar Trees Smeerkees.
Alle reacties Link kopieren
Haha @gate: hier is het ook Kees Smeerkees, zolang het maar niet aan z'n handen zit, Haha. Verder wordt alles vies!
Alle reacties Link kopieren
haha hier is het ook met enkele vochtige smoelendoekjes en de vaatdoek na het eten om weer schoon te maken, maar ja ik vind laat haar maar rustig verkennen, en ondertussen kunnen wij ook eten , en ze vind dat wel geweldig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven