Ik voel me niet zwanger
zaterdag 3 november 2018 om 16:14
Momenteel 14+1 zwanger. Tot 10 weken redelijk beroerd geweest en daarna zakte dat redelijk af. Ik weet dat dit normaal kan zijn. De echo met 12 weken was goed.
Echter voel ik me nu helemaal niet zwanger. Ik voel me hetzelfde als voordar ik zwanger was. Ook helemaal geen dikkere buik of iets dergelijks.
Natuurlijk is het fijn als je niks merkt maar af en toe komt er wel een vlaag voorbij dat ik me toch ergens wel zorgen maak daar over en me afvraag of alles nog wel goed gaat.
Echter voel ik me nu helemaal niet zwanger. Ik voel me hetzelfde als voordar ik zwanger was. Ook helemaal geen dikkere buik of iets dergelijks.
Natuurlijk is het fijn als je niks merkt maar af en toe komt er wel een vlaag voorbij dat ik me toch ergens wel zorgen maak daar over en me afvraag of alles nog wel goed gaat.
zaterdag 3 november 2018 om 16:27
Dankje voor je lieve reactie! Ja klopt, dat geeft wel een stukje bevestiging.Zalmsnipper schreef: ↑03-11-2018 16:17Komt goed hoor. Symptomen zijn niet nodig voor een gezonde zwangerschap. Als je straks echt gaat groeien en de baby gaat voelen wordt het allemaal wat tastbaarder![]()
zaterdag 3 november 2018 om 16:33
Over 2.5 week controle bij de verloskundige. En over 3 weken geslachtsecho.
zaterdag 3 november 2018 om 16:42
Lieverd, is er niet een leuke "uitgerekend in..."-groep op dit forum waar je je kan aansluiten?
Dan zit je met allemaal meiden die tegelijk zijn uitgerekend, dus vind je herkenning en kunnen zij je helpen met je vragen beantwoorden.
Dat lijkt me een stuk makkelijker voor je dan dat je overal een los topic voor moet openen
On topic: heel normaal, heeft bijna iedereen wel. Je gaat het snel genoeg weer merken en dan kan je niet meer slapen van een buik en blaas die in de weg zitten
Dan zit je met allemaal meiden die tegelijk zijn uitgerekend, dus vind je herkenning en kunnen zij je helpen met je vragen beantwoorden.
Dat lijkt me een stuk makkelijker voor je dan dat je overal een los topic voor moet openen
On topic: heel normaal, heeft bijna iedereen wel. Je gaat het snel genoeg weer merken en dan kan je niet meer slapen van een buik en blaas die in de weg zitten
zaterdag 3 november 2018 om 17:01
zaterdag 3 november 2018 om 20:12
Dat de kwaaltjes meestal verdwijnen klopt ook! De hormonen (welk voor kwaaltjes zorgen) bereiken hun piek rond 12wk en zakken daarna weg. De kwaaltjes verdwijnen dan doorgaans ook. Zeker bij een eerste baby duurt het even voordat je een buikje krijgt, je baarmoeder is bij 14wk pas zo groot dat hij net 1-2 vingers boven je schaambotje uitkomt. Pas richting de 20 weken ga je/gaat je omgeving vaak pas een buikje zien, natuurlijk ook afhankelijk van je eigen lichaamsbouw!
Helemaal niet gek dus. Al is het wel heel logisch hoor, dat je rond deze tijd toch af en toe onzeker bent over hoe de kleine groeit. Vaak gaat dat beter als je de kleine kan voelen bewegen, ook doorgaans rond een week of 20-24 bij de eerste.
Helemaal niet gek dus. Al is het wel heel logisch hoor, dat je rond deze tijd toch af en toe onzeker bent over hoe de kleine groeit. Vaak gaat dat beter als je de kleine kan voelen bewegen, ook doorgaans rond een week of 20-24 bij de eerste.