Ik voel me niet zwanger

03-11-2018 16:14 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel 14+1 zwanger. Tot 10 weken redelijk beroerd geweest en daarna zakte dat redelijk af. Ik weet dat dit normaal kan zijn. De echo met 12 weken was goed.
Echter voel ik me nu helemaal niet zwanger. Ik voel me hetzelfde als voordar ik zwanger was. Ook helemaal geen dikkere buik of iets dergelijks.

Natuurlijk is het fijn als je niks merkt maar af en toe komt er wel een vlaag voorbij dat ik me toch ergens wel zorgen maak daar over en me afvraag of alles nog wel goed gaat.
Ja vooral problemen gaan zoeken waar ze niet zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Komt goed hoor. Symptomen zijn niet nodig voor een gezonde zwangerschap. Als je straks echt gaat groeien en de baby gaat voelen wordt het allemaal wat tastbaarder :heart:
Zalmsnipper schreef:
03-11-2018 16:17
Komt goed hoor. Symptomen zijn niet nodig voor een gezonde zwangerschap. Als je straks echt gaat groeien en de baby gaat voelen wordt het allemaal wat tastbaarder :heart:
Dankje voor je lieve reactie! Ja klopt, dat geeft wel een stukje bevestiging.
Wanneer moet je weer naar de VK? Sommige verloskundigen hbben een spreekuur waar je vrij naar binnen mag lopen om nog een keer extra naar het hartje te komen luisteren. Of anders even bellen of je een kort consult mag om naar het hartje te luisteren.
Pavlovski schreef:
03-11-2018 16:31
Wanneer moet je weer naar de VK? Sommige verloskundigen hbben een spreekuur waar je vrij naar binnen mag lopen om nog een keer extra naar het hartje te komen luisteren. Of anders even bellen of je een kort consult mag om naar het hartje te luisteren.
Over 2.5 week controle bij de verloskundige. En over 3 weken geslachtsecho.
Lieverd, is er niet een leuke "uitgerekend in..."-groep op dit forum waar je je kan aansluiten?

Dan zit je met allemaal meiden die tegelijk zijn uitgerekend, dus vind je herkenning en kunnen zij je helpen met je vragen beantwoorden.

Dat lijkt me een stuk makkelijker voor je dan dat je overal een los topic voor moet openen ;-)

On topic: heel normaal, heeft bijna iedereen wel. Je gaat het snel genoeg weer merken en dan kan je niet meer slapen van een buik en blaas die in de weg zitten :whistle:
Komt inderdaad vanzelf. Maar in het begin leef je echt van controle tot controle tot je beweging voelt.
Geniet voor nu van je energie etc :-)
Ik voelde ook niks in het begin. Pas bij 19 weken werd ik iets dikker en voelde ik de baby. Nu ben ik 22 weken en voel ik de baby elke dag meerdere keren. Soms zoveel dat het ongemakkelijk voelt!
Ik heb ook nooit zwangerschapkwaaltjes gehad. Zelfs het eerste trimester niet. Oh ja, wat gespannen tieten. En vanaf week 16 schopte de baby. Verder niks.

Lekker toch. Geniet ervan. Ik heb probleemloos gesport en gewerkt tot het eind en dat is alleen maar goed voor de baby als je actief kan zijn.
Hier 6 zwangerschappen gehad (waarvan 2 gezonde kinderen) en ik kan je wel vertellen dat het wel of niet hebben van kwaaltjes echt helemaal niks over je zwangerschap zegt .
Loep jezelf even en vraag dan de VK om hulp.
Maak je geen zorgen, over een paar maanden kom je om in de kwaaltjes. En die buik komt ook vanzelf wel,
Komt wel goed hoor.
Ik had bij beide zwangerschappen ook weinig tot geen kwaaltjes.
Dat de kwaaltjes meestal verdwijnen klopt ook! De hormonen (welk voor kwaaltjes zorgen) bereiken hun piek rond 12wk en zakken daarna weg. De kwaaltjes verdwijnen dan doorgaans ook. Zeker bij een eerste baby duurt het even voordat je een buikje krijgt, je baarmoeder is bij 14wk pas zo groot dat hij net 1-2 vingers boven je schaambotje uitkomt. Pas richting de 20 weken ga je/gaat je omgeving vaak pas een buikje zien, natuurlijk ook afhankelijk van je eigen lichaamsbouw!
Helemaal niet gek dus. Al is het wel heel logisch hoor, dat je rond deze tijd toch af en toe onzeker bent over hoe de kleine groeit. Vaak gaat dat beter als je de kleine kan voelen bewegen, ook doorgaans rond een week of 20-24 bij de eerste. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven